Først da de kom ind i den lille hall trådte butleren frem fra sit skjulested bag døren. Hvis han var overrasket over at se sin herre med en som Carolina oven i købet pakket ind i hans kappe, viste han det ikke, og han stod blot som en stenstøtte, indtil hun kom indenfor rækkevidde, hvor han snuppede kappen af hende og gik af hende og rakte den om bag sig, hvor en anden tjener pludselig dukkede op ud af det blå og tog imod den. Butleren vendte sig så mod Carolina igen uden helt at vide hvor meget han ellers skulle hjælpe hende af med.
LEvon derimod var ret sikker på, hun helst ville have sine ting i sin umidelbare nærhed, så hun i dagtimerne ville kunne komme og gå som det passede hende uden at skulle stå til regnskab for en tjener, og han sendte butleren et svagt smil.
"Tak, det var alt for nu." Dernæst vinkede han blot Carolina med og ledte vej igennem det overdådige, prangende hus. Overalt var kostbare malerier og tæpper, dyre, fancy møbler placeret uden dog at virke overfyldt. Huset var stort nok at fylde ud, og der var ingen grund til at proppe det.
Han førte hende ad lange gange med en lysestage i hånden, han havde grebet før de forlod hallen. Han var glad for, de ikke stødte på Maki lige nu, og til sidst nåede de frem til et af de mindre overdådige gæsteværelser, som han tænkte nok ville passe hende bedre end nogle af de andre værelser.
Han slog døren op og gik derind, placerede lyset på en kommode og gik direkte over til ildstedet, som han knælede ned ved og smed et par knuder på, før han tændte op. Dernæst gik han i gang med at tænde lys derinde.
Skæret fra vokslysene faldt over et værelse holdt primært i grønne nuancer med en solid dobbeltseng og et stort amorine stående mod den ene væg. Et enkelt vindue vendte ud mod gaden, hvor gardinerne lige nu var trukket for, og i hjørnet var en skærm, der adskilte rummet fra et lille område med en vaskestand og et siddebadekar. I den resterende del af værelset befandt sig en sofa med tilhørende sofabord og et tungt udskåret skrivebord med en polstret stol. Møblerne var kraftige og gav rummet et mere maskulint udseende end nogle af de andre rum, men han regnede ikke med, hun ville værdsætte spinkle, forfinede møbler særligt meget.
Da først lyset spillede over rummet, vendte sig han hvor han stod langs den ene væg og så mod hende med hænderne bag ryggen.
"Jeg håber det er tilfredsstillende? Hvis du forlader rummet og fortsætter samme retning, vi gik i, vil du finde et par franske døre ud til haven, og følger du huset til højre vil du komme ud på gaden. På den måde vil du kunne komme og gå som det passer dig ... Jeg ville dog foretrække at vide, du er her om natten, men det er ikke op til mig at bestemme over dig. Det ville blot glæde mig at vide, du har det trygt og varmt." Han smilede en smule akavet til hende og vidste ikke helt hvad, han skulle sige til hende mere. Måske burde han gå, men han ønskede at vide hvad, hun tænkte om det hele lige nu.

Lavet af mig :D Er så stolt!
Spørg Levon her: http://www.saphiri.dk/krystallandet3/viewtopic.php?f=290&t=7822