i strandens varme sand

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 03.05.2011 16:57
Arista havde tidligt aftenen før besluttet sig at tage en tur ud på Toropolis Isla. Nu var hun kommet frem. Hun undre sig stadig over hvordan nogle kan leve på et skib i hele deres liv.
Arista lagde sig ned på strandens bred og slappede af i solens dejlige varme. Selv på afstand ville man kunne se at det var en kvinde, eller rettere en pige, på 17 år. Hendes øjne var blå som det klare hav, hendes hår blafrede stille i vinden, nuancen konstant skiftende mellem blå og rød i hendes mørke og lange hår.
Da hun havde lagt der i et par minutter landede der en lille fugl på hendes bryst. Hun kiggede blot på den, for den lod ikke til at ville fortælle hende noget. Endnu.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Toropolis Isla

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 03.05.2011 17:21
Nede i sandet, lettere begravet, lå en lille lilla dæmon og snorksov så det nærmest boblede ud af munden på ham. Han havde ansigtet vendt lige op mod skyerne der lå tæt drevet sammen for oven. Ja, det var ærlig talt skyet. Han var ikke sikker på om det ville blive regn, eller.. han havde jo egentlig ikke engang lagt mærke til skyerne endnu, da han havde brugt langt det meste af dagen i dag på at være begravet i tonsvis af sand. Det var det mest afslappende han overhovedet kendte til. En af de ting som han mest af alt elskede.

Der havde ikke været en eneste sjæl i hans nærhed hele dagen han havde daset under sandet.
Det ene øje åbnede sig delvist og afslørede den store mængde træthed det var i besiddelse af. Han fornemmede nogen, eller noget. Et eller andet der havde en sjæl i sig.
En lille rynken kom frem på hans næseryg, og hans åbne øje skulede lidt til den ene side, åbnede derefter det andet øje for at kunne skule til den anden side - uden at bevæge ansigtet overhovedet. Ingen at se.

*Skal jeg nu virkelig rejse mig op? Det kan da ikke være rigtig!* Dette var muligvis noget sikkerhed som den lillae dæmon skulle sikre sig. Han var nødt til det. Sandet væltede ned omkring siderne på ham fra overkroppen, idet han hævede sin overkrop op over sandet. Han så nu ligefrem. Et kvindemenneske der havde lagt sig i sandet og en fugl?
Nickazho lavede en lille grimasse, som om at det var noget ækelt hans øjne hvilede på. Egentlig tænkte han bare, at det var unødvendigt at have rejst sig fra sin fantastiske stilling for at få dette syn.
//Nova \\
[/size]

| Profil | Profil |Kontakt | Bag skærmen |

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 03.05.2011 17:44
Den lille fugl der sad på Aristas bryst kvidrede kort og fløj væk i skræk. Arista vendte hovedet kort efter og så den lilla dæmon. Hun var egentlig lidt ligeglad med andre og ville bare slappe af, så hun vendte ansigtet mod himlen igen og sukkede kort. God formiddag herr dæmon. sagde hun kort, i en venlig tone. Der er jo ingen grund til at være ubehøvlet, bare fordi han er anderledes end mig. tænkte hun kort.
Arista havde efterhånden mødt mange forskellige race, også selvom hun for det meste opholdte sig inde i hovedstaden.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 03.05.2011 17:51
Den lillae dæmon begyndte så småt at ændre sine ansigtstræk til det mere irritable. Han hadede når folk kaldte ham en dæmon, det værdisatte ikke hans race.

"Jeg er ikke nogen dæmon! Jeg er en LILLA dæmon! Hvor mange gange skal jeg sige det til sådan nogen som jer?" Snerrede Nickazho og kom så småt, samtidig truende i stemmen, på benene.
Det kunne godt være at Nickazho snerrede, og egentlig burde han nok også vænne sig til at være mere venligsindet overfor dette folkefærd, selvom det var ufatteligt svært.

Han forsøgte at udtale et ord, fumlede lidt rundt i nogle forskellige ansigtstræk hvor det så ud som om at han skulle til at sige en hel masse akavet, meget overdrevet.
"Men... Goddag... til dig.. også" Det virkede næsten som om at han åndede lettet op, idet hans ansigtstræk blev mere normalt i det igen efter den stoooore anstrengelse. Nej, han var ikke glad for disse krystalisianere.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 03.05.2011 18:58
Arista så på den lilla dæmon men et forundret blik. Nå jamen så lilla dæmon. sagde hun med en hentydning af ligegyldighed. Hun satte sig op og vendte sig rundt, så hun havde fronten mod ham. Jeg er da egentlig lidt ligeglad med hvilken dæmon du er. Du skræmmer mig ikke. sagde hun med hendes allermest barske stemme hun kunne, hvilket ikke var særligt barskt. Hun lagde sig ned på maven og slappede igen af. Hun var hverken bange eller begejstret over at have mødt endnu en dæmon, selvom denne var noget selvhøjtidelig.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 03.05.2011 19:11
Nickazho himlede med øjnene og så mest ud som en der surmulede i hele sin kropsposition.
Troede hun virkelig, at han var ude på at skræmme?

"Jeg har heller ikke i sinde om at skræmme dig.." sagde han bestemt tilbage, som om at der skulle komme noget mere, selvom den tydeligvis stoppede her noget tid.
Han skulede lidt ned til sandet og tegnede ringe i det med sin ene tå.

"Hvem er du så? Nu da du ved hvem jeg er..." Det kan godt være at Arista egentlig ikke vidste hvem Nickazho var, men sådan var det ikke i hans hoved.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 03.05.2011 19:59
Arista så på den lilla dæmon og smilede skævt. Jeg ved da ikke hvem du er, blot hvad du er. sagde hun fjoget. Hun lå kort mærke til at han tegnede små ringe i sandet med sin ene tå. Jeg hedder Arista. Hvad hedder du om jeg må spørge, eller rettere hvad må jeg kalde dig. spurgte hun roligt og med en venlig tone, selvom hun var ved at være træt at dæmonens attitude.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 04.05.2011 19:31
Nickazho lukkede det ene øje og så søgende med det andet op mod de grå skyer. En lille vanddråbe faldt ned på hans snude, og straks blev han skiløjet og forsøgte at se den dråbe der netop havde ramt ham. Han måtte dog opgive og vende tilbage til Arista.

"Arista.. Arrig? ... sta.." Han trak let på skuldrende. Det var da et mærkeligt navn.

"Jeg hedder Nickazho" Sagde han så i en anelse rask tone, som om at det var et helt naturligt navn. Arista virkede ikke som en der havde i sinde om at skade ham. Han bedømte altid folk temmelig hurtig. Førstehåndindtrykket var oftest det man skulle gå efter. Det havde han da lært i sine mange år.
Han gik lidt nærmere Arista og satte sig overfor hende.

"Hvad er det for en fugl? Kender du den?" han trak sine fødder op til sig selv og satte hælene mod hinanden så det hans stilling mindede om en skrædderstilling.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 04.05.2011 19:48
Arista så på Nickazho og smilede kort. Dejligt at møde dig Nickazho. sagde hun kort med en venlig stemme. Hun havde aldrig rigtigt snakket med andre dæmoner, blot set dem. Denne lille fugl er en solsorte, hvorfor den hedder det, aner jeg ikke. Nej, jeg kender den ikke rigtig, men den synes åbenbart godt om mig. sagde hun raskt. Da Nickazho havde sat sig ned, besluttede hun at han nok ikke ville gøre hende ondt. Han var nok bare ikke så glad for andre racer, end sin egen. Lidt ligesom sortelverne. Jeg kom her egentlig bare lidt for at se mig omkring, da jeg bliver jaget hele tiden derhjemme. sagde hun roligt og afslappet. Hun var glad for at møde nogen der ikke ville tage hende til fange og torturere hende, bare fordi hun har stjålet lidt, så hun kunne overleve. Lidt rav her, og lidt rav der. Hvis hun havde sparet sammen i stedet, ville hun være rig efterhånden. Ved du egentlig om der bor andre krystalisianere her på øen? spurgte hun ham stille og roligt, med et venligt smil.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 04.05.2011 23:32
Nickazho så meget betagende på fuglen da Arista forklarede at det nok mere var en tilfældig fugl, som egentlig ikke havde større betydning end at den måtte synes om hende. Men okay, der var også mange mærkelige væsener til i dette land.
Nickazhos lange lillae ører der var spækket af piercinger blev vippet let tilbage, da Arista fortalte at hun blev jagtet derhjemme. Så var han altså ikke den eneste i dette land?
Han lagde let sit hoved på skrå og betragtede kvinden.

"hmmn.. Hvorfor bliver du jagtet?" spurgte Nickazho interesseret. Det var ikke tit han stødte på krystalisiranere der blev jagtet. Han kendte mest til det blandt dæmonerne. Hvorfor skulle han egentlig også vide noget omkring Krystalisianerne, når han jo egentlig afskyede dem så meget? Dog var hende her anderledes, eller virkede i hvert fald sådan. Han havde også sat sig dét for, at han skulle give krystalisianerne en chance til (hvis han syntes at der var noget at lægge i det).

Nickazho trak lidt på den ene mundvig, så han fik et lettere skævt smil, der ikke så helt tilfreds ud.
"Ja, det er nærmest dem her er flest af... sådan virker det. Selvom nogen kan forvandle sig hist og her, men stadig har de form som krystalisianere mange af dem. Jeg bryder mig ikke om dem." Mumlede Nickazho mest for sig selv, men lod alligevel Arista være med i samtalen da han netop ikke talte alt for lavt til ikke at kunne høres tydeligt. Det var tydeligt at se, at Nickazho ikke var den største krystlisianer-elsker. Nok snarere tværtimod?
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 05.05.2011 16:25
Arista så på Nickazho med et lille skævt smil. Jeg bliver jagtet af ordensmagten fordi jeg ikke gør som de siger. Jeg lever mit eget liv. sagde hun med en besluttet stemme. Hun viskede et par små ord til fuglen, som så ud til at forstå hvad hun sagde, hvorefter den fløj væk og landede i et træ ikke så langt derfra.
Hun så igen på ham og smilede kort. Ved du hvor de er? spurgte hun ham roligt. Hvorfor kan du forresten ikke lide krystlisianer? spurgte hun ham da. Hun mente ikke at man kunne tillade sig at hade alle af en race, bare fordi nogle var dumme.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 05.05.2011 21:37
Nickazhos øjne viste afsky for de personer Arista talte om. Han kendte udemærket godt til det. Han nikkede let og lukkede sine øjne halvt, men blev så atter åbnet helt op igen, da et par spørgsmål blev stillet til ham.
Han skar en lille grimasse da hun nævnte krystalisianerne, så kort efter fuglen, men så atter tilbage på hende.

"Jeg er ikke sikker på at du vil opsøge disse folk... Jeg har luret på nogen af dem, da denne ø trods alt er mit hjem." Halvsukkede Nickazho og alligevel var det nok nærmere en advarsel.

"Men lidt ind mod midten af øen her, ligger der en dal, også kaldet Hestedalen. Tæt på den ligger en borg, og der holder en masse sig til. Krystalisianerne render hele tiden ud og ind der."

"Det er en længere historie.. Men for at gøre en lang historie kort, så er det fordi at min race og krystalisianerne har været oppe i en del stridigheder. Mit folk.. eller nærmere min race, har i tusinder år kæmpet side om side med krystalisianerne, altså på lysets side, og pludselig bliver deres syn på dæmoner anderledes, selvom vi var lillae af slagsen. Vi bliver betegnet for uddyr, og mange af min race blev udryddet på grund af denne opfattelse, for så skulle vi pludselig til at kæmpe for vores eget liv og hjem..." Nickazhos blik flyttedes ned i sandet. Regnen begyndte nu mere at tage til, for han kunne mærke flere gange i træk, at dråberne rørte hans ansigt og ører.

"Der manglede pludselig beskyttere derhjemme, og ville have mig med i deres hær. Jeg ville ikke, og jeg endte med at få dette" Sagde den lillae dæmon sørgmodigt og pegede på sit ar som gik helt op over begge kinder fra munden. Det var blevet syet gennem tiden og han havde også haft mange problemer med det, da det gang på gang var gået op igen og igen.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 06.05.2011 11:58
Arista lyttede intenst mens Nickazho fortalte. Da hun så hans ar fik hun det helt dårligt inden i. Jeg forstår ikke hvorfor nogen vil skade andre på den måde, eller rettere i det hele taget. sagde hun og rykkede lidt nærmere. Hun havde lidt ondt af ham, men på samme tid var hun også ret fascineret af ham. Jeg har aldrig brugt vold mod andre, medmindre det var for at komme væk med livet i behold. Jeg stjæler lidt her og der, men ikke så meget at det rent faktisk skader andre. og jeg gør det jo kun for at overleve. sagde hun med en lettere sorgmodig stemme.
Hun kom i tanke om det ar hun fik af en byvagt og trak lidt op i hendes trøje. Se, det går hele vejen rundt om hoften og taljen. Det fik jeg i et flugtforsøg, da jeg ville stikke af fra en af byvagterne, en slem man med mystiske våben. Han skar hele vejen rundt, i et forsøg på at skære mig midt over. sagde hun med en stemme af hovmod. Arret var ikke særligt pænt og havde en tykkelse af 1 cm hele vejen rundt.
Arista begyndte at få gåsehud da en kølig vind begyndte at blæse, så regnen slå endnu hårde ned på dem. Hvis jeg ikke snart finder mig et sted at overnatte kommer jeg til at fryse ihjel her ude. sagde hun og holdt om sig selv for at få lidt varme. Hun sad næsten og rystede, så koldt var det for hende.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 06.05.2011 21:30
Nickazho trak blot let på skuldrene. Han skulle ikke kunne svare på hvorfor folk var så ivrige efter at skade andre. Måske var det en hobby? Ligesom han elskede at rode rundt i sandet? Hans øjne funklede let, emnet havde fået hans øjne til at blive en anelse mere fugtige, dog uden at vandperler begyndte at dukke frem i dem. Han lagde let hovedet på skrå for bedre at kunne se arret an. Han havde aldrig set noget lignende. Arret strakte sig længere end han havde forestillet sig var muligt. Men hvis han tænkte sig om, så havde han også set mange forskellige slags våben i tidens løb, hvilket så ikke kom bag på ham, at nogen måtte have døjet med dem på et eller andet tidspunkt. Han havde dog bare aldrig tænkt over dette.

"Det måtte have været en slem omgang.." kom det lavt sørgmodigt fra den lille lillae dæmon, og pegede mod arret som Arista netop havde blottet for ham.
Nickazho så ind i Aristas øjne da hun begyndte at tale om overnatning. Hans ører blev tvivlsomt vippet tilbage, eftersom tanken faldt ham ind, at han kunne tilbyde hende ly. Han vidste dog ikke om han var meget for dette, da hun trods alt stadig var en af "dem". Dog var hende der ikke den slemme af slagsen, og havde tydeligvis selv blevet forvoldt en skade, som kunne sammenligne med hans egen.

"Meeh... Jeg har for flere 100 år siden fundet ly ved et par klipper her på øen. Sammen danner de en hule, og her har jeg opholdt mig i den lange tid. Stort set." Begyndte Nickazho lettere forklarende med sine hænder, og pegede i den retning hvor hulen befandt sig.

"Du må gerne overnatte hos mig, indtil du finder noget andet.. Et bål brænder der hele tiden, så man fryser ikke derinde. Jeg sørger for at det ikke går ud i hvert fald." Nickazho trak let på smilebåndet så et lille forsigtigt smil kom frem.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 06.05.2011 22:23
Arista så på Nickazho og smilede skævt. Ja det gjorde meget ondt. Men det er da ikke så slemt, for det ligner lidt et bælte. sagde hun til ham med hendes rolige og blide stemme. Hun begyndte at forstå hans had til krystalisianerne. Det var lidt som om de havde noget til fælles.
Hun så i den retning han pegede og overvejede det lidt. Tak for tilbudet Nickazho, men jeg sover helst i en ganske almindelig menneskeseng. sagde hun venligt og smilende. Men det vil være mig en ære at se hvor og hvordan du bor. skyndte hun sig at sige, Det var ikke hendes mening at fornærme ham. Hun rejste sig op og strakte sin krop. Hendes ryg sagde knæk et par gange, men det lod til at være dejligt for hende. For hun blev stående sådan i et lille stykke tid endnu.
Hun rettede sig op og rakte en hånd mod Nickazho. Må jeg have lov at se hvordan du bor? spurgte hun ham, med hendes stille og rolige stemme.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 12.05.2011 19:16
Nickazho trak let på skuldrene. Det kunne godt være at det lignede et bælte, men han var ikke helt sikker på om det nødvendigvis skulle være til nogen fordel. Hun kunne jo på sin vis have ret, og det var da rart at kunne se på den lyse side.

"Du tror ikke at jeg nyder at sove blødt?" En mild latter slap fra ham, dog venlig på alle mulige leder. Det var sjældent at han fandt en krystalisianer der forstod ham, og som han egentlig talte godt med - hvis ikke hun rent faktisk var den eneste i de 2000 år han havde levet.

"Jeg foretrækker helst at have den forholdsvist hemmeligt, hvis det ikke er til nogen nytte at andre kender til den." Nickazho tog ikke imod Aristas hånd, men kom på benene af sig selv. Han mente ikke dette på nogen uhøftig måde, men han havde trods alt stadig et eller andet mistænkeligt mod krystalisianere, og det tog en del længere tid end en time at få ham til at kunne stole fuldt ud på en krystalisianer.

"Jeg skal alligevel være varsom med hvor jeg sætter mine lillae fødder, kan du nok forstå Arista." Han nikkede let med sit hoved og ørerne vippede let med de små røde duske ude for enden af hvert øre.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 13.05.2011 14:59
Arista så på Nickazho med et skævt smil. Hun var ikke helt sikker på hvad han mente med ' at sætte sine fødder' men hun lod det ikke gå hende på. Hun ville til at gå et skridt nærmere da det sortnede for hendes øjne. Hun besvimede og faldte ned på sine knæ, hvorefter hun landede med skulderen begravet i sandet. Hun når ikke engang at sige en lyd.
Aristas øjne bliver helt hvide, det samme gør hendes hud. Det er tydeligt at hun ikke har det godt.

((undskyld jeg har været fraværende... og beklager det korte svar)
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 13.05.2011 15:47
Nickazhos blik hvilede på Arista. Han kunne aldrig vide hvordan krystalisianere reagerede på det han sagde, og det lå bare i hans natur til at holde øje med dem uanset hvad.

"Eh.. Har du det helt godt?" Begyndte Nickazho da han kunne se at hendes øjne hurtigt blev fraværende. Hans øjne blev store da hun pludselig faldt om og ned på sandet. Godt at sandet var blødt, det var altid til redning.
Nickazho panikkede inden i sig selv, men tvang sin forstand til at være klar. Han vidste ikke hvorfor Arista faldt om, det kunne meget vel være på grund af væskemangel.

Nickazho satte i spurt mod vandkanten, tog sit lange sorte slag let ud fra kroppen og dyppede det ned i vandet, således at han fik samlet en hvis mængde vand. Der gik ikke mange sekunder før han atter var oppe ved Arista. Han kastede vandet direkte i ansigtet på hende, i håb om at dette ville ændre hendes tilstand positivt.
//Nova \\
[/size]

Arista Spica

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 173 cm

Lestat 17.05.2011 16:52
Da Arista fik noget koldt vand i ansigtet vågnede hun langsomt. Hun var dog ikke helt klar i hovedet og det sidste hun kunne huske var at hun havde snakket med Nickazho. Hun var ikke engang sikker på hvor hun var henne.
Hun rullede om på ryggen og åbnede øjnene. Der fik hun øje på ham, den lilla dæmon, Nickazho, og hun smilede svagt. Hvad skete der? Jeg fik det lige pludselig dårligt. sagde hun træt. Hun havde ikke fået noget at spise hele dagen, for hun var flygtet fra nogen allerede fra morgenstunden af.
Hun satte sig op og kiggede op på ham. Jeg tror jeg vil tage imod dit tilbud Nickazho. sagde hun stille og roligt og smilede skævt.
Nickazho Núun

Nickazho Núun

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Alder / 2003 år

Højde / 165 cm

Nova 17.05.2011 19:01
Nickazho blinkede et par gange med øjnene i træk da hun åbnede sine øjne. Da hendes øjne viste jordkontakt, altså at hun var til bevidsthed igen, smilte han et letsindigt smil som et tegn på, at det hele nok skulle gå.

"Du faldt om?" Svarede Nickazho lige ud, dog med bekymring i stemmen. Der skulle meget til hvis kroppen pludselig sagde fra og slukkede for en masse sanser for bare at holde det vigtigste i gang.
Nickazho betragtede Arista da hun gav udtryk for at have skiftet mening hvad angik "besøg". Nickazho så et par øjeblikke på hende, som om at han ikke helt vidste om han skulle godkende krystalisianeren en gang til, for tanken havde strejfet ham, at så var han fri. Arista virkede dog fint nok, og hans væsen havde et princip: at hjælpe.
Et nik kom anerkendende fra ham og sagde dermed ok til dette. Det var i orden.

"Mmn.. Så lad os hellere se at komme afsted." Nickazho rejste sig og rakte en hånd ned til hende for at hjælpe hende op.
//Nova \\
[/size]

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Chibi, Mong
Lige nu: 2 | I dag: 13