Ares sad med benene spredt og armene over kors i den fremmede vogn og betragtede manden overfor sig med en stadigt mere anspændt tålmodighed. Tjener, gættede han på. Tøjet var for pænt til andet. Ved siden af sad en vagt, der indtil videre havde vist omtrent samme interesse for samtale som træværket bag hans ryg. Ares' blik gled fra den ene til den anden.
Ingen af dem sagde noget.
Benet fortsatte. Op. Ned. "Vil nogen af jer fortælle mig, hvor jeg er på vej hen?" Ingenting. Ares ventede. Vognen hoppede over en ujævnhed i vejen.
"Nej?" Stadig ingenting. Han pustede luft ud gennem næsen og lod hovedet falde tilbage mod vognens væg. Fint. Det var ikke ligefrem første gang, en Kazimi havde besluttet, at Ares Kadayfs tid tilhørte dem.
Han vidste ganske vist ikke, om det var en Kazimi. Men vagterne, vognen og den manglende interesse for, hvorvidt han selv havde planer for resten af dagen, gjorde det til et kvalificeret gæt. Ares kastede et blik ud mod bazaaren, der gled forbi udenfor.
Han var blevet hentet midt i arbejdet. Ingen forklaring. Ingen mulighed for at gøre sig færdig. Blot et par høflige ord, der havde været høflige på den måde, ord blev det, når der stod bevæbnede mænd bag dem.
Fyrsten? Måske. Ares' mund trak sig skævt. Hvorfor? Tja... Så var der—Jontar. Benet standsede. Bare et øjeblik. Pompeia. Ares' kæbe rykkede. Nej. Hun havde ikke sagt noget. Hvorfor skulle hun gøre det?
Ingen havde set noget. ...havde de? Benet begyndte at vippe igen. For zalaens.
Han rettede blikket mod tjeneren.
"Er det prins Jontar?" Ingen reaktion. Det var næsten imponerende. "Fyrsten?" Tjenerens blik forblev rettet et sted forbi hans skulder. Ares lænede sig en anelse frem. "Er jeg blevet dømt til døden, og er De bare meget opsat på at bevare overraskelsen?" Vagten så på ham denne gang. Det var ikke et opmuntrende blik.
Ares lænede sig tilbage igen.
"Bare et spørgsmål." Bazaarens larm blev langsomt fjernere. Bygningerne udenfor ændrede karakter. Gaderne blev bredere. Renere. De lave, tætpakkede handelsboder gav plads til mure, porte og bygninger, der krævede mere plads, end nogen almindelig familie havde brug for.
Noget begyndte at prikke Ares i nakken. Han kradsede sig der. Fornemmelsen forsvandt ikke.

Krystallandet