Krystal 31.10.2025 12:56
Hej alle!Jeg har et lille emne, som jeg håber vi kan debattere herinde, da jeg er meget nysgerrig på at høre, hvad jeres opfattelser er.
Som det næppe er gået nogen forbi, har KL haft en lidt mere stille periode. Det er der alle mulige grunde til, og som sådan heller ikke det tråden her skal handle om - men det synliggør i højere grad et problem, jeg selv har oplevet, og som jeg er en lille smule i vildrede med.
Det handler for mig kort sagt om, at tiden går for hurtigt.
Krystallandet har altid fungeret således, at den ingame tidsregning følger den offgame tidsregning. Dette giver fin mening i perioder med høj aktivitet, når tråde skrives og afsluttes hurtigt og plots rykker fremad i god hastighed. Når man derimod har længerevarende tråde, står man pludseligt i en lidt underlig situation, hvor en tråd man har, tidsregningsmæssigt foregår for mange måneder eller endda flere år tilbage, og man ikke har taget stilling til, hvad der er sket med ens karakter i den efterfølgende tid - måske endda fordi det afhænger af, hvad der sker i den tråd, man er i gang med.
Jeg oplever det også særligt med mine yngre karakterer, som jeg f.eks. har skrevet for at have plots med dem som unge teenagere, men hvis jeg har automatisk alder slået til, er de lige pludseligt voksne, uden jeg nødvendigvis føler, at jeg har nået det plot, jeg gerne ville have på dem som unge.
Så kan jeg slå den automatiske aldring fra og lade dem blive "evigt unge" - men dette kan skabe andre problemer i forhold til karaktererer omkring dem, der bliver ældre, samtidig med at ingame tiden jo fortsat går, og det derfor stadig føles underligt.
Jeg har ikke nødvendigvis en god løsning ved hånden - men først og fremmest går min generelle nysgerrighed på, om andre spillere kan nikke genkendende til mine tanker og udfordringer omkring dette - og hvad I selv sidder med af tanker herom? :)
~ Krys ~
Krystallandet