Ukrudt eller Urter?

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 07.07.2023 20:03
dagen havde som altid gået med at Elasha samlede urter, frø til sin have og at passe haven ved at fjerne ukrudt og vande. hendes Morv Neila var med hende. hun havde en pung ved siden fyldt med urter og en anden pung med frø. hun kom hjem til haven denne dag og begyndte at sætte frø i jorden og  derefter brugte hun lidt af sin magi på at få frøende til at spirre. hun gjorde det med 5 frø at de bare skulle spire og der efter vandede hun dem så jorden ikke blev for tør.

Elasha elskede at pusle om sin have så den blev stor og fin. hun så mod Neila der lå uden for haven og så på hende med de sorte og hvide øjne. hun elskede denne grønne morv. hendes bedste ven. Elasha havde en hytte lige nogle meter der fra så hun ikke skulle løbe når haven var i fare for stormvejr. men den lå også godt. der var mange træer omkring den.

hun sad i haven næsten hele dagen og da det endelig blev mørkere gik hun ud af haven der både havde gulerøder, jordbær. hindbær, og meget mere klar til at blive høstet. men hun ventede lige et par uger mere så de kunne blive gode store  afgrøder. i ydre siden af haven lå der hendes lægeurter, alt fra mod smerter, bedøvende og beroligende. hun var stolt af sin have.
hun gik ud til neila og klappede hende bag krystallen. "kom nu går vi hjem af Neila" hun smilte venligt og hendes grønne og brune kjole var luftig så hun kunne bevæge sig hurtigt.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Flygtning, tidligere soldat v. Mørket.

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 30.08.2023 17:42
Der var stille, som aftener nu typisk er. I baggrunden kunne man høre en ivrig græshoppes serenade, og vinden i trætoppene, der fik dem til at danse i det usynlige favntag. Dog kunne man i det fjerne høre et fremmedlegeme af lyd. Tordenskrald, der rullende og hurtigt kom nærmere Elverly. Det var blot i sådan en pludselig opståen, og lige så hurtigt som man havde hørt det, lige så pludseligt stoppede det igen. Som om det aldrig havde eksisteret.

Et lille stykke væk fra Elashas have, passende gemt mellem træer og buskads, hoppede Minali ned fra den tordnende dragehale, der havde forårsaget den mystiske lyd i sit ridt. Dens sukkende lyd kunne minde om en tortureret sjæl, og farverne på dens bug skinnede i lyserøde nuancer.

Du venter her” beordrede Minali.
Mørkelverkvinden havde en helt særlig plan i mente. Hun tog sig til armen og bed tænderne hårdt sammen, da et jag gik igennem musklen. Såret var et par dage gammelt, men stadig forholdt det sig ganske dybt. Hun frygtede at hvis ikke der blev gjort noget, kunne der gå nekrose i vævet, der ville sprede sig til resten af kroppen. Nok var mørkelverkvinden ganske glimrende til at indsamle urter til eget forbrug og vidste en del om dem. Det havde dog sine begrænsninger, når hun ikke kunne finde dem hun skulle bruge. Og hun vidste at Elverly var i overflod. Det fantastiske paradis, hvor mørkelvere ikke var velkomne. -Eller det havde hun da hørt at det var. Hvis hun kunne finde en kur til sin dårligdom, måtte det da være her. SKULLE være her. Pengene var få og hun havde ikke de nødvendige evner til at fremstille eliksirer til formålet. Så hun havde besluttet sig for at være dristig denne aften. Og tage det hun mente tilkom hende.

Hun mærkede et puf i ryggen, da Malurt skubbede sit horn imod hende.
Du får en gulerod, hvis du venter her”.

Efterfulgt af endnu et puf. Hårdere end det første. Striberne på dens bug blev mere rødlige.
Gulerødder – som selvfølgelig kun er noget heste spiser. Men som kan bruges til at fange rotter eller en kanin. Bedre?”. Dragehalen stoppede med at puffe, farven skiftede tilbage til lyserød, og hun tog det som accept.

Hun trak kutten tættere over hovedet og begyndte at snige sig frem mod den forbudte have. Hun nåede udkanten, hvor hun så de første urter og knælede ved dem, mens hun nøje analyserede hvilke der var tale om.

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 30.08.2023 18:29
Elasha var ikke kommet lagt fra haven da Neila vendte sig om og så på den fremmede der nærmede sig haven. Morven ryste ryghårne og løb mod haven og ind over lægeurterne og blottede tænderne.
Elasha så på morven da den pludselig var stukket af. hun så den hætte klædte og tog hurtigt en hånd mod ryggen for at tage sin bue.... som hun selvfølgelig havde glemt der hjemme idag.
hvad skulle hun gøre? hun løb over ved siden af Neila og så hårdt mod hætten og dens ejermand. "hvad laver DU her, Denne have tilhøre mig, så smut" Elasha var normal ikke ond men hendes have var hendes stolthed og hendes bedrag til elverfolket.

Elashas grønne øjne var små og hun prøvede at gøre sig mere truende end hun faktisk var. morven derimod var faktisk truende og farlig. Neila var ikke en der bare var der for hyggens skyld. hun var der for at hjælpe Elasha med at finde sjældne planter, og urter.

Elasha havde ikke tænker om at denne person var en mørk elver. en af skovelvernes fjender. især når man som Elasha var for godhjertet. ej hvor følte hun sig dum at ha glemt sit våben. hun måtte bare bruge sine evner og sin fornuft. men hun skulle heller ikke være som andre skovelver og fordømme mørkelvere på deres udseende, man skulle jo ikke dømme en bog på dens udseende.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 30.08.2023 21:00
Minali så op med det samme, da en lille grøn -dims- kom løbende imod hende og blottede sine spidse tænder. Den så ikke farlig ud. Men dens ejermand kom kun et par sekunder efter, og hun bandede indvendigt over at være blevet opdaget. Var det hvor lavt hun var sunket siden sin træning?

Hænderne blev løftet i vejret og hun rejste sig langsomt. Mørkelverkvindens stemme var glat som silke og blid. Næsten hypnotisk. En skuespillers træk. Og en del af hendes evne i et forsøg på at projicere et roligt sindelag på den lyshårede skovelver. Måske kunne det berolige hende. Hendes øjne var svære at danne kontakt med i hættens skygge, men hendes stemme var fint hørlig til at resonere med kvinden.

Der er ingen grund til at tage sådan på vej og blive aggressiv. Jeg er blot en forbipassende. Hvis du lader mig tage hvad jeg vil have og kalder dit kræ til dig, lover jeg dig, at du snart vil have glemt at jeg nogensinde har været her”.
Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 31.08.2023 18:49
den lille grønne "dims" var dogg næsten en meter høj. hendes tre haler slå agrasivt. hendes krystal gjorde hende istand til at forstå forskellige 2 bennes sprog. så Elasha kunne snakke med hende og hun forstod det tydeligt. hun var en morv der kunne finde specielle urter og derfor var hun også som Elasha stolt af haven. 

Elasha så hvordan hænderne kom op i vejret og kvindens udseende var dækket med hætten. Elasha så meget vred ud da kvinden sagde hun skulle kalde sit "kræ" til sig. vis Neila var noget var hun en følgesvend ikke et kræ. og da hun bare ville tage hvad hun ville og så gå rejste hårne sig i nakken på Elasha. hvor vovede hun!!! denne have var ikke for forbipasserende. 

"hvor vover du!! jeg tror ikke du hørte mig... det er MIN have. så smut" normalt var Elasha ikke så ond men meget forstående. men noget ved denne person gav Elasha myrekryb. var det en hun havde mødt før? eller var det bare fordi hun var dækket og ikke vidste sit ansigt at Elasha fik myrekryb.

"hvad end det er du vil ha må du finde det et andet sted" kom det så fra Elasha som stod med armende ude for at spærre for tilgang. Neila gjorde det samme bare med halerne. hun vidste at Niela ikke ville lade andre end Elasha og skovelvere Elasha kendte røre denne pragtige have.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 31.08.2023 22:01
Minali sukkede anstrengt. Det var som at snakke til en mur eller et barn. Ved nærmere eftersyn kunne hun ikke gøre om skovelveren var en ungelver, men med hendes reaktionsmønster kunne hun kun gætte.
Lyt nu her. Jeg har tænkt mig at tage det jeg har brug for, hvis ikke du giver mig det frivilligt. Og jeg adspørger dig at dæmpe din stemme. Jeg har allerede lidt meget ballast og er flygtet fra mange folkemængder. Jeg har ikke brug for det igen. Hvis du ikke vil samarbejde med mig, ser jeg mig nødsaget til at tvinge dig til stilhed. Jeg har også en – ”lille ven”, der venter på mig. Jeg lovede ham mad fra denne have. Han har det med at blive frygtelig ukontrollerbar, når han er sulten. Jeg tænkte et par gulerødder kunne være tilstrækkeligt. Men jeg tror aldrig han har spist en grøn skabning som din før”.

Elasha stod der som en anden heltinde og spærrede adgangen til et par lægeurter og en smule mad. Ironien fik Minali til at grine. En kølig, klukkende latter, der startede lavt og dybt fra et sted i hendes brystkasse, indtil den boblede op til overfladen, høj, sprudlende og halvhysterisk. Den ene hånd gled ned til hendes bælte, hvor daggerten hvilede, men for nu lod hun den være.

Så dette er den berømte gæstfrihed for Elverly. Dette paradis I så inderligt værner om, men nægter at dele med omverdenen. Du vil virkelig skubbe mig tilbage til skyggerne? Du er ikke anderledes end min klan. Du kæmper under et andet flag, men marcher til rytmen af den samme tromme, lille Gyldenhår”.

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 17.09.2023 17:05
Elasha var normalt ikke modig. men hun elskede sin have og gjorde alt for at den var beskyttet men da hun talte om at hun havde en ven der kunne spise en morv sank Elasha en klumb. hun sukkede ved det sidste personen sagde. ja elverly var gæstfri men Elasha havde selv prøv for lægeurterne og de var mange gange svære at skaffe frø fra.
hun så på neila og så på personen, "vis jeg hjælper dig med at finde det du har brug for, lader du så min have være i fred" et par gulerødder og et par urter kunne Elasha nok undvære.

hun var dog lidt fornærmet over kaldenavnet gyldenhår. hun var nok gylden men derfor ville hun da ikke kaldes det.

Neila så op på Elasha med et lille mistroisk blik. hun så ned på hende. "vis vi vil ha vores have skal blomstre må vi jo hjælpe..... (host host) her" hendes host kom meget ubelejligt. hun havde et svagt imunsystem og derfor var det ikke ment som sarkastisk at hoste men fordi hun blev dårlig. hun hostede igen og morven kned op af hende for at fortælle hende hun skulle tage det roligt. Elasha så mod personen og lagde hovedet på skrå som i at sige hvad siger du til det.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 08.10.2023 19:21
Minali kneb øjnene sammen under hætten, da skovelveren begyndte at hoste. -Havde hun overanstrengt sig, eller var Minali ikke den eneste der var tilskadekommen?- Hun nikkede roligt, et skævt smil kunne anes under hætten. Hvis truslen om Malurt måtte være hendes trumfkort, så måtte det være sådan. Hovedsagen var at hun fik sin vilje, uanset hvad. Langsomt fjernede hun hånden fra daggerten igen.

Jeg har ingen interesse i at destruere din have. Eller at blive for længe. Elverly er smuk… for smuk til mig”.
Der lå en snert af noget mærkeligt i hendes tonefald. Bitterhed? Sorg? Samtidig lød hendes stemmeføring nonchalant, som om det var noget der enten havde vandret hendes tanker så meget, at hun ikke overvejede det længere eller blot havde affejet dets betydning.

Jeg skal bruge Avanyas Hyld... Storblodmos. Selv om jeg lidt er i tvivl om du ville have sidstnævnte, da den primært er at finde i våde områder og moser”.

Hun rakte de blege, halvkrogede fingre ud og gled dem over bladene på en af de farvestrålende blomster, som var hendes hud et tomt lærred og farverne noget hun forsøgte at opsuge gennem berøring og beundring.

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 08.10.2023 19:34
Elasha var syg da hendes imunforsvar var lavt og hun nemt blev syg. hun lyttede da kvinden talte om at elverly var for smuk. hvordan kunne noget var for smukt til nogle. Elasha så det som lidt underligt.  hun så om bag sig hvor lægeurter var. hun ønskede ikke at nogle eller noget skulle skade hendes have. for ja, den var smuk. "hvordan kan De mene noget er for smukt til dem?" hun sagde det i et undrene toneleje. hun så over til hende og kunne jo ikke se hendes øjne. eller øre.

da hun talte om hvad hun skulle bruge så hun ned på Neila for hun vidste hvor alle planter og blomster var. hun lignede en der sukkede men vendte sig om og gik ind imellem blomsterne og satte sig ved siden af en plante. "Avanyas hyld?" gentog hun og neila nikkede. hun gik over og tog nogle blade af den og en lille smule af stilken så den kunne klare ikke at ha blade der.

Neila så mod den fremmede.

Elasha tog hånden der var fri til munden og hostede igen. det var en tør kradsene hoste, som skær i halsen. Elasha så rundt i haven. storblodmos.... havde hun nogle i sin frø pung mon. hun så ned på Neila der rystede på hovedet. det forstod Elasha.
"jeg har kun Avanyas hyld... storblodmos har jeg desværre hverken frø eller en stikling af. jeg vil dog gerne ha haft lidt af det til at udvide det" hun kunne få alle planter til at vokse med sin magi. hvilket var praktisk når det var vinter. hun så mod de blege hænder kvinden havde og kunne ikke komme i tanke om hvor bleghed tilhørte en race? hun vidste vampyre men det var det nok ikke.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 09.10.2023 17:00
Med langsomme, overvejende skridt, fulgte den kutteklædte kvinde efter skovelveren. Det ene bryn steg i vejret, da hun mistroisk så hvordan den grønne morv gik ind og fandt planten til hende.
Alt perfektion er en illusion… En utopi. Jeg stoler mere på individer der indrømmer nederdrægtighed, end dem der forsøger at spinde ord, der skal renvaske deres gerningers uvæsen. Jeg regner ikke med at jeg finder mange af førstnævnte i dette lille paradis… Hvis Avanyas hyld er hvad du har, er Avanyas hyld hvad jeg må nøjes med”.

De sidste skridt blev taget hurtigt mod Elasha. Hånden der før havde kærtegnet blomsten rakte ud efter urterne i Elashas hænder.
Nu væsentligt utålmodigere end før, når målet var i syne.
HURTIGERE! Giv den til mig!

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 09.10.2023 17:47
var alt illution for denne kvinde. hun så lidt undrene på hende men hun vidste at alle havde værd deres mening om ting og det kunne hun jo ikke ændre på. den kutteklædte kvinde virkede pludselig meget utålmodig og ivrig. Elasha gneb øjnene sammen og tog Avanyas hyld ind til sig og så på kvinden. hun blev pludselig i tvivl.
"først.... lad mig se Deres ansigt" sagde hun for at vide om hvem eller hvad hun havde med at gøre lige nu, Elasha så på de hvide hænder og troede lige der at det måske var en vampyr der stod her foran Elasha. men vis det var det hvorfor skulle hun så bruge urter? var vampyre ikke uden sygdomme? Elasha blev faktisk en smule bange.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 09.10.2023 18:54
Tilbage stod Minali som et barn, der fik fjernet de længe lovede småkager, da urterne blev taget væk, og hun sendte dem et langt blik. Armene var stadig udstrakte, og fingrene krøllede, klar til at lukke sig om dem øjeblikket de ville blive hendes.

Hun så sig over skulderen. Der var ingen andre i nærheden.
Psh, hvis det kan slå koldt vand i dine årer”.

Hætten trak Minali væk. Hun var vant til at være svær at afkode. Ingen sort hud som sine artsfælder besad hun. Øjnene var sorte som blæk, så man ikke kunne se hvor hendes pupiller begyndte og sluttede. Ligeledes var håret mørkt som natten og skinnende som silke. En anelse rødme på punkter som kinder og de spidse ører angav at hun havde en puls. For det var hun blevet forfulgt det meste af sit liv. Af klanen hun var født iblandt. Af mænd, der fandt hende eksotisk. Af folk hun havde gjort uret, hvor hun var et alt for nemt ansigt at genkende. Hendes kinder og hage var prydet af ar - aftegninger, der var karakteristiske for mange mørkelverklaner.

Hænder rakte hun igen krævende frem mod Elasha.
Nu, giv mig hvad du har lovet”.

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 09.10.2023 19:27
Elasha var en kvinde af ord. hun lovede noget holdte hun det da også.   hun så på kvinden da hun trak hætten af. et smil bredte sig over Elashas læber, ikke at det var et ondt smil. faktisk modsat. hun rakte roligt urten over til kvindens blege hænder og så på hende. "synd De kommer Dem under en hætte, de er ellers smuk" Elasha så skønhed i mange ting. hun var dog ikke i tvivl om at kvinden nu ville trække hætten over hovedet igen.

Elasha selv havde aldrig mødt en mørkelver som var ondt.... faktisk sidst hun mødte en var han blind. det var lidt underligt at han ikke havde kunne se hun stod med en bue og pil mod ham og rystede. men hun ville helst ikke dømme folk for udseendet. hun ville gerne dømme dem for hvem de vidste sig at være inden i.

Elasha slap urten da hun var sikker på kvinden havde det i sine hænder. "næste gang De for brug for en urt, så kom roligt til mig. istedet for at rode i andres haver" sagde hun med et lille blik ned på Neila der nærmest rullede med øjnene af Elasha. ja morven var ikke lige den der stolede på andre end Elasha. men hun vidste at hun havde frø og stiklinger fra mange planter så hun kunne jo hjælpe kvinden med at få urter hun skulle bruge.
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 531 år

Højde / 180 cm

Citrus 10.10.2023 23:36
Ordene der forlod Elashas mund var noget hun hørte sjældent. Sjældnere fra en kvinde, og en tidligere version af Minali ønskede i det øjeblik, at hun havde hørt de ord fra præstinden i klanen eller de mange højerestående kvinder, der havde ladet alt stå til, mens de vendte ryggen væk. Et skævt smil prydede de buttede læber.

Tak… Jeg tror dog desværre det er alt for tidligt for Elverlys generelle befolkning, at jeg kan marchere her ind umaskeret. Med mit helbred i behold, ganske vidst”.

Hun så ned på planten og bladene i sine hænder, og lige så snart de kom i hendes besiddelse stoppede hun dem hurtigt ind i munden og begyndte at tygge dem. Da de havde opnået en mere knust struktur spyttede hun dem ud i sin hånd igen, og næsten febrilsk skubbede hun kappen til side ved den ene skulder og trak ned i sin skjorte. Et mørkt væskende sår kom til syne, og hun trykkede hylden hård ind imod dem. I et par sekunder bed hun tænderne sammen, indtil det forvredne udtryk forsvandt, og i dets kølvand lå der kun frelse. Hun sukkede lettet.

Fint, det vil kunne tage toppen for nu”.

Nu den brændende fornemmelse og svimmelheden så småt var ved at fortage sig, så hun tilbage på morven.
Jeg vil huske det, næste gang jeg skal fjerne en pil fra mit legeme, forårsaget af en af dine artsfæller” klukkede hun sarkastisk. Men lige så hurtigt korrigerede hun sig selv. Kvinden havde ikke udvist fjendskab.
Jeg takker allernådigst… Din kat- Den kan snakke. Uden ord. Den besidder viden. Hvordan?

Elasha Wynnter

Elasha Wynnter

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 288 år

Højde / 170 cm

Mong 11.10.2023 17:28
Elasha var nok ikke adelig eller præstinde. men hun mente hvad hun sagde. hun så på kvinden da hun tog urten i munden og tyggede for så at tage skjorten op og smøre på et væskende sår. hun var skadet!! "det er arveligt verden er sådan desværre"

Elasha var lige ved at sige noget men holdte mund da det så ud til at kvinden havde prøvet det før. hun sank en klumb. hun vidste ikke hvordan nogle kunne holde ud at ha sådan et sår.

da hun talte igen om en pil fra en af hendes artsfæller så Elasha ned, men det blev hurtigt vendt til morven der så på kvinden da hun talte om den. Elasha grinte kort. "En morv er klog ja, men dens smukke krystal er magisk for den og gør den forstår vores sprog på en anden måde end andre dyr. hun er også den der hjælper mig med at finde urter, mest de magiske..." Neila rettede stolt hovede op af og så meget stolt ud "Neila her er min bedste ven, familie og hjælper når jeg bliver syg" ja en elver der blev syg kunne godt ske for hendes tilfælde.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 12