Et smil, kæmpede sig vej til hendes ansigt ved minotaurens svar. Det eneste der gjorde det svært ved at smile, var så forpustet hun havde været. Hun lod en hånd køre over sin pande, mens hun så i den retning, som der blev peget i. Hun så en sæk på disken til boden, og så tilbage til minotauren, stadig med et smil, som var ved at blive lettere at holde, jo mere hun fik vejret.
“Det kan jeg sagtens leve med,” lød det lettet fra hende med et lille smil, som blev lettere at holde jo længere tid der gik,
“Hva- nej, nej. Jeg kan sagtens beta-” Hun skulle til at forsikre ham, at hun sagtens kunne betale den fulde pris, og at han ikke behøvede at gå ned i pris fordi hun kom så sent, men hun stoppede, som hun fik fornemmelsen af at han foretrak den halve pris, på dette tidspunkt. Hun sænkede sine hænder, der havde været i færd med at kigge i posen med krystaller. I så fald, så måtte hun jo sørge for at kigge forbi en anden dag og give ham noget for sin gavmildhed - hvad end det lige ville kunne blive til…
Freydis trak et lille skridt tilbage, for at give minotauren rigeligt plads til at manøvrere sig rundt på. Hun var vant til at hendes mand fyldte og havde brug for plads, så det var ingen besvær for hende at manøvrere sig rundt om bageren. Hun trak på et varmere og mere kærligt smil, som de endelig kunne se hinanden bedre i øjnene, nu hvor han ikke var halvt viklet ind i en bænk.
“Tak. Den tog lidt af en uventet drejning,” klukkede hun og lod en hånd stryge over det krøllede hår.
“Men-” hun trak en dybere vejrtrækning og så ind mod disken,
“Det hele skal nok gå,” forsikrede hun, mest af alt sig selv. Hun pegede mod disken,
“Jeg… Jeg går lige ind,” lød det fra hende, før hun vendte sig for at gå helt ind. Hun sørgede for at stå på tæerne og bukke sig, som hun kiggede ind i posen, for at se, før hun bare smed armen ind i posen. Hun ville jo ikke ‘gøre krav’ på mere end hun skulle have. Nu hvor han gav hende lov at handle, så valgte hun dog også lidt mere end hvad hun regnede med ville fylde maverne derhjemme. Der var trods alt nogen der kunne spise mere end hende selv. Som hun var tilfreds med sin samling, sørgede hun for at finde sin pung med krystaller frem igen. Hun ville endelig ikke forstyre, selvom hun vidste hun kun ville komme senere hjem.
Family means no one gets left behind or forgotten