Der var altid noget spændende over disse møder, for selvom Lazarus måske ikke var en person som bekymrede sig, så var det altid interessant at vide hvordan man kunne forbedre ting eller gøre noget, som kunne være godt for mørket. Især når Cassiopeia altid har haft en finger med i spillet når det handler om mål eller opgaver i Dianthos, men samtidig måske følte at interessen for Mørket måske ikke var helt oprigtig - hvilket altid er en skam.
Der var altid en grund til at holde folk tilfreds i deres situation, for ellers kunne det skabe røre på flere planer. Han tog ikke Cassiopeia for en person, som ville fortælle om Mørket, hvis hun en dag skulle træde ud. Det ville også gå ud overfor hende selv.
En anden ting var Lazarus evner som han ofte lå spille et lille puds, når han sad overfor folk. Sådan som de sad her, så behøvede han ikke at bruge meget chakra eller kræfter på at læse hendes tanker. Men hendes tanker var interessante og attraktive at komme i kontakt med.
Jeg egner mig ikke som soldat. Det var heller ikke noget han forlangte eller regnede med at hun skulle sendes ud som, slet ikke. Det var hun for køn og for vigtig til. Slet ikke.
"Det er også helt i orden, Cassiopeia" Lød det roligt fra ham, som han søgte hendes blik,
"Jeg ønsker ikke at du skal ud i en masse ændringer, det var kun for at høre hvor tilfreds du var i din rolle" Han kom slet ikke for at sende hende nogen steder hen, blot en status opdatering.
Han var her for at lytte til hende, så da hun først begyndte at lade sine ord glide ud mellem hendes læber, lyttede han til hende. Han boede selv på øerne så det var altid interessant at høre på forslag, som kunne forbedre deres situation efter at de måtte flygte derud.
Det var rigtigt at hun var alkymist, det var et spændende fag som han ikke kendte meget til, men han havde læst hendes journal, men næsten glemt den del - også fordi at Mørket dårligt nok brugte de egenskaber som hun bar på.
"Hvilke planter har du brug for?" Han var blot korporal så han kunne intet gøre, men blot tage det med videre.