Asger

Asger

Våbensmed med egen værksted

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 18.05.2023 16:14

Det var meget tideligt morgen, solen var endnu ikke helt stået op men folk, virkede til at være på vej til arbejde ligesom så mange andre dage. Henne ved våbensmedens værksted, kunne man allerede hørere lyden af jern der blev slået på,  kom man tættere på kunne en høj bred skikkelse ses, bøjet over en armboldt i fuld gang med at slå et sværd fladt så der kunne arbejdes mere på det. Kom man endnu tættere på ville, man hører den store måske lidt skræmmende mand, stå og nynne en melodi imens blikket var fast fokuseret på arbejdet foran ham. Sveden var allerede ved at samle sig i panden, til det tog sin flugt ned for at fordampe imod det varme metal på armbolten, han løftede det med smedtangen for at betragte sit værk, for så at lade de dumpe ned i en spand, hvis vand begyndte at syde fra varmen. 

Han var så dybt fokuseret på sit arbejde, at han næsten glemte at holde øje med solens rejse, det var vist denne dag hans lærling skulle starte? Ikke at han før havde mødt knægten men havde dog hørt godt om ham, fra tidligere læremester der mente at fyren nu skulle lære om våbenfremstilling som var Asgers speciale. Den stor mand gik hen for at tage en kande, før han tog en kæmpe slurk vand og sukkede roligt, de gyldne øjne var seriøse men alligevel bar de en varme og venlighede, han var efterhånden kendt for altid at give en hjælpende hånd, eller at være der for de unge der havde det lidt svært, så som Eamon en staldknægt der til tider kom forbi. Han strakte sig en smule før han gik hen for at fortsætte ved armbolten, nu med et nyt stykke metal noget der snart ville blive til en kniv, sikkert en smuk en af slagsen.
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 18.05.2023 16:40
Bastian havde faldet godt til det fag, som han nu var endt i. Det havde aldrig været hans første valg, men et tvunget valg for at få ham videre i livet, men han var glad for valget nu, og det havde hjulpet ham, på flere måder. Det at hoppe lidt rundt i specialer, virkede meget normalt, eftersom at han nu var kommet ind i faget. Denne dag skulle han starte hos Asger, som havde sit speciale i våben og lignende. Ikke at han ikke havde lavet den slags, det andet sted, men måske var Asger bare bedre, når det kom til det? Han havde ikke mødt manden eller kendte ikke til ham, men havde bare hørt at han skulle være dygtig til sit arbjede og det tvivlede han dog heller ikke på.

Bastian bevægede sig ned igennem gaderne, ned imod hans nye arbjede og hans nye læremester, som han skulle arbjede under. Han tog det ikke som noget anderledes, men blot som en ny mulighed for at blive bedre - meget havde ændret sig, hos Bastian. Hammeren mod stål sendte lyden af hårde slag ud mod gaden, jo tættere man kom på stedet. Det var en lyd, som han kendte alt for godt. 
"Du må være Asger?" Lød det roligt fra ham, som han trådte inden for i smedjen og kiggede sig lidt rundt i omgivelserne og hans nye arbjedsplads.
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 18.05.2023 17:53
Asger havde næsten altid arbejdet med våben, hans brødre havde været mere vilde med at bruge dem i kamp, hvorimod han havde brugt tid på at studere selve våbnene. Senere hen i livet var hans evne vækket til live, og gjorde det muligt for ham selv at bukke, forme og skabe metal, jern og hvad ellers han ønskede, dog kunne han godt lide de gamle metoder, og brugte kun sine evner til de mere specielle våben, dem der ofte solgte for mange krystaller. 
Han havde kun haft dette sted i 3 år, men var da ved at have skaffet et godt omdømme, og måtte indrømme han havde travlt. Derfor takkede han også ja til at få en lærling, så der var lidt ekstra hænder at arbejde med, han var sikker på at den unge mand nok var god, ellers havde de ikke anbefalet ham til Asger. En lille klokke gav lyd da der tråde ind indenfor, dette fik ham til at stoppe med at banke, for at placere det nede i vandet sammen med det andet, før han tørrede sine hænder af i læderforklædet. 

Vendte sig om for at kaste et blik imod knægten, kort gled blikket over ham imens han brummede lidt " Ja jeg er Asger, og de må være min lærling? jeg fik vist aldrig dit navn?" sagde han og rakte en stor, hånd frem imod ham som en gestus før han lod en munter latter lyde, man skulle ikke lade sig narre af manedes hårde ydre, han hjerte var lavet af guld "jeg sætter pris på du er her til tiden, måske en rundvisning ville være oplagt eller vil du heller igang?" spurgte han muntert, og sendte et smil Asger var allerede fuld vågen, og i godt humør som altid, han tvang sit blik fra knægten det var da utrolig, at den unge man kunne være så tiltalende, men det måtte han ej tænke om sin lærling den tanke måtte skubbes væk.   
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 18.05.2023 19:47
At han nu skulle starte et nyt sted betød ikke så meget for Bastian, det var blot sådan det var, for at han kunne blive bedre til hans arbejde. Han havde ikke været i faget i mere end halvandet år eller lignende. Han følte allerede han var dygtig, men der var så meget som han ikke kendte til eller havde lært endnu. På et eller andet tidspunkt, ville han nok skulle i gang med at lave svær eller rustninger, selvom det var noget større projekter end han havde været vant til, men det var det han ville og dermed kunne tjene penge på dem.

Bastian tog hans hånd, som Asger rakte den frem og hilste på ham, "Jeg er Bastian. Rart at møde dig, Asger" Svarede han med et roligt smil, blot for at gøre et godt første håndsindtryk. Han virkede allerede som en fin og rolig fyr, selvom hans udseende godt kunne sende en, et helt andet sted hen. 
Bastian lod blikket glide rundt i smedjen, alt lignede jo det som det skulle, og det virkede ikke til at der var noget nyt for ham at se eller komme efter, men bare for en god orden skyld kunne man godt tage den rundtur, som Asger forslog, "En rundtur ville være fint" Kom det ærligt fra ham.

Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 18.05.2023 21:04
Asger så lidt vurderende på knægten, han kunne ikke være på Asgers alder så han måtte vel være en knægt? Men med hans størrelse var de fleste jo små i hans øjne " velkommen til Bastian, jeg er sikker på du hurtigt falder til her" sagde han muntert og gav hans hånd en tryg, måske en smule for meget kræft for han glemte sin egen styrke. " du må endelig fortælle mig, hvilke ting du endnu ikke har arbejdet med? " sagde han, som han vinkede ham med sig, for at begyndte at vise rundt. 
Det lignede nok andre steder, men så igen der var nogle våben på den ene bagvæg, der så mere unikke ud og havde lidt deres eget designe, det var også ved disse han gjorde et stop og tog et sværd ned fra væggen. Han rakte det til knægten med et smil på læben " mit eget designe, ser du mine evner er at arbejde med metal og jern, så jeg kan forme ting i mine hænder, dermed lave mange små detaljer der ellers normalt vil være sværere eller tage for lang tid" forklarede han. Sværdet bar et indviklet mønster hele vejen op ad bladet, og var malet op med en flot gylden farve så de blev mere tydelige, han tog imod det igen for at hænge det på plads. 

Asger viste videre rundt, også den arbejdsplads der var tiltænkt hans lærling, med eget arbejdsbord og en armbolt, så der gerne skulle være alt så de ikke behøvede at dele hele tiden. Han nikkede imod to døre i den anden ende " den ene fører op til min bolig ovenpå, og den anden er et lille toilet skulle du trænge" informerede han, sendte ham et skævt smil og lænede sig let imod bordet, men rette sig op da det rykkede sig på grund af vægten, hvilket fik manden til at grine lidt af sig selv.  " dette er dit arbejdsbord, jeg regner med at give dig nogle af de lette bestillinger i starten, og når tiden er til det kan du arbejde på nogle af de ting du mangler, du har to pauser om dagen en time i alt, og vi er her fra før solen står op, til et par timer efter frokost, nogle dage får du måske fri før eller senere" han snakkede glædeligt om det hele, man kunne hører passionen for faget i hans stemme, men han ville også lære man ikke løb om hjørner med ham. 
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 19.05.2023 06:47
"Mange tak. Jeg er sikker på at jeg nok skal falde til" Han kunne ikke se, hvorfor han ikke skulle falde til. Han ville oprigtigt gerne dette her, nu hvor han var kommet i gang med det. I starten havde han ikke været så interesseret, men det havde været et valg om det ene eller andet. "Det skal jeg selvfølgelig nok. Jeg har prøvet meget, men mest små opgaver" Han havde endnu ikke haft muligheden for store opgaver, som sværd og lignende. Små dolke havde han et godt tag på.
Han kunne godt se at nogle af de ting, som Asger havde hængende på bagvæggen, var specielle og anderledes end meget andet. Men der var en forklaring bagved, "Ah, selvfølgelig. Det gør det selvfølgelig lettere at du har sådan en evne, når der skal laves specielle opgaver!" Bastian havde ikke den slags evner, så han måtte gøre det hele manuelt, men det fungerede også fint.

Stedet virkede som andre smedje, og lignede meget de andre steder. Det var også svært at gøre en smedje speciel. Bastian nikkede som Asger fortalte og forklarede om stedet, "Det er helt fint. Det er fint nok at tage de små opgaver til en start, så jeg lige kan komme ind i det hele og lære stedet at kende" Han var selvfølgelig klar til at komme i gang med arbejdet.
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 19.05.2023 09:46
Asger ville gøre sit bedste, for at lære knægten mere, selvom han ikke besad samme evne var han sikker på, at ved at se Asger arbejde med det kunne give en god forståelse af materialet. Måske han kunne lærer ham hvordan man skabte noget lignende med håndkraft? Der var mange ting at tage fat på, men han gætte på at de skulle arbejde på de lidt større våben sammen, for den anden smed havde nok haft med andre ting at gøre så som hestesko, ting til madlavning og så videre, hvorimod Asger næsten kun fremstillede våben. Rustninger kunne han også lave, ofte fik han opgaver på rustinger til andre end mennesker, da disse kunne være sværere at arbejde med. 
Han kiggede lidt på ham, kort kløede hagen lidt tænksomt " ved du hvad, jeg tror du kan starte på et sværd? jeg gætter på du sikkert har lavet rigelig små opgaver, de vil selvfølgelig også komme, men der skal også være lidt sjov" lød det muntert fra ham. Før han gik hen for at finde de rette redskaber frem, og lagde dem på knægtens bord " og en ting heller spørg for meget, end for lidt, men lad mig se hvor meget du allerede har lært, sæt igang og kom til mig hvis der er problemer, eller du vil have en vurdering" med disse ord klappede han ham let på ryggen, med en bred hånd før han traskede hen til sin egen plads, for at arbejde videre med det sværd han selv var i gang med. Inde længe kunne man igen hører de velkendte lyde, og den store mand nynnede lidt for sig selv, dog blev han ikke længe afbrudt af dagens første kunde og fik hentet den varer manden havde bestilt, modtog betaling og lo muntert som de kort faldt i snak, før han igen fortsatte sit arbejde, skævede til tider over imod sin lærling for at sikre alt var i orden.   
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 20.05.2023 07:49
Bastian besad ingen evner og var heller ikke sikker på om han forstod den slags, men det gjorde da uden tvivl arbjedet lettere, det var tydeligt når han kiggede på væggene og de ting, som Asger havde lavet. Det var bestemt kvalitets ting. Bastian havde måtte tage tingene på en anden måde og med en anden indgangsvinkel, for at skabe sin egen måde at skabe tingene på. Det blev man nød til uden evner. 
Hos den anden smed havde Bastian lavet alle mulige ting, men også små våben som dolke og pilespidser, og lignende. Her ville han uden tvivl komme til at lege mere med de større ting, hvilket han glædede sig til at lærer. 
Bastian var klar på at komme i gang, det var derfor han var her; så han kunne blive bedre og arbjede. "Jeg har lavet masser af små opgaver, men jeg er klar på at lave noget større" Kom det selvsikkert fra ham, som han kiggede op på den store fyr. Bastian fulgte hans bevægelser, som han gik hen for at finde det som Bastian skulle bruge. Han var dog ikke i tvivl om hvad han skulle bruge, så han ville sagtens selv kunne finde dem. 
Asger var hurtig væk da der kom kunder og Bastian dermed kunne gå i gang med det han skulle, at skabe dette sværd. Han smed spidsen ind i ilden og lod den ligge der, indtil stålet var varmet nok op til at han kunne trække det ud og begyndte at hamre på det.
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 20.05.2023 13:56
Asger nikkede det var forståeligt, knægten skulle da så sandelig have lov til, også at arbejde med de større våben. Det var selv en af de ting han nød at arbejdede med. " jeg lover dig at du nok, skal få prøvet en masse af, dette bliver dit første projekt, det er ikke en bestilling, men skal behandles som en" og det var med disse ord han overlod lærlingen til arbejdet. Denne dag blev dog travler end forventet, det virkede til at folk havde massere ting der skulle fikses. Men det betød også at den store mand næsten løb rundt for at nå så meget som muligt. 
Han blev nød til at tage sine evner i brug, for at kunne levere ting til tiden, sveden piplede ned ad hans pande men han klagede ikke. Der var stadig et stort smil på læben, og tid til lidt sludder, hvilket betød der ofte lød en høj varm latter der næsten fik rummet til at ryste. Som den sidste kunde gik, vendte han skiltet på døren, før han lukke den bag sig med et suk. 

Asger gik hen for at slukke for fyret, og hvad der ellers skulle før han fandt en våd klud, og tørrede sit ansigt for sved og sod. Han vendte sig imod sin lærling og lagde armene over kors " sikke en dag, jeg er glad for du nu er her til at hjælpe, det her var en af de slemme" lød det fra ham, en smule træt i stemmen. Han strakte sig en smule den stive krop knagede en smule, og han sukkede svagt, alderen kunne godt begynde at mærkes " hvad ville de sige til en fyraftens øl henne på kroen?" spurgte han dog muntert, han kunne selv godt bruge en omgang...
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 20.05.2023 19:33
Bastian var kommet her for at lærer, hvilket han bestemt også gerne ville; også når det kom til de større opgaver. "Ja, selvfølgelig. Det er klart. Jeg skal nok behandle, det som en kunde bestilling" Svarede han i en rolig tone. Sådan behandlede han alle ordre og alle opgaver, alle produkter skulle være ens og have samme kvalitet. 
Selvom Bastian var blevet sat i gang med en opgave, så var der vigtigere ting at tage sig til, eftersom at smedjen nu havde travlt, og Asger var alene med kunderne. Bastian måtte droppe sin opgave, så han kunne hjælpe ham med kunderne i løbet af dagen.

Denne dag havde uden tvivl været en travl en af slagsen, og Bastian kunne mærke hans krop, mærke sveden og ikke mindst nu mærke hvordan han kunne slappe mere af, efter dagens arbjede. Han tørrede sin pande og efterfølgende sine hænder, "Det må man nok sige, der har godt nok været travlt" Selvom Bastian var ved at trække sig væk fra det miljø omkring kroerne, så var der ingen tvivl om at han gerne ville tage en enkelt med Asger, blot for at vise ham hans imødekommenhed, "Jo, det lyder godt. Lad os gøre det" Svarede han, og kiggede mod Asger, og ventede blot på at han skulle føre an.
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 20.05.2023 20:56
Asger var taknemlig for knægtens hjælp, denne dag havde været vild og man kunne da ej forstå, hvorfor folk ikke kunne vente bare en dag, når de kunne se en kø forme sig ved smedens biks? Men nej alle skulle til, især de mere rige folk som gerne brokkede sig over ventetid, men Asger behandlede dem som alle andre, de havde ej førsterart hos ham! 
Men som altid kom han igennem dagen, det var ikke mærkeligt at han til tider arbejde hele natten, men det skulle blive godt med ekstra hænder, måske han også snart burde ansætte en budbringer. Men han måtte starte et sted " tak for hjælpen knægt, det var som om hele byen troppede op" sukkede han en smule træt. 

Han smilede let til fyren, før han sørgede for at få låst af så der ikke kom uvelkommen folk imens de var væk, som altid glemte han at fjerne det beskidte læderforklæde det var næsten blevet en del af ham. Han var en smule stille på vej til kroen, skulle lige samle sig selv efter denne dag, det kunne godt mærkes i kroppen, men igen han nød det og tjente jo godt. 
Som de nåde indenfor vinkede kroejeren til Asger " en omgang Asger?" lød det og han svarede med et nik, før han selv førte dem hen til en bord lidt i højernet hvor der var fred. Havde han været alene ville han ende med at underholde hele stedet med historier, men nu var han i selskab med sin lærling, og skulle være lidt mere professionel, i hvert fald blot den første dag. 
Der gik ikke længe før der stod 3 øl foran dem, og han greb den ene for at tage en velfortjent slurk " åh ja, man kan jo ikke være ung for evigt" mumlede han og grinede lidt for sig selv. Blikket rette sig imod knægten " er der noget jeg bør vide om dem? og hvor mange fridage på ugen skal du bruge? jeg vil gerne have vi finder en god løsning du har det godt med og så må du fortælle mig, hvis der er ting jeg skal vise dig" fortalte han, nu lidt mere livlig igen. 
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 21.05.2023 10:20
Det gav uden tvivl Bastian et indblik i hvor travlt denne smedje var. Der var af og til den slags dage, det gamle sted han havde været, mest fordi at det var små opgaver de stod for, hvor den almene kunde kom. Men det var meget spændende, det her. "Ingen problem. Det er derfor jeg er her" Han kom jo ikke blot for at lære, men at arbjede. Det var hans arbjede. Selvfølgelig ville han hjælpe, hvor han kunne. 

Han fulgte med Asger, selvom han kendte hver en kro og hvor de lå i Dianthos, men i dag var det bedste at følge med og vise sig fra sin bedste side af og dem give ham det bedste indtryk af ham. Bastian kendte kroværten og hilste efterfølgende, at han havde hilst på Asger og fulgte med ned til bordet, hvor de kunne sidde. 
Det undrede ham småt, hvorfor der kom tre øl, men hvis Asger ønskede to, så var det fint. Man kunne altid bestille mere. Bastian tog en af dem og smagte på væsken og kiggede over på Asger. "Om der er noget du burde vide om mig? Det ved jeg ikke, er der noget du gerne vil vide?" Der var mange veje at gå i sådan en samtale, også usikre veje. "En ugentligt fri dag og en gang i mellem i weekenden, virker vel fair nok, ikke?" 
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 21.05.2023 15:15
Asger slappede først rigtig af, som han sank ned på stolen de tre øl var hvad han normalt bestilte, hver gang han kom her blev de hurtigt bragt til ham. Forskellen var dog at han denne dag havde selskab, og ikke skulle underholde alle andre, han lod en hånd kører over panden for at fjerne et par svedperler, før han tørrede hånden af i bukserne. Øllen tog han en stor slurk af, lænede og en smule frem for at kunne hvile albuerne imod bordet " ja alt vi skal jo til at arbejde tæt sammen, så jeg vil gerne vide om de har nogen svagheder? og hvilke styrker? både privat og arbejdes relateret" svarede han roligt, og nikkede let sendte ham et smil. 
Han kølede sig lidt tænksomt i skægget " jeg kan starte ud med, at fortælle at jeg har en stor angst for drager, så skulle der komme en, ikke at det nok sker, er det din opgave " svarede han med en seriøs mine " og så kender du jo lidt til min evner, jeg ville sætte pris på at en af dine opgaver bliver, pilespidser, de er simpelthen så små i mine hænder" startede han ud. Før han tog en slurk mere af øllen, han nikkede roligt " jeg holder for det meste værkstedet lukket hver torsdag så det vil blive din faste fridag, weekender kan du altid komme og sige til, bare 2 dage før" Asger selv holdt kun torsdags fri, eller fri og fri ofte lavede han ting i værkstedet, men kunder kunne ikke komme og det var ikke en nødvendighed, mere noget han gjorde hvis der var en stor ordre i hus. 
Han smilede let til ham " og går det rigtig godt, kan det være du engang imellem kan være der alene, til tider bliver jeg kaldt ud til opgaver og har normalt måtte holde lukket, men det kommer først når jeg ved du har helt styr på alt, ikke at jeg tvivler på dine evner" sagde han muntert. 
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 21.05.2023 21:19
Det virkede til at Asger langsomt fandt sin indre ro, som de kom ind på kroen og fandt tilrette. Bastian kunne udemærket godt forstå ham, for de havde haft mere end travlt og det var rart at sidde ned nu. Bastian fandt hurtigt ud af at Asger var en meget snaksagelig og imødekommende person, hvor imod Bastian selv, nok var den mere stille type, indtil han fandt sig til rette og følte dig tryg - det var meget normalt.
Der var ingen grund til, også fordi at han egentligt ikke havde lyst til det, og sidde og fortælle om hele hans liv, når han kun lige havde mødt Asger. Bastian havde været ude i så meget, og var nu langsomt begyndt at finde sin plads i det her arbejdscirkus. "Åh, jeg tror ikke at jeg vil være til meget hjælp, mod en drage" Grinede han og drak lidt af øllen, "Men jeg møder selvfølgelig til tiden, gør mit bedste arbejde. Inden for arbejdet vil jeg mene at jeg har mange styrker, men også meget at lære" Var det den slags han gerne ville høre? "Jeg har ingen evner mig selv, så jeg skal nok holde styr på de mindre ting. Jeg har lavet masser af pilespidser" Det kunne han næsten i søvne. Det havde været en nem lille ting at øve sig på i faget. "Det lyder helt fint med torsdag, og weekenderne er jo også bare når jeg har brug for det. Det skal vi nok finde ud af" Det var bare så han stadigvæk kunne have noget frihed, ses med Lilac, som han var ved at få et ret godt forhold til. "Det tænker jeg nok at vi skal finde ud af, så du også kan have en fri dag, uden at skulle lukke" Kom det smilende fra ham.
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 22.05.2023 09:42
Bastian ville hurtigt finde ud af, han var endt hos den mest snakkende smed i byen, det ville dog nok hurtigt blive en vanesag for den unge knægt. Asger brugte ofte kroen til at slappe af efter en lang dag, 3 øl og en masse snak, til tider med selskab hjem, det gjorde blot nattesøvnen bedre for ham. Asger forventede ikke at hører en hel livshistorie, klar over ikke alle var ligeså åbne som ham selv, selvom det eneste han selv aldrig nævnte, var hvorfor han havde angsten for dragerne. 
Han lo muntert med en latter, der spredte sig godt i rummet for så at skåle og tage en stor slurk " for Zilans da, nå men jeg er vel ikke så heldig, at de har lært at læse vel?" han var nødt til at spørge, fordi Asger selv var elendig det kunne tage flere timer, bare at læse en bestilling op, det var derfor han brugte et system med tegninger af de almindelig våben og så tal udfor. Han lyttede til den andens ord, nikkede en smule imens han kløede sig i skægget " jeg er sikker på det nok skal gå godt så, og du må endelig sig til når der er ting du vil lærer, på sigt kan du tage de normale ordre og så kan jeg bedre fokusere på de lidt mere avanceret våben" lød det muntert fra ham, det ville gøre hans dage så meget nemmere, selvom han selvfølgelig også ville hjælpe til, men han følte at løbe et Marathon så ofte fordi han var ene mand og aldrig sagde nej til en bestilling. 

Han nikkede taknemmeligt, de store hænder var bare ikke bygget til de små pilespidser" det sætter jeg pris på, og ja det kunne være godt at slippe for at lukke" erkendte han, før han lænede sig lidt tilbage og tømte den ene øl, for så at tage en lille tår af den næste. Han så allerede frem til at have denne lærling, det var på tide han accepterede at han havde brug for hjælp, så kunne han måske holde flere år selv.  
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 24.05.2023 07:00
Bastian var vokset op i et hjem i den øvre bydel, med en mor som arbejdede i byrådet og en far som også arbjedede i et fag, hvor penge ikke var noget problem, hvilket betød at han egentligt havde haft en rigtig god barndom, han havde blot manglet spænding i livet og det forkert miljø at hænge i. Han havde haft en barndom hvor forældrene havde sat pris på, at han lærte og uddannede sig. "Jo, jeg kan læse" Svarede han roligt med et smil, heldigt nok. Det ville uden tvivl komme til gode hos Asger, at Bastian kunne hjælpe med at læse bestillingerne som kom ind til hende. 
Bastian trak kruset til munden og drak lystigt af det, "Jeg er sikker på at vi nok skal finde ud af det" Bastian skulle nok tage tingene på sin måde og ting til tiden. Han havde allerede lært en masse, så det krævede ikke meget at komme videre i hans læring, "Jeg har ikke haft min store gang i våben, men det virker lige til og med det jeg allerede ved, så bliver det ikke et problem" Konkluderede han med et smil.

"Jeg tænker slet ikke at det er noget problem" Lød det fra Bastian, "Godt nok ved jeg ikke noget om de avancerede våben, men almindelige sværd og lignende burde nemt komme til mig, så du kan holde fri, uden at skulle lukke" Så var de ved at have styr på tingene i forhold til hans tid i smedjen, "Men hvad med dig Asger, hvad bruger du din fritid på?"
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 24.05.2023 09:05
Asger smil bredte sig og han slog en munter latter op, den var dyb men varm og fik flere andre til at se imod ham, eller at grine med. Han nikkede " det lyder rigtigt godt, det ville være rart med en der kan læse tingene hurtigere" erkendte han, alt efter hvor tæt de kom hinanden ved, kunne han måske endda få knægten til at læse et par private breve op. Men det var nok ikke noget knægten ønskede at vide om sin læremester? 
Han nikkede imens han drak lidt mere af den nye øl, der var ingen tvivl om det nok skulle gå, Asger havde ikke takket ja til et lærling hvis, ikke det var fordi han allerede havde en del viden. For at skulle lære en op fra bunden, ville tage for meget tid når han var ene om sit sted " jeg glæder mig til at have ekstra hænder i biksen, og er sikker på du nok skal klarer det hele, men husk altid at kom til mig, hvis der er noget du ønsker skal ændres på" han ville gerne have knægten sagde til, det var vigtet for ham at vide hvad der skete. 
Det ville uden tvivl være godt med, at kunne holde åbent hver dag, hvis knægten kunne styrer det alene den ene dag om ugen, kunne Asger måske bruge den dag til at tage ud til kunderne lidt længere væk fra? " det må vi se på, tænker vi lige skal vænne os til hinanden og så måske fra næste måned, kan du arbejde torsdag alene, og så holde fri fredag" det lød som en god start og så fik knægten lidt weekend. 
Han kunne ikke lade være med at lade et suk slippe, ved de næste ord " ofte går min fridag halvt i værkstedet, det er svært at holde sig væk, og så er jeg ofte her til tider måske på bordellet, og en sjælden gang tager jeg ud til en kunde lidt længere væk" smedens liv drejede omkring hans arbejde, han havde ikke meget andet end det og sine lyster til mænd og kvinder, måske fordi han ej havde en familie, eller følte et behov for at skulle lave andet. 
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 25.05.2023 09:12
De havde talt nok om arbjedet. Bastian skulle nok finde sin plads i smedjen, han var vant til at arbjede og arbjede hårdt. Han havde ingen problemer med at skulle arbjede et nyt sted, for han skulle nok vise sit værd. Selvom Bastian havde været en rod, så havde han altid lagt styrke i sit arbejde og gjort de få ting, som han nu havde gjort i sit liv godt. Det var derfor han var så godt til at spille kort, han havde tjent mange penge på det - og tabt næsten lige så mange, men han var god. Ingen tvivl der. "Jeg er sikker på at vi nok skal finde ud af det hele, men nok snak om arbejde!" Han slog en lavmælt latter op, og selvom det virkede til at Asger måske ikke havde så meget andet i livet end arbjede, så var det vist nok de havde talt om den slags.
"Så selvom du har fri, så kan du ikke lade arbjedet ligge?" Det virkede næsten som om at Asger havde løse ender i hans liv, men nu kendte han ham ikke så godt endnu - så det kunne være anderledes. "Bordellet siger du?" Og et smøret smil kom frem på hans læber, som han drak af øllen foran ham. At folk besøgte bordellt, var ofte meget privat og ikke noget som man snakkede så højt om som Asger gjorde, men han virkede frisindet, "Det plejer folk ikke at snakke meget højt om" 
Asger

Asger

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 43 år

Højde / 188 cm

snapefan 25.05.2023 10:47
Asger kunne snakke om arbejde hele dagen, så det var for det bedste at lærlingen stoppede ham, hans liv var måske ikke fyldt med så meget, men han havde det jo meget godt. Han hævede let et bryn af den unge mand, før han dog lo en smule muntert, en latter der let kunne fylde rummet, og ingen tvivl om at manden sikkert kunne underholde godt, kom der lidt mere indenbords " ja du har ret" indrømmede han for selv så at tage en stor tår øl.
Han kløede sig en smule i skæget" nej det sandt, men det er også hvad jeg lever og ånder, for har altid været meget fascineret af det. og ofte når jeg har fri kan jeg lave lidt flere forsøg, måske finde på nye metoder eller ting" forklarede han ærligt. Han betragtede knægten lidt, det ville være en skam at sige, han ikke var en pæn ung mand ikke at han kunne finde på, at røre sin egen medarbejder med mindre de ønskede det. " det en skam folk ikke snakker om det, det er jo en af livets små glæder og de bliver betalt for godt arbejde" han var ikke flov over sin seksualitet eller lyst, det hørte fortiden til han havde lært at acceptere det. Han sendte ham et lidt drilsk frækt smil, de intense øjne hvilende imod hans " hvad kan jeg sige? jeg er en lysten mand, og du kommer nok til at opleve både mænd og kvinder, kommer til smeden for lidt mere, en blot en opgave" var det for meget at dele? Nej for det var sandheden, nogle folk var klar over hans lyster og kom forbi, for at lave en aftale det var der ingen skam i. Asger lænede sig tilbage, og drak lidt mere af sin øl vinkede til kro ejeren, som nikkede og inde længe kom 2 øl mere til bordet, den ene skubbe han venteligt til knægten. " skål, hvad bruger du så din fritid på knægt?" spurgte han, nu kunne de vel lære bare lidt mere om hinanden.  
Bastian Dumont

Bastian Dumont

Smed

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 178 cm

Nao 26.05.2023 11:04
Det var selvfølgelig også en måde at køre sit arbjede og ikke mindst sit liv på. Var han altid arbejdende? Bastian kunne godt forstå ham, men ville aldrig selv bruge så meget tid på arbejdet, som Asger gjorde. Ikke at han ikke gik op i det, men når han havde fri, så havde han fri. "Jeg kan sagtens følge dig i det. Det er uden tvivl også et spændende fag, men du skal også have tid til dig selv Asger" Lød det opmuntrende fra ham, som han kiggede imod ham. Det var måske svært at komme ind, og skulle ændre en mand af den karaktere - og det var heller ikke det han ville. Asger skulle gøre som han selv ønskede.
Bastian kunne ikke andet end at smile, over hans nye chefs holdninger til livet. Det var sandt at det at gå til en skøge, var noget som mange satte pris på, men ikke noget som mange talte højt om - slet ikke hvis man havde noget derhjemme at komme hjem til. "Det er da uden tvivl en af livets goder, det benægter jeg slet ikke" Bastian havde ikke haft den fornøjelse, og lige nu hvor Lilac var inde i hans liv, så var det ikke noget han skulle ligge og rode med. 
Bastian studsede lidt over hans ord, for selvfølgelig var det i orden folk kom forbi smedjen, men betød det at der skulle være lidt mere livligt, når det skete? Så kunne det godt være at Bastian skulle finde vej hjem til en kunde eller lignende, "Er vi alle sammen ikke lystige, på en eller anden måde?" Grinede han småt. 
Han fulgte Asgers bevægelser, som han vinkede efter flere øl. Han var dårligt nok ikke færdig med den første. "Lige nu går tiden rigtig meget med en pige jeg ser, Lilac" Startede han roligt ud og drak lidt mere, "Ellers så ser jeg nogle venner og hygger sig" 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack
Lige nu: 2 | I dag: 8