Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 09.05.2023 18:43
Det var mange år siden han havde sat sine fødder i Dianthos. Ikke siden at Mørket havde indtaget byen, og desværre set et nederlag til Lyset, og dermed var blevet skubbet tilbage, ude af hovedstaden. Dusøren hang stadigvæk tykt over hans hoved, hvilket havde været den primære årsag til at han havde holdt sig væk fra denne del af landet, men nu var situationen anderledes og han så sig nødsaget til at kigge forbi, af flere årsager. 
Heldigvis havde den, næsten uduelige slave, Neron, fundet en måde, så Lazarus og denne kunne slippe uset ind i byen. Han var bestemt ikke så dum, eller uduelig, som han nogen gange udgav sig for. Nej, vigtigheden af Neron var der bestemt.

Igennem portaler var de endt i Dianthos, og Lazarus bevægede sig nu igennem, den, for ham, næsten ukendte by. Den hellige bydel havde han aldrig besøgt, og da han først var ankommet, havde han måtte diskutere med sig selv, om hvem han skulle besøge først; Rhoslyn eller Ethian. Alt skulle nåes, og intet var mere vigtigt end den anden. Men den hellige bydel og Ethian var hans første mål.
Der var mange ting som havde skabt en naturlig nysgerrighed hos Lazarus, efter at, igen, Neron havde oplyst han omkring Dorian og hans forhold til den unge dreng, som han havde fået kløerne i. 

De sidste meldinger om det Dorian havde udsat ham for, virkede næsten for meget, når man tænkte på hvilken situation Ethian var i, og at han var en af deres egne. Eksperimenter var noget man udsatte krigsfanger for. 
Efter at have læst den unge mand papirer igennem, forstod han måske, hvad det var Dorian havde forsøgt. Mange kendte ikke meget til varulve, og at Ethian var en, var måske almen kendt, i de som det var interessant at vide for, men ikke Lazarus. Ikke før at han havde læst.

Hvor kunne han finde Ethian? Hvor skulle han lede efter denne unge mand, i denne hellige bydel? De fleste virkede som turister.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Sidste fuldmåne og natten som havde været et sorthul for Ethian og nu, der var ikke lang tid før den næste fuldmåne ville komme forbi. Men denne ville blive som de vanlige. Hængslet fast til kæder i en stenbeklædt hytte et sted. 
Alle skaderne fra den nat var væk, enkelte overgået til små ar mod undermaven, men det var også det. Siden da, havde han blot passet sin præstelæren, holdt lav profil og gjort sit for ikke at trække opmærksomhed til sig. 

Forårssolen, som lige starkts ville overgå til en sommersol, bagte ham som en kartoffel i ilden, det var ikke hans element i det lange løb og slet ikke i de lag som præsterne gik med. 
Men eftersom alle de gøremål han havde haft for dagen var et overstået kapitel, havde han tilladt sig selv at træde mere over sine egne klæder og nyde eftermiddagen en anelse mere i skyggen. Måske chancen for at udforske krystalpaladset var på sin plads. Det var alligevel ved at være på tide, at han kom det sted nærmere og overhørte noget han ikke burde overhøre. 

Hvis ikke det var fordi, at han ikke havde set personen før eller hørt beskrivelserne af ham, ville han ikke vide hvem det var. Men han genkendte personen uden at kende personen selv. Hvad lavede han her? Men for ikke at skabe nogen form for misforstående opførelse, valgte han selv at henvende sig til korporalen. "De ligner en der er faret vildt, kan jeg hjælpe Dem?" som hvis den anden var en turist på afvejen. 
Ligesom mødet med maleren i sin tid. Men han havde ikke sine tvivl om at han var i gode sikre hænder nu. Det var unaturligt at se manden her, så at Ethian kunne spille uskyldig og venlig, var blot et held i uheld. Måske han søgte efter nogle bestemte i byen, men den ligefrem Den Hellige Bydel? 

Vidste Dorian det mon? Ville han ikke have fortalt ham det, hvis korporalen kom på visit. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 10.05.2023 07:37
Han havde været i tvivl om Den Hellige Bydel var det rigtige sted at søge, for boede folk der? Han var sikker på at den unge mand var tilknyttet templet eller lignende, men der var åbenbart en del som han ikke vidste; især om Dianthos. Det kunne Rhoslyn muligvis ændre, når han skulle vises rundt af hende. 
Han bevægede sig rundt i området og forstod godt hvorfor at folk samledes hernede omkring denne bydel, for det virkede interessant og historisk. 
Det var først da en ung mand afbrød hans fokus, at han muligvis var sikker på at han allerede stod overfor den rigtige person, uden før at have mødt ham. Han kunne næsten se et overraskelses udtryk i hans ansigt, som om at han ikke forventede at Lazarus lige pludselig skulle stå her, for det virkede som om at han vidste hvem han var. Uden at vide det. Det gjorde det måske hele nemmere.

"Det er jeg sikker på De kan, og muligvis har jeg allerede fundet det jeg søger" Kom det fra ham i en rolig og nysgerrig tone, og lod blikket glide ned ad den unge mand. Så det var ham Neron havde fortalt om, og som han selv havde læst omkring. Spændende. "Er De Ethian?" Han var selvfølgelig også kommet efter Dorian, men det kunne vente. Det var den unge mand som var mest interessant for Lazarus. Han måtte blive klogere på det forhold som de havde, og hvad Dorian egentligt udsatte sine egne for.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Han holdt kroppen i ro og hjerteslaget i sin vanlige takt. Det var altså helt korrekt antager og han så ikke syner. Stemmen han aldrig før havde hørt, virkede præcis som forventet. Korporalen stod altså midt i Den Hellige Bydel. Men først da hans ord lød, rynkede Ethian let på næsen af uforståelse. “Jah?” lød hans svar ganske spørgende. Men om det så åbenlyse spørgsmål i hans svar ville blive modtaget og besvaret, tvivlet han ikke helt så meget på. Korporalen måtte være vant til sådan en reaktion fra — ja alle. 

Ethian trådte lidt til siden og tog en hånd til nakken: “Hvorf— hvad skyldes æren af besøget? Hr. Solace har ikke fortalt at mig at jeg ville blive opsøgt” med god grund vel. Det lignede ikke Dorian at undlade sådanne informationer, men kunne det være en prøvelse og test. Men han sank en tvivlsom klump og vidste ikke helt hvor han skulle gøre af sig selv.
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 10.05.2023 08:36
Hvorfor skulle Ethian have nogen idé om hvorfor en Koproral, som i bund og grund intet har med ham at gøre, opsøgte ham på denne måde, uden at havde taget fat i Dorian først, for jo han vidste det ikke. Men ville uden tvivl komme til det, for nu hvor han var her, skulle Dorian selvfølgelig også have et visit.
"Det anede mig, selvom vi endnu ikke har mødtes eller hat stiftet bekendtskab med hinanden. Men De har måske en fornemmelse om hvem jeg er?" Selvfølgelig var han det. Lazarus måtte have en tone og en åben indgang over for Ethian, så han forstod at han havde en interesse I dette her. 
Ofte bekymrede Lazarus sig sjældent om andres velbefindende, men når der lå en interesse eller en åben nysgerrighed i en opgave, så var det klart, at det kom frem i ham.

"Det er selvfølgelig ikke hver dag, at jeg befinder mig i denne del af landet, så når jeg endelig får muligheden  for at komme til Dianthos, så ville det være en skam ikke at opsøge Dem" Det var ikke løgn, men blot mildt sagt. Dianthos var et risikabelt sted for ham at befinde sig, for både lyset og byvagterne ville nok gerne have fingrene i ham. Han var ikke bekymret for, om den almene indbygger ville kende ham, hvordan skulle de?
"Det er også et uanmeldt besøg, men jeg skal selvfølgelig også besøge Hr. Solace. Vi går trods alt tilbage. Men har du tid til at gå med mig eller er der et sted du skal være?" 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

De unge kindben spændtes en anelse og han nikkede langsomt på hovedet. "Selvfølgelig ved jeg hvem De er, beskrivelserne af Dem er ganske ... præcise" kunne man formulere sig så præcis uden at komme i problemer hos manden. Ethian kendte ikke til korporalens evner eller om han havde sådanne nogen. Men det ville ikke undre ham, hvis personen besad store evner. En mand af den position som han havde, det var optjent igennem hårdt arbejde og store evner. 
Ikke?

Det hele forekom så høfligt, at Ethian stille begyndte at se sig en smule forvirret over skuldrene, frygtede korporalen ikke for at nogen genkendte ham, de stod alligevel i Den Hellige Bydel, det var ikke så forfærdeligt langt væk fra Krystalpaladset eller fra Lysets hær. Men en skam ligefrem. Men før han kunne nå at sige noget, lød Solace navn også fra den andens som et mere formelt og vigtigt anliggende. 
Måske det var forkert ikke have sin tillid til Mørket og dets mænd, men Ethian nikkede lidt tøvende: "Selvfølgelig, har De et sted til det?" spurgte han, men som han spurgte om det, lod han sine tanker og evner gå på arbejde. En enkel direkte forsendelses af en envejsbesked til Dorian Deloras Solaces tanker, der lød på, at Mørkets Korporal Lazarus ville besøge ham og at han, Ethian, selv havde indvilliget i at gå med på et besøg hos ham. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 11.05.2023 09:17
For en person som Lazarus, som egentligt ofte var ret egoistisk, steg det ham kun til hovedet, at beksrivelserne af ham var så præcise, at han var til at genkende, for den som ønskede det. Det var selvfølgelig også problematisk i forhold til Lyset og byvagterne, men den tig den sorg, hvis den skulle komme. Ethian gjorde ham hvert fald intet ondt, ved disse ord og han viste ham samtidig den respsekt, som en mand i hans position forlangt, uden at skulle forlange, "Det glæder mig selvfølgelig, Ethian" Lød det roligt fra ham, som han søgte den unge mands blik. Der var mange spørgsmål, som lå og ventede under overfladen hos Lazarus. 

Nervøsisteten for at nogen skulle genkende ham, lå selvfølgelig og lurede i overfladen, især når de stod så tæt på Krystalpaladset og Lysets hær. Det var også derfor at han havde søgt mod undergrunden, og boede på en af de små kroer, som lå der omkring - i håb om at kunne bevæge sig i fred, uden de store tilnærmelser. "Om jeg har et sted? Det har jeg. Men ellers skal vi blot gå, så kommer vi eventuelt til stedet" Han kunne selvfølgelig sagtens trække ham mod kroværelset, men der var også en længere vej derned. "Jeg må ærligt indrømme at jeg har læst, om dig og den måde du er endt hos op på" Startede han, som han begyndte at gå, "Det gør mig selvfølgelig ondt at du skulle miste din mor på den måde" At vise lidt overfladisk venlighed, havde aldrig skadet nogen, "Du har altid boet hos Dorian, ikke sandt?" 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Den sløve hjerne måtte lige tænke en tanke. Han havde et sted, jah. Men ellers skulle de blot gå, for så ville de eventuel nå til stedet. Det gav ikke meget mening for ham, men på den anden side, så levede han jo også et ganske uvis liv, så deres talemønstre var selvfølgelig meget anderledes og halvdæmonen var jo ikke bare hvem som helst. 

Men han fik stille sat gang i sine fødder for at gå med korporalen uden yderligere spørgsmål. Det lignede jo blot at han hjalp en 'fremmed'. Stille lod han sig nikke til hvad der blev sagt, mens blikket lå lidt frem for sig, som han bare gik uden at se hvor de gik. Han havde lært noget af ruten, selvom han ikke deres destination, så fulgte fødderne blot den anden. Men han rynkede lidt på panden og trak på skuldrene: "Jeg forstår ikke?" det var ikke ukendt for Ethian at hans mor var død grundet Mørket, men han havde ikke haft noget forhold til hende, det var jo ikke just et moder-søn forhold de havde haft. "Ikke altid, han fik varetægten for mig og mulighederne for at udforske mulighederne for at udnytte mine evner og forbandelses" fortalte han stille, en smule sparsom, men ikke at han tilbage holdte noget. 

"Hr. Solace sørgede for at mine evner voksede og kunne bruges mere effektivt, jeg tror ikke, at andre vil kunne have hjulpet mig på samme måde" sagde han med dyb taknemmelighed og beundring for topalisdæmonen. "Hvorfor?"
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 13.05.2023 07:20
Lazarus havde intet fast sted i Dianthos. Det var ikke et sted han opholdte sig ret meget, og det var ved at være mange år siden han sidst havde været i byen, det var også derfor at han blot havde slået sig ned på en kro, hvilket kunne siges at være hans sted, mens han var her. Han kunne godt se at Ethian måske ikke fulgte hans ord, men så måtte han blot vise hvad han mente. Til en start kunne de jo bare bevæge sig rundt, og ned imod den nedre bydel.

Ethian fulgte med som Lazarus begyndte langsomt at gå imod udgangen af Den Hellige Bydel, for at komme videre i byen. Det var for udsat for Lazarus at være i dette område. Han havde ikke forventet andet end at Ethian, blot ville følge med hans overordnede, selvom han måske ikek var det direkte. Dorian havde taget Ethian til sig, og lige nu fungere hans hverken som soldat eller lign. men var i gang med at oparbjede sig som spion - det skulle han nok blive til. 
Lazarus havde læst meget om Ethian og Dorian, inden hans ankomst til byen, men der havde ikke stået meget omkring hans familie, så han kunne godt mærke at han nu havde trådt ved siden af. Det havde blot et forsøg på at være venlig, og komme tættere på den unge mand. Lazarus nikkede til Ethians ord, som han fortalte, "Jeg forstår" Kom det fra ham, inden Ethian fortalte videre. Dorian var uden tvivl en mand, som ville være den rette til den opgave som Ethian fortalte om, men i Lazarus' egne ører, lød det til at deres forhold måske var blevet for tæt, om det så var den ene eller andens skyld, det var spørgsmålet, "Det tror jeg måske du har ret i" Han kiggede over på Ethian, som deres ben tog dem videre, "Hr. Solace har uden tvivl været den rigtige for dig. Hvorfor? Jeg spørger blot for at være nysgerrig på dig, og jeres forhold her i Dianthos." Lazarus kunne jo tydeliggt mærke den taknemmelighed der var i hans stemme. "I har for nyligt været udenfor byen, er det ikke sandt?" 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

De bevægede sig ganske vidst i den rigtige retning for korporalens skyld og Ethian satte ikke spørgsmålstegn ved det. Joh, han undret sig dog over hvorfor han var her for ham og hvad han ville med Dorian efterfølgende. Det virkede underligt og skabte alligevel en del tvivl i hans sind. 

Præstelærlingen vendte lidt blikket med sammenrynket bryn i retningen af manden med det lange hår. Han lignede ikke en der var meget ældre end ham selv, men dæmoner og dæmon slægtninge havde det med at kunne se så ung ud, såvel de kunne se så meget ældre ud end hvad de i virkeligheden var. "Vi har intet forhold her i Dianthos, jeg berettet blot tilbage til ham en gang om måneden om jeg har fået nogen informationer som kan bruges" svaret han og trak let på skulderen. "Tror aldrig han har været her i Dianthos" tilføjet han efterfølgende og lod blikket vandre frem for sig, så han kunne se hvor de gik og kom hen. 

"Grundet min forbandelse og et forsøg på at tøjle den, var vi udenbys med nogle vagter og healere, jah" og så det faktum at han ved hver fuldmåne faktisk ville være ude af byen, for han havde ikke noget der kunne hæmme det bæst han besad. "Ved hver fuldmåne vil jeg være ude af byen, der er ingen gavn i at have mig her hvis jeg alligevel er en død mand" klukkede han let. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 14.05.2023 07:10
Om de var indenfor eller udenfor, betød ikke det store for Lazarus, han havde flere mål med besøget i Dianthos, og mødet med Ethian var selvfølgelig et af dem, blot for at få mere information om det forhold som Ethian og Dorian havde opbygget. Neron havde fortalt, at alt ikke var helt normalt - men at spørge direkte, om visse ting, det var noget han afholdte sig fra.

Om Ethian fandt ham mistroisk eller om han forstod hvorfor Lazarus var her, var ikke til at vide. Han kunne mærke på den unge fyr, at der måske var en form for tilbageholdenhed, men det var også første gang de mødte hinanden. Lazarus var usikker på, hvor meget Ethian kendte om ham, men han havde hurtigt fundet ud af hvem han var. 
Det havde egentligt ikke været så bogstavligt, Lazarus var bare sikker på at Dorian var placeret her i Dianthos, men det kunne han godt høre var forkert. "Han har aldrig været i Dianthos? Når i så mødes, hvor er det så? Den ene gang om måneden, hvor du skal ud af byen?" Spurgte han nysgerrigt den unge mand. 

"Jeg forstår godt, hvorfor du søger ud af byen den ene gang om måneden" Han forstod også godt spændingen og interessen, i at forsøge på Ethian, på den måde som Dorian gjorde. Lazarus havde hørt, om det møde som de havde haft og hvad Dorian havde udsat Ethian for, "Men er det normalt at Ethian eksprimentere eller forsøge sig på, den side af dig?" 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

En hånd blev taget tvivlsom til nakken og han kløede sig lidt i baghovedet. "Det tror jeg ikke han har, nej?" Nok Ethian havde været meget sammen med Dorian - alt for meget endda - betød det dog ikke, at han havde været med manden hver sekund i dagen, der havde været dage og uger uden hans tilstedeværelse. Så om han havde besøgt eller været andre steder i landet, kunne den unge præstelærling ikke vide. 

"Telepati, det er for risikabelt hvis jeg mødes fysisk med de samme personer en gang om måneden, så jeg skaber blot en telepatisk forbindelse til ham, oftest er det kun envejs," fortalte han uhæmmet, men hvorfor korporalen var så interesseret i det, forstod han nu ikke og det undrede ham ganske meget. 
Men han holdte kroppen og hjerte i ro, så det an, hørt det an. 

En mine fortrak sig henover læberne, så mundvigerne trak en anelse nedad i en grimasse for et øjeblik. "Nej, det var første gang med urter, jeg tror at han foretager nogle studier og nøje overvejelser med de urter han benytter sig af for så at teste dem på mig og så lærer mængden af de forskellige urter" svaret han og lod hænderne atter falde ned langs side af sig selv. "Jeg er af den forståelse at eksperimenterne er godkendt, men du giver mig en smule tvivl nu, hr. korporal?" erkendte han lidt forsigtigt. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 17.05.2023 06:58
Det var grunden til at han havde bevæget sig til Dianthos, for at lære mere om det forhold mellem Ethian og Dorian og der var tydeligt meget han ikke vidste. Hvor opholdt Dorian sig så? Lazarus så ham ikke i hverdagen, men Obsidianøerne var også store, hvis det var der han var, "Så er det blot noget jeg har misforstået" Kom det roligt fra ham, for så ville han jo ikke kunne møde Dorian her.

"Jeg må sige at der er meget jeg ikke ved om dig, Ethian" At han også havde telepatiske evner, vidste han alligevel ikke, men det var en evne som kunne være meget nyttig, i flere tilfælde, "Nej, det forstår jeg. Det kan der være noget risikabelt i, uden tvivl" Det var interessant for Lazarus at lære ham bedre at kende, det var interessant for ham at vide hvad mørket havde af kræfter, i de forskellige egne af landet. Og ikke mindst, hvordan Dorian brugte Ethian.

Han kunne godt mærke at han måske kom tæt på, og at han måske blev usikker eller utryg ved hans spørgsmål, men han var nysgerrig og der lå intet andet bagved. Lazarus lyttede til hans forklaring på spørgsmålet, og kiggede ned på ham. "Ah okay, ved du hvilke urter han bruger?" Hvilke forsøg og studier var Dorian ude i? Hvad ville han gerne opnå ved dette her? "Hvis du er indforstået og alt efter hvad han forsøger at finde ud af, så tænker jeg ikke der er noget forkert i det" Han var ikke sikker på at han selv ville gøre det, mest fordi at han ikke var meget kendt i den slags, men det kom an på situationen - uden tvivl.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

"Han opholder sig for det meste på Obsidianøerne, men han kan også at være finde i syden når det kommer til urterne" fortalte han lige så stille, tingene kunne selvfølgelig ændre sig så nemt. Men Ethian havde været lidt begge steder og flere til. Det var kun til Ethians fordel at han havde set flere steder af landet for at kunne teleportere sig dertil, alt var taktisk anlagt når det kom til hans opvækst. 

Den unge spion så lidt med opslået pande mod korporalen: "Det skulle ellers fremgår af mine papir, hvad jeg kan og ikke kan med mine evner. Men mine telepatiske evner tillader ikke at jeg læser evner. Jeg kan bare kommunikere til personer via tankerne, men også forbinde vores tanker. Dog maks med to foruden mig selv," fortalte han og undlod den sidste del af sin evne, at dele minder. Men de kom stille væk fra det øvre i byen, men det generet ham ikke. Det var ikke spor unaturligt. Men Ethian var alligevel opmærksom på sine omgivelser og nikkede lidt til alt det han fik fortalt. 

"Åh, det husker jeg ikke. Urter er ikke min helt store spidskompetence, men den ene gjorde mig døsig," den anden vidste han faktisk ikke, at han var blevet påvirket af. Jo der var der blevet fortalt lidt inden månen var kommet på af mulighederne, men han havde bedt til de ikke brugte det. Så .. om de havde gjort det kunne han af gode grunde ikke vide. "Hr. Koporal?" spurgte han med en spørgende stemme. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 20.05.2023 22:43
Lazarus tvivlede slet ikke på Ethians ord, men han mente heller ikke at være stødt ind i Dorian på øerne, men som sagt så var de store, og indholdte det meste af mørkets hær. "Selvfølgelig, han finder nok ikke mange urter af den slags her i området" Så meget vidste Lazarus dog, selvom at han ikke var en specialist i urter og lignende. 

Havde Lazarus været sløset, da han læste den unge mands papirer? Det kunne godt være, hvis Ethian fortalte at det stod i dem. Dumt. "Det er uden tvivl en spændende evne du har det, Ethian" Roste han ham ærligt, for det var en spændende evne, "Hvor langt rækker dine evner? Du kan snakke med Hr. Solace på øerne, men kan du længere end det?" Det var alligevel noget spændende, hvis der ingen begræsning var. Hans tanker kredsede om det, som de begik sig længere ud i ydre områderne.

"Det er i orden. Jeg ved heller ikke så meget om urter" Men det var spændende at vide, hvad Dorian ønskede at opnå sammen med Ethian, hvad det var han søgte og hvad han puttede i den unge Ethian. Han kiggede på ham, som de gik side om side, "Ja?" Hvad mon hans spørgsmål drejede sig omkring? 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Fokusset faldt på den unge præstelærlings evner og han kunne da undre sig en anelse, hvordan kunne hans journal være så manglefuld eller var det blot tomme ord den anden havde sagt tidligere, at han havde læst op på hvem han var. Det var dog næppe hans sted at sætte spørgsmålstegn, det var blot at svare på det som blev spurgt om. 

"Der er ingen grænse for hvor langt jeg kan flet tankerne sammen, bare jeg har mødt personen. Selvfølgelig er det bedre at jeg har forbundet tankerne med dem før, men jeg skal blot have et mentalt billede af hvem jeg skal i forbindelse med" fortalte han så godt han nu engang kunne. Det virkede så basalt og lige til, hvilket det jo på sigt også var, men det krævede alligevel en god del koncentration, måske det var derfor han hyppigst kun gjorde det med Dorian, fordi deres tanker så tit og ofte havde været forbundet sammen før hen. "Vil du da i forbindelse med Hr. Solace her?" spurgte den unge spion. 

Hænderne blev let foldet foran sig, som de gik der og han havde lagt op til et andet spørgsmål, muligheden var der og han rømmede sig let: "Jeg spørger blot for at forstå, men hvad er årsagen til vores møde?" for det kunne umuligt være bare for at lære den unge Ethian at kende, det virkede for ubetydeligt og useriøst. 
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 21.05.2023 20:05
Måske havde Lazarus gået hurtigt over hans journal, eller bare ikke været opmærksom nok. Plejede det at være så detaljeret at, der ville stå hvordan hans evne fungere ned i sidste detalje? Under alle omstændigheder så var det specielt at høre fra hans egen mund, hvordan han opleve sine evner. Der kunne stå så meget i de papirer, men at høre det fra ham selv, var mere interessant.

"Det er meget interessant" Han havde ikke oplevet nogen med en lignende evne, som den havde besad. Der var masser af person, som havde telepatiske evner, og som kunne sende tanker og lignende. Lazarus selv kunne også pille ved folks mentale, det var dog en anden karakter, "Jeg har ikke oplevet nogen, med evner uden nogen form for begrænsning. Det sætter jo baren for, hvad du kan opnå ret højt" Det var han selvfølgelig småt imponeret over. Han var interesseret i andre mennesker, og hvad de havde at byde på. Hvis de intet havde at byde på, var de ligegyldige. "Kun hvis han var her i byen" Det havde han egentligt regnet med. 

Ja, hvorfor var han der? Det var vel for at komme tættere på den unge mand, lærer mere omkring ham og Dorians forhold, som til tider virkede for tæt og så var der selvfølgelig spørgsmålet om Rhoslyn. "Nu var jeg i området" Startede han roligt, det var ikke helt sandheden, for Dianthos var ikke et sted han ofte kom, "Og jeg havde hørt om dit og Hr. Solaces forhold, og det i arbejdede på. Fortæl mig, hvordan det går hernede; hvad er din opgave?" Han vidste at han var en del af templet, men var der noget konkret?
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Det var en ros han ikke kunne forstå sig på, for han så ikke sin evne som en der burde have en begrænsning, når den i sig selv havde begrænsninger. Så han tog alligevel de ord til sig med et lille smil. "Den har vel en begrænsning, når jeg kun kan forbinde mine tanker med to andre," forsøgte han let og tale sig selv ned som det var det eneste rigtige at gøre. Men som de alligevel lod talen handle om Dorian og hvad ønsket til ham var, kunne Ethian ånde lettet på sin egen diskrete måde. "Der må jeg beklage Dem, han er ikke i byen.." selvom jeg ville elske det, ordene var lige ved at vælte ud af munden på ham, men han lukkede sætningen i rettidig. 

Præstelærlingen holdte vejret for et sekund og prøvede at tæmme sine følelser og tanker, holde dem i kort snor og sørge for at de ikke løb løbsk, han havde allerede advaret Dorian omkrig dette møde, men han skulle nødig få sendt forkerte tanker afsted til ham samtidig. 

Uden at registere det, svandt de længere og længere ned i byen, som tiden fløj afsted uden at det føltes sådan for ham. Var det dét gode selskab eller tankerne om Dorian som snød ham. "Mit og Hr. Solaces forhold?" gentog han og rynkede let brynene så de tætnede og spændte læberne sammen og trak skuldrene let tilbage i et usikkert træk. "Min opgave er at komme tæt på nogen som ved noget omkring Lysets informationer, planer eller svage punkter, men de er påpasselige, så for nu har jeg kun forsøgt at arbejde mig lidt ind i templet og så gå ved de steder hvor soldaterne kunne være og få fortalt sig
Lazarus

Lazarus

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Obsidianøerne

Alder / 165 år

Højde / 172 cm

Efterlyst af Lyset

Nao 05.06.2023 21:59
Han kunne godt forstå Ethians ord om at der alligevel var en begrænsning, men der ville altid være en begræsning af en eller art, men derfor var det stadigvæk en evne som kunne hjælpe på mange måder, især når der ingen begræsning var på hvor langt personerne kunne være fra hinanden - det var det der var imponerende. "Jeg tror ikke det er sådan du skal se på det, for selvfølgelig er der en begræsning, men der er ingen der har dine evner og at du kan forbinde uden nogen begræsning på længden er speciel, Ethian" Det var det der var specielt. 
"Det skal du ikke beklage. Jeg skal nok fange ham en dag" Der var intet at beklage over, det var Ethians skyld. Ethian var også det vigtigste lige nu, det var ham han var derfor lige nu.

De bevægede sig sammen længere og længere ud i udkanten af byen, til de nedre bydele hvor han kunne lette lidt mere på sin holdninger og faren for at blive opdaget blev mindre og mindre. Lazarus ville gerne tættere på Ethian, han vidste jo godt hvorfor den unge mand var i byen, men han ville gerne have hans egne ord på det. "Ja, du vil selvfølgelig opleve at det er meget påpasselig med deres oplysningerne. Jeg er sikker på at templet nok skal give pote i forhold til oplysninger, det er et fint sted at starte" Ethian skulle nok komme ind i de kredse hvor informationerne ville komme tættere på ham.

De nærmede sig kroen hvor han havde lejet et værelse, og det var her de var på vej hen. "Kom med" Han åbnede døren og fik den unge mand indenfor. Der var ingen grunde til at kigge rundt eller hilse på folk, han kendte dem alligevel ikke. Han førte ham op ad trappen, ned ad gangen og åbnede døren ind til værelset og lukkede bag dem.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

De omskiftelige øjne gled lidt omkring indtil det faldt på fast plads der fik ham til at skæve usikkert ned mod stien foran dem. Hans evner blev anerkendt af en korporal i mørket, det var ikke noget han havde forstillede sig at skulle opleve, måske det blot handlede om at han kun søgte en andens anerkendelse i sådan en grad, at alt andet virkede irrelevant og ligegyldigt. "Tak, De må sige hvis de har brug for at komme i kontakt med nogen en dag" tilbød han oprigtigt, omend det så havde været Dorian der skulle på banen nu. 

Dorian, som Ethian oplevede det, havde efterkommet drengens ønske om at komme tættere på Isari, men selvfølgelig var og ville der altid være, sine begrænsninger for hvad han kunne opnå her som en af Dorians Mørket.

Kom med, lød næsten så faretruende farligt, men uden at gøre sig nogen særlige tanker gik han med. Det var først da dagen bag dem blev lukket, at han så lidt usikkert rundt, brynene der tætnede og hænderne der samlede sig i et fedtspilleri forenden af maven. "Hvad skal vi her?" en stille frygt krøb sig op ad nakken på ham, det var som med Corinth Lochtree den dag i haven, alt havde virkede så fredeligt, men så snart de nåede en form af isolation faldt alt fra sig. 
2 2 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 3