Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Sjette april var fortid nu, fuldmånens forbandelse havde været hård ved ham - skønt det nok mere var Dorian som havde uddeleret de fleste prygl. 

Men deres dialog hang endnu i ham, tyngede i ham som fjorten sandsække der skulle til bunds i havet. Den unge Isarilærling havde handlet uden for hendes vilje og kunne han råde bod på disse handlinger, gjorde han det. Selvom nysgerrigheden endnu sad i ham, ulmede i skyggerne og ventede på at slå til, havde han ikke lyst til at skuffe halvdæmonen mere. Afstanden der var kommet i takt med hans frygt for at være ærlig, havde ikke været en behagelig oplevelse for ham. 

Tre dage senere og her stod han og ventede på ypperstepræstinden. 

Kroppen summede af urolighed, med hovedet bøjet forover så toppens lange bølgede krøller var det første man ville rende ind i når man så ham, han løftede en hånd til øret og lod den træk let i den hængende perle af en ørering. Den anden hånd fald til maven, som den rumlede og slog knuder i arrigskab. Kunne hun frelse ham for hans synder. 

En kommende præst der måtte bede om syndsforladelse og skifte for at lette hjertet og sjælen. Hvilken tragikomisk omstændighed at stå i som spion for Mørket. Han løftede hovedet, slap øreringen og maven for a samle hænderne i et flettet greb forneden af sig selv. 

"Jeg beklager, at jeg sådan har måtte trække Dem fra Deres planlagte program" men jeg er taknemlig for hvad end tid De har til mig. 
De hasselfarvede øjne glippede et kort sekund, hun var en engel i allerfineste forstand. 
Reina

Reina

Ypperstepræstinde af Isari

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 07.04.2023 17:47
Det var ikke usædvanligt at Reina blev hevet væk fra sine pligter af de yngre lærlinge. Nogle turde ikke snakke med hende, men andre følte at hun var mere neutralt, og en bedre mulighed for at vende deres kvaler. Hun ønskede at være der for dem, så selvom hun i slutningen af dagen havde nogle ekstra ting hun manglede at lave, så fortrød hun det nu aldrig. Hvor end hun kunne hjælpe var hun villig til.

Hun følte at hun var en anelse sent på den, selvom hun kom ligesom der var blevet bedt om. En præstinde var ved hende side, og havde hvisket blidt i hendes øre for at pointere hvem det var der stod og ventede, inden at Reina selv gik over til præstelærlingen, som havde ønsket at få hendes tid i dag. Hun håbede at hun kunne hjælpe ham med at få ro på, i hvert fald bare en anelse.
"Det er ganske okay," sagde Reina blidt, med et venligt smil. Hvis det ikke havde været blasfemisk at sige, så var hun personificeringen af Isari. Med det lange blonde hår, det blidt smil, og de store hvide vinger, som det virkede til at hun aldrig lod være borte. "Jeg er her for at tjene, og hvis jeg kan løsne en knude om dit hjerte, så er jeg her gerne for det," sagde hun blidt, før at hun tog sin hånd ud. "Skal vi? Vi kan tage en gåtur mens vi taler, eller vi kan sætte ind et sted alene." Der var visse der foretrak en gåtur, især nu hvor forårssolen var ved at komme frem. For hende betød det trods alt ikke hvor de var som de talte, det vigtigste var at den anden person følte sig tilpas til at snakke om det.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Englen var formet i ler af selveste Isari, en afspejling af hende selv til folket på jorden. Han kunne godt kende forskel på dem, men det ville være nemt at lade sig blinde, for hun var i sandhed betagende. 

Blikket sank og blinkede kort. Rømmende forsøgte han at finde ordene til at give hende et svar. Gik de omkring, ville de kunne blive overhørt i uheldighederne, mens at sidde alene kunne virke så alarmerende. En bekræftelse for at han var en mælkebøtte blandt vintergækkerne. "Alene," svaret han efter sin tøven og afkortet den stilstand han havde skabt på så kort tid. 

Ethian valgt at rette sig ordenligt op. Skuldrene tilbage og hovedet løftet. Det var med få centimeter at han var højere end hende, men alligevel følte han sig så lille ved siden af hende. Men han lod sig følge med hende, et halvt skridt bag hende. 
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.04.2023 13:03
Reina nikkede. Der var ingen idømmelse at finde i hendes øjne eller væsen. Hun ønskede blot at sørge for at han var godt tilpas. Hun kunne trods alt ikke hive ud af ham hvad det var han ville sige, så det var bedre at sørge for at han var godt nok tilpas til at han turde.

Hun ledte ham vej ned af gangene, og til små lokaler, specifikt beregnet til ting som disse. Folk havde hver deres ønske om hvordan de ville gøre det, men hvis nogen ønskede Reinas øre, så fik de ofte lov til at se Reinas ansigt samtidig med.
Hun tog en plads ved bordet der var der. Der var plads til de store vinger bag hende, omend hun ikke kunne læne sig tilbage skulle hun ønske sig det. "Du må endelig tage dig god tid," sagde hun blidt. Hendes store blå øjne kiggede sympatisk på den unge præstelærling. Hun havde trods alt endnu ingen idé om hvad det var han ville bede om syndsforladelse for. 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Det var som at synke ned i gulvet, fødderne blev kort slæbt lidt hen ad gulvet før han virkelig fik fødderne helt med sig. Det var som at forråde Mørket blot at skulle bede om syndforladelse for seksuel aktivitet, men det var det mindste af alle hans problemer. 

De brune øjne så omkring i det rummet og hvordan hun tog plads, før han selv lod sig placere ved den anden stol. Hænderne placeret på hvert knæ. Plasteret skulle bare rives af: "Jeg har været sammen med en kvinde seksuelt, og" han træk underkæben let til siden og lod blikket falde mod ypperstepræstindens fødder. "Jeg angre at have været faldet i for nysgerrigheden og lysten.." han følte hvordan en kulde ramte ham som han sagde de ting. Nakke hårene rejste sig. 

Det var en dans hvor han skulle træde varsomt, for det todelte liv skulle ikke falde i hak med hinanden. Her, som lærlingen måtte han strammes op i tøjlerne som det var Dorian stod bag ham. 
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.04.2023 14:32
Det var desværre ikke første gang at Reina var stødt ind i at en ung præstelærling var faldet i. Hun var også sikker på at de fleste af dem der gjorde nok ikke engang fik angret omkring det, så det kom ikke som en overraskelse for hende, da hun hørte ordene forlade den unge præstelærling. Hun var stadig skuffet helt ned i maven, men hun kunne ikke bebrejde de yngre for ikke at have styr på deres hormoner og lyster endnu.
"Angre du for at falde i for nysgerrigheden og lysten, eller ligger der mere bag det?" Spurgte Reina, villig til at lade Ethian komme frem og fortælle om alt der muligvis havde fundet sted. Selvfølgelig ingen præcise detaljer, men hun ville også være sikker på at han forstod hvor hans fejl lå. Der var hverken noget galt med nysgerrighed og lyst, mend er var en grund til at de ikke skulle give efter for ting som disse. Det var et spørgsmål om ikke at blive fanget af kødets lyster, og kunne modstå livets fristelser trods alt.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Fingrenen pressede ind mod knæene: "Det hele, at jeg lod mig friste, give efter og trak hende med mig ned," måske det var på tippet til for meget erkendelse om at det kunne være en anden lærling i templerne. Der var heldigvis mere end kun Rhoslyn som præstindelærling. 

Han løftet hovedet og så mod de blå øjne. De var klare som himlen en sommerdag, der var nok ikke det de ikke havde set. Ikke blot opfattet i det menneskelige kropssprog, men i øjnene. Han turde ikke skabe for meget øjenkontakt, da han vidste at hans skreg for hjælp. "Det er første gang jeg har oplevet at blive betaget af en kvinde og jeg gik så frivilligt med i begæret," at han næsten skulle straffes ved at bade i sølv. Syre hele hans krop op og give ham de evige påmindelser om hvad var tilladt. Men han sukkede og lod sank let sammen i skuldrene. 
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.04.2023 15:54
Reina kunne mærke fortvivlsen næsten ose af Ethian. Det krævede ikke en magisk evne for at mærke det trods alt, og et sympatisk smil var i kanten af hendes mund.
"Var hun villig til at ligge med dig i det?" spurgte Reina, alligevel en lille rynken i panden. Hun var ikke ikke sikker på at han blot talte om at at ligge i med en kvinde udenfor ægteskabet, eller om han havde taget en af præstinderne der var heromkring. Præstinderne virkede til at passe mere på sig selv, men de havde også ekstra grunde til ikke at give efter. Mænd kunne oftes ikke spores tilbage til deres fejl på samme måder som når en kvinde pludselig begyndte at vokse med barn i mave. Hun håbede blot at hvem end han havde trykket med i seng, så var det ikke så slemt, at noget som det skulle til at ske, ellers var der nogle helt andre ting han skulle angre for, og han skulle genoverveje om han kunne finde ud af at vie sit liv til Isari. 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Spørgsmålet rungede i baghovedet på ham, som et ekko tog fat og kørt i hulrummet. Havde hun indvilliget i det helt frivilligt? Det måtte hun vel have. Han rynkede brynene en anelse: "Ja. Men.. hun har måske været i tvivl om hvad der foregik selvom jeg spurgte om lov" lov, det var så underligt at være så ærlig omkring det, men han vidste ikke hvordan han ellers skulle gribe det an. Det var jo overstået så hurtigt efter han havde fået lov, at det næsten var alt op til som havde været det største fokus. 

Men han lod langsomt blikket vandre lidt op ad hinanden, holdt det lige fra at møde hendes øjne. Han ville vide hvad hun tænkte, hvad hun mente og tænkte - som ypperstepræstinde. Havde han skuffet hende på samme måde, som han havde skuffet Dorian i at lyve omkring selv samme agt. Det var ikke til at finde ud af, men trådene blev ikke kludret sammen. 
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.04.2023 17:08
Reina så overraskende neutral ud i sit udtryk, men bag øjnene var der noget andet, en skuffelse at finde overfor at han havde gjort det. Men Ethian ville også kun sidde her hvis han var klar over at det havde været en stor skuffelse selv inden. Hvis han ikke skammede sig, så ville han ikke sidde her og for det meste forsøge at undgå hendes blik. Nej, så ville han trods alt bare gøre det igen, og Reina kunne kun håbe at det var første og eneste gang at han ville gøre det.
Hendes hænder foldede sig i skødet på hende. "Det lyder som en forhastet situation," lød det fra Reina, og hun håbede at den anden part virkelig havde været enig i hvad der skulle ske. "Det lyder til at du også bør bede om tilgivelse hos hende." En ting var at stå til ansvar overfor guderne. En umådelig vigtig ting, især i deres fag, men en næsten vigtigere ting var at stå til ansvar overfor sine medmennesker, og hvis Ethian ikke engang kunne det, så var det i forvejen en tabt sag. Han skulle kunne erkende når han havde gjort noget forkert, som nu.
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Som hugget ud af marmor, kunne han ikke tyde en eneste følelse hos hende. Det var intet under at Fader Romeo var så svær at tyde til tider, hvis han havde stået i lære hos hende, var det med god grund. Men han kunne blot afvente hendes ord, frygte for det værste og forvente det næst værste. Men hun var så mild, så bild i sine sætninger - om det var hensigten eller ej, han følt det var 'nemt' at tale med hende, som hun var Isari selv. Ikke at sådanne ting skulle siges højt. 

"Det vil jeg gøre, jeg ønsker bare ikke at såre hende" hvilket han i sidste nok ville komme til. Det kunne jo kun ske at han ville forværre deres relation til hinanden. Hvis ikke han kunne være med hende, ville hun nok ikke være hans ven. Men selvfølgelig var de også for unge til at gøre ord af nogen af de ting de talte om - han talte om. Hans drøm for livet. "Tror De at Isari kan tilgive mig for at skuffe?" det var lige at holde tungen lige i munden. Isari var tæt på at blive til Dorian. Adskil trådene, Ethian. 
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 08.04.2023 18:27
"Vi ønsker aldrig at såre nogen vi holder nært," sagde Reina blidt, med fuld forståelse for at det ikke nødvendigvis var så nemt, som hun fik det til at lyde. Hun havde også selv såret sine, og hun var heller ikke sikker på at Isari kunne tilgive den del af hende, men det var en samtale de havde sammen. Det var menneskeligt at fejle, men på mange måder følte Reina at det alligevel ikke var i orden for hende.

Et smil blomstrede på hendes læber. "Isari er barmhjertig, og det du må aldrig glemme," sagde hun. De flste ting kunne tilgives trods alt, men om hvor hurtig de kunne tilgives krævede også at man arbejdede på det. "Så lad mig høre Ethian. Hvorfor tror du at vi indgår cølibat her? Med hvilket formål, når vi stadig ægter mand og hustru, hvor vi ved at selv samme ting vil ske for dem?" Det var vigtigt han forstod hvorfor de praktiserede som de gjorde. Hvis han ikke kunne forstå det, så ville det være svært for ham at blive tilgivet. For at blive tilgivet af Isari betød også at man måtte tilgive sig selv. En hård lektion, som Reina vidste, men stadig havde svært ved at praktisere. 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Øjnene smallede en anelse som han tog hendes spørgsmål til sig. Fortrøstningen forinden havde været en hjælp, men hvorfor de indgik i cølibat - eller hvorfor han troede de gjorde det. 
Som al vind ophørte og tidevandet frøs til is. Blikket gled blankt frem for sig. 

"Det er vores udelte kærlighed til Isari, vi er i hendes sted og skal kunne være en hjælp til de af vores medmennesker som søger svar,

Ethian kunne ikke bide sig sikker i det. Men for ham gav det mening, de levede i hendes ånd og skulle kunne rådgive i hendes ånd. Hengivende i deres person og stå ved det. Afholdelse fra at lade sig fortære af de syndige lyster og det mørke som måtte følge med i det. Seksualitet og seksuel aktivitet kunne bruges med magt og ødelægge et individ til det indereste, men betød det så også at han var ødelagt når han gav efter for de blide stryg af selv samme hånd som kunne lange ham en. Kæben spændtes let og han så mod hende: "Er jeg helt forkert på den?"
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 16.04.2023 14:38
"Ja... og nej," sagde Reina, et blidt blik i øjnene. Hun havde ikke forventet at han forstod det i detaljer. Det var meget den overordnede måde at tænke på deres position her, og der var intet galt i den. Man kunne bruge den omkring alt hvad de lavede det. De gjorde for det for at fremme hendes stemme og vise deres hengivenhed til hende.
"Det er i sandhed hvad vi gør for Isari, i hver en lille ting vi gør. Det er altid med hende i mente," sagde hun blidt. "Men grunden til at vi ikke gør det, er for ikke at blive distraheret." Hun kiggede på ham, lidt mere intensitet i hendes blik. "Vores ganske menneskelige lyster distrahere os. At afholde os fra især denne specifikke, gør at vi åbner os op for ikke at fokusere på et individ, eller individer der falder indenfor den tiltrækning vi nu engang føler. Vi bliver mere klar til at være åben overfor alle der ønsker hjælp til et svar, og kan få en forbindelse til dem og Isari som ellers kan være svær at fokusere på." Hendes blik forlod ikke Ethian et øjeblik, som hun ville være sikker på at han forstod hvad hun sagde. "Giver det mening?"
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Det var en åbenbaring han ikke havde forventet at få. Lyset var ikke helt alene takket været solen, men hun udstrålede præcis den samme varme og strålende skønhed som Isari selv. Men intensiteten hun havde i øjnene, fik ham til at synke en anelse sammen, som skammen ramte ham. Ikke blot skammen med Rhoslyn, men den generelle skam at hans seksualitet var mere præget end som så. 

Øjnene glippede en gang og han så ned på på sine fødder. "Jeg forstår det du fortæller mig, og renheden i det" ikke at ordet renhed på noget tidspunkt havde været nævnt. Men Ethian sank en klump og rømmede sig: "Jeg vil undskylde over for hende, for at have forladt min post i troen og have ledt hende på afveje," men.. der var så mange mere der kunne siges. Han bed en anelse sammen i underlæben og fik kæmpet blikket op på hende. 

"Jeg ved, at jeg spurgte om du tror Isari ville være skuffet. Men er du?
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 27.05.2023 13:47
Reina var glad for at han selv var noget til den konklusion, også selvom der stadig skulle to til at tango i sidste ende. Hvem end han havde ligget med havde såmænd også noget af skylden, ikke at hun vidste hvem det konkret var, og hun havde ikke tænkt sig at rode i deres affære.
Det kom dog bag på hende, da han spurgte hvad hun mente, og et øjeblik af overraskelse flød over de klare blå øjne. Men hun kunne godt forstå det. På mange punkter var hun mere håndgribelig end hvad end Isari ville synes.
"Jeg er skuffet, som man er hver gang man ser nogen blive vildledt," startede Reina ud. "Men jeg er fortrøstningsfuld over at du kom til mig, og bad of forladelse. Det viser at du ved at du gjorde noget forkert, og du ønsker at råde bod for det, og for det er jeg stolt af dig. Det tager også sin person at kunne se sine fejltagelser i øjnene, synes du ikke også det?" De havde alle ting de skulle råde bod på, men det betød ikke at de var dårlige mennesker. Det var menneskeligt at fejle trods alt. 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Ethian så med som overraskelsen ramte, men at hun forstod hans hensigt med spørgsmålet. Det var ikke til at tage fejl af, hun var en afspejlning af gudinden selv, men modsat gudinden var hun her, hørbar. 

Skønt stemmen var mild, blid og tætnende for en fortrøstning, var beskeden lige så klar som hans spørgsmål. Hovedet lagde sig beklagende forover og han sank sin klump af skam, uanset hvor spændt det måtte føles i halsen. "Det har De ret i" bekræftede han og løftede hovedet igen og løfte brynene i sin vanlige beklagende position. "Jeg håber, at jeg kan gøre Dem stolt igen med tiden" Dianthos blev ikke bygget på en dag, end heller kan hans status hos hende vendes på en dag. 

Fingrene knugede sig ind i knæenes stof og han rømmede sig: "Jeg er glad for De tog deres tid til at tale med mig
Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 19.06.2023 21:20
Reina ville ønske at der ikke var skam involveret i det her, men desværre var det lidt for menneskeligt at synde, og nogle gange skulle de unge lære det med tiden. For nogle fandt de aldrig ud af det, og måtte forlade Isaris tempel, men for andre fandt de trods alt lyset til sidst.
"Jeg er sikker på at det nok skal ske. Du skal bare huske at gå med Isaris lys i hjertet," sagde hun blidt, med et lille opmuntrende smil på læberne. Det ville være godt for ham at reflektere på det, og hun håbede han kunne stå imod næste gang fristelsen var der.

Hendes egne hælder lå stadig ganske roligt, foldet sammen i hendes skød. "Jeg er her altid for at lytte til alle Isaris børn. Hvis behovet nogensinde skulle opstå igen, så er jeg her for dig." Der var altid plads til folk i templet, uanset hvor travlt hun havde. Der var trods alt ikke mange øjeblikke hun havde til at hvile på en normal dag, men det var som hun kunne lide det. 
Ethian Sawyer

Ethian Sawyer

Krystalisianer

Retmæssig Neutral

Race / Varulv

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 178 cm

Helt mekanisk nikkede han til hendes ord, uden helt selv at vide at han nikkede til det som blev sagt. Det var blot kroppens vilje at gå med til det. Går med Isaris lys i hjertet, det var hans ønske at gøre det, men vejen der til syntes små svært som det var lige nu. Alt modarbejdet ham på sin egen måde, men fristelserne var det værste for ham. 

Det hasselfarvede blik løftede sig let for at se mod hende, men turde ikke at se hende i øjnene endnu. Han var glad for hendes gæstfrihed, ikke at det var nogen overraskelse for ham. Hun var ikke ypperpræstinde for sjovt, værten havde valgt hende med god vilje og forståelse. 

Den unge præstelærling rejste sig og bed læberne sammen. "Jeg vil ikke opholde mere af Deres tid, men jeg er Dem taknemlig for tid, råd og vejledning" tilkendegjorde han ganske ydmygt. Men det var hans tegn til at gå. Et lille buk i knæene blev gjort som han forlod rummet og lod døren blive lukket bag sig. 
Skønt hjertet sad i halsen på ham, følt han sig bedre egnet til at råde bod på de fejltagelser han havde begået med Rhoslyn. 

Ethian Sawyer har forladt tråden.

Reina

Reina

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Dianthos

Alder / 95 år

Højde / 173 cm

Helli 02.07.2023 20:51
"Må Isaris lys følge dig," sagde Reina blidt som de sidste ord, inden at Ethian forlod rummet. Selvom det virkede til at det måtte have hjulpet lidt, så var det alligevel med bekymret i hjertet at Reina så efter den unge præstelærling. Havde han nu forstået det hele, og vidste han hvad han skulle gøre? Ville han forsøge at stå imod næste gang? Det var bekymringer som disse som stadig sad i hendes hjerte, som hun selv rejste sig op.
Det var dog en af de ting hvor hun blot måtte stole på at dem der var tilknyttet templet forstod hvor deres fejltagelser havde været, og han var gået til hende. 
Inden hun nåede døren, fandt hun dog sig stoppe kortvarig op i en lille eftertænksom og måske skyldig mine. Hun havde ikke nogen hun kunne bekende sig til, som de andre kunne bekende sig til hende, og engang imellem ville hun ønske Isari svarede tilbage med ord. Hun havde nok behov for en stund alene med gudinden. Det ville nok også hjælpe på skyggerne over hendes eget sind.
Hun nikkede for sig selv, inden hun selv tog fat i døren og forlod rummet. 

Reina har forladt tråden.

1 1 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1