Og armene krydsedes langsomt, skyggen af et smil over de bløde læber.
Ikke mange meter fra ham var Cullen og Sirell skubbet sig fri fra væggen, og med skråsikre skridt nu i kollisionskurs med byvagten, de vidste han ville komme forbi den her gade. Og. De var målrettede, ikke ulig en pil sendt afsted fra en bue. Jah i kølvandet af hans brede, og Sirells (lidt mindre) skikkelse, kunne man næsten ane den kalkulerende nederdrægtighed; det dryppede af dem og syede i deres fodspor.
Men ingen - hverken Corinth eller nogle af de to andre der sad tilbage - virkede villige til at stoppe det.
Var det tredje gang i den her uge, eller var det fjerde? Han kunne ikke helt huske det. Nok mest fordi at det ikke havde interesseret ham, første gang det skete.
At Cullen eller Sirell tog sig friheder, se det var ikke noget nyt. Og hvis man skulle bemærke alle de uheldige individer som krydsede deres vej, ville adelsmanden zalme ikke bruge tiden på andet. Men hvad der for en lille uge siden var startet som let chikane, virkelig ikke mere end lidt hånende kommentarer, og et enkelt puf eller to, lidt tilfældig irritation... virkede her på - hvad end det nu var af gange - til at kræve en ny indgangsvinkel. Hvad ville de finde på?
Eskild - han kendte ikke navnet på ham endnu - blev med deres brede skikkelser tvunget i stop. Vagt kunne Corinth høre dem udveksle ord, og spidsede yderligere ører, ved den rumlende latter der kom fra Cullen da han 'kammeratsligt' svingede armen om den lavere byvagt, og nu skubbede ham med hen til resten af gruppen, stærkt flankeret af Sirell. "Jamen tro mig, vi har skam et problem. Et der kræver en byvagt som dig" et uretfærdigt tryk på dig, og Sirell lo. "Du kan da ikke mene at du har for travl, vel Eskild? Det er ikke de flotteste journaler du har for tiden - kan jeg forestille mig. Tænk hvis det blev værre?" implicit sagt, tænk hvis de fine mænds familier skulle til at brokke sig over byvagten? Ville han overhovedet have et job, hvis han afviste deres ønsker så blankt som man kunne være fristet til? Undersøgende gled de mørkebrune øjne rundt, et pudsigt smil lurende da han så hvordan gadebilledet pludseligt var blevet foruroligende tomt.
Sikke en timing.