En aften i replikkernes navn [November 2022]

Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 24.02.2023 21:29
Efter at Lily havde mødt Basil på teateret tidligere på året, efter en af hendes præstationer på scenen på Teateret, havde hun ventet spændt på det rigtige tidspunkt at indløse den aftalte date på. Hun havde haft travlt med skuespillet, hun skulle inden længe tilbage til Medanien for julen, og havde brugt en måned henover sommeren, hvor fest hos Isenwald havde stået på programmet. 
Hun havde været spændt den aften de havde skildtes og gået hvert til sidste. Basil havde vækket noget i hende, og hun havde nydt den aften med ham, på en hel anden måde end hun før havde brugt tid med en fyr på. 
Basil havde vist sig at være en person som havde allerede ved første møde, lært hende en masse om ham selv og ikke mindst om hende selv, hvilket havde været en positiv oplevelse. 

Lily var en person som gik meget op i sig selv og sin person udadtil, så hun var altid klædt i kjoler eller tøj, som passede hende på bedst vis. Denne aften var ikke nogen undtagelse. Kjolen sad fint om hendes krop og duften hang om hende, som hun bevægede sig ned ad Dianthos gader, imod adressen som han gav hende den aften, ved kort bordet. 
Om han over hovedet var hjemme eller havde tid til hende lige nu, vidste hun ikke og ville først vide det, når hånden bankede på døren indtil hans hjem. 
Nervøsiteten sad i hende, sommerfuglene baskede i hendes mave som hun nærmede sig. Hun havde været nervøs for hvad hun skulle hive ham med ud på og hvordan han ville tage det her. 

Som hun nåede hans dør, gjorde hånden som hun befalede den og bankede et par gange og trådte et skridt tilbage. Nu var der ingen vej udenom og hun kunne blot vente på at han, forhåbeligt, ville dukke op i døren.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Dagene var blevet til uger og uger til måneder. Selvfølgelig tog alting sin tid, men ligesom træerne faldt af træerne, faldt ting fra hans hukommelses og lå som rester for foden af træet stamme. Han gjorde sig ikke i at huske på alle sådanne ting, i starten havde han ventet, men til sidst, der havde han valgt at stoppe med det. 

Selvfølgelig havde han været inde og se nogle af hendes forestillinger på den store scene, såvel forestillinger uden hende. Det var god tidsfordriv, og det havde blot givet ham flere kontakter til familiens erhverv. Så det hele forløb ganske fint. Ingen problemer i og med det. 

Basil var ikke hjemme i øjeblikket, han havde haft planerne det meste af dagen, og var endelig på vej hjem efter at have været forbi marked. Frugter fra syden var blevet leveret på dagen, hvorfor han havde han bundet net med ferskner og bananer svunget let henover skulderen. I noget langt mere afslappet hverdagstøj, end fra dengang han havde været i teateret, så han en stå ved hans dør, og han lidt hovedet tilte en kort anelse for en stund, uforstående over for hvem det mon var. Men han nærmede sig med sin egen hast. 

"Hej," sagde han, først da han fik øje på næsetippen og øjnene, indså hvem det var som stod der: "Har du ventet længe, frøken Fox?" nok var de dus, så kunne han godt holde standarden og tiltale hende pænt. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 25.02.2023 23:24
Lily vidste godt at der var gået lidt for lang tid efter deres første møde, nu hvor hun ville indfri hendes date. Hun håbede selvfølgelig at det var noget som han ikke selv havde glemt, og ville huske nu hvor hun kom forbi for at hente ham.
Hun havde set ham af og til blandt publikum, hvilket hun selvfølgelig havde nydt. Både for at have set ham og vide at han gjorde brug af den aftale som de havde lavet sammen. Hun fik jo samtidig at vide, når nogen havde brugt pladsen. 
Men hun kunne lige så godt lade hans navn sidde der på, hvis han nød at komme i teateret nu.

Den bankende hånd havde ramt hånden for anden gang og det virkede ikke til at han var hjemme, hvilket selvfølgelig var ærgerlig. Hun anede ikke hvor han ellers kunne være, så hun kunne hente ham der. Der var næsten ikke andet for at hun måtte finde en anden dato, for deres date. 
Som hendes hoved gled ned ad gaden i stedet for på døren, så hun ham dog komme tæt på. Hun smilede roligt, og ventede blot på at hun ville komme ham i møde.

"Hej, Basil" Kom det varmt fra hende, som hun trak frakken op om halsen, "Jeg troede næsten lige jeg ville misse Dem. Nej, slet ikke." Svarede hun ham og sendte ham et smil, at hun havde stået lidt ekstra minutter end hun havde regnet med, overlevede hun nok. "Jeg ville blot høre, om du havde tid til den date nu?" 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Vinteren lå for døren, efterårsudgang var ved at rinde ud i sandet, hvilket måske kunne forklare hendes tæthed til at få frakkens pelsede krave op til halsen: "Ah, ja. Det var tæt på, men nej, der skal jo handles lidt ind," klukkede han mildt og fik trukket nettet væk fra skulderen og passeret hende let, for at få låst sin dør op. Daten. Ah. 

Han drejet hovedet let og så hende ud af øjenkrogen: "Jeg har intet andet end tid, men lad mig lige få sat tingene ind. Vil du med ind og have noget varmt at drikke mens du venter?" spurgte han og fik låst døren op og trådte ind og bankede kort skospidsen i brosstenene inden han trådte ind i sit eget hjem og lod døren stå åben til hende. 
Basil passeret forbi entréen og listet hen til køkkenet og fik sat sit net og fik fundet en skål frem for at få lagt det op. Men som han gjorde det, begyndte han stille at tænke over, hvad hun mon havde valgt at planlægge for dem - og selvfølgelig, hvordan det kunne have taget hende så længe. 
Det var lidt at sætte ham på pinebænken. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 26.02.2023 20:16
Lily var ikke skræmt over vinteren eller det vejr som den bragte, man skulle blot klæde sig rigtig og det var hun allerede begyndt på, blot fordi at hun ikke var den mest varme person som man kunne komme forbi. Lige så snart kulden begyndte den indtog, så ville hun kunne mærke det og så ville man se dem med et ekstra lag tøj, blot for en sikkerhedsskyld.
Hun kiggede smilende ned på poserne i hans hænder, selvfølgelig. "Selvfølgelig skal der det" Smilet sad stadigvæk på hendes læber. At handle var en af de store hverdags ting.

Hun ville ikke sætte ham på pinebænken eller lignende, men der havde bare været meget. Mon ikke også at han selv havde haft noget at se til? "Det glæder mig at du har det. Meget gerne" Det var jo koldt at stå herude, så hvis hun skulle stå og vente på at han blev færdig herude, så ville hun nok blive ekstrem kold. Lily fulgte med ham indenfor og lod blikket glide rundt på hans hjem. 
Det var altid spændende at komme ind i en andens hjem, som havde noget nyt at berette om. Hun hang sin jakke på knagen og skubbede sine støvler af. De kunne hurtigt komme på. Hun fulgte med ham videre, og tog imod alle indtryk. 
"Du må selvfølgelig undskylde at det tog så lang tid for mig" Kom det ærligt fra hende, som hun fulgte med øjnene som han pakkede ud.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Døren blev lukket bag hende, og han hørte fortrinene følge lidt med ham ind i hjemmet. "På stueplanen er det bare køkken, spisestue og stue, oven på er der bad og soveværelse," fortalte han små overfladisk, det var jo ikke just en rundtur i hjemmet hun var budt inden for til. 

Basil fik sat en kedel vand over og fandt et krus frem til hende og vendte sig let rundt, som hun beklaget for ventetiden. Et skævt smil var at ane på hans ansigt som han trak let på skulderen. "Det skal du ikke tænke på, du har jo haft rigeligt at se til," antog han og fandt noget the frem - måske med held end forstand, for han drak det jo ikke selv. Men han fik gjort klar til det hele og hørte vandet hyle, hvorfor han fik taget vandet fra og lagde låg på ilden for at kvæle den. 
"Hvad skal vi så ud og opleve, Lily?" spurgte han samtidig med at han fik hældt op til hende. 

Tankerne dvælede lidt ved hvad han selv havde haft af overvejelser dengang de talte sammen. Nok tabte han bevidst, men han havde gjort sig tanker, men de var som svundet ud af hovedet på ham, men det var altid muligt at tænke på noget nyt og være kreativ på den måde. Men nu var hun den, som skulle være kreativ og byde ham ud. 
Rollerne var så sandelig vendt.  
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 02.03.2023 10:02
Lily var overrasket over at Basil havde to etager, for sådan havde det ikke set ud, udefra. Men det var stort og virkede som et fint hjem han havde sig her. "Du har simpelthen to etager?" Det var måske et dumt spørgsmål, og måske et lidt mere retorisk spørgsmål. Hun forventede ingen rundt tur, mne det var da meget spændende at vide.

Hun havde ingen idé om hvad han ville tilbyde, men som kedlen kom frem og den blev sat over den åbne ild, ved det lille komfur, var tvivlen gjort til skamme. Hun havde haft travlt, masser af se til. Hun havde været i Medanien og nydt tiden sammen med hendes far der. "Ja, det er der ingen tvivl om. Men det har du vel også selv? Kom det orligt fra hende, som hun søgte ham og fulgte hans bevægelser.
"Det ville da næsten være at afsløre for meget, ville det ikke?" Drillede hun med et lille grin, hun kunne sagtens afsløre, men ville også gerne holde hemmeligheden.

Lily havde dårligt nok rørt kort spil efter den aften på teateret, og hun ville aldrig nogensinde vinde igen. Det eneste der havde lagt grunden for hendes sejr, var at Basil tabte med vilje. Nu var det hende som skulle finde på noget de kunne lave, og hun håbede da at hun ville ramme det rigtige og give ham en aften, som han kunne nyde.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

"Det er vel fordelen ved hjørnelejligheder, udsigten er også ganske god fra den lille altan i soveværelset," han havde jo faktisk ingen idé om hvordan hendes så ud. Var det bare etplans, var det noget særligt eller var det lidt som bordellerne og kroernes? Det var nok ikke sådan, han skulle vende det rundt, men han ville vel få det fortalt før eller siden - eller faktisk fremvist. Det kunne vel ikke skade at se hendes hjem an. 

Vandet blev hældt op i koppen eller kruset nok snarere, mens han lyttet til det. "Travlt? Det vil jeg ikke mene nej. Men jeg er heller ikke på scenen tit eller har en uges rejse til min familie, måske det er forskellen," lo han let og fik rakt hende kruset med teen i. "Den er varm," hvis nu, hun ikke var helt så opmærksom. 
"Ah, jeg skal overraskes," kommenteret han og lænede sig let op ad bordpladen og så på hende. Han boede lidt at vurdere hvordan hun af alle, kunne have så frygtelig travlt, at han var røret på pinebænken. Jovist var hun køn, men end ikke Lysets slægt havde så travlt. Eller, det vidste han jo ikke, han var jo ligeglad med dem? 

"Men har du så oplevet noget spændende i de sidste par måneder? Får fundet den rigtige og lagt dig under ham?" det var vel ingen overraskelse, at det var sådan noget Basil huskede fra deres samtale. Men han var nysgerrig, var hun endnu uberørt og den forbudte frugt, eller var hun blot den fristende frugt nu?
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 04.03.2023 06:42
Hun tvivlede slet ikke på at han havde en god udsigt fra altanen af, "Det vil jeg gerne tro" Hun var ikke sikker på hvad hun havde forventet af hans sted, måske havde hun ikke tænkt så meget over det? Og derfor kunne meget overraske. Det her var slet ikke så slemt, det var meget fint. 
Hendes hjem var meget lig, hun havde dog kun et plan, men det var stort og hun havde de rum, som hun havde brug for og var gået efter. 

Det kunne selvfølgelig være forskellen på dem, men hvis han ikke havde haft travlt, hvad havde han så fordrevet tiden med? "Det er sandt. Så hvis du ikke har haft travlt, hvad har du så fordrevet tiden med?" Spurgte hun nysgerrigt ind til ham og hans liv. Et eller andet måtte han vel lave? Arbejde med familien eller lignende. Hun tog imod teen, og gik ud fra at den ville være varm.
"Det var lidt planen. Er du frisk på overraskelser?" 

Hun kunne ikke lade være med at komme med et lille grin, "Du går lige til sagen? Er du så nysgerrig på mit sexliv?" Hun sendte ham et kækt smil og et lille grin. Hun vidste vel at det ville komme på et eller andet tidspunkt, men det her var tidligt og hurtigt, meget nysgerrigt. "Og hvis jeg har?" Lo hun lavmælt.
Det havde hun jo i bund og grund, men var det så spændende et emne? Muligvis. 
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Fingrene strefjede kort som kruset blev givet til hende, og hun havde givet ham et spørgsmål, som han lige i det sekund kunne få tænkt lidt over: "Bare lidt arbejde her og der, ellers er dagene var faldet lidt sammen," der var ikke sket så meget for i den periode, men det gjorde nu heller ikke noget. Det var tiltrængt med nogle af de mere stille perioder i sit liv. Men måske hun ikke syntes det var lige så passende eller interessant igen. 

"Jeg lægger min aften i dine hænder,
Der var intet andet for sig, end at stole på hende og hvad hun havde planlagt for dem. 

Et bryn blev kort hævet og han trak på smilebåndet som skulderen, var der noget galt i at gå direkte til sagen monstro? "Jeg er vel blot nysgerrig på, om jeg skal gøre noget ekstra ud af mig selv for vores stævnemøde," kommenteret han og trådte lidt væk fra hende for at finde en anden frakke frem, han kunne lige så godt gøre sig lidt køn for hende vel. 
"Hvis du har, jamen, så behøver jeg ikke være påpasselig jo," lød det fra ham, som han fik svunget en tenchcoat frakke om sig og blev klar til hende. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 07.03.2023 07:23
Det virkede ikke til at der var sket meget i hans liv, hvilket både kunne være trist eller selv valgt. Hun ville måske have svært ved selv at leve sådan et liv, hun havde for meget energi og lyst til at der hele tiden skulle ske noget - men lige så snart hun kom hjem til familien i Medanien, slappede og koblede hun af og kunne få tankerne andet steds hen. "Så det er ikke det helt vilde du har oplevet?" Spurgte hun varmt.

"Bare rolig, jeg håber at jeg kan give dig en underholdende aften" Han kunne blot ligge sig i hendes hænder, så skulle hun nok føre ham ud i noget spændende og interessant. 

Der var intet galt i at gå lige til sagen, det viste blot at han havde en interesse for hende og at han var typen, som ærligt ikke gemte meget, men blot var direkte. Det kunne hun godt lide. "Jeg synes du ser godt ud, som du er Basil" Lily havde taget ham på et tidspunkt, hvor han ikke havde gjort sig klar til dette på forhånd. Hun havde gjort mere ud af sig selv med kjole, lidt sminke og lidt duft. Men han så nydelig ud. Attraktiv.
"Havde du regnet med at jeg ville knække midt over?" Grinede hun og smagte på teen, "Du behøver ikke at være påpasselig overfor mig, ikke før og slet ikke nu" Hun sendte ham et drillende blink.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Det var måske en trist sandhed, men det var nu bare sådan livet til tider var. "Der må jeg beklage, det har jeg virkelig ikke nej," skulle man evigt og altid have noget at opleve for at livet var godt? Han havde dog haft god dage, men intet af det betød noget særligt, når det i længden var flere ensformige og kedelige end de uventet og spøgfulde af slagsen. 

Indbydende, det måtte han give hende. Han tvivlede ikke spor for deres aften. Hun var jo en kreativ kvinde, så mon ikke hun fik ham udsat for noget han aldrig selv ville have fundet på? "Jeg tvivler ikke på aftens kvalitet,

Hurtig i replikken, det kunne blot få et smil til at brede sig hos ham, og hun smed tilligemed med komplimenter, hvordan skulle han dog kunne være foruden det? "Jamen, tak dog, min kære frøken" var det almindeligheden hun nød eller var hun bare dygtig til at komme under huden på folk. Men han lod sig alligevel gå som han var, han lignede på ingen måde noget der ikke var anstændigt, men ved siden af hende, der var hun tydeligvis den flotteste af de to. 
Klukkende lo han og rystet let på hovedet: "Tvært i mod, jeg er ingen sav," erkendte han og lod sig vente til hun var færdig med sin varme drik. "Pas på med hvad du fortæller mig, frøken Fox
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 15.03.2023 09:02
Det handlede ikke om at man hele tiden skulle opleve noget spændende, det havde blot været et spørgsmål om hans liv. "Der er ingen grund til at beklage over for mig"  Lød det fra hende med et varmt smil. Det var kun ham selv der kunne gøre noget ved det, men der var ingen skam i ikke hele tiden at opleve noget. Det gjorde hun bestemt heller ikke selv, men hun forsøgte, for hun havde brug for kontakt med andre mennesker. 

Hun håbede selvfølgelig på at hun kunne skabe en interresant aften for ham, for det var ikke på det punkt hun var mest kreativ. Hun havde haft svært ved at finde på noget, som kunne leve op til de forventninger, som der muligvis lå i luften.
Men hun håbede at det var noget der kunne give han den følelse, af at opleve noget godt, nu hvor han ikke havde oplevet så meget i den periode, hvor de ikke havde set hinanden.

Lily var en person som følte sig godt I andres selskab. Hun var udadvendt, charmerende og ikke mindst interesseret i andre. Hun holdt sig kort sagt ikke tilbage, fra at flirte eller charmere sig ind på andre, "Velbekomme. Der er ingen grund til at holde sandheden tilbage" Det var kun sandheden, og den skulle ikke holdes tilbage. Han var en attraktiv mand. Hun satte koppen fra sig, for hvis han havde besluttet sig for at tage afsted sådan, så kunne de lige så godt begynde at se byen an.
Hun grindede af hans ord, det kunne hun selvfølgelig kun være glad for, "Det er jeg bestemt glad for" Det havde heller ikke været hendes indtryk, men når først man ramte lagnerne, så var ideerne ofte rige, "Fordi jeg nødigt skulle sætte ideer i dine tanker?" Lo hun lavmælt. "Skal vi gå?"
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Kroppen blev sat, og han lod den stå. Den måtte fæstne sig til bordet om det så var hvad den gjorde. "Hvis blot det var vores mindste problem for aften," klukkede han stille med og nikkede til hendes spørgsmål. Der var ingen grund til at holde sig for længe i hans hjem, når hun alligevel havde et fastlagt program for deres aften. 

Han trådte an og åbnede døren til hende og lod hende komme ud først, før han valgte at træde ud selv og få lukket og låst døren som vanligt. "Så, hvor er vores første stop?" der var vel ingen skam i at spørge, selvom det nu var ganske okay, hvis hun ønskede at det hele skulle være en overraskelse og derfor skulle lede an og guide ham for eftermiddagen og aften. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 19.03.2023 22:24
Hvis han var klar til at tage afsted, så kunne de lige så godt det. Nu havde hun planlagt en aften til dem, selvom hun sagtens kunne bruge aftenen i hans lejlighed. Det ville hun intet have imod. Hun satte sin kop ned ved siden af hans. Teen havde været godt og havde givet hende varme i kroppen, inden de nu skulle bevæge sig ud i den friske vind igen. "Har vi måske størrere problemer?" Hun lo småt og kiggede over på ham, det håbede hun så sandelig ikke. Det ville være en kedelig første date, hvis det var problemer som de rendt ind i. Ideer til hans tanker, ville hun dog ikke have noget problem med at sætte i gang.

Vinden og eftermiddagen var kold som de kom udenfor og hun havde næsten glemt, hvor køligt det egentligt var. Hun tråde selv først ud, eftersom at han åbnede døren for hende. Hun trak kraven op mod hendes hals, som hun havde gjort da hun var kommet, for at beskytte hende den smule imod vinden og den kolde luft.
"Der hvor vi mødtes første gang" Svarede hun roligt, "Teateret" Der var ingen forstilling denne aften, hvilket bestemt var planlagt. Men hun så frem til hvordan han ville reagere, på det de nu skulle til.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Hvis hun havde forventet at han skiftede al tøj for at se lige så fin ud som hende, skuffede han nok. Men det var vel valget af at have sådan en date. At hun kunne stoppe op hos ham uden videre og trække ham med sig. Men han var klar. "Det ved jeg ikke, måske." Han så koppen af hendes blive sat på køkkenbordet. Den blomstret fint alene der. 

November måneden var kølig, men det var ikke forfærdeligt. Han kunne hvert fald ikke klage. Det var blot den første uge i november, det var ikke i nærheden af december kulden endnu. Teateret, ja så. Det var alligevel lidt af en tur. "Okay så, spændende," indskød han stille, lidt usikker på hvad det betød. Der var vidst ingen forestillinger hvad han vidste af, men igen, han kunne snildt være uvidende omkring det. Skulle de spille kort? Overvejende så han mod hende, men besluttet sig for, at det var ikke tilfældet. 

Uartigheder virkede lidt for uanstændigt sådan et sted, men hun virkede heller ikke som typen der gav sig selv væk som det første. Måske meget godt. "Jamen, så lad os komme derhen" ruten var hermed lagt. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 22.03.2023 07:18
Hvad det var han mente, med at de skulle have problemer med, var hun ikke sikker på eller forstod hun ret meget af. Hvad skulle de have problemer med? Nej hun forstod det ikke, men gav det heller ikke større betydning. Hvorfor skulle hun det? "Hm. Det håber jeg da ikke" Kom det roligt med hende, med et lille smil. 

Om han kunne gætte hvad de skulle tvivlede han på, når der ingen forstilling var, så ville det tætteste der interesserede ham på teateret, kort spillet i kælderen. Det ville næsten være for nemt at hive ham med derned, men han ville nok blive glad for en aften i selskabet med kort. Nu var det godt nok hende, han skulle have i fokus og ikke kort. "Ja, ikke? Jeg håber du er klar til lidt sjov" Kom det grinende fra hende, som de bevægede sig ned ad gaderne. Der var et lille stykke ned til teateret, så hun kunne da komme tættere på hende.

Nu havde han selv bragt emnet på banen, ved at spørge indtil om hun var kommet længere. Det var hun. Hun havde oplevet det at ligge med en mand. Hun ville nok ikke have gjort det den gang de første gang havde mødtes i teateret, men nu hvor hun var mere åben, så kunne det måske godt ske - alt efter hvordan deres date gik.
"Ja, lad os" Smilede hun. "Men du har haft det godt, siden vi sidst sås?" Spurgte hun interesseret ind.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

De gule øjne gled lidt hen i mod hende, han studsede over hendes dvælen ved hans udtalelse fra tidligere. Det var en ligegyldighed, men han ville selvfølgelig ikke fratage hende muligheden for at have sin undren eller gøre sig sine egne tanker omkring det. Havde kvinder det ikke med at ligge for meget i det alligevel ? 

Måske han skulle have budt hende armen, men det var ikke helt faldet så nemt for sig, hvorfor de blot gik side om side og snakket lidt frem og tilbage som de skulle få tiden til at passere indtil de nåede teateret. Klar til lidt sjov, det var en sjov vending alligevel, men det fik han blot til at rynke brynene lidt sammen i et øjeblik eller to. Det var et vidt begreb, for sjov var vidst to forskellige forståelser mellem dem. Men de kendte heller ikke helt hinanden så meget. Så. Skulle det ske at hun blot troede at han kun havde det sjovt med kort, ville det ikke overraske ham. Hun havde jo mødt den side af ham. "Det er jeg. Er du?" spurgte han lidt overvejende efterfølgende. 
November brisen trak let i håret. Efterårets udgang var en fin transaktion til vinteren, men han kunne nu godt undvære den helt kolde vinter. 

"Det kan du tro. Bare fordi min kalender er små tom, betyder det ikke at den er tom eller at jeg ikke har det godt," svaret han måske en anelse mere afslørende end tiltænkte, men på den anden side, vidste han ikke helt om han afsløret noget alligevel. Han havde jo haft det godt, bare ikke oplevet så mange ting igen. 
Lily Fox

Lily Fox

Adelig og Skuespiller.

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 162 cm

Nao 26.03.2023 12:13
Sjov var selvfølgelig personlig og objektiv, men i hendes øjne var det de skulle til sjov. Det lå jo også til hende, og hun ville forhåbeligt skubbe ham ud i noget som måske ikke var velkendt og vant for ham. Hun vidste allerede at teateret ikke var velkendt til ham, i hvert fald ikke den aften de havde mødt hinanden, efterfølgende virkede det dog til at han havde besøgt stedet lidt mere - efter hun havde givet ham en plads. 
Hun håbede i hvertfald at det ville være sjovt for ham. Det var hvert fald anderledes end de andre dates hun havde på. "Det er jeg. Det er jo mig der har planlagt det" Grinede hun små drillende. 

"Det var skam heller ikke det jeg mente" Kom det fra hende med et smil. Hun havde aldrig ment, at blot fordi ens kalender var tom, havde man det ikke godt. "Men jeg er glad for at du har haft det godt" Det var blot en måde at være venlig på, at vise en interesse i ham. Lily var opdraget i takt og tone, og det fulgte hende altid. Hun bevægede sig indenfor regler og rammer, så ofte som muligt og interesserede sig for andre mennesker. 

Der var alligevel et stykke vej fra hans hjem og ned til teateret, så turen derned var med en masse small talk, hvilket fik turen derned til at gå hurtigere. Det handlede ikke om at hun ville skynde sig, men turen ville om nogen være længere, hvis de gik i pinlig tavshed, så her var interesse for hinanden kærkommen.
Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Neutral

Lokation / Dianthos

Alder / 34 år

Højde / 178 cm

Selvsikker og rapkæftet, hun var alligevel lige fræk nok. Han udstødt et fryns som et pressende smil kom til syne på hans ansigt. Basil var burde være med på at hun kunne være hurtig på aftrækkeren, men det var alligevel så længe siden sidst de rigtig sås, at han lod sig overraske og hun tog alle mulighederne til sig for at vise, hun var hurtigere end sin skygge med aftrækkeren. "Det har du ret i" svaret han med en anelse tørhed i stemmen. Den snørklede sig sammen for ham, hun gjorde ham næsten tom for ord. Skulle der virkelig ikke mere til for at skubbe ham ud af kurs for nu? Fodfæstet skulle bare lige findes på ny. 

Han nikkede anerkendende til hendes ord. Det var venlig vending det tog sig. 

Smalltalken fandt stille sted i mellem dem som de vandret mod teateret. Kursen var ikke forfærdelig lang, men den var alligevel et pænt stykke vej at gå. Basil lod sig hilse lidt på de han kendte som de passeret dem, mens han lod sig se omkring samtidig. Der var mange spændende ting at se i øjeblikket, men han glemte aldrig lige at se tilbage mod hende. "Hvad med din far?" de havde talt lidt om ham sidst de sås, var han ved godt mod mon. 

Det kunne være det sidste af deres small talk inden de nåede tearet og hans kommende udfordringer. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri Læremester
Lige nu: 1 | I dag: 7