Et samarbejde der kommer os begge til gode

Eskild

Eskild

Byvagt i det øvre bydistrikt

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Aften havde været stille for sig. Eskild var blevet hentet ned fra sit distrikt til at være et sæt ekstra øjne i det nedre distrikt, selvom han nu havde set frem til en tidlig fyraften, havde han ikke beklaget sig for meget over dette. Årsagen var, at der var en del aktivitet i det nedre bydistrikt og jo før de fik tjekket op på alt, jo hurtigere kunne der ske vagtskifte for natten. Så for at komme alle til gode, havde han sagt ja til at vandre omkring i slumringskvarteret, han havde bedre mulighed for at se om der skulle ske noget med sin evne. 

Som Eskild havde gået nogle forskellige ruter, overhørte han, at der eftersigende skulle være noget aktivitet nær hvor kragerne holdte til. En lille gruppe af kriminelle folk som gjorde lidt som de passede dem, men som vidst også kunne lade sig book til et eller flere jobs. Men der var mere til overfalden end hvad de viste for sig. Så helt umotiveret gik han i den retning. Han kunne passere hjem hvor der forekom råben og skrigen bag vinduerne, såvel som latter og glade grin der kunne få folks mundvige til at revne. Det var et miljø for sig selv. Det var der hvert fald ingen spørgsmål om. 

Eskild nærmede sig langsomt, ikke at han gik langsomt, men han havde hvert fald ikke travlt. De var jo en gruppe løsslupne vildhunde. Det var måske kun deres såkaldt leder som var til at snakke med. 

Men som Eskild ikke rigtig havde haft så meget interaktion med denne person, var han ikke helt sikke på hvordan han skulle kunne skelne ham mellem andre mænd. "Ryder," det var et aktivt valgt at han kaldte ham ved hans det fornavn som man nu havde på ham end at gå med på legen om RJ. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 10.01.2023 20:14
R.J havde fået flere opgaver til kragerne, og havde derefter delt dem op i små grupper og ladet dem sprede sig rundt i byen for at fuldføre deres opgaver.
Han havde selv en lille gruppe med sig på sin opgave, og de stod og snakkede om hvordan de kunne klare opgaven bedst muligt da et navn blev nævnt, et navn han ikke havde hørt i mange år og hans nakkehår rejste sig helt over det.

R.J så op på personen som viste sig at være en vagt der havde sagt hans navn, de andre krager så forvirret på ham, han så på dem "gå hjem" sagde han roligt og kragerne nikkede inden de gik der fra.
R.J vendte sig mod vagten og gik roligt mod ham med hænderne i lommerne, mest for ikke at virke truende "hvis det er mig du vil ha fat i, så hedder jeg R.J, ikke Ryder" sagde han roligt, dog køligt, han kunne ikke li at høre sit fornavn, det bragte ikke gode ting med sig, og derfor brugte han det aldrig.
Han havde brugt R.J i rigtig mange år, og det ville han fortsætte med.

Han stoppede op foran vagten og så roligt på ham, gad vide hvad han ville, var nogen af hans krager blevet taget? var han blevet opdaget? havde nogen sladret? der var mange muligheder, men i stedet for at gætte måtte han jo bare vente og se hvad der ville ske.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Det var måske knap en svag antydelse af undren Eskild kunne fornemme som han havde sagt fornavnet på klanlederen. Det faldt tilligemed i dårlig jord, så han kunne ikke dy sig fra at lade et skæv smil vokse henover ansigtet på sig selv. Han ventede på at de andre forsvandt og det bare var dem inde for en pæn lille radius. "Hvis jeg gik og sagde det, havde jeg jo næppe fanget din opmærksomhed, skønt det heller ikke virker så passende at en vagt går med på sådanne kaldenavne, det ville jo give det forkerte indtryk" svaret han med en gejst i sin stemme. 

De var lige højde og havde måske det der svaret til 1,5 meters afstand, måske en anelse mindre. Blikket lå fast på R.J., skuldrene hang slapt. Det var tydeligt at Eskild ikke var ude på noget som helst som kunne virke truende eller sende nogen forkerte signaler. 
"Der er blevet udtrykt forstyrrende adfærd nær din gruppes tilholdssted, under de rette omstændigheder, ville jeg skulle opkræve et gebyr for forstyrrelser og.. alt efter udfald, måske også give varsel med arresten" hvis det skulle håndteres korrekt dog, men det havde Eskild ingen interesse i. Men nu ville han lige se hvad R.J. havde at sige til det. 

Men alligevel lagde Eskild heller ingen hæmning for sig, at han måske ikke helt gjorde som forventet af ham. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 10.01.2023 20:59
Hvorfor skulle vagter være så irriterende? R.J lå sine arme over kors og så på ham "du burde måske vende dig til det, du fik kun min opmærksomhed fordi jeg blev overrasket, men nu da jeg ved det bare er dig, så burde du vende dig til R.J med mindre du vil ignoreres" sagde han roligt, han var ikke led, han var bare ærlig og Ryder var et navn han ikke ville høre igen, han hadet det navn og det kunne vagten her ligeså godt lære med det samme hvis han ville snakke med R.J igen.

R.J lyttede til det der blev sagt og nikkede lidt "og i har selvfølgelig beviser på at denne forstyrrende adfærd også kommer fra os, vi er ikke de eneste der færdes i disse gader trods alt" sagde han roligt og smilede lidt skævt, R.J kendte godt loven og han kendte da også sin vej uden om de fleste vagter og regler "under de rette omstændigheder... så dette er ikke en rigtig omstændighed, vi er bare to der står og snakker, så hvis i har beviser for hvor vidt jeg eller mine krager er skyld i denne forstyrrende adfærd så skal jeg gerne tale med dig om det, hvis ikke så kan jeg ikke helt se hvad vi har at snakke om?" sagde han roligt og så på ham.
R.J ville ikke bare krybe for vagterne og gøre præcis hvad de ville ha ham til, han havde intet i mod at samarbejde, men han vidste også at uden beviser så havde disse vagter intet på ham, og det var ikke nok bare at ha en påstand fra nogen som måske havde set sig sure på kragerne eller andet.
R.J så roligt på ham og ventede roligt på hvad han ville sige.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Måske skulle han vælge at opsøge ham lidt oftere, for måden de fra start af kunne lade sig ping-pong lidt frem og tilbage på så hurtigt, var friskende. Det vidnet om at de måske var lige villige til at gøre ting på deres egen måde. "Ikke tag det så ilde op, Ryder. Jeg kan leve med at blive ignoreret af mænd som du," det kunne næsten komme helt flirtende til udtryk, men det var bare sjov. En ting som måske R.J. ville kunne ane og selv få noget morskab over i sidste ende, hvorfor alligevel tage alt så ilde op. De kunne næppe tvinge hinanden til andet end det. 

Med en rynkende panden tog Eskild et vovende skridt nærmere på R.J. Ikke noget stort eller intimiterende over det, blot for at mindske deres afstand. "Hvordan skulle jeg kunne bevise en klage over det andre oplever, tror du virkelig jeg ville slæbe min røv fra det øvre by distrikt hele vejen herned for at lyve om fnadder som det?" der var dele af sandheder til dette, og dele var pure opspind, men det kunne betragtes som en fordrejet sandhed hvis man skulle være helt termisk med det. Men han lod hovedet tilte en anelse til siden og vendt det ellers manglende synsblik på R.J. "I stedet for at tage det sådan der, synes jeg, at vi burde finde på så mange andre gode løsninger for at komme dig til gode," det var et hint af af mulig aftale, men ikke en aftale til kragerne først og fremmest. Men en aftale mellem de to. 

Hvorfor ikke hjælpe sig selv, ved at hjælpe ham og lige over for hans vedkommende jo. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 12.01.2023 14:12
R.J fnøs en smule hånligt som han hørte navnet Ryder igen "R.J" rettede han vagten foran sig. R.J lå armene over kors og stod eller bare roligt og så på vagten og lyttede til ham. R.J kunne ikke forstå hvorfor det var så svært for ham at forstå han ikke ville kaldes for Ryder, det var vel nemt nok, men ellers måtte R.J jo bare gå hvis han blev ved.

Han lyttede til hvad han sagde og træk lidt på skulderne "bare fordi der har vært forstyrrede adfærd omkring vores tilholdssted, behøver det ikke at være os der er skyld i det" sagde han roligt og smilede lidt skævt, som han hørte det så havde vagten foran ham ikke noget på dem, og kunne jo enlig ikke anholde eller noget som helst omkring kragerne, den ville nok ikke holde i hvert fald.
Han lyttede og lå hovedet let på skrå og så på ham "jeg lytter?.... men først ville det være rart med et navn så jeg ved hvem jeg laver aftaler med?" sagde han roligt, R.J ville kun det der var bedst for hans gruppe, og hvis det var at lave aftaler med en vagt i ny og næ så ville han ikke har nogen problemer med at gøre det, han kunne også bare ha betalt og så gået sin vej, men kunne han nu slippe uden om at skulle betale en masse så ville det da være at foretrække i den grad, så hvorfor ikke lytte på hvad manden foran ham havde at sige.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Rettelsen på navnet blev ignoreret, det var ikke sagen relevant, selvom det var tydeligt at det irriteret ham. Selv en blind kunne opfange det uden nogen særlige kendskaber til andet end sin hørelse. 

"I er ikke just kendt for altid at være lige lovlydige borger," jokede han med et skævt grin, som R.J. virkede til at ville have det bevis for en anklage. Deres naboer kunne klage som de ville, vagterne skulle reagere på det, uanset om der var noget medhold klagen eller ej. Men det var alligevel bare bagateller. Men det virkede til at han havde fanget R.Js. opmærksomhed og han havde blot et krav. Et navn. Det ville selvfølgelig være dumt at gå med sit eget navn, men alligevel skulle han jo også oparbejde noget tillid til klanlederen, så lidt overvejende sukkede han ud og svaret: "Eskild." efternavn var irrelevant, så mange med ens navn i byvagten var der alligevel ikke. "Sæt nu, at I stod en situation, hvor det ville være rart for jer at kunne komme uden om problemerne, ville det ikke gøre jeres arbejde nemmer?" det lød næsten helt hypotestisk. 
Men dette var meget nøje gjort, for det skulle ikke lyde som hans plan, han delte bare de muligheder der nu engang var for sådanne bander som hans, hvordan de rent hypotetisk kunne blive løst. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 12.01.2023 20:19
R.J smilede lidt da han snakkede om at de ikke just var kendt for at være lovlydige, han træk lidt på skulderne "vi er bare nogen unge folk som kan li at ha det sjovt og passe os selv" sagde han roligt, men også tydeligt for ikke at sige noget som senere kunne bruges mod ham, han vidste godt hvad folk sagde om dem og hvordan de så kragerne, men kragerne var enlig ret ligeglade.

Han nikkede roligt da han fik mandens navn, Eskild, det burde være til at huske, R.J behøvede ikke et efternavn, hvis han virkelig ville finde Eskild så skulle han nok finde ham.
R.J smilede skævt "hvis vi, rent hypotetisk skulle komme i problemer, så ville det da ikke gøre noget at kunne komme uden om dem, hvis altså vi var typerne som kom i problemer" sagde han roligt og smilede stadig skævt, han ville ikke sige noget som Eskild kunne bruge mod ham, men en hjælpende hånd indenfor vagterne ville ikke være helt dumt "og hvad ville du så få ud af det, hvis det var?" spurgte han roligt, R.J var ikke dum, selvfølgelig ville han ha noget til gengæld, man risikerede ikke sit erhverv og lign uden at ville ha noget til gengælde, så R.J skulle være sikker før han lavede nogen form for aftale med ham, R.J var altid forsigtig når det omhandlede ham og hans krager.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Det havde været oplagt at give et grynt af grin til kommentaren, men han undlod at gøre det. Der var ingen grund til at lave ravage i muligheden nu. Det var ingen hemmelighed, kragerne var ikke et ukendt navn for nogen i længden. Men det var nu ikke længere relevant at give for meget fokus til. 

Langsomt kom de mere på bølgelængde, det hele lå lige til højre benet. Det var forfriskende at høre R.J. havde en interesse i dette, ellers havde han ikke ladet sig spørge ind til det hypotetiske samarbejde der lå for næsen af dem. "Ja, hvis I nu var typerne som skulle bruge noget, have mulighed for eller gjorde noget," uddybede han stille, men lod sig alligevel vente på et opfølgende fra R.J.s side af. 
Der kom det. "5% af jeres små indtægter og 10% af de større, intet mere, intet I ville komme til at savne. Hypotetisk set." det kunne lige ås godt holdes i gang som en dialog mellem to individer der bare snakket om intet relevant, men bare lært hinanden at kende. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 12.01.2023 21:21
R.J satte sig på en træstub og så på Eskild, han lyttede, det lød da ikke helt dumt, og det lød overraskende billigt også, i hvert fald for R.J, men folk regnede selvfølgelig også med at kragerne var en gruppe fattige unger, men folk vidste selvfølgelig heller ikke hvor R.J kom fra og hvor meget han enlig havde.

R.J nikkede lidt "tja, rent hypotetisk lyder det ikke helt dumt, jeg har dog et spørgsmål... hvorfor ville du gøre det, for så lidt?" spurgte han undrende, Eskild var en vagt, han kunne sikkert ha presset mange flere krystaller ud af R.J end det, han kunne sikkert ha fundet en masse som han kunne bruge mod R.J og kragerne til at få mere, så det var da enlig et lavt beløb han havde sat når man tænkte på han selv kunne komme i fare af det.

R.J var ikke sikker på hvorfor Eskild gjorder som han gjorder, men R.J kunne klart se fordele for ham og kragerne i det, og det virkede også til at det kunne hjælpe Eskild i sidste ende, men mon ikke R.J kunne gøre tilbuddet lidt bedre end det.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Kroppens fokus fulgte med R.J. som han fandt plads ved en stum. 

"Hvis vi tager udgangspunkt i det I tjener fra jeres job og ikke det I selv betaler ind i det, så tænker jeg det er en fint start. Selvfølgelig skulle I gøre jer et ordentlig kup, ville det jo ikke skade at dele mere ud. Men betragt det som en start, hvis det endelig er," de kunne lige så godt ligge let ud, ingen grund til at satse det hele og tabe det hele på en og samme tid. Så hvorfor ikke. 

Eskild nærmede sig stille R.J. og lod hænderne finde vej til lommerne. "Hvis det er, så tænk over det. Når du er kommet til en beslutning kan vi tage den der fra," igen blev det tydeligt gjort at aftale var mellem dem, lederen og ikke gruppe som en helhed, hvorfor han også foretrak at det blot var dem. Men der kunne selvfølgelig ske en masse og R.J. ville nok informere sine medlemmer omkring den mulighed de fik for døren, hvis ikke han indgik i en aftale med det samme. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 12.01.2023 21:38
R.J lyttede og nikkede roligt, det lød ikke helt dumt, han så på Eskild og tænkte lidt over det inden han nikkede igen "okay..." startede han og rejste sig op igen så han igen stod foran Eskild "5% af de små, 10% af de store, og du er fredet fra alle krager.... aftale?" foreslog R.J, han vidste at kragerne til tider kunne gå efter vagter, men hvis Eskild skulle hjælpe dem så skulle han også være fredet, og det ville alle kragerne også få af vide.

R.J regnede med at som aftalen nok udviklede sig så kunne ham og kragerne også blive til Eskilds øjne og øre i byen, så han havde lidt flere øjne og øre på stedet, og ikke kun sine egne.
Men det var noget der kunne komme når aftalen blev bedre.

R.J kunne godt li aftalen, og han var ikke i tvivl om at det ville kragerne nok også, det betød ikke at de fik frie tøjler til at gøre hvad de ville, men de fik da nemmere ved det i hvert fald.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

"Aftale," sagde han og rakte hånden frem, de kunne lige så godt gøre det officielt med et håndtryk. Det var næsten mere officielt for sig end bare at bekræfte det med de verbale lyde som forlod munden. Der var intet usikkert i det her, for det var næppe for det meste de lavede noget i Dianthos, hvis Eskild huskede ret. De kom også ud af byen, men selv der kunne han hjælpe dem. 

Det var alligevel blot en start for en lille side-butik for Eskild, han kunne vel næsten takke Issac for at have introduceret ham til de muligheder der flød omkring i byen, det handlede blot om at finde de rigtige og sikre sig at der var noget i det for begge parter, og det kunne man trygt sige, at det var der med kragerne. De ville have mere frihed til at gøre sit, skønt han ikke gav en fuck for hvad de gjorde. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 13.01.2023 14:46
R.J så lidt på hans hånd og tænkte kort inden han tog hans hånd, man ville tydeligt kunne mærke varmen fra hans hånd, R.J var altid varm uanset hvor koldt der var.
R.J smilede skævt, det lød som en god aftale og helt klart en som han ikke ville glemme.

R.J så på ham og tog roligt sin hånd til sig "så angående de så kalde klager om forstyrrende adfærd, er du helt sikker på det kom her nede fra?" spurgte han roligt og smilede skævt som han lå armene over kors igen. R.J tænkte det var en god måde at teste aftalen på, se hvad han svarede til denne kommentar, R.J ville se om han allerede nu ville holde aftalen og lade denne klage slippe.

R.J ville ha det nemt med at betale Eskild sin andel, især fordi kragerne enlig sjældent gjorder noget hvor de fik helt vildt mange penge for det, så det ville ikke blive meget Eskild ville få, i hvert fald ikke i starten, men det kunne jo vokse ligeså kunne makkerskabet mellem dem.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Der blev ikke givet skænket mange tanker til, at hånden ikke var berørt af den ellers kulde som var i luften. Men som R.J. ord lød, grinede han kort og så sig omkring: "Jeg kom for at tjekke op på omstændighederne, og der var intet som stak ud, så en tom anklage. Beklager forstyrrelsen jeg måtte have forvoldt, R.J." Hvorfor ikke blot lade legen fortsætte ud, de så jo hinanden an og kunne lige så vel godt teste hinanden nu. 

"Fortæl endelige, hvis I oplever lignende hændelser, så skal vi i byvagten nok tage hånd om sagen, for det er ikke i orden at få falske anklager mod sig, blot fordi man ikke bryder sig om sin nabo," dette var en del af fortsættelsen for legen. Kunne R.J. følge med, var alt godt. 
RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 14.01.2023 17:32
R.J smilede lidt, det lød til aftalen allerede trådte i kræft. R.J nikkede roligt "det er okay, det kan desværre ske til tider, men jeg er glad for vi fandt ud af at dette bare var en misforståelse" sagde han roligt og smilede lidt mens han roligt og naturligt tog sin hånd i lommen, og diskret fik lagt nogen ravstykker i sin hånd mens den var i lommen, inden han roligt tog den op og gjorde tegn til at ville give ham hånden "jeg skal nok nævne hvis det sker igen, tak for hjælpen ellers" sagde han roligt mens han gjorde tegn til at ville give ham hånden, hvilket også var den hånd hvor der lå nogen ravstykker i, mest som et slags forskud på at R.J i hvert fald satte aftalen højt.

R.J havde intet i mod den aftale de havde lavet, men folk havde altid så travlt så han ville få det til at se naturligt ud i stedet for mystisk.
Eskild

Eskild

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 185 cm

Hånden blev rakt frem og han tog skjult i mod det, som kom til hans hånd; "Jeg kan kun beklage endnu gang for ulejligheden," og trak hånden sig og lod hænderne falde i lommerne som han ville strække kroppen i et spænd men lod ravstykkerne falde til i lommen og han tog hænderne op og lod dem være i naturlig bevægelse til kroppen. 

De var begge kommet til en enighed og havde spillet skuespillet fulgt ud til ende. Eskild nikkede blot som bekræftelse for hvad der blev sagt og begyndte langsomt at trække sig. "Jeg ønsker jer en fortsat god aften," afskedige han ham og dem, hans flok. 
Eskild lod sig forsvinde af samme retning som han var kommet og havde ikke just travlt med at komme væk, men traskede i sit vanlige tempo mellem bygderne og tog sig ikke synderligt af det ellers. 

Det var en god start på aften og et nyt kammeratskab som nok snarer var en forretning end noget andet. Men uanset hvad, var det til deres begges fordele og de kunne begge komme nemt uden om alle deres problematikker. Så nu var det blot og vente på engang, at de havde behov for hans hjælp. 

Eskild har forladt tråden.

RJ

RJ

Krystalisianer

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 28 år

Højde / 185 cm

Aria 14.01.2023 20:44
R.J nikkede kort "ingen skade sket" sagde han roligt som han tog sin hånd til sig. Han smilede venligt "og god aften til Dem også" sagde R.J roligt inden han selv begav sig tilbage til de andre krager som ventede på ham, de var nysgerrig på om han var blevet anholdt eller hvad der var sket.

R.J fortalte selvfølgelig sine krager om aftalen, at den var hemmelig, men også at Eskild var fredet og en hver som gik mod Eskild ville gå i mod R.J, han vidste at når han sagde det sådan så ville ingen gøre det.

R.J var glad for den aftale der var blevet lavet, og den skulle nok komme i brug, det var han sikker på.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 1