Mus + Elver = Super god blanding!

Nasir

Nasir

Tyv - Samler & Forretningsmand

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 16.09.2022 16:40
Nasir havde vandret rundt i alt for lang tid, han havde studeret diverse boder i snart flere timer. Der var intet han søgte, eller det var der nok. Men lige nu synes han slet ikke, at der var noget som sagde ham noget som helst. Han trak en mine, og vandrede lidt videre. Lod blikket flakke lidt rundt på omgivelserne.

Måske der ville være noget, ved nogle af de andre boder. Et bredt smil foldede sig over ansigtet, og han satte kursen hen imod en bod, som overraskende nok var den eneste bod, med en helt masse farver. Ikke at han specielt blev interesseret i netop dét, men det ville ikke skade, at tage et kig.
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 16.09.2022 16:47
Med små skridt gik Hassel over markedspladsen. Han var for lille til alligevel at kunne se noget som helst i boderne med mindre der var en venlig sjæl der løftede ham om, men hver gang han havde forsøgt at spørge, skreg folk og løb. Han var ved at være træt af det. Han var jo ikke ligefrem specielt faretruende? 

Han kom til en bod hvor han svagt kunne se farverne. Op ved siden af ham dukkede en mand... Elver? op. Let trak Hassel i buksebenet og så undskyldende på ham med de store sorte øjne "Undskyld min gode herre... Jeg ved dette er underligt... Men ehhh, ville du eventuelt løfte mig op så jeg kan se, eller fortælle hvad det er boden sælger?" spurgte han med et let undskyldende smil.
Nasir

Nasir

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 16.09.2022 16:52
Stemmen fik Nasir til at kigge rundt i første øjeblik. Hvor i gudernes navn kom den stemme fra. Han kunne slet ikke få øje på noget, men der var vel nogen. Lidt nærmere tog han et yderligere kig rundt. Det kunne ikke passe, at han hørte forkert. Efter at have kigget rundt i lidt tid, vendte han blikket ned. 

"Arh.. Så der var nogen! jo, lad mig da endelig lige hjælpe dig" stemmen var venlig, som tonen også var. Nasir var i et ganske glimrende humør, også selvom han endnu ikke havde fundet noget på markedspladsen, som interesserede ham. Heller ikke noget, han lige blev nødt til at eje. Han bukkede sig ned, og samlede den lille mus op, og placerede ham på bodens store overflade. Selv virkede det til, at Nasir slet ikke havde set hvad der blev solgt i boden"Jeg tror det er noget vaser, og lidt kunst" lød det overvejende, og lidt tænksomt fra ham. 
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 16.09.2022 16:57
Hassel vidste det måske var lidt underligt at der var en lille mus der talte til ham. Som manden så forvirret rundt hev han lidt i bukserne igen og da så manden ned efter lidt tid. 

"Ja, hej... Jeg er ikke så stor som du kan se." sagde han og klukkede let. Han gik op i mandens hånd og smilede "Mange tak." sagde han og blev sat på bordet. De store sorte øjne så på vaserne og kunsten. Ja det var ikke ligefrem noget han kunne få med sig, desuden interesserede det ham ikke. Han gik over foran manden på bordet og så op på ham "Ja se... Dette kan jeg ikke bruge til en flyvende fis." sagde han og rakte den lille arm ud mod varerne og klukkede lidt igen. 
Nasir

Nasir

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 16.09.2022 17:02
"Nej du er ret lille.. Er det ikke farligt at vandre rundt på et stort område som markedspladsen her" spurgte Nasir meget undrende, og valgte bevidst ikke, at fjerne blikket fra den lille fyr. Et lille mildt grin forlod hans mund over, alle de ord den bette mus kom af med. Selv var Nasir heller ikke så interesseret i kunst, og vaser.

Kort lod han blikket glide ned over nogle af vaserne. Han vidste snart ikke, hvad der var flottest. Vaserne, eller alt det kunst der blev solgt i boden. Måske der var noget mere spændende, end det som salgsmanden i boden solgte"Der er sikkert også nogle boder som, er meget mere interessante end det her" det var ærligt sagt.
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 16.09.2022 17:17
Hassel nikkede let så de store ører flappede "Jo, det er ganske enkelt forfærdeligt... Normalt er jeg heller ikke alene, men aner ikke lige hvor firbenet er." sagde han og trak på skuldrene. Dette måtte lyde fuldkommen åndssvagt fra mandens synspunkt, men han hentød naturligvis til Luna. 

"Altså bevares... De er da ganske smukke... Men overvej mig, med mine sølle ti centimeter rende rundt med sådan en vase?" sagde han og klukkede. Han kunne lige se det for sig. Den ville sikkert være for tung til at bære alligevel. Han spejdede kort udover pladsen og rettede da blikket på ham "Hvad søger du, hvis noget?" han tiltede hovedet til den ene side efter han talte.
Nasir

Nasir

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 16.09.2022 17:32
Nasir betragtede den bette mus lidt nærmere. Han havde nu aldrig mødt så lille en fyr før. Men det var ganske underholdende. Bestemt også noget nyt, som skete for ham, og i hans liv. Som han nævnte at han aldrig var alene, men derimod var sammen med et firben, kunne Nasir ikke undgå, at rynke brynene en smule"Et firben??" det lød godt nok lidt mystisk og underligt i hans ører.

Vaserne og kunsten som blev solgt i boden, havde elveren overhovedet ikke skænket en tanke. Hvorfor skulle han også det, han var ikke på udkig efter noget kunst, eller vaser"Kan du overhovedet løfte en vase?? du er jo ret bette" det var ærligt sagt, og Nasir kunne ikke undgå, at smile lidt over ordene. Eftersom spørgsmålet kom, trak han på skulderen, han vidste ikke lige præcis hvad han søgte efter. Men et eller andet, ledte han sikkert efter. Spørgsmålet var bare hvad"Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg søger. Hvad med dem, hr bette mus"
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 16.09.2022 18:03
Hassel nikkede "Ja, Luna... Årh du skulle møde hende. Hun er en sød pige... Måske lidt blank, men nu ganske rar." sagde han og klukkede let og fortsatte "Hun er halvdyr som jeg ser du... Bevares hun har privilegiet af at ligne et menneske mere end jeg... Men hun er halv firben." sagde han med et skævt smil på ørerne. Det gjorde ham sikkert ikke mindre forvirret.

Han trak på skuldrene "Hah nej, sikkert ikke. Den maser mig sikkert og så bliver jeg flad som verdens mindste pandekage." sagde han og klukkede. Han ville helt sikkert IKKE være i stand til at bære en vase, men et eller andet sted ville det være sjovt at prøve. Hassel nikkede langsomt som elveren talte "Jeg ved det virkelig ikke... Jeg er her bare." sagde han med et lille smil på læberne. Han var vel i teorien ude og lede efter Luna... Hvor end i verden hun så befandt sig på nuværende tidspunkt. 
Nasir

Nasir

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 26.09.2022 10:33
Navnet havde Nasir aldrig hørt før, også selvom han måtte stå og tænke lidt over navnet. Hurtigt kunne han dog konkludere, at han slet ikke kendte denne Luna. Ordene, og nærmere beskrivelse af denne Luna som den bette mus gav, fik Nasir til at smile lidt større. Han kunne dog heller ikke undgå, at grine lidt over det. Det var lidt morsomt, han kunne sagtens forestille sig de to sammen og tage på eventyr.

"Hun lyder da meget sød, jeg må møde hende en dag" grinede han lidt, før han i et øjeblik kunne dufte et eller andet. Det duftede godt, helt anderledes end, alle de dufte han lige nu kunne dufte. Men om det kom fra en anden bod, eller om det kom fra noget helt andet, vidste han ikke lige. Da musen nævnte, at denne pige, eller halvt firben var hun, kunne Nasir ikke undgå, at blinke lidt med øjnene. Det lød godt nok lidt underligt, og på den anden side, så var det nu også lidt morsomt.

Bevidst tillod han sig, at studere vasen en smule. Ikke at han specielt var interesseret i den, og hvis denne bette mus, faldt ned i den. Hvordan skulle han få ham op. Eller måske det faktisk ville være meget nemt, men han havde ikke tænkt sig, at proppe musen ned i vasen. Det ville også se lidt underligt ud, hvis andre kiggede på ham og musen"Måske vi skal undersøge andre boder" fløj det spontant ud af hans mund. Han var ikke interesseret i det som boden de var ved, solgte. Der måtte være noget andet.
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 26.09.2022 17:20
Hassel og Luna var uden tvivl et umage par. De var ganske vidst begge halvdyr, men som han selv havde nævnt, så havde hun menneske udseende og han lignede en mus. Der var mange flere der blev bange for ham end for Luna, da det ikke var mange der var glade for mus. Hassel var dog ikke et skadedyr som alle andre mus, men han kunne godt se det fra menneskernes side at det måtte være virkelig underligt.

Han nikkede nærmest ivrigt til mandens ord ”Det kunne da være hyggeligt!” sagde han med et smil. Det måtte også være underligt for en person at få en historie om en pige der er halv-firben. Det gav jo ingen mening, det gav heller ikke meget mening at han var en mus der kunne tale, men her var han… Hassel lo over den tydelige forvirring der kom til syne på mandens ansigt ”Ja underligt er det.” sagde han og lo lidt igen.

Hassel trak på sine små skuldre som manden talte ”Tjo, hvorfor ikke. Vaser virker altså heller ikke som noget for dig… Du virker som en der skal have en kniv. JA! EN KNIV TIL DIG!” sagde han begejstret med små julelys i øjnene. Han kunne godt lide at se på knive, men han kunne ikke selv bruge dem, da de fleste var for tunge til ham, men derfor kunne man godt drømme.
Nasir

Nasir

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 28.09.2022 17:41
Imens denne mus talte lyttede Nasir effektivt efter, og han stod i et øjeblik, og prøvede at forestille sig hvordan denne mus og firbenet ville være sammen, når de hang ud sammen. Han havde ikke selv prøvet noget lignende, men han havde heller ikke rigtigt mødt en mus før. Det kunne være hyggeligt, at være sammen med denne Hassel mus her, og Luna som han ikke kendte, eller havde set før.

"Det er godt nok heller ikke normalt, at mus kan tale. Det er ikke lige noget som jeg har været vant til, eller oplevet før. Men det er nu en ganske interessant oplevelse" lød det venligt fra ham, med et bredt smil på ansigtet. Han strækkede sig halvt, og skænkede salgsmanden bagved boden et lille smil. Det var kun af ren høflighed, at han gjorde det. Ordene fra musen omkring, at vaser nok ikke lige var Nasir, havde han helt ret i.

Han var til mange andre ting end vaser, og han var ret sikker på, at Hassel heller ikke var til vaser. Der kom et grin frem, da han hørte ordene om, at han skulle have sig en kniv. Det kom nærmest morsomt ud af denne bette mund på musen. Det var både sødt, og sjovt. Han var dog helt enig i ordene også, han kunne godt bruge en kniv, men generelt kunne han godt bruge andre ting end vaser"Lad os finde en jniv så, og noget andet til dig end vaser" svarede han ganske roligt, med en venlig tone. Han begyndte at gå hen imod nogle andre boder, og lod blikket glide lidt rundt imens. 
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 29.09.2022 19:54
Hassel var overbevist om at denne mand og Luna nok skulle komme fint ud af det med hinanden, ellers måtte han jo bare blive grov og prikke lidt med nålen. For det virkede nemlig super faretruende. 

Han trak let på skuldrene "Jeg har heller ikke mødt andre end mig selv og naturligvis min familie, hvilket måske er heldigt nok." sagde han og grinede let. Han vidste hvordan folk reagerede på ham, han turde ikke tænke på hvad de ville sige til en hel familie af talende mus, taget i betragtning af, hvor hurtige en musse-familie voksede. Manden bag baren så på dem, som om han forventede de købte noget og Hassel sendte ham blot et lille undskyldende smil. Vaser var måske ikke det rette for dem. 

Hassel nikkede let "Jeg har ingen ide hvor man finder en kniv... Eller om de overhovedet har det på markedet..." sagde han og trak let på skuldrene. Måske man skulle til en våbensmed for det? Han anede det ikke. De store sorte øjne skulede rundt i forsøg på at finde en interessant bod.
Nasir

Nasir

Retmæssig Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 263 år

Højde / 184 cm

Jinx 03.10.2022 21:33
Det var nu helt fint, at Nasir mødte denne her mus. Så skete der også noget nyt i hans liv, i stedenfor at tingene bare var det samme. Han kunne vel også undersøge markedet lidt nærmere. Om han ville tage væk derfra uden nogle ting, det ville ikke ligne ham. På den anden side, hvis han slet ikke fandt noget i hans smag, kunne han måske godt vandre væk derfra. 

"Jeg er heller ikke sikker på, hvor man kan finde en kniv henne. Jeg er ikke sikker på, om der er en bod som sælger dem" tænkte han lidt som hans blik flakkede lidt rundt. Der var godt nok mange boder, og de fleste var meget forskellige, fra hinanden - hvilket var godt. Men om der specielt var en bod, som solgte knive. Han undrede sig lidt over det, som han lod sit blik falde hen på den bette mus.

Måske han bare skulle lede lidt rundt. Før eller siden kunne han nok finde en kniv. Denne her mus, kunne vel også finde et eller andet. Enten til ham eller til en af hans venner, det var ikke til at vide. Nasir lod et bredt smil vokse, som han gik forbi flere boder, uden at mærke en interesse. 
Hassel

Hassel

Omrejsende bard (lut)

Kaotisk Neutral

Race / Halvdyr

Lokation / Omrejsende

Alder / 13 år

Højde / 10 cm

Nyxx 04.10.2022 18:32
Hassel elskede at møde nye mennesker, så længe de ikke forsøgte at myrde ham, hvilket det ikke virkede til denne mand havde i sigte, i hvert fald ikke nu. Han vidste ikke om der ville være noget efter hans egen smag på markedet, jo der var altid et eller andet lækkert at spise, så det var da noget, men i forhold til ting var der sikkert ikke ret meget. Det var ikke just fordi der var ret mange der lavede noget i hans størrelse alligevel.

”Ellers… Eeeh… Elleeeerrrrsssss….” sagde han og trak det lidt ud som han stod og skulede ud over markedspladsen og rakte da armen ud og pegede ”UHUHUH!!!! Der er en mad bod derovre! Mad er da en god ide, eller i hvert fald en start.” sagde han og så på elvermanden med et stort smil. Hassel ELSKEDE at spise, altid… Hele tiden… Desuden var han næsten lige vågnet efter har have lagt i hi i 6 måneder, så der var ikke noget at sige til han var sulten.

Hassel havde det som han kunne se hele verden fra mandens skulder, men der var godt nok langt ned til jorden. Hans blik faldt på nogle af de boder de gik forbi, men der var ikke noget der var i hans interesse udover den mad bod han havde udpeget.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal Administrator, jack
Lige nu: 2 | I dag: 7