denne elver hed Rania og var lidt speciel på sin måde at snakke på. hun kunne nemlig ikke gøre for at hun sagde sine tanker højt. hun kom til biblioteket i Dianthos og gik ind. hun havde en aftale om at hente bøger der inde. Rania gik stille ind og inden hun nåede bibliotekaren kunne hun høre små stemmer.
"hvorfor for vi ikke nogle historie idag."
" vi vil ha vores eventyr"
Rania kunne ikke lade vær at blive nysgerig og gik mod stemmerne og så en masse børn der var kede af det og som hev og flåede i en stakkels kvinde. der arbejdede der. "jeg beklager børn. men jeres oplæser er syg og kan ikke komme" Rania som ikek kunne holde ud at børn var kede gik tættere på. "jeg vil gerne læse et eventyr op for dem vis jeg må... jeg har jo ikke travlt" kvinden så helt lettet ud og tog en bog fra hylden og gik over til rania.
"det ville være en stor hjælp. her denne var meningen de skulle ha læst op idag."
Rania så ned på sit net og tog en seddel op, "imens kan De så hente dette til mig. jeg er fra Elverlys bibliotek" sagde hun og kvinden nikkede og de byttede. Rania gik ind til børnene og smilte venligt.
"goddag mine små venner. jeg er Rania og skal læse for jer idag." børnene begyndte at juble og Rania begyndte at læse op og imens hun læste fik hun historien til at virke levende ved at lave stemmen om til de forskellige personer i historien. børnene var helt fortryllede og lyttede intrasseret efter.
Rania nød at læse historier op og få andre til at nyde det der skete i en historie. så hun elskede dette ved jobbet.