Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

TID: 16:44

STED: Bagindgangen til Teateret.

TAG: Zahir Kahn

Polaris havde haft en fantastisk aften! Eller well, eftermiddag, men det havde været skønt! Hun havde spillet hovedrollen i en lille sagnfortælling kaldet 'Bjørnen og Elveren', og hun var bare så god til det! Ja, hendes hud var lidt anderledes, men lidt makeup på, og så lignede hun en elver lige så godt som en elver selv gjorde! Det var et teaterstykke, som handlede om en elver, som var ude og gå i skoven. Der fandt hun en bjørn (spillet af en med en formskifterevne selvfølgelig), som havde en stor torn i poten. Elveren hjalp bjørnen på grund af sit gode hjerte, og snart efter forvandlede bjørnen sig til en smuk elverprins. Hvorfor elverprinsen var blevet forvandlet til en bjørn var vidst ikke helt så sikkert, men det var et godt stykke!

Hun smilede til spejlet, som hun lod sine fingre løbe gennem det snehvide hår, og skævede til døren. Hun var den eneste i dette omklædningsrum, fordi hun havde været den eneste kvindelige skuespiller i stykket. Desuden var der sjældent andre, som turde gå derind, hvis hun var derinde. Ikke fordi hun var voldelig eller noget, men fordi hun havde en seriøs omgang stjernenykker, og mente at hun fortjente sin egen suite, når hun skulle klædes om. Hun kunne dog ikke lade vær med at fnise, da hun opdagede, at hun stadigvæk havde de spidse elverører spidser på ørerne, og tog dem af, for at smide dem på makeupbordet.

Så forlod hun rummet, og gik ud af bagindgangen, som hun altid gjorde. Der kom sjældent nogen der, og derfor følte hun sig mest tryg ved at tage den vej. Med et smil trak hun hætten op, men pludselig blev hun grebet fat i bagfra af et væsen med store, brune poter. Hun kunne mærke de sorte kløer mod sin talje, og gispede forskrækket, mens hun forsøgte at vende sig om. Det lykkedes dog kun halvt, som hun stod ansigt til ansigt med et væsen, som tydeligvis var halvt dyr, halvt menneske. I dette tilfælde halv bjørn. Så kom et andet væsen ud af skyggerne, og smilede til hende, som en lang øgletunge hvislede ud mellem de tørre læber på endnu et halvdyr. Denne halv øgle af en art.

"Polaris," sagde øglemanden og smilet blev større, "Den stooooore skuespillerinde..."

Det andet halvdyr grinede på en måde, som talte sit tydelige sprog om dennes intelligens. Sådan tog Polaris det i hvert fald.

"Slip mig!" råbte hun så højt hun kunne, men en stor, brun pote blev slået for hendes mund.

"Nu ikke alt det skrigeri, Polaris," fortsatte øglemanden, og tog et par skridt fremad, så han stod næsten ansigt til ansigt med Polaris.

Hun spyttede og forsøgte at bide bjørnemanden, men han virkede ligeglad.

"Hvad vil I med mig?" drillede øglemanden i en tynd udgave af en pigestemme, og lo højt, så højt som dens enorme gab tillod. Han kunne virkelig gabe op! "Jo snuske, nu skal du høre!" fortsatte han i sin egen stemme.
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 15.01.2022 17:38
Det var dog et besynderligt skuespil. Kvindfolket ligner jo absolut ikke en elver, det kan enhver vel se! Og bjørne vil næppe være så nænsomme og behagelige, når de ligefrem har en torn i poten. Og dog - er bjørne ikke så store og stærke, at en torn ikke gør nogen forskel? Åh, hilde død, bjørnen er en forhekset elver-prins? En druide ville da uden tvivl kunne have kommunikeret med ham, og fundet en løsning på hans forvandling! Det var dog en tåbelig historie! Det kan alle vel se. Nej? Åh, vi klapper. Ja, naturligvis...

Zahir rejste sig med et behageligt smil fra sin stol oppe på balkonen og klappede af hele opstillingen. Baronessen ved hans side - en nydelig ung kvinde, der havde inviteret ham i teateret uden tvivl efter ordre fra sin glubske fader - viklede sin arm om Zahirs og lænede hovedet mod hans skulder.

"Åh, var det ikke romantisk? Frøken Polaris Australis er min yndlings skuespiller! Hun er så smuk, synes De ikke, hr Zahir?" spurgte hun i sin syngende ungpigestemme.

"Jo, absolut, min kære." svarede diplomaten diplomatisk og holdt inde med sin lette klappen.

Baronessens vagter fulgte dem væk fra balkonen, gennem teatrets smukke lokaler og ned i indgangspartiet. Her sagde diplomaten et venligt farvel til den unge pige, hvor han næsten skulle vride sin arm fri fra hendes tag. Hun kiggede på ham med store brune dådyrøjne, og spurgte ham om de ikke snart skulle ses igen.

"Jovist da." sagde diplomaten, der ikke havde nogen intentioner om at se pigebarnet igen hvis han kunne slippe fra det. Han placerede et elegant kys på hendes håndryg, inden han eskorterede hende ind i sin hestevogn og så hende ridde bort. Så snart hun var ude af syne, svingede han om på hælen og begav sig i den modsatte retning til fods.

Den øvre by summede af liv. Det var trods alt snart middagstid, så man kunne lugte lækre retter og høre latter fra vinduerne i de nærtliggende boliger og bemandinger. Zahir gik langs teaterbygningen og drejede om hjørnet, henslængt i sine egne tanker - tanker der var besatte at det besynderlige teaterstykke, han just havde overværet. Det måtte være skrevet af et menneske. Der var næppe nogle elvere inde over historiens skabelse.

Et råb nåede hans ører. Han stoppede op og vendte hovedet; det lød til at være kommet fra længere henne; på bagsiden af teateret? Han satte i et rask tempo, som kort efter blev til et løb. Hvorfor løb han? Han løb jo aldrig! Han svingede rundt om endnu et hjørne og spottede nu teaterets bagindgang, let trukket tilbage fra vejen i en lille gyde.

"De herrer, jeg tror I bør genoverveje jeres karrierevalg. Dét I har gang i, vil næppe føre noget godt med sig!" råbte han selvsikkert, og tog nogle selvsikre og overvejede skridt mod de to halvdyr. Han kunne se at de havde overmandet hvad han måtte antage var en kvinde, efter dømme af råberiet tidligere. Han kunne ikke se hendes ansigt, grundet bjørnens store pote.

"Jeg foreslår at I bare giver op med det samme. Det er lettest for os alle." Med de ord, knipsede han med fingrene og en lille flamme blussede legesygt frem i hans hånd.

Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

"Slip mig, beskidte halvdyr!" mumlede hun ind i poten på bjørnen, hvorefter hun fik bidt rigtigt fat i den, og endelig fik halvbjørnen til at fjerne sin pote fra hendes mund, "Jeg sagde slip mig!"

Hun forsøgte at vride sig ud af hans poters greb, men det lykkedes selvfølgelig ikke. Halvdyret bag hende var både større og stærkere end hun selv var. Til gengæld så kunne hun ikke fornemme deres Chakra, så de var med største sandsynlighed helt uden eller med meget lidt magisk kunnen. Hvilket da var en fordel for hende, for så kunne hun måske klare sig alligevel. Med et suk sparkede hun bagud, men ramte desværre kun kanten af bjørnemandens ben, så der skete ikke noget. Han var sgu da også massiv som en eg!

Endelig kom nogen hende dog til undsætning. Det viste sig at være en, som umiddelbart havde det hele i munden. Hun sukkede, og så mod sin redningsmand. Han var elver, det kunne hun se på de spidse ører, men så kunne hun heller ikke se ret meget andet.

"Befri mig fra disse bæster, og du skal få krystaller!" lovede hun ham, som han allerede var i gang med en mindre redningsaktion.

"Hvorfor skulle vi?" hvislede øglemanden, og så udfordrende på elveren.

"Han' ild Fums!" sagde bjørnemanden dumt og uintelligent, og pegede på ilden i elverens håndflade. Det var tydeligt at høre på hans stemme, at han ikke brød sig om ilden. Den skræmte ham åbenbart.

"Slap af din store bamse, og hold godt fast i hende, mens jeg ordner det her!" svarede øglemanden, og bevægede sig frem imod elveren, så han stod imellem ham og Polaris, "Kom bare an din fisefornemme fims!"

Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 15.01.2022 19:23
Zahir betragtede indgående den meget, øh, interessante dialog mellem de to halv-dyr. Han betragtede omgivelserne en anelse fjernt, imens de talte mellem hinanden. Der var vinduer op og ned ad bygningerne, som dannede rammen for den smalle gyde hvor deres lille slagsmål fandt sted. Et enkelt vindue havde nogle dejlige blomster plantet i nogle urtepotter, hængende ude på vindueskarmen. Det duftede som lavendel. Han tog en dyb indånding og nød den blide duft, inden han atter vendte tilbage til de to tomhjerner. Intelligens var vidst ikke det der prægede dem, men umiddelbart lod det til at den klogeste trådte frem mod diplomaten. Klog var måske at overdrive, egentlig.

"Krystaller?" råbte elveren tilbage til kvinden, og vippede hovedet som hvis han skulle råbe forbi reptilen. "Det kunne du sikkert tilbyde de to fladpander her i stedet, så lader de Dem måske gå!" knurrede han tilbage, nen anelse perplekst over at de skulle til at handle lidt midt i dette spektakel. "Hvad med at jeg reder Dem og så kan De give mig al-verden bagefter?"

Og med dét sprang elveren fremad, let og elegant - smidighed var hans eneste kampteknik, når det kom til fysisk vold. Men heldigvis behøvede han ikke benytte sig af sine fysiske evner til at overvinde sine fjender. Med et hurtigt spring og en cirkulerende pirouette for at undgå reptil-mandens overraskede modangreb (en højresvings knytnæve), så kom elveren på helt klos hold med sin modstander.

"Så vidt jeg ved er øgle koldblodede..." mumlede han dystert, med et måske lidt for stort smil på læberne. Store flammer slikkede sig op ad begge hans hænder, og en let sort røg føg fra hans læber.

Som forventet fik øgle-manden et chok og var ikke interesseret i at vide, hvad der skete med koldblodede væsner, når de blev hurtigt opvarmede. Det var Zahir faktisk heller ikke. Det var derfor at han i stedet havde fået lavendel-planten i vinduet til at spirre. Den var nu blevet stor og tung nok til, at den lille arm der holdt urtepotten fast i vinduet gav efter med et knæk. Med et højlydt bump og lyden at ler der blev knust mod brostenene faldt øglemanden om. Det var de færreste der kunne holde til at få en urtepotte i hovedet.

Zahir trådte henover den bevidstløse halv-øgle og lod endnu en gang flammerne slikke op ad armene imens han nærmede sig bjørnen. "Og du kunne ikke lide ild, vel, 'store bamse'?"

Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris nikkede blot ivrigt af elverens tilbud.

"Aftale!" svarede hun med iver, og forsøgte at kæmpe sig ud af bjørnemandens greb, hvilket hun selvfølgelig ikke kunne, for hun var hverken stærk eller dygtig med våben. Desuden havde hun heller ingen våben, så det var ligesom det.

Men hun så til, som øglemanden veg for elverens flammer, før han stak helt af. Til sidst endte han dog med at få en potteplante lige i hovedet og besvime af det. Og så stod den dummeste halvdel af hendes tilfangetagere tilbage, og gloede ekstremt dumt efter sin ven. Det var tydeligt at bjørnen ikke var for kvik, for den trådte et skridt baglæns for hver gang elveren trådte et skridt fremad. Men da den til sidst var trængt op i en krog, så slap den Polaris, og løftede sine store lapper i overgivelse.

"Ikk' ild! Ild farlig! Fums hjæææælp!" råbte den, som den skævede til sin bevidstløse makker.

Og Polaris skyndte sig om bag elveren, så snart bjørnemanden havde sluppet hende. Forbandede halvdyr... tænkte hun irriteret, men var ret glad for, at hun var blevet reddet af denne elver. Elvere kunne man stole på. Det var i hvert fald hendes erfaring. Også selvom han var mørkere i huden end de fleste elevere hun havde set før. Med et lettelsens suk så hun til, som bjørnen kantede sig væk fra elveren, langs muren, samlede sin kammerat op og løb ad Zaladins rige til.

"Tak noble elver," sagde hun høfligt, og nejede let, som kvinder nu gjorde i Krystallandet, "Og hvad kan jeg så gøre for Dem?"

Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 17.01.2022 12:20
Bjørnen tog benene - og øglen - på nakken og var overvejende hurtig af sådan et stort væsen at være. Snart var de ude af syne, og elveren kunne høre de tunge løbende fortrin forsvinde i mængden af eftermiddagslyde. Han var egentlig overrasket over, at der ikke skulle mere til, men lod ikke denne tanke hvile for længe. Han vendte sig imod kvinden, og fik nu endelig et godt blik på hende.

"Åh, jamen De er jo skuespillerinden!" udbrød han pludseligt. Hvad var det nu baronessen havde sagt, at skuespillerindens navn var? Han forsøgte ihærdigt at tænke tilbage på de utroligt uinteressante samtaler.

"Poli-Polaris Austra-noget, ikke sandt?" Det lød tilpas korrekt. Hans øjne gled op og ned af kvindens ansigt og resten af figuren. Besynderligt væsen. Han havde ikke set noget lignende og forsøgte atter at erindre, om baronessen havde fortalt andet om denne kvinde.

"Er De uskadt?" spurgte han endelig, og forsøgte at lyde bekymret. Hvilken slags elver skulle hun dog have lignet? En mørkelver? Det måtte det næsten være, men en mørkelver ville aldrig hjælpe en bjørn. Sikke dog en fjollet historie! Han forsøgte atter at presse sine tanker og holdninger og stykket væk. Det var langt fra det vigtigste lige nu.

"Jeg antager at det ikke var de sædvanlige fans, vi fik skræmt væk. Hvorfor i al verden lister De dog rundt heromme bag teateret! Det må da være mere sikkert - og sandsynligvis også mere prestigefyldt - at komme ud af hovedindgangen."  Zahir var ikke helt klar over, hvorfor han var så belærende. Måske var det adrenalinen, der dunkede i hans krop. Det havde han ikke opdaget før nu; hans hjerte hamrede hårdere end det plejede. Det var da også fjollet af en rig skuespillerinde at gå rundt i en dunkel gyde! De skuespillere beder jo bare om ballade!

Frøken Polaris

Frøken Polaris

Skuespillerinde

Sand Neutral

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 17 år

Højde / 167 cm

Polaris sukkede lettet, da bjørnen skyndte sig væk med øglen over nakken. Det var en lettelse, at der ikke skulle mere til at skræmme den store bamse væk. Gudsketakoglov for det. Hun så rundt om sig, mens hun mærkede på sine arme, for at sikre sig, at hun ikke havde fået nogle skræmmer eller andet, som fik hende til at se mindre skøn ud. Men så mærkede hun noget varmt mod sine fingre. Det lyse, lilla blod, som var den farve blod havde for de fleste stjerneædere, var på hendes mørke fingre. Det var sjældent hun blødte, så hun blev lige overrasket hver gang.

"Polaris Australis," fortalte hun ham, og betragtede ham indgående. Han så bestemt fornem nok ud til at sætte pris på skuespil og teateret, men han virkede ikke til at vide hvem hun var, hvilket tydeligt fortalte hende, at han enten ikke kom på teateret ret ofte, eller at han bare ikke interesserede sig nok til at huske hendes navn. Hvilket i og for sig var underligt, for alle vidste jo hvem Polaris var. Hun var en af de største, hvis ikke den største, i byen.

"Jeg er..." hun skævede til rifterne, som hun havde fået på den ene arm, og mærkede noget varmt glide ned af sin kind. Hun rakte op, og mærkede endnu en gang det klistrede blod. Havde den bjørn skamferet hende? Ved Zaladin da!

"... jeg tror jeg er okay. Hvor slemt ser det ud?" Hun pegede på sin kind, som hun selvfølgelig ikke kunne se selv.

"Bestemt ikke de 'sædvanlige fans'. De var..." Hun gik i stå, men rystede så på hovedet, "Det er også ligemeget. Jeg tager altid bagindgangen. Det er som regel mere sikkert for en skuespillerinde af min kaliber, end at tage hovedingangen," forklarede hun ham. Dog fortalte hun ham ikke om sin evige frygt for netop den her type overfald. Desuden var det som sådan ikke en bagindgang. Det var mere skuespillernes udgang. Uofficielle udgang i hvert fald.

"Men tak gode herre for at redde mig fra de bæsters klør," sagde hun med et påtvunget smil, for de rifter hun havde sveg, og hun var ikke vant til at komme til skade. Så nejede hun fint, som en fornem kvinde ville gøre, og så rundt. Måske hun bare skulle se at komme hjem? Og måske hun skulle leje en bodyguard fra nu af? For ærligt så troede hun ikke på, at bjørne- og øglemændene ikke ville komme igen. Hun kunne komme alvorligt til skade næste gang trods alt.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1