Sammen krøllede kugler af permanet få for hende og Kisra's fødder, på bunden af kareten. Enten fordi at vognes hjul havde ramt en større ujævnhed, i den hårdt pakket grusvej eller fordi Meena pludselig blev i tvivl.
I tvivl om det virkede måske for tideligt, for desperat at skrive et brev allerede? Hun havde jo knapt nok sat sig til rette i den lukkede karats polstrede sæder. Ikke desto mindre var det hvad hun brugte noget af hjem rejsen på, at skrive det første af forhåbentligt mange breve, adresseret til den skæggede kæmpe; Markus Alfie Isenwald.
Kæreste Markus Alfie
Beklager hvis min skrift til tider får lidt... kant... Men jeg skriver dig dette brev mens jeg endnu er på hjemrejse. Jeg lover dig, at den, min skrift, ikke normalt er nær så håbløs.
Tak for nogen helt igennem uforglemmelige dage, sjældent har jeg stødt på en mand som du, Alfie.
Havde nogen forsøgt at bilde mig ind, inden min ankomst på Isgaard, at jeg ville sidde med en støre længsel efter dit selskab og dine berøringer end jeg ville have efter ørkens varme, ville jeg aldrig have troet dem. Jeg ville sågar havde mistænkt dem for at have lidt af solstik...
Jeg ville dog lyve både overfor dig og ikke mindst mig selv, hvis jeg forsøgte at benægte at du de seneste dage ikke har formået at kravle under huden på mig, på mere end en måde og jeg har ikke det fjerneste imod det.
Snare håber og beder jeg til at det ikke bare var en enkeltstående oplevelse, at min fader vil tillade dig at komme under den varme sol, så du kan se min verden nu du har ladet mig se din.
Forelskelse er et stærkt ord og endnu stærkere følelser, selv de flygtigste af dem. Jeg ved endnu ikke om jeg vil eller tør bruge det ord om det virvar af følelser, som hærger i mit inderste, men hvad jeg med sikkerhed ved er, at jeg allerede nu ønsker at tilbringe mere tid med dig.
Afsøge alle dine facetter, selv de jeg måtte skære mig på. For jeg tror på at ikke kun vores lyseste sider ville kunne danse sammen, men også at vores mørkeste kan - hvis vi tør lade dem.
Ved alle Guder og Gudinder du må tro jeg er blevet tosset med dette brev, det er jeg måske også, men kan du fortænke mig i det? Jeg fortalte dig at ingen løve frygter en hjort, men det er står mig klart nu, at selv løver kan tæmmes af kronvildt.
De varmeste tanker
Meena Israa
De brune øjne sitrede på den våde blæk, men den langsomt skiftede fra blank til mat, mens den tørrede op. "Kisra, vil du række mig duftolien? Den med citrus og mynte?" øjnene havde endnu ikke sluppet den gulbrune pergament papir. Først da den lille flakon blev rakt frem mod hende, løftede det sig for at møde ørkenelveren med et taknemligt smil "Tak.".
En smule af olien blev gnedet ind i papirets kant, før det blev foldet en gang på midten og stukket ned i den matchende konvolut. Voksforseglet med den brølende Kazimi løve blev først sat, da prinsessen atter var indenfor paladsets mure. Med skjult utålmodighed så hun til mens brevet blev sendt mod det frodige Medanien, inden sydens fyrste kunne nå at få nys om det var skrevet.
I will destroy you, in the most beautiful way possible,
and when I leave, you will finally understand why storms are named after people