Blæksprutten 17.11.2020 20:21
Phillippe var efterhånden kendt af alle pigerne I huset. De huskede ham skam godt for sit snedkerarbejde. De vidste at legetøjet og korset var hans værk. Men de vidste også ting som at det var ham, der var Enzels nye elsker, og derfor blev han ikke tilbudt en pige eller et værelse, da han kom op til Holly. Hun regnede ikke med at det var det han var her for.
Hun lo yndigt og lyst til noget Phillippe sagde – for det var jo hendes job at le med og løfte mænds selvtillid op. Altså som en ekstra service til kunder, der primært kom for at forlyste sig med hendes krop. Phillippe var ellers alt for pæn og sød til at undgås sådan en som Hr. Silene. Men hun kunne ikke lade være med at tænke, at Phillippe måske stod I ledtog med bordelejeren om at bortskaffe Nicola… Det var derfor han var her nu. For at fejre det inde på Silenes værelse… Tanken gjorde hende syg, og hun kunne derfor ikke lide snedkeren. Hverken ham eller Enzel Silene! Men han var hendes chef og havde trods alt givet hende en ny chance I livet… Og Phillippe… Han tilhørte Enzel. Så ham skulle hun også til at fedte for.
“Jeg har ringet med klokken, da jeg så dig komme ind. Han kommer nok så snart han kan.” Svarede hun ham med et glædesmittende smil, uden Phillippe overhoved nåede at spørge efter ham selv. Der burde ikke herske nogen tvivl om, hvem han var, siden bordelejeren var den eneste mand I huset nu, nu hvor Nicola var bortrejst. Eller… død… Ingen vidste om de nogensinde ville se panteren I live igen, og bordelejeren fortalte dem jo ikke noget.
Enzel var ikke længere væk, end at han kunne høre Hollys flirtende latter inde fra gangen af, og ja, han havde da hørt klokkesystemet ringe, men han var optaget af huslige pligter. For ak. Selvom man var en mand af stand, så var den kolde tid nået til Dianthos, og det betød faktisk en stigning af kunder på bordellet. Så nogen måtte jo tage sig af vasketøjet, mens pigerne arbejdede på højtryk.
Han foldede de mange hvide sengelagener sammen, som tørrede på tøjsnoren ude I haven, og fyldte en kurv med dem, som han bar med sig ind på bordellet igennem køkkenet. Han pludselig også genkende Phillippes brummen nu, og tog lidt længere skridt for at komme ham hurtigere I møde.
“Hr. Jahnson? Godt at se dig.” Enzels sure hverdagsmine brød endelig op I et smil. Der var gået en halvanden dag siden han sidst havde haft ham hos sig. Men han havde glædet sig til at han skulle komme igen. Han kunne se på Phillippe at han så bedre ud, så det måtte jo betyde at han var blevet healet. Han skænkede Holly et mindre venligt blik, som sendte nogle interne signaler, som hun åbenbart forstod. Så helt uden ordveksling overtog hun den tunge kurv fyldt med lagner og gik op ad trapperne, for at forsyne værelserne med nye lagner. Enzels blik fulgte halvhvalpen indtil hun forsvand ude af syne, hvorefter de faldt tilbage på Phillippe og blev varme og interesserede. At se på Phillippe varmede stadig hans kølige indre. “Hvis jeg havde vidst du ville komme så hurtigt, ville jeg have iført mig noget mere festligt, kæreste Phillippe.” Sagde han endelig. Han havde en lys hverdagsrobe på, der gik helt ned til anklerne, og en mørkerød, lang vest med blomstrede kanter. Han havde bundet et mørkere stofbælte rundt om maven, hvor han havde sin daggert på sig, og ellers havde han sine sædvanlige khussasko på og en brun og bronzemønstret turban på. Enzel nærmede sig Phillippe, for at hjælpe ham af med sit overtøj, da han I sin gode tro gik ud fra, at han var kommet for at blive – som de jo havde snakket om.