At høre Nadia udtrykke sådanne en glæde blot ved tanken om sin familie, at se hendes stråle sådanne et lys, var behageligt, og træk et tydeligt smil frem i Yume'Ave, som kunne nemt ses i hendes øjne.
"Hvis jeg endda finder mod, må jeg besøge den familie." hun nikkede til sine egne ord, men tanken om den varme, tørke, og det manglende liv i ørken, havde hun aldrig fundet behageligt.
"Arhh..Min oldefar, leder vores familie. En fordel og ulempe med vores lange liv, overhoveder bliver ikke udskiftet så tit." hun fniste let af sine ord, måtte være sært for et menneske at forstille sig af elvernes familie kun udviklede sig i en retning, de nye. Det gamle blev, for altid. Yume'Ave lod blikket glide imod himlen bag Nadia, det blev let vippet så om hun forsøgte at ind ramme Nadia en smule.
"Det de siger er at slaver, ikke er en dårlig ting så længe de behandles behageligt? Livet er ikke en drøm." stemmen var noget mere seriøs ved dette emne, end de andre, dog stadig med en tydelig glæde i hendes ord.
"De svaret aldrig. Nyder de at have slaver?" hovedet blev vippet tilbage, som Yume'Ave virkede tilfreds med hendes syn.
"Min families folks, kan vælge at opsøge deres drømme, kan jeres det uden at miste et øre? Så nej, vores er ikke i klæde og lænker." den typiske straf man altid hørte om, tage en elvers øre. Blikket blev mere seriøst og ikke kun stemmen som dette blev sagt, men den sære glæde ved emnet forbliv i hendes stemme.
Hun sad stille, bevæget sig ikke som Nadia kom helt nær hende. Vejret bliv trykket utrolig dybt som hånden, der lige før lavede en sten flydende, kom i hendes nærvær, som en fingre kom nær hendes ar, træk hun dog hovedet til side, ganske lidt, og træk vejret igen, og lod derved Nadia mærke huden. Den gik spontant fra blød, silke blød, ved det blege hud, til en ro, barks overflade ved hver af de sorte plettet. Det var tydeligt Yume'Ave ikke nydt opmærksomheden i dette område, som hendes øjne gik i, og næsen pegede ned af. De lange øre reageret dog på hvert ord, som hun lyttede, forsigtigt åbnede hun de lilla øjne og fyldte med i Nadias visning, hvor hun pegede.
"Så længe hjertet er smukt?" hun vippede hovedet let, og så tydeligt forvirret ud.
"Så.." hovedet blev vippet tilbage på plads.
"Jeg hvad?" noget var knækket i hendes forvirring, spillet var slut, som hendes tone lege var anderledes, hun fniste let, dette fnis blev dog til en latter meget hurtigt.
"Hah..ej..Du er en sær en." smilte hun og rystede på hovedet.
"Et smukt syn på verden, og der skal meget til for at trække mig ud af min rolle." hun sukkede dybt, og lod sig falde bagover, hendes skuldre, hendes øjne, hele hendes kropssprog blev utrolig afslappet som denne mere neutrale stemme kom frem. Hendes ryg mødte det bløde græs som hun lå det og blikket mødte himlen.
"Tillykke..Tror det er den første gang, nogle har ødelagt min leg på den måde og så hurtigt i en samtale." hendes latter, en let, blidt legende latter, kom frem igen, hendes hænder mødtes på hendes mave, hvor fingrene blev flettet, og hendes ben kom fri under hende. En afslappet kvinde, lå så lang hun var på det bløde græs.