Que 23.10.2020 13:37
Mange ville sætte spørgsmålstegn ved det Daphnie havde sat gang i. Det var ikke normalt at folk frivilligt tog kontakt til deres overfaldsmand, men det var et behov Daphnie havde. Eller et behov hun havde fået. Efter Jaris var forsvundet ud i det blå, midt i det hele - i en metaforisk forstand - var hun blevet forvirret. Forvirret over livet og hendes følelser. I et forsøg på at taget lidt kontrol, og fordi hun inderst inde følte at Zane skulle vide hvad han havde gjort ved hende. Fortælle ham at hun var sikker på han kunne være bedre, end en ond mørkelver, der overfaldt unge piger i skoven.
Daphnie havde derfor gjort hvad hun for at finde ud af hvordan hun skulle sende Zane et brev, og efter et par dage havde hun, ved hjælp af en kvinde magiske evner til at finde folk gennem minder og lidt krystaller, fundet frem til hvor hun skulle sende et brev, for at det nåede Zane.
Det havde været et sand projekt at få skrevet brevet, det havde sat mange følelser og minder i gang hos Daphnie, og hun havde måtte starte forfra flere gange fordi brevet blev vådt eller hun ikke kunne lide det hun havde skrevet. Da brevet var færdig var kuverten lukket, og forseglet, og Daphnie sad og kiggede på forsiden af kuverten.
Til mørkelveren Zane
.. stod der. Så var Daphnie sikker på det nåede den rigtige mørkelver. Så mange mørkelvere der hed Zane, kunne der vel ikke være? Inde i brevet havde Daphnie fået skriblet hendes tanker og følelser ned.
Hvem ved om du kan huske mig? Måske har du allerede glemt alt om mig. Men jeg har ikke glemt dig.
Det var mig du mødte ved den lille skov, ude for Dianthos, og så inviterede du mig på øl i din lejr. Så mange unge piger kan du vel ikke have mødt der?
Kære Zane
Hvem ved om du kan huske mig? Måske har du allerede glemt alt om mig. Men jeg har ikke glemt dig.
Det var mig du mødte ved den lille skov, ude for Dianthos, og så inviterede du mig på øl i din lejr. Så mange unge piger kan du vel ikke have mødt der?
Du virkede super hyggelig, men så snart vi var i mere lukkede omgivelser trængte du mig op af et træ. Truede mig med en kniv, og bad mig tage tøjet af. Og så begyndte du at slå mig i maven og skære i mig.
Det var ikke okay, Zane. Jeg tror på at du er andet end det monster du viste mig den dag. Jeg er sikker på der er noget godhed i dig. Det er der i alle! Jeg skriver for at fortælle dig, hvad du gjorde jeg mig. For at fortælle dig, at du kan være bedre end det. Fordi jeg håber at jeg kan få dig til at indse du kan være så meget andet end det du var den dag.
Det du gjorde ved mig ødelagde mig lidt. Jeg har ikke været helt den samme siden. Arene på min mave er en evig påmindelse om den dag, og hvad der skete. Da jeg endelig kom hjem, og var healet nok til jeg kunne turde gå ud af min dør, lukkede min krop fuldstændig ned hver gang nogen rørte ved mig. Det tog mig tilbage til skoven og alt det du gjorde ved mig. Og det ødelagde mit positive og glade jeg. Jeg kunne slet ikke hænge sammen.
Det tog lang tid før jeg var fixet, og jeg er stadig lidt i stykker. Jeg har mareridt om hvad der skete, og jeg tør ikke nærme mig skoven igen. Jeg tror måske godt jeg tør nærme andre skove, men ikke alene.
Det er virkelig ikke okay, og det gør ondt i mit hjerte at tænke du ser dig selv sådan. At din virkelighed skal være så ond og hård. Det behøver den ikke. Jeg er sikker på, at der et sted inde bag det mørke ydre, gemmer sig et godt hjerte der er i stand til at elske og føle. Der er i stand til at bruge din styrker og evner til at gøre godt.
Jeg tror på det! Du skal også bare tro på det! Jeg håber du en dag kan se, at du ikke behøver at være så hård ved dig selv og omverden. At du en dag selv kan se, at du gemmer på noget godt. Inderst inde.
Venlig hilsen
Daphnie/Daffe
p.s. Må Isaris vise dig vejen frem. Håber jeg. Pas på dig selv. Tror jeg.
Hænderne gled lidt over kuverten, som om hun lige en ekstra gang skulle mærke efter, og det nu også var det hun ville. Der var dog ikke meget eftertanke i hendes handling, før hun fik sendt brevet afsted mod Mørkelveren Zane.