Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 25.09.2020 12:01
Pleasances sad i biblioteket og kiggede ud af vinduet - de tunge regndråber hamrede mod det gamle vindue der skælvede let under presset. Det var et passende vejr til følelserne rumsterede rundt i den spinkle kvindes krop. Ikke nok med, at hun var blevet udelukket fra at komme ud i verden grundet hendes tilstand. Den lille bule derefter hånden viste sig, som hun ganske instinktivt lagde sin hånd på.
Så var hendes broder igen ude og lave spændende ting, uden hende.

Hun sukkede opgivende, som hun lod de sorte fingerspidser glide gennem det ravnesorte hår og rejste sig fra sin plads på bordet. "Hent Ventila, og sorg for te!" råbte hun ud, i hvad der egentlig virkede som et helt tomt rum. Men en mand klædt i kun sort nikkede og gik ud på gangen, som havde åbne buer med veludskåret pæle ud mod gårdspladsen. Selvom at borgen ikke længere var i dens storhedstid, var det meget nemt at se, at det før havde været en utrolig flot og velpasset på borg. Nu var det mere og mere noget der lignede en Ruin.
Passende tænkte Pleasances for sig selv, som brisen af den kolde luft ramte hendes ansigt da døren var gået op og lukket i igen. Familien var ikke længere i den storhedstid som de før havde haft, og nu var det op til børnene som hende, at genvinde den magt og status som de før havde haft. Men hvordan? Ja det var spørgsmålet, især når de ikke ville lukke hende ud!
Et lille vredes udbrud forlod hendes læber, som hun satte sig surt ned i den ældre lænestol og trak en bog ud fra hylden hun sad ved. 
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Bundet til Lochtree familien

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 25.09.2020 12:35
Endelig en stille og rolig dag, vejret var skønt! en mild brise, få skyer og som altid en varm temperatur. Som så mange andre dage startede Ventila altid med at nyde morgen vinden - denne var ingen undtagelse. Med samlet ben sad hun på toppen af den mos dækkede del af muren og nydt den naturlige vind som rolig snoet sig om hende. Et afslappet smil kunne ses på hendes læber. "Mon jeg bare kan slappe af i dag? Være mig se.." Som ordne forlod hende gik personale døren bag hende op. En mand dækket i sort gik ud midt i gårdspladsen, lod sit blik falde rundt på muren, på taget og efter lidt tid faldt blikket på hende. "Du bliver kaldt på, i biblioteket" lød han ord.

En kort latter forlod hende som hendes form forsvandt i luften og en vind snoet sig om manden, mod døren, og langs de lange gange af den 'glemte' fæstning. Kort efter ordet havde nået hende fandt ud sig i de engang vidunderlige haller foran biblioteket og ikke længe efter fandt vinden dens vej forbi den lukkede dør, og endnu engang lod vinden sit kaste rundt i lokalet, dog mere centralt omkring Pleasance end den naturlige vind fra før. Som vinden ramte Pleasance, genfandt Ventila sin menneskelige form, ved hendes side, med en hånd på Pleasance skuldre. Et kort legesygt pust forlod Ventilas blå læber mod Pleasance øre, som den lange kappe lagde sig langt gulvet, den lette bevægelige, lette farverige robe. "Du kaldte?" sagde hun glad som hun rettede sig op. Hendes blik faldt på den manglende hånd, og en ubehagelig følelse spredte sig i Ventila som hendes hånd, langsomt fald ned fra Pleasance skuldre. "Bryder mig stadig ikke om at du gjor...." hun stoppede, og lod sine ord forsvinde i vinden da hun først nu så bogen.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 25.09.2020 12:57
Det havde først forvirret Pleasances at en kvinde kunne være så let. I den forstand, at hun var som brisen selv. Og trods de vilkår hun levede under, så var det som om intet rigtig kunne fjerne den lethed som der boede i Ventila. Og det var en umådelig ambivalent følelse som rusterede i den spinkle kvinde - for hun både misundte det, men fandt det også trættende at man altid var så - glad.
Men nu, som hun mærkede den lette pus mod hendes øre, trak det en anelse i den sorthårets læber. 
"Hmm" mumlede hun en anelse fraværende, som hun klappede bogen sammen hun trak hånden frem fra hendes rober - den som egentlig burde mangle. Heldigvis boede de sammen med folk, som havde umådelig stærk blodmagi - der i blandt en som der havde kunne danne en ny hånd til hende. Det spøjse var, at den var ikke lige så sort som den anden. Nej, den hånd som hun ikke havde hugget af - var som om hun havde dyppet hele hånden ned i tjærer. Mens den anden lignede, hun havde leget i den døende aske i pejsen. 
"Alt godt igen - jeg keder mig sådan Ventila - underhold mig vil du?" sagde hun med rynkende bryn, der næsten kunne få hende til at ligne et barn der søgte omsorg fra sin mor. 
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 25.09.2020 13:29
Forsigtigt lod hun sit blik falde over tegne i bogen, men som altid gav disse ikke mening for hende. Et hurtigt, lille hop forlod hende som bogen blev slået slammen hendes små, lette hænder mødte hinanden over hendes bryst. Et lettet suk forlod hende. "Lad nu vær." sagde hun med et skævt smil. Stille og let, bevægede hun sig bag Pleasance stol, og lod sig hænge over den. Det lette tåge hvide hår dansede i den nærmest umærkelige vind, Ventilas blik dansede rundt i lokalet dog kun ganskekort før de fandt tilbage på Pleasance, og gik i stå og stirret på hånden, ikke et ord forlod hende, ikke en bevægelse, vinden i lokalet blev stille, og lagde sig langs gulvet.

"Alt godt igen - jeg keder mig sådan Ventila - underhold mig vil du?" som disse ord spredte sig i vinden rustede Ventila sit hoved. "Jeg...hvad i? Hvordan?" sagde hun forvirret mens tippede sig hoved fra side til side, efter nogle sekunder, sukkede hun dybt. "I stopper aldrig med at chokere mig, gør i?" lyd det stille fra hende, som hun lod sin ene hånd falde imod Pleasance hår, og lod sine fingre let, danse i hendes hår, en mildt elektrisk fornemmelse forlod hendes fingre under denne dans."Havde ikke meget at lave selv, så hvordan kan jeg underholde dig? Nogle ideer?" Lyd det legesygt fra hende, hendes blik dog, var stadig låst på den 'nye' hånd med et forvirret blik bagerest i hendes øjne.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 25.09.2020 13:37
Hendes hoved drejede sig således, at hun kunne vende blikket op mod den kønne elemental. Guderne havde virkelig smilt til dem, som denne fine dukke var trådt ind af deres porte. Så nemt det havde været at overbevise hende om, at for at overleve måtte hun indgå en pagt med dem. 
Og sådan havde de to tvillingebørn fået sig et nyt legetøj. Og underligt nok, havde den kvindelige brise ikke set det sådan. Hvilket blot havde gjort legen endnu bedre, hvor langt kunne man presse hende - hvor langt kunne man trække i trådene, før at hun ville knække. 
Men jo mere hun lærte til Ventila at kende, desto mere havde hun haft brug for hende - såvel som Ventila havde haft brug for dem for at overleve. 
Hun rystede langsomt på hoved, og lagde det derefter på skrå “Hvis vi aldrig stoppede med at chokere dig, ville du så ikke kede dig min kære?” Kom der kælent fra Pleasances, som hun lod de sorte fingre glide op og køre kærligt hen over hendes kind.
Hm, hvad med - du fortæller mig en historie - også kan jeg flette dit hår samtidig med. Jeg elsker sådan at flette dit hår” nynnede hun, som hun pegede hen mod puderne der lå i stolen lidt længere væk. Hun kunne da også vælge at sætte sig på det kolde stengulv, men så ville komtessen næsten blive bange for, at de ikke kunne holde stillingen længe nok.
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 25.09.2020 14:15
At tænke det var fire år siden hun ankom, fire år, nok var et af disse i en seng brugt på at have ondt af sig selv, være bange, være desperat, men fire år....Ikke længe for et element men alligevel nok til at føle sig tæt forbundet med stedet, folket og specielt tvillingerne. I startede satte hun meget spørgsmål ved deres aura, men med tiden faldt det i med baggrunden og nogle gange helt glemt. Fire år, var nu intet når man tænkte på hvor længde hun har planer om at være her, to hele generationer. Var nemmere at tænke over den gang hun mistænke tvillingerne var mennesker. Et kort smil dukkede op på hendes læber som disse tanker dansede kort forbi. "Jo..Bare nogle af disse chok kan jeg godt leve uden, kære." lød det kærligt, selv om hendes indre blik gik tilbage til de gange hun har gjort rent, eller ryddet op efter Pleasance 'lege' timer med visse dyr.

Kort lukkede hun sine øjne som hånden fandt hendes kind, et afslappet smil og hovedet blev tippet imod hånden. Hendes hånd stoppede dens danse i Pleasance hår. "En historie? en historie..Hvilken slags? Noget lys, noget farverigt? Noget mærkeligt og mystisk?" sang hun nærmest med et smil som en hånd pegede imod puderne i stolen og med et bevægede vinden sig imod dem og lige så nemt som Ventilas dansen på sine tær, dansede puderne i luften og efter lidt fandt de deres plads på gulvet, kort foran Pleasance, med et drej i hoften så let som hun var, fandt hun sig hurtigt foran Pleasance, og lod sig sænke til sine knæ på puderne, håret dansede som altid mildt i vinden men faldt hurtigt til ro efter Ventila satte sig. "Hvad med noget eventurligt? eller nogle minder af mine?" Lyd det mere seriøst end før, men stadig i hendes altid glade, varme, legesyge tone.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 25.09.2020 14:51
Så mange valgmuligheder” lo Pleasances let, med en latter der kunne sammenlignes med yndige klokker. Det var forunderligt, at man kunne leve i en verden hvor så mange havde forskellige holdninger om ens personlighed. En kunne føle hun var det værste de nogen sinde havde mødt, når hun sad et stykke fra denne og fik den til at tro, at deres bedsteven var ude på at slog dem ihjel. En anden som Ventila, ville ikke sætte spørgsmål selvom hun havde set de dårlige ting. For Pleasances var stadig venlig, som hun lod fingrene blidt glide gennem det hvide hår. Det som mindede hende om sneen der lagde sig i bjergene når vinteren rullede hen over Krystallandet. 
Også var der hendes bror, den ældste af dem - som der hadet hende så voldsomt, for hvad hun havde gjort mod hans smukke hustru. Men der var også hendes tvillingebror der forgudet hende, og ville gøre alt i hans magt for at gøre hende glad. 
Ja sjovt var det, så mange meninger folk alligevel kunne have om denne kvinde. 
Oh, jeg vil meget gerne høre en af dine minder” hviskede hun, som hun tog de første tre hårstrå og begyndte at flette dem. 
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 25.09.2020 15:55
Stille og roligt lænede hun sig tilbage imod Pleasance, hendes øjne lukkede og tydeligt afslappet. Hvorfor og hvordan hun var så afslappet i hænderne af Pleasance, havde aldrig været noget Ventilla havde tænkt meget over, der var bare sådan det var omkring Pleasance, selv om hendes aura tiltider var ubehagelig, selv om når hendes humør var sort var hun knap så godt selvskab, havde Ventila altid nydt at bruge tiden med hende, altid nemt at slappe af omkring hende, specielt når de bare var de to. "Hårdt med for mange muligheder? huh?" lyd det legesygt fra hende, som hun lod hele sin form falde til ro foran, blottet, sårbar, alene, ryggen til Pleasance, men utrolig afslappet med en varm glæde omkring hende. Det var tydeligt at hun nydt disse berøringer, disse minutter. "Mine minder? Mhmm.." sagde hun dybt tabt i sine tanker.

"Har..sagt jeg ikke kan lig dværge ikke?" Sagde hun forsigtigt."Et af mine første møder med...de andre væsner, var en gruppe dværge, endte ikke så godt." Sagde hun med et lille fnis, på trods af man kunne mærke, frygt? smerte? sorg? bagerst i hendes stemme som hun startede sin fortælling. "Vidste intet om jer..og forstod ikke hvorfor fuglene skreg sådan i området" lyd det forsigtigt, og hendes glade tone blev mildere, og de negative følelser blev mere og mere klare i hendes tone. Hendes øjne stadig lukket, stadig synligt afslappet, på trods af at hun tydeligt så disse minder, bag de blåtonet øjelåg. Helt naturligt i dette, lænede Ventila sig tættere ind hos Pleasance.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 25.09.2020 16:01
Du ved jeg har svært ved at beslutte mig, når jeg har for meget godt at vælge mellem” fnes hun tilbage, som hun startede på tre nye lokker. Hun var meget omhyggelig, og tog sig umådelig god tid til at flette håret - helt perfekt. 
Og ja, den unge kvinde havde utrolig svært at vælge ting. Hvis der var nogen som gav hende valgmulighederne, mellem flere ting hun elskede kunne der sket to ting. Enden blev hun helt stille og eftertænksom, eller også blev hun rasende. Fordi at nogen ikke blot tog valget for hende. Meget kunne man sige om intelligente folk, men ikke alt intelligens gav for sin vis mening. 
Hun lyttede opmærksom på Ventila blide stemme, som hun begyndte at fortælle beretningen om hun hadet dværge. Ikke at hun forundrede hende dette syn, hun havde aldrig brudt sig om dem hellere. De var små, typisk meget bestande og gav ikke særlig meget mening. Faktisk, nu når hun tænkte over det, så var de bare mærkelige! 
Dybe indåndinger blev taget, som hun afventede mere i fortællingen omkring hvordan hun første gang havde mødt disse væsner. 
Og hvorfor det ikke var endt godt. Så spændt, at hun ikke ture afbryde elementalen. 
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 25.09.2020 23:45
Hun sad stille, lænede sig tilbage mere imod Pleasance som hun virkede til at være positivt stemt med historien. En kort pause mellem hendes ord som hun selv fandt et varmere smil en tidligere. "Vi burde bruge mere tid sammen." lød det som en hurtig kommentar, som hun kort kiggede over sin skuldre og smilte venlig til Pleasance. Dog kun ganske kort før hun vendte tilbage til sin stilling, blikket frem, ryggen til Pleasance, håret i hendes skød, afslappet på de to puder. "Som nævnt holdt jeg mig meget fra...alle andre væsner end luften og dens væsner..Som jeg sagde hørte jeg mange skrig af fugle." Som hun begyndte at tale var det tydeligt at igen faldt humøret i en mørk stemning.

"Jeg var..hvad næsten tredive..og denne bjerg by viste jeg godt var tilhørte dværge, men..vidste ikke hvad byen lavede...var ærligt talt ligeglad..troede jeg." lyd det træt, irriteret. "Men alle disse skrig, fik mig nu til at tage tæt på byen..og så fugle i bure, hvilket..ikke er unormalt? I jager med fugle..Men de skreg...forfærdeligt." Hendes ene hånd tog hårdt fat om hendes hofte som hun talte, den anden fandt hendes håndledet. "Det var ikke..kun fugle der skreg..alt skreg Som et aggressivt jordelement ville have hævn for jorden..da denne mine lejr havde været meget dybe i jorden. Dyrene skreg, som naturen gik imod stedet de var. Deres instinkt skreg de skulle flygte fra stedet, de var bange.." Igen blev hun stille, og blot stirret frem i lokalet nogle sekunder. "be..beklager." lyd det stille, som hendes blik faldt mod gulvet. "Skal nok..skal bare lige.." lyd det forsigtig, stille, fra den blå tonet kvinde.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 25.09.2020 23:54
Hun lyttede til historien lige så opmærksom som før. Det var trods alt spændende at høre hvor folk kom fra, især når man ikke selv behøvede at læse det højt. Ja det var hvad det var, det var som om at nogen læste en historie højt fra hende.
Hm fugle der skreg forfærdeligt? Som i at de var blevet holdt fanget, hendes blik blev fjernt som hun forestillede sig det. Hvor at Ventila fandt håbløshed og sorg, følte Pleasances dog kun nysgerrighed. Nysgerrigheden der nok ville drive hende til at finde ud af, hvorfor disse fugle opførte sig som de gjorde. Men hvor at Chaunce nok blot ville have sagt det, holdte den kvindelige del af tvillingerne tand for tunge. For selvom at kvinden der sad ved hendes fødder, og fik håret flettet var hendes tjener. Så hun kunne jo tillade sig at sige alt, og forvente at der ikke ville blive sat spørgsmålstegn ved det. Men det ville også ødelægge stemningen, og lige nu var Ventila det eneste der var et lys i dette endeløse mørke af kedsomhed. 
Mmh, giv dig tid” mumlede hun stille, som hun gik videre til den næste fletning. Utroligt som der allerede havde formet sig fem små sirlige fletninger. Utroligt som sådan et flyvsk hår, alligevel kunne være så kedeligt og flat. 
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 26.09.2020 00:27
Kort sad hun blot med blikket fjernt mod gulvet, fanget i sin fortid. "Tak." lyd det stille fra hende, som hun træk vejret dybt igen. "Som altid...var jeg bange, holdt mig tilbage, vidste ikke hvad jeg skulle. Som den vrede element forsøgte at skramme dværgene væk, til at stoppe." forsatte hun forsigtigt i en lav tone. "Jeg gjorde intet, blot stirret fra mit gemmested i viden...Blot så hvad der skete noget tid..føltes som timer." Sagde hun stille og lod sit hoved en smule. "Kunne have gjort meget..men nej..som altid.." Hun sukkede dybt. "Tid gik, og det var ikke før elementet begyndte at bløde..jeg fandt bare lidt mod til at handle...Tænkte slet ikke over dværgene i alt dette, mit familie medlem var såret, fugle skreg i smerte..og fandt hurtigt mig selv med hånd på min fætter." lyd det trist og en kort stilhed delte sig i rummet som en tåre faldt fra hende is blå øjne, på trods af sit humør var det tydeligt at hun nydt opmærksomheden, nydt at tale, og endnu mere nydt at blive nusset om håret.

"De skreg ikke blot af min fætter, men også mig..våben i hænderne, få med magisk eneskaber...men jeg tænkte slet ikke over dem. blot en trist hånd som min fætter træk sig nærmere og nærmere at slutte sig til Avanya..Trist, desperat..og som altid tænkte jeg mig ikke om...første gang jeg fremmanede et lyn." lyd det i skam fra hende. "Vidste godt, det kun ville gøre ting værre..som lynet slog ned i deres lejr." langsomt lod hun sine ord dø ud i vinden..."Deres had, deres vrede..ramte nu også mig...blev nød til at løbe..Ville ikke skade dem, ville ikke..ved ikke hvad jeg ville...hvad jeg forsøgte." lyd det trist og forvirret.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 26.09.2020 12:20
Hun medgav en tørstende lyd, når tidspunktet krævede det. Lavede en forstående lyd når det var svært for elementalen for at fortsætte. Formåede at holde takt med historien, selvom hun ikke rigtig lyttede. Nej hendes øjne og fokus lå udelukkende på håret, det som hun efterhånden var halvvejs med. 
Måden hun snakkede på var yderst interessant, det var som en brise der gled i alle retninger. En anelse usammenhængende, men stadig noget man kunne følge med i. 
Lige som sommerblæsten der greb i ens hårstrå og lod dem danse rundt omkring ens ansigt. Sådan var det at lytte til luft elementalen. 
Ville du gøre noget om nu?” Spurgte hun så endelig, et rigtigt spørgsmål ud over de lyde hun blev ved med at lave. De ravbrune øjne uden pupillen betragtede kvinden, som sad ved hendes fødder. 
Og begyndte på den næste fletning. Hvor smukt det ikke ville blive, hvis hun lod håret synke i vand og få luften til at tørre det.
Flotte smukke slange krøller, der ville danse ned over hendes flotte blålige hud.
Måske hun burde have fået en følelse af afmagt, at høre så forfærdelig en historie. Men desværre lå det blot sådan, at den ravnesorthåret kvinde, ikke havde mange følelser i sig - derfor gik hun altid over genvind. Eller bedre beskrevet, hun gjorde alt for det ekstreme. Lige som da hun havde hugget hånden af og givet den til kannibalen. Ingen ting hun gjorde, gav typisk meget mening. Men hvis man så mellem linjerne, ville man se det var fordi hun ønskede at mærke noget - føle noget.
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 26.09.2020 12:59
Stille stad hun, ikke en bevægelse forlod hende både grundet hendes følelse stadie, men også grundet Pleasance, der var intet ønske om at gøre det besværligt for hende. Var noget man lærte hurtigt når man brugte år i dette hus. Gør hvad der bliver sagt, du kan brokke dig, men når Pleasnace ville gøre noget, var det oftes bedst at gøre vad man kunne for at hjælpe til at hun havde ting som hun ville. Hvor bevist disse handlinger var i Ventila var svært selv for hende at sige, men det meste var tilvænnet passive handlinger. Kort puste hun luft ud som Pleasance talte. "Jeg...ved det ikke..Bange for at det bedste jeg kunne have gjort..var blot at holde mig væk." Lyd det stille, stammende fra Ventila. "Lige meget hvad jeg gjorde...ville jeg altid kun have gjort det værre." Lyd det skam fuldt fra hende. "Som altid." kort træk hun et trist smil frem, som hendes tanker gik rundt på de mange gange hun havde fået skældud, eller kommentere for ting der ikke var gjort helt som det skulle.

"Ville i det mindste ønske jeg kunne havde sat fugle fri." lyd det pludselig fra hende, som disse ord var i luften, fandt hendes ene hånd hendes flettet hår og et sandt smil kom frem. Stille sat hun og lod to fingre bevæge sig langs fletningerne. Hendes blik bevæget sig imod vinduet, og her fandt hun tydeligt ro, synet af naturen og himlen, følelsen af det flette hår, et utrolig afslappet suk forlod hende som hun kastede de negative følelser fra sig.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 26.09.2020 13:28
Det var ikke noget særlig spændende svar. Så hun ville bare havde gjort præcis det samme. Men hvorfor? Hvis man fik en ekstra chance, skulle man da lave noget om. Ellers ville det være kedeligt, at gå tilbage - så kunne man lige så godt lade være. Eller det mente hun i hvert fald selv. 
Men hun sagde intet af hvad hun tænkte, mest fordi hun var mere interesseret i hvad ellers Ventila ville fortælle, hvis hun blot fik lov til at fortsætte som hun gjorde lige nu. 
Se, det var meget bedre.
Så kunne hun have sat fuglene fri. Selvom hun ikke forstod hvorfor lige dem, hvorfor ikke tage hævn for hvad dværgene havde gjort mod hendes familie. Og mod fuglene? Havde det været hende, ville hun været taget tilbage med flere og slagtet dem alle sammen for deres ugerning. Altså hvis det var blevet gjort mod hendes familie, nu havde hun jo ingen følelsesmæssig tilknytning til Ventila’s familie.
Har du andre fortællinger?” Spurgte hun endelig, og betragtede hendes værk et kort øjeblik, inden hun fortsatte igen. Måske teen også snart var klar? Hvis den ikke allerede var blevet for kold til overhoved at drikke.
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 26.09.2020 14:05
Hvorfor endelig var det hun ikke ville gøre noget? Hvorfor var det så svært at tænke over disse ting? Gik Ventilas tanker. Det ville jo ikke være svært at få dværgene væk, det ville være muligt at flytte hendes fætter..Men, hvorfor hvad gang hun forsøgte sad hun fast, i luften over det hele og bare så det hele ske. Hvorfor er det..så besværligt at tænke at gøre andet. Det var jo ikke fordi hvad hun havde gjort dengang var en god forbedring, men at gøre andet, ville nemt have gjort alt værre..Sådanne endte hendes tanker altid, derfor var det nemt at tænke..at hvad hun gjorde, var nok det bedste hun kunne.

"mhmm.." lyd det tænkende..som hendes hænder faldt tilbage på hendes knæ. "Kender nogle stykker..." forsatte hun i sin tænkende stemme. Et drillende smil spredte sig på hendes læber. Kort bevægede hun en hånd som vind forlod hende, og de store vinduers gardiner rullede for som skygger lagde sig langs lokalet. "Hørte en gang om en mand som vågnede og skreg i frygt. Som hans øjne åbnede var det første syn han så..en mørk skikkelse med insekt ligene ben, den lyd vi alle kender myg laver om natten, bare mange mange gange højere.." lyd det spændt fra hende, hendes stille blev som før, på knæ, men hendes ene hånd bevæget sig som vinden formede sig ved Pleasance øre, og en stimuleret lyd af insekter der flyver tæt ved øret. Ventila lukkede sine øjne, og et drillende, glad, smil og aura spredte sig omkring hende.
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 27.09.2020 12:39
"Ja?" spurgte hun blidt, som hun nu fjernede fingrene fra håret, da hun var færdig med de sidste fletninger. Kunne man flette fletningerne sammen? 
Det prøvede hun i hvert fald på nu, som hun afventede på den næste fortælling Ventila kom med. 
Og begyndte så at grine, da hun så for sig hvordan at en mand skreg af frygt. Det var ikke første gang hun havde hørt dét, nej hun havde selv været med til at få mange mænd som kvinder til at skrige af rædsel. Latteren blev til en klukken, som hun hørte lyden af insektet ved hendes øre, grundet Ventilas magiske kræfter.
Hun lænede sig langsomt fremad, så hendes mørke læber var lige ved siden af elementales øre. "Du skal passe på min lille sneblomst" mumlede hun forsigtigt, som hun mærkede hendes aura der pulserede langsomt. Men ikke mere end at det måske ville følelse en anelse køligere i rummet. 
"Hvem ved, hvem der i virkeligheden er det rigtige insekt." hun fugtede læberne, og pustede blidt mod øreflippen, inden hun lænede sig tilbage i stolen igen.
"Jeg hørte en gang en historie omkring verden bag et slør, hvor at væsner kaldet Fae levede bag. Kender du noget til de væsner?" spurgte hun interesseret.
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 27.09.2020 13:43
Ventila smilte stort som Pleasance latter spredte sig i lokalet, ikke helt hvad hun havde håbedet men alligevel en dejlig reaktion på hendes fortælling, vinden lå sig, lyden forsvandt, ved Pleasnace reaktion. Det var tydeligt at mærke at Pleasance letter gjorde hende glad, kort vippede hun hovedet som Pleasance mørke læber blev fornemmet nær hendes øre. "mhmm?" lyd det stille som læberne kom nær Ventila, det glade smil blev på ingen måde mindre, med de ord der kom. Dog var det anderledes med den aura der langsom spredte sig, jo Ventila havde vænnet sig til disse ændringer i tvillingerens aura, men at gå fra latter til denne kolde fornemmelse var aldrig rart. Og hun sunkene dybt og nikkede blot, stadig med et smil men en kold fornemmelse langt hende ryg.

Insekt? en kort forundring spredte sig omkring Ventila over valget af ord Pleasance brugte. "Insek..." spurgte hun forsigtigt men nåede aldrig at blive færdig før puste imod Ventilas øre, i reaktion træk Ventila sit ansigt til siden i spil med en kort glad blid latter. Fae, tænkte hun efter spørgsmålet. "Den gamle historie? Tror bare det er en myte for at skræmme børn." lyd det sikkert fra hende. "har hørt om det flere gange..men virker så..mærkeligt? Hvorfor forlade denne verden for så mange år? Denne skønne verden? Tror ikke nogle vil gøre sådan og miste alle disse skønne fornemmelser!" lyd det endnu mere sikkert, og en varm let tone, som hendes tanker hoppede fra alle de skønne fornemmelser hun talte om. "Hvorfor, tror du at myten er sand? Du ved så meget..så hvad tror du, lille frøken geni?"
Pleasance Lochtree

Pleasance Lochtree

Adelig

Retmæssig Ond

Race / Speciel race

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 179 cm

Sparks 28.09.2020 11:54
Igen lyttede hun blot, tog alle de informationer som Ventila fortalte til sig. Drejede dem i sit hoved, som hun lænede sig mere behageligt på plads i stolen hun sad i. De pupilløse øjne lukkede i, som hun lyttede til hendes lette stemme der hviskede svagt i hendes øre. 
Frøken geni? “Du skal være glad for det kun er os her” sagde hun mens et skævt smil voksede på Pleasances læber. “Du ved hvis Chaunce havde hørt hvordan du talte til mig, ville han - ikke være glad” hun vidste godt hvordan at Chaunce så på hende, hvordan at han havde fået hende til at gøre ting hun ikke havde brudt sig om. 

Men hvorfor troede hun på at myten var sand? “Hvis du læser alle historiebøgerne igennem, vil man vide at alle myter stammer fra en hårstrå af sandhed. Så selvfølgelig, hvorfor skulle disse drømme væsner ikke være sande?” Spurgte hun med et lille grin, som hun åbnede øjnene igen og betragtede den siddende skikkelse. “Og du siger det er en skøn verden, men alligevel var det minde du fortalte mig, hvordan du hørte fuglenes klage sang og mistede din fætter? Hvis dine tanker allerede går så hurtigt til noget forfærdeligt, er det så alligevel så vidunderlig en verden?
Ventila Rennandi

Ventila Rennandi

Sand Neutral

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 55 år

Højde / 159 cm

Hope 28.09.2020 12:18
Stille flyttede hun sine ben, lod sine knæ komme fri og satte sig ned på puden, lod hendes ben følge gulvet. De is blå øjne lå for en gangskyld stille. En kort forundringsfyld kom som Pleasance kommenteret på det kun var dem, ukontrolleret fandt Ventila et lille smil ved denne tanke. bare os, tænkte hun kort dog blev disse tanker hurtigt ødelagt ved Pleasance næste ord. Kort gik hendes tanker på hvad der ville ske hvis -han- hørte hun talte grimt, ned, eller blot neutralt til Pleasance. Hun sunkede dybt, som den kolde fornemmelse langs hendes ryg gentog sig. "Godt...det bare er os så. " lyd det stille, meget stille i den blide stemme som hendes ene hånd fandt hendes skuldre, og holdt tæt om den. "og vi siger jo ingen ting vel?" Spurgte hun stille, i en mild drillende stemme som -meget- hurtigt blev efterfuldt af en forsigtigt stemme. "Vær sød. Og lad være..Jeg...Vær sød." kom der med samme. Ikke at hun endelig tænkte at Pleasance ville dele sådanne ting, men nogle gange vidste Chaunce bare ting, uden nogle ordenlig grund. Så om han altid lyttede med et halvt øre. Men blot tanken om hvad han kunne finde på......bedre at være sikre.

Langsomt faldt hånden ned fra hendes skuldre, og blot fulgte Ventilas egen form og endte på sit lår. "Tror bare..ikke en hel art vil gøre sådan? syntes ikke..det give mening..Har ikke rigtig nogle grund andet end det lyder mærkeligt." Sagde hun i en lidt højere tone end før, mere sikker, uden frygt. Dog var den glade del i stemmen stadig fraværene. Stille sad hun lidt tid, uhyggeligt stillefor hende, og lyttede og tænkte over hvad Pleasance sagde. "Du..snakker så om ondskab og død er en dårlig ting." kom det med noget mere energi fra den blide stemme efter en kort stille stund. "Død bringer nyt liv, selv for elementer..Min fætters død, vil give liv til så meget... hver gang du...'går på opdagelse' i dyr, de går aldrig tabt..Det er aldrig død energi." begyndte hun at fortælle og virkede til at glemme hvor hun endelig sad og hvem hun talte med. "At være god, at være ond..Det er lige meget..fordi de findes kun når de er hånd i hånd...død og liv er det samme..Ting er gode, ting er onde, de skaber hinanden, som død skaber liv. Så længe verden er sådan..Så.." som hun talte genvandt hun mere og mere energi, mere og mere glæde, i den blide stemme. Stille lænede hun sig tilbage og lod sin ryg hvile på Pleasance stol. Hendes hænder gik på tværs af hendes krop afslappet, rolig. "Verden vil altid være vidunderlig." sluttede hun, i en så glad stemme som første dag hendes magi kom retur.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Helli Moderator, Blæksprutten
Lige nu: 2 | I dag: 3