Vil du mig noget ondt?

Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 25.06.2020 19:17

Noriana var sluppet fri fra sine forældres klør, og var smuttet op på en vogn, usynlig, på vej mod Dianthos. Hun sad med bag på vognen og holdt fast. Da den nåede Dianthos’ travle gader smuttede hun af og forsvandt i mængden. Hun gjorde sig synlig igen i en gyde og bevægede sig ud i folkemængden. Hun var iklædt en kjole for en gangs skyld, men stoffet var mere elastisk, så hun kunne frit bevæge sig uden problemer. Hun åndede lettet op. Endelig var hun fri!
Hun slentrede ned ad gaden til hun nåede det travle marked. Hendes yndlingssted. Hun kiggede på de forskellige boder. Der var meget der fristede, men hvor skulle hun gemme sit bytte når hun engang tog hjem igen? Så hun lod være med at købe noget. Hun forlod markedet og fortsatte ned ad de smallere gader.
Som hun skulle til at dreje af, var der en der tog fat i hende og vendte hende op mod muren i en skruestik. Hun prøvede at vride sig fri, men uden held. Hun begyndte at skrige, men mærkede kold metal mod hendes nakke. Hun forstod hun skulle tie stille. Hvem det end var, begyndte vedkommende at hive op i hendes skørt. Hun stivnede, blev paralyseret.
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 27.06.2020 16:40
I grunden var det jo ikke hans problem – og dog. Der var ingen tvivl om, at det i hvert fald kunne blive hans problem og tilmed ganske snart, skulle han ikke snart handle på hans formodning. Det var jo trods alt hans område og kvinden var en formue værd, så megen vidste han, selvom det ene grå øje kun havde betragtet hende ganske kort. Det var kjolen, den velplejede hud og det opsatte hår, der afslørede hende.
Adelig måske? Det gjorde det hele meget værre…

Tankerne skred frem og tilbage bag Pax’s blege pande, imens han betragtede scenen, udfolde sig med dovne øjne. Ved alle guderne, tænkte han jammerligt, i det han skubbede sig fri af husmuren. Det skulle have været en rolig dag i dag – uden adelstøser der går steder hen, de ikke burde.

Pax stillede sig demonstrativt ved siden af tøsen, og manden, hvis kniv hvilede mod hendes slanke hals. Tilsyneladende komplet forvirret over, hvad hans øjne var vidne til, stirrede tyven skiftevis på Pax og kvindens nakke.
Det ville være fedt, hvis du lod være med… ja, hvad har du i grunden tænkt dig? Se på hende, gider du? Hun kommer fra en højere klasse, end vi gør. Hvad ville byvagterne gøre, tror du, når de finder hende i rendestenen?
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 27.06.2020 17:02
Nu skete det. Nu blev hun ødelagt for altid, og måtte grædende fortælle hendes moder, at hendes ære var ødelagt for altid. Også alligevel ikke... Noriana åndede lettet op da hun hørte stemmen bag sig. Hvem der end stod bag hende, slap taget og vendte sig mod hendes redningsmand. Han gryntede et eller andet utydeligt og løb sin vej. Det var tydeligt at det måtte være noget med ordene 'byvagt' og 'adelig' og 'rendesten'. Da han var væk, rettede Noriana på kjolen og vendte sig om mod hendes redningsmand. Han var måske en anelse ældre end hende, men der var noget barnligt over ham, som hun ikke rigtigt kunne sætte en finger på. Og når ja... så manglede han et øje. 
Hun pillede lidt ved en løs tråd i hendes kjole og så en anelse indgående på ham. Han var ikke en adelsmand, så meget kunne hun fastslå. Men der var noget lederagtigt, overlegent over ham. Som om han var vant til at kommandere med folk. 
"Tak min gode herre, for at De kom mig til undsætning," sagde hun måske en anelse for højtideligt og nejede. Hun vidste ikke hvordan hun ellers skulle hilse. Skulle hun også frygte ham? Han var næppe en del af det højere borgerskab. Men hun var jo heller ikke vant til at færdes med mennesker fra hendes egen... stand. Kun mod hendes vilje. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 27.06.2020 17:20
Pax betragtede, hvordan den usle mand satte i løb og dernæst forsvandt, ikke mange øjeblikke efter, i en tilstødende og mørklagt gyde. Hans blik var dovent og ligeglad, tilsyneladende gjorde hele scenariet hverken til eller fra for ham, nu hvor den værste trussel var blevet elimineret. Pax var dog ikke i stand til at skjule sin umiddelbare foragt, i det kvinden takkede ham og dernæst kaldte ham – ja, hvad hun sagt? Min gode herre? Pax måtte fnyse.

Ved Zaladins lange nosser – lad være med at kalde mig det. Jeg er snart tredive, ikke døden nær”, svarede han, hvorefter han med en kraftanstrengelse skubbede sig fri af murværket for endnu engang. ”Det går jo ikke, hvis alle rotterne pludselig finder vej herned, vel? Det er dårligt for forretningen”, lød det dernæst, i det Pax blinkede til hende og nikkede op mod der, hvor manden var forsvundet hen.

Nu følger jeg dig ud, og så har du lært, at du ikke skal bevæge dig herned igen en anden gang. Skal vi ikke sige det?” 
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 27.06.2020 19:18
Hun fnes ved hans udbrud. Også begyndte hun at le højt. Det var sjældent hun hørte nogen bande på den måde. "Mhmm, det er da også gammelt," sagde hun nøgternt. Hun var stadig lettere chokeret over den måde han talte på. Det var fremmede for hende. Så hun forstod ikke en pind af hvad han sagde. 
"Rotterne?" spurgte hun en anelse forvirret.
 Af en eller anden grund så havde hun ikke lyst til at han bare viste hende op på den store gade og han så forsvandt. Hun ville se mere af de nederdrægtige områder i byen og nu havde hun endelig en der kunne vise hende rundt.
"De kunne også vise mig flere interessante områder i byen," sagde hun så uskyldigt som hun kunne. Han havde sikkert ikke tid. Men hun manglede selskab og var stadig en smule rystet over oplevelsen. "Jeg mener, jeg kan altid gøre mig usynlig hvis der sker ballade," uddybede hun og prøvede at blinke med øjenvipperne. Hun vidste slet ikke hvordan man flirtede. Ikke at hun prøvede på det! Bare overtale ham til at vise hende mere af byens hemmelige labyrinter. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 27.06.2020 19:53
Pax stoppede og skævede til kvinden henover skulderen. Ved alle guderne, tænkte han, da det ene øje så, hvordan hun – noget klodset, det kunne selv han se – begyndte at vifte med de lange øjenvipper. Han var vist stødt en ægte original. Det var lige til Pax’s held, lød en sarkastisk stemme.
For blot et øjeblik stod han og betragtede hende – og dernæst flakkede hans blik til længere op af den brostensbelagte gade. Dette nye bekendtskab bød måske en række muligheder, hvem vidste?

Den sidstkommende tanke syntes at gøre udslaget, og med et let nik, begyndte Pax at gå. Hans nysgerrighed var blevet prikket til, og han ville vide, hvem han havde med at gøre. Desuden – måske der ventede en fortjeneste et sted ved deres endelige destination?

Rotterne er byvagterne”, forklarede han ligeglad, i det han dernæst for endnu engang så på kvinden. ”Og lad være med at sige de. Du kommer ikke herfra, der er ingen grund til at vade i det. Sig mig, hvad laver sådan en som dig hernede i sumpen?” 
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 28.06.2020 07:38
Noriana mærkede en lille smule uro i maven. Gjorde hun virkelig det her? Men der var ingen fare på færre. Hun stolede underligt på denne mand, selvom der ingen grund var til det. Desuden kunne hun jo bare gøre sig usynlig og finde hovedvejen hvis det endte galt. Men hun vidste nu at dette var hendes hemmelighed. Dette var noget hun aldrig kunne sige til nogen. 
Noriana fulgte med ham. Hun måtte næsten småløbe fordi han gik så stærkt. Måske var det en ting man gjorde her i Dianthos. At man gik hurtigt. 
Hun nikkede da han forklarede at rotterne var byvagterne. Skulle hun virkelig sige 'du' til denne mand? Det fremkom hende helt mærkeligt. Hun plejede altid at sige De. "Jeg... er på opdagelse," svarede hun blot. "Jeg kan godt lide at møde nye væsner," forklarede hun. Og kunne tydeligt høre hvor dum hun lød. Måske var det bare sådan det var. At hun var en dum naiv tøs. Dum naiv adelig tøs. Turde hun overhovedet at fortælle ham at hun var Noriana Lisette af Arys? Hvad ville han stille op med den oplysning? Det kunne kun blive farligt og derfor måtte hun finde et andret navn. "Mit navn er Nori," sagde hun så. Det virkede en smule mere uskyldigt. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 28.06.2020 14:35
Opdagelse? Pax fnøs lavmælt, ikke bevidst om, hvorvidt gestussen ville nå den fremmede eller ej. ”Hm. Du er gået forkert så. Hernede har vi kun mennesker. Og velsagtens ikke den slags, du er vant til.” Det ene grå øje skævede til kvinden over skulderen, og i det glimtede udefinerbare gnister.

Der var et eller andet ved navnet, der havde prikket til Pax’s underbevidsthed. Nori. Navnet blev ved med at gentage sig selv i hans tanker, indtil en løsning omsider præsenterede sig. Og da begyndte hele den mærkværdige affære at give bedre mening – ikke at Pax var sikker, men det var skam et bluff værd.

Du burde finde på et bedre dæknavn, hvis du skal gå i et med mængden”, lød det fra ham, tilsyneladende lige dele dovent og ligeglad. ”Vælg et andet navn. Et, du kender, naturligvis, men ikke et, der er dit eget. Det kan godt være, byen er stor, men… ja. Selv os i rendestenen holder os jo opdateret.Vores liv afhænger af det. 
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 28.06.2020 15:00
Noriana forstod ikke hvorfor han fnøs. Hun var jo ikke ligefrem på jagt efter vampyrer eller dæmoner! Ikke at hun nogensinde havde mødt sådan nogle. Hun ville gerne en dag, men på afstand. "Mennesker er også fine," sagde hun en anelse distræt. Hun havde fået øje på en tigger og greb efter sin pund og lagde lidt krystaller i hans hat. Tiggeren råbte et eller andet efter manden, men Noriana kunne ikke tyde det. 
Noriana havde måske sagt for meget. Kendte folk til Arysdatteren der færdedes i Dianthos' gader eller var hun stadig anonym? Det var ikke så tit hun kom i sit stiveste puds, men tanken om at folk kendte til hende, gjorde hende både smigeret og foruroliget. Hvad nu hvis hendes moder hørte om det? Alle de undskyldninger hun var kommet med om at hun sad og broderet og hvordan hun havde bestukket sin anstandsdame adskillige gange. Det skulle helst ikke ud. Men det var trods alt stadig hendes hemmelighed. 
"Så kald mig Lissa," sagde hun med et smil. "Kan det gå an?" spurgte hun. Det var jo ikke fordi hun ligefrem minglede med folk, hun kunne bare godt lide at observere andre. Det var ikke så tit hun faktisk snakkede med nogen. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 29.06.2020 14:28
Pax fnøs moret, hvorefter han trak ligeglad på den ene skulder. ”Er det din selvopfundne udgave af Lisette?”, spurgte han prompte, velvidende at han øjensynligt, bevægede sig ud på for dybt vand. Ikke desto mindre var der dog ingen vej tilbage.

Og sikke muligheder…

Pax skævede til kvinden over skulderen, i det hun smed krystaller i en tiggers hat, og for et langt øjeblik, betragtede han hende med et udefinerbart blik. ”Har du dårlig samvittighed over, ikke at komme herfra? Du ved godt, at det ikke rækker særlig langt for ham, ikke?
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 29.06.2020 15:57
Noriana stoppede op og gloede overrasket på ham. Hvis han kendte hendes mellemnavn, så måtte han også vide hvem hun var. 
"Du ved hvem jeg er?" sagde hun lettere chokeret. Hvad ville det ikke få af konsekvenser? "Og ja, det er det. Er det ikke godt nok?" spurgte hun en smule muggent. Hun fortsatte med at gå, til manden kom med en kommentar om tiggeren. Så stoppede hun op igen. 
"Om jeg har dårlig samvittighed over ikke at kunne komme herfra? Hvad mener du dog med det? Det kan godt være det ikke rækker så langt for ham. Men i det mindste kan han få sig lidt mad," sagde hun resolut. Hun var opdraget til at give til de fattige, nu når hun selv havde så meget. Det havde også en påvirkning på hende, i forhold til hvordan hun færdes i Dianthos. 
"Og hvad kalder man så dig?" spurgte hun endelig. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 30.06.2020 14:00
Pax havde lyst til, at vende rundt på hælen og hoverer. Det var dog ikke det, at han gjorde. I stedet gled et frydefuldt smil ind i hans ene mundvige; et Pax dog ikke vidste, om denne fremmede ville kunne se, taget i betragtning af, han gik nogle skridt foran hende. Ikke, at det var et faktum, han gik op i særlig længe – ja, faktisk… slet ikke.

Omsider trak han på skuldrene og brød tavsheden mellem dem: ”Det var et gæt. Nori? Lissa? Du må være hende Arys-tøsen. Det er naturligvis vores hemmelighed – det er klart. Det er bare for min egen fornøjelses skyld, forstår du”, svarede han, hvorefter han skævede til hende for endnu engang.
Og jeg mener – at give krystaller til en tigger, er lidt som at pisse i bukserne; det er varmt og rart til at starte med, men så bliver det også ret hurtigt koldt igen.

Pax drejede ned af en mørklagt gyde, ikke sikker på, at kvinden ville følge efter. Havde rollerne været omvendt, havde han ikke stolet på sig selv – så meget var sikkert. ”Folk kalder mig Pax.
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 02.07.2020 00:11
Noriana vidste udmærket godt at denne mand havde situationen i sin hule hånd og hun brød sig ikke om det! Hun var som regel vant til at have situationer i sin egen hånd, fordi folk plejede at vimse om hende, når de vidste hvem hun var. Men ham her... nej ingen der vimsede rundt. Kun i disse gudforladte gader, hvor man knap kunne se en hånd for sig. Her var mørkt selvom det var højlys dag. 
Hun småløb efter ham for at følge med, og måtte hive op i skørtet. Da hun endelig nåede op på siden af ham, svarede han hende. Hun var flov. Hvorfor kunne hun ikke være mere kreativ? 
"Shhhh tal ikke for højt. Jeg er sikkert på at mange gerne ville have fat i en som mig. Jeg er ikke andet end en vigtig brik der skal giftes væk til rette vedkommende. Hvad er jeg andet end en brik?" spurgte hun ham og følte sig pludseligt vældigt sårbar. Så han også hende bare som en brik han kunne flytte rundt med? Nej han så muligheder, og det var der Noriana skulle være på mærkerne, for hun havde ikke lyst til at ende i et eller andet kidnapningsdrama. Hun stoppede op og skar en grimasse. Hun kunne godt se pointen men hvorfor skulle han skabe sådanne billeder i hendes hoved. Hun var ikke vant til at tænke sådan.  "Åh det har jeg aldrig prøvet," svarede hun ærligt. Men derfor var det jo ikke tvivlsomt at andre havde. 
"Så Pax... Hvor er vi på vej hen?" spurgte hun nysgerrigt. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 02.07.2020 13:08
- Flere hundrede diamanter værd, forestiller jeg mig”, lød det prompte fra Pax, hvorefter han skævede til hende henover skulderen. Pax var ikke nogen ufølsom mand, men denne kvinde fortjente ikke hans sympati – desuden havde hun ret. Kvinder, i hvert fald i adlen, blev benyttet som avlsdyr og denne Nori – Lissa – var nok ikke megen anderledes.
Ikke at Pax i grunden tænkte på hendes værd i nogen af dens afskygninger. Dette møde skulle dog hurtigt vise sig at blive… nuvel, interessant.

Du skal dog ikke bekymre dig hernede”, sagde han dernæst kryptisk, for det var Ulvens område, de bevægede sig igennem. Hvis Pax ikke så, at der skete hende noget, så ville ingen ting hænde hende – og nej. Der måtte ikke ske hende noget. Det ville være dårligt for forretningen, vel og mærke.

Jeg viser dig rundt. Ville du ikke på opdagelse?
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 07.07.2020 08:35
Noriana gav et fnys fra sig. Hun brød sig på ingen måder om den situation hun selv havde bragt sig i. Hun burde tage hjem og sidde og broderer. Men hvorfor egentlig? Det gjorde hende jo ikke til et bedre menneske. Måske kunne hun tage noget med sig herfra. Noget der var mere værdifuldt end krystaller. Måske kunne hun også få noget ud af dette underlige møde med Pax. Hun anede ikke hvem han var, men han måtte være sin egen lille konge af sit eget lille kongerige. Hun kunne mærke det på den måde folk hilste på ham hernede. 
"Og hvem er du egentlig?" spurgte hun undrende. Hun ville vide det før hun gik videre. Hun vidste godt hun forlangte for meget, men nu hvor han vidste hvem hun var, var det vel kun rimeligt at han fortalte hende hvem han var, ikke? 
"Jo, jo... jeg vil meget gerne på opdagelse," sagde hun og kunne igen mærke sommerfuglene i maven. Hun var på eventyr! Og ingen vidste hvor hun befandt sig. Ville hendes moder overhovedet lægge mærke til at hun var væk? Ville hun melde hende savnet?
Det er ligemeget, tænkte hun stædigt. Der var alligevel ingen som ved deres fulde fem ville savne hende, vel? Altså den rigtige Noriana, og ikke Prinsesse Noriana Lisette af Arys.
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 07.07.2020 13:10
Pax stoppede op med et suk og skævede til prinsessen med et dovent blik. ”Du er virkelig langt væk hjemmefra”, mumlede han, men om hans ord var henvendt til kvinden eller ham selv, var uvist. Ordene udsprang dog i grunden af en forståelse af, at kvinden ikke vidste, hvem han var. Hvilket var… et under. Under normale omstændigheder syntes Pax, at opleve, at det plejede at være omvendt.
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare det for sådan en som dig. Men jeg har altid været her. Nogle kalder mig for Ulven”, lød det dernæst, nærmest skødesløst, hvorefter Pax – en anelse utålmodigt – vinkede ned i gydens mørke.

Hvis du vil på opdagelse, prinsesse, så bliver du nødt til at følge efter. Jeg har jo sagt, at der ikke vil ske dig noget og jeg er, i modsætning til dem, du normalt hænger ud med, en mand af mit ord. Det er dårligt for forretningen, hvis hende Arys-tøsen pludselig forsvinder. Det vil vrimle med byvagter inden timen er omme.
Noriana Lisette af Arys

Noriana Lisette af Arys

Adelig

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 165 cm

Kati 08.07.2020 10:25
Igen fnøs Noriana. Hun vidste da godt at hun var langt hjemmefra! Det var jo det der bekymrede hende, men samtidig var spændingen for stor. Hun ville gerne på opdagelse. Men måske var det lidt dumt af hende at stole så blindt på en hun ikke kendte, og som endda hørte til underverdenen! Måske var hun naiv, men hvordan skulle hun ellers lære denne store verden at kende, hvis hun ikke udforskede den?
Hun svarede ham ikke. Hun vidste godt det var uhøfligt, men det virkede også som om han allermest konkluderede ordene for sig selv. 
"Hvorfor kalder de dig dog Ulven? Jeg mener du har jo ingen hale!" påpegede hun og fnes. Også gik det op for hende hvor dum hun egentlig måtte lyde. Nemlig som det lille barn hun var. Der var stadig et par måneder til at hun fyldte 18, men indtil da blev hun betragtet som et barn. Også af hende selv. 
Noriana stoppede ved gydens indgang. Der var mørkt. Rigtig mørkt, som om alt lys var blevet suget ud et sted. 
"Jeg skal nok gå med," sagde hun så og sank den begyndende klump i halsen. Modigt tog hun et skridt og holdt sig tæt op af Pax. På en eller anden led, så gjorde hans ord hende tryg. 
Pax

Pax

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 31 år

Højde / 190 cm

Granny 08.07.2020 12:51
Pax himlede med øjnene, velvidende at kvinden – eller måske snarere pigen? – ikke kunne se det. Hvad han følte omkring hendes ord, lod sig dog afsløre i hans tone: ”De kalder mig Ulven, fordi at mit hår og øje er gråt. Jeg er født sådan. Det har aldrig haft en rigtig farve”, svarede han, velvidende at det dog var… ja, kun den tilnærmelsesvise sandhed. Han vidste dog stadig ikke, hvordan han skulle forklare hende, at undergrunden bestod af grupperinger og territorier, og at han selv sad på tronen til et af de større. Det ville hun øjensynligt slet ikke forstå.
Og ulve er jo som regel også grå. Det er nok derfor. Jeg skal være helt ærlig – jeg har aldrig spurgt. Mit navn er jo som sagt Pax og folk kalder mig ved navn. Rygter går jo som regel hurtigere end man kan nå, at opfange dem, ikke sandt?

Pax skævede henover skulderen og tog pigen i nærmere øjesyn. ”Prinsessen er ikke myndig endnu, er hun vel? Så… hvordan er det lykkes hende at stikke af?” 

//Inaktiv. Skriv gerne PM, hvis det er :b

Pax har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 6