Ved et af bordene faldt en voksen mand ned på gulvet fra sin stol, og en halvorkerkvinde brød ud i latter. Selvom hun grinte højt, så var det slet ikke nok til at overdøve larmen i rummet. Freya rejste sig fra sin plads og hjalp sin kollega op at stå. Men hans slingren tydeliggjorde, at hans gélében aldrig ville kunne bære ham ved egen kraft. “Hans, jeg har aldrig set nogen gå så hurtigt i gulvet før,” lo hun, mens hun havde fat i den arme mand. Hendes faldne kammerat snøvlede nogle eder efter hende, men hans spydigheder var for uforståelige til at være fornærmende, så det resulterede kun i, at den høje, muskuløse kvinde grinte endnu mere. “Her, lad mig tage ham,” sagde Thomas, et andet menneske ved deres bord. Han var også en af Freya's kollegaer fra stenbruddet som hun var blevet gode venner med efter turen til forårsfesten i Fredskilde. Thomas drak det sidste af sin øl og rejste sig derefter for at hanke op i Hans. “Jeg må alligevel hellere se at komme hjemad. Ellers får jeg bare hug af konen,” sagde Thomas med et glimt i øjet. “Vær glad for at du har fundet en, der gider høre om din samling af sten,” grinte Freya og gav ham et klap på skulderen, inden han slæbte af sted med deres allerede fordrukne ven.
Det var rart at være blevet lukket inden for i en gruppe. Her, lidt over et par måneder efter at være flyttet til storbyen, var hun virkelig begyndt at føle sig tilpas. Men indtil videre var alle hendes venner mænd. Sådan var det vel, når ens arbejde foregik i et stenbrud, hvor der var brug for råstyrke. Hun ville nu alligevel ønske, at hun på en eller anden måde også kunne få sig nogle kvindelige bekendtskaber.
Hun skyndte sig op til krofatter og fik bestilt en ny øl, hvorefter hun jagede et par lidt for unge knægte væk fra sit bord. Hun tog en ordentlig slurk og kiggede rundt i rummet. Alle der var her var fra arbejderklassen – nogen havde endda stadig snavsede ansigter, da de lige var kommet fra arbejde. Men der var skam også nogle af de unge mænd her og der, der så ganske udemærkede ud.