Nervøst så Nicola til, mens Enzel studerede glasset med vin, som netop var blevet rakt til ham. Der var mange ting, der kunne gå galt i den lille plan. For eksempel kunne Enzel stille spørgsmålstegn ved, hvordan Nicola dog havde råd il den yre vin. En detalje som Nicola ikke havde tænkt sig at afsløre. Tiden på bordellet havde gjort ham noget mere villig til at forhandle lidt om prisen. Langt mere farligt ville et være, hvis Enzel bemærkede katteurten. Nicola havde aldrig selv gjort brug af midlet, så han anede ikke, hvor nemt det var at spore i vinen, og han havde ikke tænkt sig at prøvesmage vinen selv. Sjovt nok ville det ikke komme bag på ham, hvis Enzel før havde gjort brug af katteurt, med den luksuriøse levevis han lagde for dagen.
Det var utroligt irriterende, at Enzel ikke bare kunne acceptere Nicolas forklaring og så ellers drikke den forpulede vin, men egentligt burde det vel ikke komme bag på ham, Enzel havde jo altid været glad for at snakke.
"Bestikkelse er sådan et hårdt ord. Jeg vil langt hellere kalde det en gave, som måske er god nok til at overbevise dig om at lade mig slippe" Det var kun til Nicolas fordel, hvis Enzel troede, at gaven blev givet for at han kunne slippe for at komme op på korset. Det var en løgn, som det var nemt at gå med.
"Måske du kunne stille ham et nyt mandligt halvdyr i sigte, så der ikke er andre der er forelskede i mig?" Det havde på intet tidspunkt været svært at fornemme, at Enzel langt fra var glad for at dele, så det havde gentagne gange undret Nicola, at han fik liv til at beholde obersten som kunde. Selv havde han intet imod obersten, det kunne vel næppe være værre end at være sammen med Enzel, derfor gjorde han heller ikke andet end at sukke ramatisk og se ned i gulvet, da Enzel afviste hans påståede indvendinger. Kommentaren om at tælle til 10 stak dig lidt. Han vidste, at der ingen klager var fra kunderne, det var kun Enzel om havde noget at brokke sig over.
"Desværre varer Obersten længere end det" Han havde nær tilføjet en sviner mod Enzel, men målet var trods alt ikke at gøre Enzel vred.
Nicola måtte ligefrem tvinge sig selv til ikke nervøst at holde vejret, da Enzel endelig drak af vinen, kun for t stoppe og så snuse til det. Havde han opdaget katteurten? Langsomt slappede han af igen, heldigvis var Enzel bare positivt overrasket over smagen. Nicola var så lettet, at han ikke engang tøvede med at tage flasken og gå hen til Enzel med den.
"Er vinen ikke selskab nok?" Han gjorde mine til at ville fylde Enzels glas op igen, målet var at få så meget som nuligt i ham, inden han anede uråd.
We were born alone
And we die alone
What a way to go