Hun sendte ham et stort og taknemmeligt smil da han sagde at det nok skulle kunne lade sig gøre.
Hun nikkede, og kunne ikke lade være med at give en let latter med på vejen, som han blinkede til hende. Så han var en af
de typer. Selvom hun bedre end nogen anden, vidste at der altid var mere bag de facader som folk satte op foran sig selv. Eller i hvert fald i de fleste tilfælde, der var også bare de typer hvor man fik hvad man så.
Hun stod der i noget tid, med øjne der betragtede hvad der foregik omkring hende. Hendes finger trommede imod taskens læder. Det var næsten beroligende at stå der og dufte de mange healende urter. På trods af hvor meget de havde at lave, så påvirkede det ikke Viola nær så meget som hun havde regnet med.
Hun hørte nogle hastige skridt der kom imod hende, og vente sig imod Renáel der kom tilbage med nogle ivrige fagter. Han havde fundet broderen. Nervøsitet greb hendes mave, mon han overhoved ville blive glad for at se hende?
Hun gik dog ufortrøden hen til elveren, og fulgte med ham hen til hvor broderen lå. Tydeligvis i smerter.
“
Laiex” mumlede hun, da hun satte sig på hug ved hans side. Øjnene åbnede sig op, og nogle undrende øjne lagde sig på skikkelsen der sad ved hans side. Hun lignede trods alt, ikke helt sig selv. Men så kunne han alligevel ligge to og to sammen. “
Caerthynna?” irritationen i stemmen var meget nem at spore, han var ikke glad for at se hende.
“
jeg sagde du skulle holde dig væk fra mig!” snerrede han igennem sammenbidte tænder. Han prøvede vende sig imod hende, men trak sig sammen i smerte. “
Du passer ikke ind hos os. Du er ikke en gang en ordentlig elver.” hvæsede han igen, meget lavtmeld så kun hende og nok også Renaél, skulle han blive stående tæt nok på. Viola sank ængstelig det vand der havde formet sig i munden.
“
jeg ville jo bare sikre mig du var okay..” sagde hun tydeligvis såret, kun og at blive mødt af ryggen der vente sig imod hende.
“
Nu har du set mig, forsvind så.” hun rejste sig op, ganske pinlig berørt over hele scenen der var udfoldet sig foran en fremmet. Hun vente sig imod manden der havde vist hende vejen hen til hendes bror. “
Beklager… at du skulle” se alt det. Hun flakkede med øjnene og gav ham et halvhjertet smil. “
Nu skal jeg nok lade jer gøre jeres job uden at trænge mig på!” hun grinede dæmpet, og nikkede et par gangen, inden hun begyndte at kante sig tilbage imod udgange. Hun havde brug for at komme ud så hurtigt som muligt.
- you never know, what you’re going to get -