Var ens sinds så vanvittigt som Taras, ville man uden problemer kunne følge hendes fodspor, hendes følelse af at komme hjem til sin herre, komme hjem til et trygt og lunt sted.
Dette var dog langt fra tilfældet, Borgen, der i sin tid havde tilhørt Ritulus Tauris, var nu faldefærdig og ødelagt, den var de sidste mange år forfaldet til ruiner, som ingen ville være i stand til at kalde hjem.... Og dog...
"Jeg har fået nok Samson" Stemmen var spinkel men dog bestemt. Tara knugede taget om spandens håndtag, den var tung, især for en elver af hendes statur. "Det er nu, det er på tide". Tara gik de sidste skridt ind i hulens dyb. Det var her han befandt sig, og havde gjort det de sidste mange måneder... Måske endda år. Hun kunne ikke engang selv huske det længere. Den seneste tid var smeltet sammen, som var det varmt glas. Alt omkring dem var forladt og ligegyldigt. Historien havde udspillet sig, som havde det blot været sand igennem livets tidsglas.
"Jeg har just været i byen, ingen lader til at huske os mere" Elveren gav et støn fra sig, ordene havde i sig selv været hårde at udtale, hvornår havde hun sidst benyttet sig af sin fysiske stemme? Hvornår havde hende og Samson sidst kommunikeret via. rent fysisk kontakt og ikke gennem hendes mentale krafter? Et årti?
Hun stønnede hæst.
"Jeg har været i byen? Ingen husker os! Vi er ikke engang på de efterlyste-tavler mere... Der var sågar en bonde..." Tara holdt en pause, det var hårdt, ulideligt, at bruge sin fysiske figur, men hun var træt og havde fået nok! Hvis man snakkede om at nå sit 'breaking-point' så var Tara nået dertil nu . "Der var en bonde der spurgte mig, om jeg var diplomat fra Elverly"
En svag hæs latter gennembrød mørket. "Kom, min kæreste ven, kom med mig... Det er på tide, det er på tide at jeg ser dig som den du er, den du altid har været"
Den slanke elver rakte træskaftet frem, frem imod den skyggelignende store skikkelse i mørket, træskaftet der sad på en ny og frisk badebørste.
"Kom med mig, vi går til floden, jeg vil lade dens kolde bølger fremkalde hvem du er..." Tara bøjede sig nu ned, ned imod skikkelsen der udgjorde langt over fem hundrede procent at hendes egen kropsvægt. Hun lagde sin pande imod hans, kold og klam, som den var.
"Kom med, jeg heler dig" Hun lo, hæst, groft, ingen stemme der hørte til den slanke elverskikkelse. Den spinkle hånd gled ind i hans, den var stor som en bjørnelap, enorm, som ville den konsumere hendes hånd, på ingen tid.
Bestemt, men direkte kærligt, trak hun i ham, hun trak ham med, ned mod det lune hav der omringede øen de befandt sig på. Tara var fuld, fuld af luneheder og fremtidige planer. Hun var færdig med at være i ingemandsland. Hun var vant til at være nogen, nu var hun ingen. En skæbne intet væsen med uendeligt liv kunne se sig tilfreds med.
"Lad mig gøre dig hel"