Åben

Kaninen løb, bæstet sprang og dværgen slog

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

Solen skinder varmt på en ellers kølig dag. Små dyr har våget sig ud for at finde mad i det sparsomme vinterlandskab. En lille gruppe kaniner har fundet noget at spise i mellem vejen og fyrretræerne. Idyllen bliver dog brudt da et dæmoniske bæst springer ud på vejen, lander og vender sig snerrende mod den dværg der løber efter den ud mellem fyrretræerne.

Kaninerne kigger skræmt fra den ene til den anden. Den ene er bæst på størrelse med en fuldvoksen tiger, mørk læder hud, skarpe tænder og glødende øjne. Den anden er en dværg med tatoveringer, rød kappe og krigsøkse i hånden.

Da bæstet springer imod dværgen stikker kaninerne af så hurtigt de kan. Dværgen løfter en hånd og sender en stormvind imod bæstet. Det vilde spring bliver til en kluntet landing, en som dværgen havde forventet og springer frem med øksen hævet. Bæstet nåede at flyttede hoved, så det ellers dræbende hug, blev reduceret til et står i skulderen.

Sådan forsatte deres dødelige dans med angreb, undvigelser og modangreb.

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 14.01.2020 21:33
Bæstets skulderhøjde går til dværgens skuldre, og som den springer frem og langer ud med skarpe klør, strækker den sig over dobbelt så lang. Den ellers rynkede hud hives i af de tydelige, underliggende sener, og truer næsten med at sprænges som et overgarvet skind. De snerrende tænder er vædet med dyrets savl - en savl, der lyser grønligt i solens skarpe stråler.  Et par dråber rammer sneen, og det viger for dets ætsende egenskaber.

Efter en undvigelse må tigerbæstet trække sig lidt tilbage og finde den næste åbning den kan drage nytte af. Øjnene fortæller det hele: Sulten har overtaget væsnet, og alle instinkter skriger på at sætte tænderne i det saftige dværgekød. 

"Stop!" lyder det til højre for de dansende kæmpende, og tigeren stopper en smule op i sine bevægelser, men fortsætter sin snerren.
"Stop, sagde jeg," lyder stemmen igen, og en mand kommer småløbende hen til dem og griber fat i bæstets hårløse hale. "Uanset hvor sulten du er, er den dværg tydeligvis en udfordring. Den smager sikkert heller ikke godt, så fald så ned!"
Manden er høj og slank, senet af bygning og uden megen hårvækst. Det hår, hans hoved bærer, ser tyndt ud i den milde vind, og skægstubbene er friskt afbarberede. Tøjet er tætsiddende og praktisk, men ikke uden at være prangene og vise alle beskuere, at han er en mand med stil. Nok er støvlerne tætnet ekstra i sålen, så sneen ikke trænger ind, men læderet er indgraveret og spænderne pudsede. Nok er frakken varm og vindtæt, men nogen har brugt tid på at lægge sirlige sølvgraveringer i alle kanter.

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

"Hvem hulen er du? Og hvordan har du sådan et tag på bæstet?" Rohan cirkle forsigtigt rundt. Er dette en ven eller en fjende?

"Bæstet har været en plage her på egnen den sidste uges tid. Jeg er blevet hyret til at løse problemet"

Rohans står klar med øksen, men udnyttet pausen og rør kort ved en benamulet. Runerne på amuletten begynder at gløde og knogle stykket begynder at ryge. Den mest tydelige effekt er at rifterne på hans ansigt, fra at løbe igennem krattet, lukker sig og der er sikkert også andre skader der er ved at heale.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 16.01.2020 19:31
Zahinael river hårdt i bæstets hale, da det stadig står fastfrosset i sin snerren, klar til at angribe igen.
"En uge siger du? Ja, det passer da meget godt," kommenterer han tørt, men hans stemme er ikke helt fri for anstrengelse.
Han har været på egnen en lille uges tid for at tilse skabelsen af disse bæster, og efterhånden som de er blevet større og vildere, har foranstaltningerne for at holde dem inde ikke vist sig gode nok. Han vidste allerede for længe siden, at de burde have ladet Vargas stå for burene, men operationen her blev igangsat, mens Sabbatin stadig sad på Mørkets trone, og han havde insisteret at det blev gjort i Norden. 
Sabbatin havde været god til at stille Zahinael i dårlige situationer, og selv nu efter hans død var han endt med en omgang oprydning - og nu også et forklaringsproblem. 

Men han skylder ikke dværgen noget, og undgår det først stillede spørgsmål. 
"Det smartede med sådanne tag," siger han og hiver en gang til i halen. "Er at starte med at tage fat."
Endelig giver bæstet efter og slapper en smule af i kroppen. Zahinael tøver ikke. Han hiver dyret til sig, mens en lille grålig kugle dukker op i hans hånd. Han presser den mod dyret, der trods sin ellers aggressive adfærd straks piver højt i smerte. Det falder om i den kolde sne rystende over hele kroppen. Zahinael rejser sig glad for at han ikke behøvede aflive dyret. 

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

"Fantastisk greb". Rohan ændre sit greb på øksen og går hen mod det liggende bæst. "Du har ikke noget imod at jeg tager hoved med, som bevis på at bæstet, og landsbyens problemer, er løst, vel?"
Dværgen står med hævet økse klar til at hugge, da han stopper sig selv. "Hvis den gode herre vil træde et skridt eller to tilbage, så hans tøj ikke bliver griset til...."
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 19.01.2020 19:50
"Deeeeet ville jeg helst undgå," sagde Zahinael straks og trak stavelsen lidt ud, mens en overbevisende løgn formede sig  i hans hoved. 
Lejesvende. De skulle altid bruge beviser for at få deres løn. På den ene side var det irriterende - på den anden side krævede Zahinael også selv beviser, hvis det var muligt, når han sendte folk ud. 
"Jeg har lovet min arbejdsgiver hele bæstet, så det kan blive ordentligt gennemgået," fortsatte han i et overbevisende flydende tonefald. "Du ved, så det kan blive undersøgt, hvordan det er skabt. Vil en af dens klør være tilfredsstillende? Måske halen?"

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

"Hmmm...." Dværgen kigger eftertænksomt på bæstet og Zahinael. "En pote til at matche med de efterladte spor kunne vel gå an. Så burde alle være tilfreds"

Rohan er dog fascineret af bæstet og manden. "Hvor vil denne necropsi foregå? Hvis dette er et skabt monster, vil der sikkert være flere. Jeg kunne være interesseret i at følge dette spor til ende"

Rohan lægger den ene forpote frem så han kan lave et rent hug.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 26.01.2020 18:26
Zahinael holder sig kun lige i skindet for ikke at vrænge ansigt af kravet om en hel pote. Hvad skal bæstet så løbe rundt på - en stump ende af benet? Hm, måske bæstformeren kunne sætte en ny pote på. Lige nu virker det dumt at ende i en kamp med dværgen. 
"Åh, jeg må indrømme, at jeg ikke er så godt inde i hans virke," svarer Zahinael med et påtaget, men meget ægte udseendet smil, der når rynkerne i øjnene, selvom øjnene ikke udviser megen følelse. "Jeg er blot hyret til at finde dette bæst. Men jeg kan da sende bud efter dig, hvis han er villig til at dele sine fund? Jeg er sikker på, han ønsker det samme. Hvor holder du til?"
Så kan jeg altid sende et par spioner og finde ud af, hvad du ved, og om du bør holdes øje med, tilføjer dæmonen i sine tanker. 
En så godt udrustet dværg kan umuligt være andet end problemer. 

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

Rohan hæver øksen og med øvet præcision hugger han højre pote af ved ledet. Da han undgår knoglen, er det et rent hug. 
Poten putter han i en større læder sæk. En sæk der nemt ville kunne indeholde et menneskehoved, og med lidt snilde sikkert også et oksehoved.

"Landsbyen på den anden side af skoven..." Han indikere en retning. "...Er hvor jeg holder til, det var dem som hyrede mig til at dræbe bæstet her. Tænker at de sætter pris på at jeg bliver et par dage og bruger noget af belønningen for jeg drager videre."

Rohan kigger igen på bæstet og undres. "Det er første gang jeg har kæmpet mod sådan et bæst her, men andre monstre jeg har besejret blødte ikke så meget efter det var døde."
Dværgen knæler ned for at undersøge bæstet nærmere. En ubehagelig tanke sætter sig i hans hoved: "Han har da dræbt bæstet bæstet, har han ikke?"
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 27.01.2020 19:54
Dyret er på ingen måde dødt. Lammet af den intense smerte fra smertekuglen, ja, men absolut ikke dødt endnu. 
Zahinael hører efter hvad dværgen siger om sit tilholdssted og smilet svagt. Det vil ikke blive svært at finde frem til ham i det mindste. Han er også en rimeligt genkendelig dværg med alle de sære runer på kroppen. 

"Hmm, ja, det må være noget, eh, nyt," svarer han fraværende, mens han i smug lader endnu en lille gråhvid kugle falde ned på bæstet, hvor den går i opløsning og synker ind i dets hud. 
Mere smerte af samme type, der før har vist sig effektiv på dyrene, og Zahinael har haft masser af forsøgskaniner den sidste uges tid. Egentlig var det nogen andres opgave at indfange bæstet. Men som sædvanligt kunne spionmesteren ikke stole på, at noget blev gjort, hvis det ikke enten blev gjort af hans egne folk eller af ham selv. 

"Men det kan være jeg skal gøre noget ved det så jeg ikke tiltrækker flere," tilføjer han, stadig lidt fraværende, mens han hiver noget stof frem fra en lomme og ser på såret. Det er nu stort. "Du har ikke noget ild, har du?" 
Zahinael ved, der ikke er flere bæster løst, men det er en god nok undskyldning for nu. Bæstets ene øje er halvt åben, og smerten skriger ud af det. Zahinael skænker det ikke en ekstra tanke.

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

Rohan havde knælet ned for at undersøge bæstet, men bliver overrasket over spørgsmålet. "Ild? Jooo.... Jeg skulle gerne stadig have liv i piben." Rohan rejser sig og finder sin pibe frem. Det er en pibe med et låg på så gløden kan ulme længe. Han får liv i piben, med duften af tobak og vedhjælp af et par tørre blade, tilbyder Rohan en lille flamme til Zahinael.

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 02.02.2020 19:23
Zahinael ser skeptisk på piben og ned på den voldsomt blødende pote. Hvis bæstet forbløder, inden han når at få det tilbage, vil det være ligegyldigt overhovedet at have fundet det, og hvis det ender med at dø og det bløder på hans vinterfrakke... Han skærer en grimasse og en smule vrede dukker op i hans blik.
"Jeg mener til blødningen," siger han med en lille snerren i stemmen, men holder sig dog fra at tilføje et skælsord om dværgen. "Der skal væsentligt mere til end en pibe."
Hurtigt samler han lidt kviste sammen i skovbunden og gestikulerer til dværgen om at få gang i noget lidt større ild. 
Dværgen er en knapt så velkommen tilføjelse til hele situationen, og Zahinael har mest lyst til at hive bæstet væk og være ligeglad med, om han finder ud af, at det stadig er i live, men tanken om blodstænk på frakken holder ham fra et være så overilet i sine handlinger.

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

Piben bliver lukket og pakket væk igen. Med den sikkert afvejen løfter Rohan øksen mod Zahinael. "Døde bæster bløder ikke!" Rohan er usikker på hvad trolddom Zahinael har påført bæstet. Men han har løjet om at den er død.
En rune i hans håndflade lyser op et øjeblik og et kraftigt vindpust får den sårbare flamme til at gå ud.
"Jeg takker dem for deres assistance med bæstet men nu er det på tide at de rejser videre." Den forcerede høflighed er den sidste Rohan har tilbage af civilitet. Manden foran ham har løjet og sandsynligheden for at han er herre over med bæstet er uhyggelig høj. Grebet i halen virkede rutineret - og kraft fuldt. Rohan studere nøje Zahinael, sandsynligheden for at han er et menneske er også spinkel.
Står jeg overfor en dæmon herre og hans bæst?
En hånd forlader kortvarigt tohånds grebet, åbner snøringen på den forsølvede håndøkse og er så tilbage igen på den store økse.
Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 07.02.2020 16:55
Fordømt. Dværgen har luret, at noget ikke er som det ser ud, og Zahinael retter sig selv op fra sin knælende position ved bæstet. Han træder et skridt tilbage og lægger hånden på sit eget sværdskæfte som en advarsel til dværgen om, at han er klar, hvis han vælger at gøre udfald. Med så mange år med kamptræning bag sig, har han intet problem med at skulle undvige første slag inden han selv får trukket våbnet - dværgen har ikke nødvendigvis en fordel, blot fordi han har våbnet i hænderne allerede. 
Med det sagt ønsker Zahinael på ingen måde at få skåret i sit tøj eller få dværgeblod på det. Han havde ikke klædt sig på til kamp på denne tur - kun til indfangning af undsluppent bæst. 
"Du skal selv tilbage til landsbyen med dit bevis," svarer Zahinael og slår ikke over den mere formelle talemåde ligesom den anden. Hans stemme har dog fået en faretruende tone. "Lader du mig gå med bæstet, skal jeg ikke være dig eller landsbyen mere til besvær."

Rohan Talinssøn

Rohan Talinssøn

Monster/dæmon jæger

Retmæssig Neutral

Race / Dværg

Lokation / Dianthos

Alder / 49 år

Højde / 151 cm

Rohan siger intet, men tager et skridt baglæns. Når han er sikker på fodfæstet, tager han endnu et skridt. Langsomt men i konstant kampstilling bevæger han sig baglæns. Når de er et par meter længere fra hinanden trækker han sin forsølvede håndøkse og holder den op nær ansigtet. Øksehoved at blankt nok til at han kan orientere sig og ikke bakker ind i et træ. Når de er 15-20 meter fra hinanden, vender Rohan rundt og nu er det Zahinael og bæstet som han spejler i øksehovet.

OCC: Er det slutningen på scenen?

Rohan Talinssøn har forladt tråden.

Zahinael

Zahinael

Krystalisianer

Retmæssig Ond

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2037 år

Højde / 192 cm

Alianne_ 09.02.2020 21:21
Zahinael får et stramt, men dog tilfreds smil på læben, da dværgen vælger den logiske løsning og stikker halen mellem benene. Af andre haler tager Zahinael fat i bæstets og begynder at trække det efter sig den modsatte vej efterladende et dybrødt spor i sneen. 
Noget mørkt og ondt flammer kort op i hans blik som han ser sig tilbage mod dværgen, der er på vej tilbage mod landsbyen. Han vil holde sit ord om ikke at være landsbyen til mere besvær - faktisk vil han gå så langt som at flytte hele bæst-operationen, men det er nu mere grundet medarbejdernes skødesløse omgang med bure - men det er ikke længere skjult for nogen, at dæmonen ikke blot er en anden tilfældig lejesvend. Der ligger for mange års bitterhed, had og nydelse ved andres lidelse bag det blik til at man kan være i tvivl om, hvad han egentlig er, og hvor farlig en mand han er.

OOC: Hvis din karakter forlader en scene, kan du sætte det i indlægget under mulighederne for at sætte næste tag i tråden. Når alle har forladt en tråd, slutter den. ^^

Zahinael har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2