Dragonflower 29.12.2019 20:19
Jonatan kunne se på hendes reaktion at det måske ikke helt var tilfældet, hvilket fik ham selv til at rødme som en modnet tomat. Igen rettede hans blik sig stift frem, og han var sikker på temperaturen var gået op, selvom solen efterhånden var gået ned og mørket sænket sig.
Han følte sig ihvertfald meget varm. Måske var han ved at få feber af det pludselig temperaturskift?
En langtrukken stilhed bredte sig, som Jonatan ikke kunne finde på noget at sige, der ikke lød umådelig dumt. Heldigvis fik stilheden ikke lov at strække sig alt for længe. Uheldigvis var det der afbrød den hverken Jonatan eller Clara, men Baron Beck. Den
rigtige Baron Beck.
"Komtesse Erneyll, hvor har De dog været!" lod det, men ikke med den bekymring man normalt ville forvente de ord båret med. Snarer var de bragt på vej med irritation, en irritation der kun blev tydeligere som han fortsatte
"Jeg ventede dem for evigheder siden!".
Jonatan vendte blikket i retning af lyden, og fra en gade der krydsede kajen de gik på, kom en man stormende, som Jonatan bedst kunne beskrive som en opblæst nar med et grimt overskæg.
Jonatan sank en klump som det gik op for ham at det nok var den opblæste nar Clara havde forventet at bruge sin aften med..
Han virkede ikke som nogen behagelig type, og hvis det stod til Jonatan, ville han havde sparet Clara for mandens selskab. Men det var det ikke. Jonatans tanker var langt fra konsekvenserne af at han havde udgivet sig for at være adelig. I stedet var hans tanker fyldt af et ønske om at glatte situationen ud. For Claras skyld.
Jonatan tog en dyb indånding, og gjorde sig klar. Klar til at udnytte en hushovmesters stærkeste egenskab: At gøre ethvert herskab glad.
Høfligt gjorde han sig fri af Clara, og bukkede høfligt for overskægget
"Herre Baron" Jonatan kunne nok ikke genkende det præcise hus, men hans heraldik var stærk nok til at genkende mandens stand.
"Jeg må desværre sige at Komtessens forsinkelse er ene og alene min skyld. I sin ydmyg dydighed afslog hun sig ikke mit selskab, og jeg ser jeg så selvisk har holdt hende fra Deres" insisterede Jonatan, og lagde væk på de gode kvindelige dyder for at tale Clara op, mens han lod sig selv stå for fode - forhåbenligt nok til at Baronen ville finde ham spild af sin tid, og blot feje ham bort... håbede han.