"Jeg gjorde ingenting!" Laurennes stemme rungede skingert i lokalet. Overfor hende sad hendes far og så på hende med et lige dele træt og irriteret ansigtsudtryk. Det var ikke første gang han havde kaldt datteren ind på værelset for at tage en alvorssnak. Han havde fået en klage fra en potentiel ægtemand til hans datter. Hun havde åbenbart fornærmet ham i en sådan grad, at han ikke ønskede noget at gøre med familien. Han havde været et godt parti. Hvad faren ikke vidste var, at Laurenne for en gangs skyld var uskyldig i anklagerne. Bejleren havde uden tvivl hørt om hendes eskapader med tidlugere bejlere, og havde forlangt adgang til hendes kammer. Han var dog mildest talt utiltalende, så hun havde nægtet. Noget han langt fra havde taget pænt. Hun havde da også givet ham en lussing, men hun havde altså ikke fornærmet ham på anden vis!
"Det kan ikke blive ved sådan her, vi havde en aftale Laurenne" Farens stemme lagde ikke op til diskussion, men det var Laurenne ærligt talt ligeglad med.
"Jeg har ikke gjort noget! Jeg opførte mig velopdragent overfor ham, det er ikke min skyld, at du vil sælge mig til en mildest talt klam rigmand!" Laurenne havde knyttet hænderne og hendes blik var fyldt med vrede og trods. Hun burde ikke tale til faren sådan, men han skulle ikke true hende!
Faren rejste sig op og slog hænderne hårdt ned i bordet.
"Så er det nok, Laurenne!" Laurenne stod fuldkommen rank, slaget i bordet havde ikke fået hende til at rykke sig en millimeter. Hun åbnede munden for at smide en svada afsred, men lukkede den hurtigt igen. I stedet udbrød hun en frustreret lyd og stormede ud af lokalet, bag sig kunne hun høre farens vrede stemme kalde hende tilbage.
Hendes første stop var Merrics værelse. Hun håbede på en smule kærlighed og forståelse, men lige i dag var broderen ikke på hendes side. Selv hendes sædvanlige tilnærmelser afviste han blankt. Med frustrerede tåre i øjnene stormede hun ud af lokalet. I stedet satte hun kursen mod Wolframs værelse. Han havde intet valg, han skulle lytte til hendes klager.