Anuki

Anuki

Ypperstepræstinde for Chance

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 28.10.2019 23:07
Anuki havde altid holdt af Ønskespringvandet. Dets essens var den samme som Chances - man kom her for at bede om hjælp med noget, hvor chancerne var små, men håbet stort. Det var også derfor Anuki gik derned en tidlig morgen. Hun regnede ikke med at der ville være andre omkring på det tidlige tidspunkt, men hun kunne allerede nu mærke at hvis de var, så var det fordi det var sjæle, der havde noget tungt at bære rundt på eller vigtige ønsker at dele med springvandet.

Hun havde selv taget et par krystaller med, som hun stod og kastede i én efter én. "For Atlas," bad hun med den første. Hun vidste at hvis nogen af guderne lyttede med nu, så måtte det være Chance.
"Led ham sikkert hjem. Og for Reina," bad hun, som hun smed den næste. "Hun så ikke ud som om hun sover godt for tiden. Og for drengen, med de store blå mærker, jeg så tidligere, han har bestemt brug for lidt bedre held." Hun talte højt og tydeligt, ikke bange for at lade sin gudinde høre sig, men hun regnede heller ikke med at der var andre i nærheden så tidligt på morgenen. Byen var først lige ved at stå op, solens stråler havde kun lige farvet efterårshimlen lysegrå, og der var stadig mørkt i det meste af byen. 

Mest af alt regnede hun med at hjælpe de unge drenge, der om et par timer sikkert ville smide støvlerne og rengøre ønskespringvandet for hver eneste krystal i det. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag var tilbage i Dianthos, sin fødeby, og trods hun havde levet godt halvdelen af sit liv der, var det først nu hun havde haft mulighed for at udforske byen, andet turen fra Livs palæ og til helbrederhuset.
Dag havde heller ikke været sen til at udnytte sin nyfundene frihed. Det var ikke længe efter solopgang hun var kravlet ud af sin seng, og stille havde klædt sig op. Der var ikke mange i Englepalæet der var morgenmennesker, men Dag var stadig ret sikker på nogen havde hørt hende, da hun havde kaldt 'jeg går en tur!' fra hoveddøren, og hun var lige så sikker på, at den nogen ikke havde været hendes mor eller bror.

Dag havde aldrig besøgt ønskespringvandet før, eller hørt om det, så da gaden hun havde gået på åbnede op til en lille plads, hvor en dame stod og smed krystaller i et springvand, var det ikke den anden kvindes tilstedeværelse, men hendes gerning der bragte Dag forvirring. Det virkede som en ret tåbelig ting at gøre. Og de små ønsker den fremmede kvinde udtalte ved hvert kast virkede næsten lige så idiotiske!

Alligevel blev Dag draget videre, til springvandets kant, hvor hun satte sig ned, og betragtede den anden kvinde, til hendes lille ritual var færdigt. "Hvad laver du?" spurgte Dag så, i en blid tone der indbød til svar. En tone hun havde samlet op fra sin fader.
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 02.11.2019 18:14
Først da hun var helt færdig med sit ritual, anerkendte Anuki den unge pige, der havde sat sig på springvandets kant. Hun så over på hende og hævede undrende et øjenbryn af pigens spørgsmål.

"Det her er ønskespringvandet," svarede hun, som sagde det det hele, og slog med hånden ud mod springvandet. "Hvis du kaster en krystal heri og giver Chance dit ønske, kan det være hun vælger at opfylde det." Det så ikke umiddelbart ud som om det ar noget pigen havde hørt før, og Anuki strøg sine hænder over sin ankel-lange kjole, i Chances farver og med Chances symboler.

"Vil du prøve?" spurgte hun i stedet for at forhøre sig ind til pigens religiøse viden, som hun ellers havde været fristet til, og rakte hende en krystal i en åben hånd. Hun var muligvis lidt for gammel til den slags, men Anuki vidste ikke så meget om børn, og slet ikke om teenagere. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dags tålmodighed drænede hurtigt ud mens kvinden fortsatte sit 'ritual', uden så meget som at skæve mod Dag. Hun nåde nær at overveje om hun blot skulle gå igen, da kvinden endelig værdigede Dag sin opmærksomhed, og begyndte at svare på spørgsmålet, hvis man da kunne kalde det et svar.

"Lyder som ønsketænkning for børn" fnøs Dag, og skubbede roligt kvindens hånd og krystallen den holdt, tilbage mod hende selv. At ønske på et springvand lød ikke bare fjollet, men decideret dumt.
"Desuden har Chance aldrig gjort mig nogle tjenester, så jeg ser inden grund til at spilde min tid på hende" tilføjede hun køligt.

Dag havde nok aldrig haft nogen interaktion med templer, guderne eller de folk der forkyndede deres ord, men hun havde læst om dem en del. Hendes fars bibliotek havde haft haft et overraskende kartotek af religiøse tekster.. Hvis Valkar da ikke blot havde skaffet flere, efter at have bidt mærke i Dag var begyndt at dykke ned i emnet.
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 11.11.2019 15:38
Når Anuki virkelig så pigen an, kunne hun godt se, at hun måske var i en alder, hvor det var naturligt at være skeptisk overfor den slags, men det føltes som lang tid siden hun selv havde været teenager, og hun vidste ikke, hvordan man skulle nå ind til folk den alder. Det føltes nemmest bare at være ærlig og åben. 

Hun lod krystallen glide tilbage i sin lomme og så pigen an i et nyt lys. Hun brød sig ikke om at høre negativitet om sin gudinde, men hun vidste, at det var uundgåeligt. Chance svigtede nogen gange, eller folk følte, at hun skyldte dem mere, end hvad de havde gjort sig fortjent til, eller de forbandt hende efter et væddemål, i stedet for at have bedt til hende inden. 

"Føler du, at du har været mere uheldig end andre?" spurgte hun blidt og rettede på sine skørter, inden hun satte sig ned på springvandets kant ved siden af pigen. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag fulgte kvinden med et skeptisk blik som denne satte sig på springvandets kant. Som spørgsmålet lød, kunne Dag ikke andet end rulle med øjnene.
"Mit liv er et langt uheld" fnøs hun, og mødte kvindens blik lige på "Til trods for hvordan jeg ankom her, kan jeg ikke gå. Begge mine ben er faktisk lamme, og har været det siden jeg blev tabt som barn" fortalte hun, som var det den største ulykke der kunne være befaldet nogen i historien. Dags stemme holdt ingen lille mængde af bitterhed, men hendes blik var stadig skeptisk, og nærmest afventende.

Det var ikke mange mennesker Dag havde talt med igennem sit liv, udover dem i sin familie, men mængden af overbærende medlidenhed med hendes situation var uendelig, og hun hadede den lige så kraftigt som hun var afhængig af den. Måske kun mere derfor. Men hun kunne ikke klarer sig selv, ligegyldigt hvor meget hun ønskede det, eller hvor meget hendes far belærte hende om at være sin egen person.
I sidste ende var hun afhængig af andre til at hjælpe hende rundt, og klare selv de mest basale ting i dagligdagen.
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 18.01.2020 16:02
Anuki lyttede med et åbent hjerte til pigens brok. Hun vidste trods alt ikke, hvilken slags uheld der kunne være faldet over hende. Alligevel rystede hun på hovedet, da hun hørte, hvilket uheld der var faldet over den unge pige.

"For mig ser det ud som om at du har været ganske heldigt med noget andet så. Er det en evne, der kan hjælpe dig rundt, på trods af dit uheld?" Aladrios havde mere med livets balance at gøre end Chance havde, men der var alligevel en forbindelse imellem de to guder, som Anuki ikke kunne undgå at se igen og igen. 

"Og dine forældre?" tilføjede hun nysgerrigt, med et blik ned ad pigens flotte kjole og sko, der ingen huller havde. Hun vidste selv, hvordan det var at vokse op med velhavende forældre, så hun så ikke ned på nogen af den grund, men hun kunne godt se, at der var en masse held involveret, som pigen var blind for. "Hjælper de dig ikke?" Hellere blive hjulpet, end at være én af dem, der kørte sig selv rundt på et lille bræt med hjul og levede af at tigge. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag tabte kæben da kvinden kaldte hende heldig. HELDIG?! Havde kvinden overhoved hørt hvad Dag havde sagt? Kvindens videre kommentar gjorde Dag meget stram i betrækket "Ja.. Men jeg kan knap nok være på fødderne en halv time, og kun så længe en gang imellem.. Så jeg kan gå en lille tur, i ny og næ, hvor er jeg dog bare heldig!" sagde hun, med den sidste del dryppende af sarkasme. Hun havde nok synes det var det mest fantastiske da hun første gang havde gået selv, men nu virkede den lige så ubruglig som havde den slet ikke været der. 

Dags øjne rullede som kvinden sprugte ind til hendes forældre "Ihh jo. Der er altid nogen til at bærer mig hvorend hen de lige synes jeg skal være" hun tskede højlydt "Det er så heldigt at have en mor der stadig behandler en som om man var 3 år gammel" fortsatte hun, hendes stemme fortsat tyk af sarkasme.
Dag havde aldrig set ret meget af verdens grusomheder, selv ikke med sin nyfundene 'frihed'. Hun følte sig derfor ganske retmæssigt som den mest uheldige, hårdest ramte pige i hele verden.
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 04.02.2020 23:17
På trods af at det var en stædig og gnaven teenager hun sad med, kunne Anuki ikke lade være med at holde af hende. Hun havde en forfærdelig attitude, men Anuki var af den tro, at forfærdelige attituder i unge kvinder kun førte til selvsikre voksne kvinder, så helt galt skulle det nok ikke gå den unge dame. 

"Hvis du vil bevise for din mor, at du ikke er et barn længere, hvorfor så ikke få et job? Krystaller kan give dig reel frihed og ansvar udenfor hjemmet vil give hende en god grund til at løsne din snor om dig. Jeg har tilfældigvis ét, hvis du skulle blive interesseret."

Anuki troede så meget på sin gudinde, at hvis hun manglede en assistent, og der var en ung pige der manglede et job, så kunne hun ikke andet end at tro på at det var Chances vilje, og tilbyde hende det, hvor lidt kvalificeret hun så end var. Hendes skæbne lå altid i Chances hænder.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag løftede langsomt et øjenbryn. Det var tydeligt præstinden havde fanget hendes opmærksomhed, men Dag var ikke typen der bare sprang i med begge ben, selv ikke når det lød godt.
"Og hvad ville det job så indebærer?" spurgte hun forsigtigt.

Der lå mere i spørgsmålet end det åbenlyse dog. Dag havde aldrig haft et arbejde, og de eneste hun kende der havde, var de folk der tjente hendes mor og far. Hvordan det egentligt helt hang sammen, viste hun faktisk ikke så meget om. Det havde hun aldrig rigtig haft behov for at vide.
Der var ingen tvivl om at Valkar ville have lært hende det på et tidspunkt, hvis Liv ikke var dukket op så pludseligt, og havde taget Nat og Dag tilbage til Dianthos.

Dags blik flakkede kort, inden hun så præstinden an igen "Og hvorfor tilbyde det til mig?" det var ikke ydmyghed der lå i spørgsmålet, hvertfald ikke helt. Der var en god del skepsis, og en anelse mistro. Hvad end 'job' kvinden havde, kunne Dag ikke forestille sig det var noget hun kunne udfører. Hun var jo krøbling. 
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 31.03.2020 00:42
Anuki kunne tydeligt se skepsisen i den unge kvindes øjne, men hun troede fuldt ud på at Chance ville give hende lyst til at tage, tjah, chancen.
"De småting, der skal gøres omkring templet. Jeg går ud fra at du kan læse og skrive?" spurgte hun, imens hun undersøgende så op og ned ad Dag. Det var ikke svært at gætte sig til, at hun kom fra en velhavende familie. "Jeg har brug for hjælp med at nedskrive mine prædikener. Jeg har også brug for hjælp til at kopiere salmer, og til at tømme vores pool for de krystaller, ønskende tilbedere smider i den." Endnu en gang betragtede hun den unge kvinde og prikkede tænkende til sin hage imens.

"Kan du svømme?" spurgte hun så endelig. "Det meste kan fiskes op med net, men... Ja, det er nok nemmest at se selv, hvorfor det ville være bedst, hvis du kan svømme."
Anuki var overbevist om, at en pige som Dag aldrig havde været i Chances tempel. Var man først dér, var man nødt til at lade sig falde for gudinden, tænkte hun. Langs væggene løb der strømme, der så ordentlige ud, men blev til små, vilde vandfald, ude i tempelhaven, hvor de senere sluttede til en delvist underjordisk sø. Hvem vidste, hvor mange krystaller der kunne ligge derunder, når kunne smalle, modige personer ville kunne nå derned? Og guderne vidste, at Dianthos havde brug for at få gang i økonomien igen, efter alle de plager den havde været udsat for for nylig. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dags skepsis lettede en anelse som de første opgaver blev præsenteret. "Jeg kan læse og skrive ganske godt" bekræftede hun. Tanken om at kopierer tekster var ikke synderlig sindsoprivende, men hun viste dog at godt skrivearbejde var en kunst i sig selv, og noget der krævede tålmodighed. Tanken om et job var ganske vist stadig ny, men som den begyndte at tage form, fandt Dag den ikke decideret frastødende. Det ville også give hende en undskyldning for at være ude af huset, hvilket hun kun kunne bifalde.

Dags ansigt ændrede sig dog pludseligt til et af nedladende vantro da præstinden spurgte om hun kunne svømme. Dag himlede med øjnene "Hvad tror du selv? Ugh, jeg sage mine ben er totalt lammede, selvfølgelig kan jeg ikke svømme!" bed hun tvært tilbage med et isene blik.
Dag var ikke ligefrem hvad de fleste ville kalde tolerant, og der var få ting der kunne få hende til at vende på en tallerken så hurtigt, som når det handlede om hendes handikap. 
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 13.05.2020 00:19
Anuki var glad for at blive bekræftet i, at hun havde fundet en rigmandsdatter. Dag var godt nok klædt sådan på, og opførte sig også sådan, men det vigtigste havde nu været at hendes forældre havde skaffet hende undervisning nok til at kunne læse og skrive.

Hun blinkede et par gange, overrasket over Dags følelsesudbrud, da hun fortalte at hun ikke kunne svømme. "Jeg tænkte blot, at ben måske ikke var nødvendige i vandet. Hvad ved jeg, jeg kan heller ikke selv svømme," fortalte hun med et overbærende smil og et glimt i øjet. 
"Hvis du stadig har lyst til at hjælpe mig med de andre ting, er du meget velkommen. Jeg har som sagt brug for hjælpen, og mit tempel er ikke nærige." Hun håbede, at Dag hungrede lige så meget efter frihed, som hun så ud til at gøre, og at løftet om krystaller ville være nok til at overtale hende, for for en gangs skyld lod det til at Anukis personlige charme ikke var nok i sig selv. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag rettede ryggen som præstinden erkendte hun heller ikke selv viste hvordan man svømmede, og fjentligheden i Dags blik falmede en smule ved det. Kvinden havde altså ikke forsøgt at håne Dag og hendes tilstand, men viste simpelthen heller ikke bedre?

Det var ikke ligefrem fordi hun selv viste meget om at svømme, men ben havde virket som en ret vigtig del af det, da hendes fader havde lært Nat at svømme. 

Dag flyttede en smule på sig, og tog et mere moderat, og meget høfligere udtryk end før. "Det lyder interessant, og jeg er villig til at prøve det, og se om opgaverne er.. nogle jeg kan løse fornuftigt for jer" svarede Dag, og rettede sin tone og ordvalg ind til at lyde mindre.. modvillig, og forhåbentlig ville kvindens overbærende natur og tilsyneladende endeløse positive tålmodighed, ikke være blevet presset for hårdt tilbage af Dags udbrud.
Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 16.06.2020 01:01
Det var helt tydeligt, dét øjeblik hvor Dag besluttede sig for at Anuki ikke var helt tabt bag en vogn. Hun var ikke selv helt sikker på at den unge pige havde ret i, at opgaverne var interessante, men måske hvis man kom fra et hjem, hvor man ikke måtte så meget, at de ville vise sig at være interessante alligevel. 

"Det er en aftale," svarede hun og rakte sin højre hånd frem. "Jeg er Anuki Amynta, ypperstepræstinde for Chance. Kom forbi templet når du har tid, så ser vi på opgaverne sammen." Hun smilede stadig sit evigt-søde smil til den unge kvinde og vidste, at Chance ville arrangere alting for dem, så de var i templet samtidig, helt uden at skænke det en tanke at hun nærmest aldrig forlod sit tempel. 

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Trods Dags ellers lukkede og mutte udtryk, var overraskelsen tydelig da Anuki introducerede sig som ypperstepræstinde. Det havde den unge kvinde alligevel ikke set komme, især ikke med den åbne debat de havde haft.
Dag havde altid tænkt gudernes udvalgte mere som Sol, seende dem selv hævet over alle og mere som deres guds vilje på jord, end der for at tjene. Et billede som Anuki bestemt ikke passede ind i.

Dag tog kvindens hånd. "Dag Chaia. Jeg vil komme så snart jeg kan" lovede hun, og følte sig faktisk en smule spændt ved tanken. Det var noget nyt, noget ukendt, og noget hun ville have helt og aldeles for sig selv. Hun frydede sig ved tanken om hvor meget Nat ville hade det. Det i sig selv ville gøre det hele det værd, ligegyldig hvor sær Anuki ellers virkede!

Hvad Dag endnu ikke helt havde gennemtænkt, var konsekvenserne ved at tværer det i sin brors ansigt. Når det var gjort, ville Dag næppe kunne stoppe sit arbejde i gudindens tjeneste igen, hvor kedeligt det end måtte vise sig, uden at hendes bror ville tror han havde vundet.

Dag har forladt tråden.

Anuki

Anuki

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 168 cm

v0idwitch 07.07.2020 23:35
En rynke dukkede frem på Anukis pande, da hun hørte Dags efternavn. Havde hun ikke hørt dét et eller andet sted før? Men det undslap hende præcis før for nu, og hun bed fast i det, så hun kunne undersøge det senere. Hvor end det kom fra, havde hun dog ikke tænkt sig at lade det ændre på sin mening om Dag.

"Jeg vil se frem til det," svarede hun ærligt, og bevægede sig tilbage mod sit tempel - dog med et stjålent blik tilbage på den unge kvinde, hun håbede Chance kunne hjælpe. 

Anuki har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1