I første omgang var der bare ikke plads til den slags frustrationer; han skulle bare væk.
Han havde ventet til langt ud på natten, for at være sikker på ikke at risikere at rende ind i for meget liv. Han havde pakket hvad han kunne i en saddeltaske han kunne have over ryggen og måtte ellers bare indvendigt bebrejde sig selv for ikke at tænke så langt som at anskaffe sig en hest. Det havde bare ikke virket praktisk; men nu havde han jo heller ikke regnet med at skulle flygte på ingen tid, for at et kriminelt netværk ikke skulle hale ind på ham og afsløre hele hans identitet. Allerede nu var han i tvivl om hvor meget folk i rigsmandsrækker vidste - han havde allerede opsnappet rygter i krogene. Aldrig i sit liv havde han troet, at Balzera ville være stedet, hvor hans morale skulle komme på tale og hvor det hele ville kamme over.
Ned langs den ene gade mødte han ikke en levende sjæl, langs den næste passerede han et beruset par, der forsøgte at finde et sted med ro. Da han så drejede om hjørnet fik han tilfældig øjenkontakt med en person, som han først et langt øjeblik efter genkendte og med det samme fik han travlt. Han drejede om på stedet og satte i sprint, desværre ikke hurtigt nok til at komme ude af syne ved første sving. Da han endelig lod til at have rystet den anden af sig var han allerede ved at være udmattet, men han tog stadig ikke chancen og havde også fuld fart på, da han sprang over en halvmur med det formål at fortsætte ned ad gaden, som fortsatte på den anden side af den. Dog var det ikke hvad der endte med at ske ham, da han i stedet for at lande elegant og velkendt på fødderne ramlede ind i en person, der stod umiddelbart på den anden side. Det lykkedes ham ikke at få ordentligt fodfæste og resultatet blev da også at han væltede helt, ikke engang i stand til at gøre et forsøg på at undgå at trække den anden med i faldet, om end det da kunne være muligt for den fremmede at springe til side i tide.
Omtumlet og småforslået rullede han om på siden, for at undgå at ligge på tasken og det tog ham da også lige et øjeblik inden han var helt ved sig selv igen. "Jeg beklager... Virkelig. Jeg har noget jeg skal nå, så... Ja, jeg har ret travlt, du ved." Det lignede ham ikke at være så dårlig til at forklare sig; normalt var han hurtig til at komme med en kommentar. Lige nu var han bare lidt for omtumlet og lidt for optaget af at være på flugt.