Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Det var en klar dag ved Opalslottet, og det tidlige efterår bar en kold, frisk vind med sig, der drev sommerens bløde skyer over himmelen, mod havet, hvor de forsvandt i det fjerne. Solen skinnede varmt, kun sporadisk dækket af de flygtige skyer der passerede den på deres endelige rejse.
Alligevel var børneværelset på Opalslottet isnende koldt. Trods solen var luften kold oppe i de højere luftlag, og med vinduet stående en håndsbredde åbent kunne pejsen ilde følge med.

Ved vinduet sad lille Dag, med sin dyne trukket omkring sin overkrop, og blikket rettet ud mod den sydlige horisont. Hun kunne fint nå vinduet, men selvom hendes tænder klaprede i ny og næ, og hendes bare tær der hang udover sengekanten var mere blålig end godt var, så gjorde hun ingen mine til at lukke det.

Nat havde ikke ville have vinduet åbent, men da Dag havde insisteret var han gået med til det - og så promte løbet ud for at lege et andet sted. Men det gjorde nu ikke Dag så meget. Lige i dag havde hun ikke noget imod at sidde for sig selv. For de havde fået en lille kage til formiddag, og hun havde forsigtigt gemt den. Nu lå et lille stykke af den og balancerede på vinduskarmen, indtil et vindpust blæste den ud eller ned på gulvet. Det varrede dog ikke mange sekunder før Dags lille hånd kom ud fra dynen, og forsigtigt lage et nyt stykke til at balancere i dens sted.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 24.09.2019 09:09
Lyden af tvillingerne var efterhånden blevet hverdag i Opalslottet, noget Valkar ville komme til at savne når de engang skulle videre igen, men for nu ønskede han at få det bedste ud af deres tid sammen. Men efter at have set Nat lege i haven uden sin søster, lod det til at være et godt tidspunkt at tjekke op på hans datter.

Det første der slog ham var hvor rodet tvillingernes værelse egentlig var, men så hurtigt som han fik nok til at rydde det op så hurtigt kunne Nat splitte det ad, men kulden der fyldte rummet var mere slående end rodet.
Han sukkede stille da årsagen til kulden blev tydelig som han fandt sin datter stirrende ud af vinduet, nærmest afventende? Dog så hun ud til at fryse, noget han ej kunne lade stå til. 

Forsigtigt satte han sig ved hendes side og lagde den anden dyne omkring hendes ben, der nærmest så forfrosne ud.
"Er der noget vi venter på min egen komtesse?" spurgte han stille som han strøg sin hånd over hendes hår, ikke at han forstod hvad det var hun prøvede men hun skulle vide at han var villig til at lytte.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag tittede ud fra sin dynehule som Valkar trådte ind, og hilste ham med et forsigtigt "Hej far" og et vink, som en lille hånd stak ud. Der var dog noget let tilbageholdt over hilsenen, og i et øjeblik hvor Dag troede Valkar ikke kiggede, rakte hun hurtigt ud og skubbede kagen i vindueskarmen ud. Det gjorde dog lidt for at skjule det kage der allerede var blæst ned på gulvet, så vel som det hun stadig gemte i skøddet under dynen.

Der var undring i Dags blik som Valkar lagde dynen over hendes ben. "Jeg kan altså ikke mærke noget dernede" sagde hun, forvirret over han pakkede hendes ben ind. Måske havde han glemt det? Det var jo også ret mærkeligt. Især nu hvor hun kunne gøre sine ben normale en gang imellem. Ikke at hun gjorde det særlig meget. Hun kunne stadig ikke gå alligevel, og hun ville ikke gøre noget Nat ikke kunne.

Dags læber krøllede sin ind og blev en smal streg, som hendes far spurgte hvad hun ventede på. "Jeg venter bare på Nat kommer tilbage..." mumlede hun, og skævede lidt op mod Valkar. Men hun kunne ikke se ham i øjnene efter at have løget sådan, så i stedet lænede sig ind mod ham, og puttede sig lidt ind til ham.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 24.09.2019 23:30
"Hej min skat" hilste Valkar tilbage og lod for nu den dumpende kage være usagt mellem dem, selvom dens duft var tydelig i rummet.

Roligt aede han hende over håret "Bare fordi at dine ben ikke fryser bliver de stadig kolde, prøv at ligge en hånd på dine fødder" foreslog han og flyttede lidt på den ekstra dyne så hun lettere kunne komme til "Selvom dine ben ikke mærker noget for det meste skal du stadig huske at passe på dem" fortsatte han påpasselig med ikke at lyde for kommanderende, men han ville hest ikke at hun kom mere til.
En del af ham følte at hun manglede selvtilliden til at stå på egne ben, men hvad der gjorde at hun ikke ville havde han ikke fundet ud af endnu.

Blidt kyssede Valkar Dags pande, der var tydeligt et eller andet i klemme, det stod nærmest skrevet på hans lille piges ansigt "Jeg ser, det kan nok tage noget tid før at han kommer tilbage, men hvorfor er der kage på gulvet min lille komtesse?" med en fri hånd nussede han blidt hendes arm, for selvom der var noget skjult kunne han ikke andet end elske hans lille Dag som hun puttede sig ind til ham.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag skævede lidt mellem sin far og sine ben, inden hun påpasseligt fik møflet sig rundt og strakt sig, så hun lige kunne nå sin fod med fingerspidserne. Hun gispede let og trak hurtigt fingrene til sig, som hun mærkede hvor kold foden var. "Det er ikke rart.." mumlede hun utilfreds, og lagde hånden på hans, for at føre den og dynen tilbage over hende. "Undskyld.. Jeg skal nok passe bedre på" tilføjede hun som hun lænede sig ind mod ham igen. Nat ville blive sur på hende hvis hun ikke passede ordenligt på sig selv når han ikke var der til at passe på hende!

Dag nikkede bestemt for at vise, at hun godt viste der nok gik længe inden Nat kom tilbage. Han kunne sagtens lege hele dagen! "Det faldt ned" mumlede hun skyldsomt og gemte sit ansigt ind mod Valkar. Hun var ikke så berørt af at have gridset, for det var aldrig noget hun og Nat var blevet lært var et problem, men hun ville ikke lyve for sin far!

Forsigtigt kiggede Dag op på sin far. "Far?" spurgte hun forsigtigt "Jeg.. jeg har gjort noget virkelig slemt" indrømmede hun så lavmælt, og som hun kiggede op var skammen tydelig i hendes store øjne. 
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 25.09.2019 23:26
Blidt fandt Valkars læber sin datters hår da lektien sank ind, ind i mellem undrede han sig over hvad Liv faktisk havde lært børnene, udover at forkæle dem på det groveste. Heldigvis lod det til at Dag havde interesser han bedre selv kunne sætte sig ind i, og at hun faktisk lod til at gerne ville lære mere også selvom det blev svært, noget hendes bror ikke lod til at formå.
"Det er jeg glad for at høre, og bare rolig der er ingen skade sket"

Det var ikke unormalt at Nat glemte at hans søster ikke kunne løbe lige så meget rundt som ham selv, men ofte når det skete så plejede Dag at fordybe sig i sine bøger istedet, men hele kage misæren samt de manglende bøger undrede ham stadig. Forsikrende aede han hende, hun skulle vide at han altid gerne ville lytte.

"Ja min skat?" svarede han stille og så ned op hende, skuffelsen gav vej for stolhed, for hun valgte at fortælle sandheden "Hvad har du da gjort?" spurgte han roligt, givenede tid til at hun kunne finde sine ord.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Som Valkar forsikrede lille Dag om, at det var okay, fik det et lille smil frem på hendes læber igen. Det holdt dog ikke længe, da hun bevægede sig ud på dybere vand.

Det tog lidt før Dag fortsatte, lange sekunder hvor hun vred hænderne i sin fars skjorte, og ikke ture se ham i øjnene. "Jeg.. jeg har en.. hemmelighed" fik hun til sidst frem, mens hendes blik flakkede op mod Valkar, de store øjne våde som tårene truede med at presse sig på. Hendes stemme var som en lille mus. Hun forventede at få skæld ud. Hun viste hendes far ville blive sur og vred og skuffet, sikkert lige så sur og vred og skuffet som Nat ville blive! Mor havde altid sagt de ikke måtte have hemmeligheder, for hinanden og især ikke for hende! Men Dag havde en hemmelighed, som hun havde holdt tæt ind til brystet i flere måneder før hun var kommet til Opalslottet.

Dag så endelig ordenligt op på sin far, og bed sig i læben "Du.. du må ikke sige noget til Nat! Lov du ikke siger noget til Nat!" bad hun. Kun hvis han lovede det ville hun fortsætte.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.09.2019 00:00
Valkars blik mildnedes som det så ned på hans datter, der tydeligt havde svært ved at fortælle hvad der var sket. Blide strøg mødte hendes hår, stille og roligt med et håb om hun kunne mærke at han var villig til at lytte. Hvad end hun havde gjort kunne det ej være så slemt som hun fik det til at lyde.

"Åh jeg ser" svarede han roligt, en hemmelighed ligefrem? Han havde svært ved at se hvad det kunne være for en hemmelighed der ville have sat sine klør så dybt i hende, og fyldt hende med så megen misbehag.
"Du har mit ord Dag, jeg skal nok ladevær med at sige noget til Nat" lovede han ærligt,og plantede et kys på hendes pande.
Han vidste ikke hvordan han skulle have det med at Dag havde hemmeligheder, det var nok noget hun blev nødt til at lære før eller siden, men hun var dog lidt for ung til det efter hans smag.
Men et løfte var et løfte, og han ønskede ganske sandfærdigt at vise at hun kunne stole på ham med hvad end det måtte være, forhåbentlig var det blot noget ganske uskyldigt.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag krympede sig en smule. Selvom Valkar slet ikke virkede vred, så viste hun det hun havde gjort var virkelig virkelig skidt. Men... Far havde lovet ikke at sige noget til Nat, og hvis hun skulle holde det helt hemmeligt for sig selv meget længere så ville hun eksplodere! Så.. måske var det okay at have en hemmelighed sammen med far?

"Jeg.." hun sænkede stemmen til en hvisken, som var hun bange for Nat skulle høre det alligevel "Jeg har en hemmelig ven" indrømmede hun med et lille snøft, som tårene virkelig pressede sig på nu "En som Nat ikke kender til, en.. en ven der bare er min" fortalte hun skamfuldt, og det var tydeligt det fyldte utrolig meget i hendes lille verden.
"Han hedder Sir Alistair og er ridder! Han kom ind af mit vindue en dag jeg sad selv og læste, og han var virkelig rar og flink og..." hun snøftede igen og tårene begyndte at trille ned af hendes kinder "Og jeg ville ikke have han skulle være Nats ven.. Jeg ville bare... gerne have en ven.. der bare var min ven" mumlede hun, mens hendes ord blev mere og mere uforståelige mellem hendes lavmælte stemme og gråden, der fyldte mere og mere.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.09.2019 16:08
Valkar bukkede sig lidt ned for at lettere kunne lytte til Dags hvisken "En hemmelig ven?"  gentog han med en stille hvisken, det var noget forsikrende at det bare var en ven hun ikke delte med sin bror, for jo det var skam fint at de delte ting i blandt sig, men han kunne nu ikke se problemet at de havde hvert sit.

Som tårene trillede ned af de små kinder kun han som så mange andre fædre ikke gøre andet end at knuge hende ind til sig "Bare rolig min egen, det skal nok gå" Han holdte hende bare ind til sig uden at sige noget et øjeblik, at have noget der var ens eget i en verden der deltes med Nar måtte i sandhed være utroligt svært. 
"Min søde skat, der er helt iorden at have ting der er ens egne, forstå mig ret det er er helt fint at dele med din bror men i er to forskellige personer, i deler jo heller ikke samme navn" forklarede han lavmeldt så hun ikke behøvede at frygte at Nat hørte dem.
"Men min søde skat, kan du ikke fortælle mig hvordan Sir Alistair kom ind af vinduet?" Han kunne ikke få det til at passe at den ridder skulle være kravlet ind af at vindue.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag puttede sig tæt ind til sin far, og holdt godt fat i hans skjorte, som afhang hendes liv af det. "N-nej! Det er ikke iorden, det siger mor og Nat selv!! O-og Nat deler alle sine venner med mig, nogengange!" græd hun, og som hendes frustation steg, nærmede den sig mere og mere en hylen. "Jeg har ikke ting! Nat har ting og han deler altid med mig!" fortsatte hun, og hendes ord druknede næsten i gråden, som hun endelig havde fået prikket hul. Hun havde altid vist, på en måde, det ikke var rigtigt. Hvis Nat måtte have ting der var hans, hvorfor måtte hun så ikke? Nat delte selvfølgelig, men alting var hans. Nats. Ikke Dags. Dag havde ikke noget, udover Nat. Og mor. Det virkede ikke rigtigt, men mor og Nat sagde det var sådan, så det måtte jo være rigtigt!!!

Dag hylede for en tid, og holdt sig bare tæt til sin far, indtil hun ikke havde mere gråd i sig. Snøftende tænkte hun på Sir Alistair. Han ville ikke være stolt hvis han så hende tude sådan! Så hun tørrede sine øjne og næse i sin far, og prøvede at svare, uden at hendes lille stemme rystede alt for meget. "Han.. fløj ind af vinduet til mig, og jeg delte min kage med ham! Så.. jeg tænkte hvis jeg lagde lidt kage i vinduskarmen.. så kunne det være han kunne finde mig, selvom jeg er helt vildt langt væk!"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.09.2019 18:16
Dags ord skar ind i Valkars sjæl, hvordan kunne Liv have ladet så megen uret ske mod Dag!?! Til hans held kunne hans datter ej se vreden der ulmede i hans blik, men blot hører hans trøstende stemme. "Dag, du har lige så megen ret til at have venner og ting som din bror, han er ikke bedre end dig..." fortsatte han og knugede hende ind til sig, han vidste at Liv havde sine problemer, men at lade dem gå udover hendes og hans børn var noget han ikke kunne lade stå til. Hvordan han skulle finde en løsning på problemet var kun et spørgsmål om tid. 
Det var tydeligt at Nat skulle have en kortere snor end Liv havde givet ham, men som det lød fra Dag ville blot det at sætte ham i snor være en prøvelse.

Blidt nussende Valkar sin datter som gråden fik lov at løbe frit, indtil at hun fandt sine ord igen, Valkar nikkede lidt som hun fortalte, hvad end den her Sir Alistair var så var han mere end det stykke legetøj han havde forventet. "Jeg ser, hvordan ser Sir Alistair ud kære? Bare så hvis vagterne ser ham kan jeg fortælle dem at han er en æret gæst" smilede han til sin lille komtesse.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag snøftede lidt stadig, trods hun prøvede at holde op "M-men.. det er ikke hvad Mor og Nat siger! Nat er bedre, og jeg er rigtig heldig at han altid er der til at passe på mig!" hendes læber skælvede en smule "Han passer altid på mig, og så går jeg bare og har hemmeligheder for ham" pep hun og kiggede op på sin far "Er jeg.. en dårlig søster?" spurgte hun helt fortvivlet. Hun kunne ikke helt forstå hvorfor hendes far sagde som han gjorde. Det var noget helt andet end mor normalt sagde.. mor sagde altid hun elskede dem begge lige højt! Men når Nat sagde han var den bedste ville hun altid kysse hans hår og sige, at selvfølgelig var han det!

Tankerne om Sir Alistair gav Dag lidt mod igen. "Han.. er så høj" sagde hun og angav omkring 10cm mellem sine små hænder "Og han har den finest gyldne fjerpragt! Men han er ikke altid en stolt magisk fugl. Han er nemlig forbandet, så nogle gange er han et frygteligt monster.. Han gemte sig da det skete, så jeg ved ikke hvordan han ser ud, men han havde en rar stemme! Han kunne slet ikke snakke som fugl, men pegede på bogstaverne i den bog jeg sad med, og så fandt jeg helt selv ud af hvad han sagde!"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 29.09.2019 22:15
Valkar nussede blidt sin datter, hvad var det for noget ævl de havde lært hende?! "Min kære skat" rystede han lidt på hovedet og kyssede hendes hår "Du er ikke en dårlig søster nej" insisterede han og gav hende et godt klem før han fortsatte. 
"Nat er god til mange ting ja, men Nat er ikke lige så god til bogstaver som dig" for om end Nat var i hans hjerte, kunne Valkar ikke andet end holde af Dag på en måde han ikke kunne forklare, andet end at han nok så mere af sig selv i hende, andre sider end dem han så i Nat.

Valkar nikkede lidt igen, så det var en fugl der var ridderen, det gav mere mening- dog måtte han rynke brynene noget så voldsomt da fuglen kunne blive til et monster. "Det er godt at du kunne bruge dine bogstaver til at forstå ham" smilede han lidt påtaget, bekymringen lå kun skjult lidt under overfalden i hans blik. "Kom Sir Alistair ofte forbi?" spurgte han så, det lød ikke til at fuglen ville Dag ondt, men der skulle tydeligvis være nogen der holdt øje med den slags fremover.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag snøftede en smule, men mindre end før, som hun lurede op på sin fader igen "Naaaj.. det er han ikke" indrømmede hun. Hun viste godt Nat ikke var så god til at læse som hun var. Nat gad det ikke, og bad nogle gange hende læse ting op, også selvom han ikke altid mente der stod det samme som hun, ud fra de billeder der var!

Med lidt besvær fik Dag sat sig en smule mere op, dog uden at bevæge sig ud af Valkars arme. Hun var nok en stor pige, men hun var ikke helt stor nok til ikke at ville putte når hun var ked af det. "Sir Alistair kom kun den éne gang, et par dage før mor skiftede.. Men jeg tror ikke han ved vi skulle helt herop!" svarede hun "Og jeg tror ikke han ville spørger mor hvor jeg var..." sukkede hun lidt. Hun var ret sikker på Sir Alistair ikke ville vide hvem han skulle spørger heller, siden mor ikke var som hun plejede. Mande-mor var lidt farlig synes selv Dag.
"Men jeg tænkte hvis jeg lagde kage ud til ham, så kunne det være han kunne finde mig, selvom det er langt væk!" tilføjede hun håbefuldt, og skævede lidt mod vinduet.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 11.10.2019 11:00
Blidt strøg Valkars sin hånd over sin datters hår, et stille smil på hans læber som hun gav ham ret i at der var noget hun var bedre til end sin bror, der lod til at være håb endnu. "I er to personer, Dag og Nat, der vil være ting i ikke er lige gode til, men jeg er sikker på at du kan gøre hvad end du sætter dig for min komtesse" Smilede han varmt og stolt, han var sikker på at hun nok skulle blive hvad end hun ønskede! Om han selv skulle bane noget af vejen for det.

Valkar nikkede lidt, lidt mere tryg ved at Dag kun havde haft besøg af hvad? en formskiftende fugl? den ene gang, men selvom situationen var mildest talt besynderlig, så savnede Dag sin ven, tilsyneladende det eneste Nat ikke havde taget fra hende. "Nej, det vidste han nok ikke" Startede han, han kunne ikke lige se hvordan fuglen skulle finde ud af hvor Dag var taget hen.
"Det er en god tanke, men jeg tror ikke at han kommer, selvom jeg tror på at han har ledt efter dig og ser frem til at du kommer tilbage til Dianthos en dag" han plantede et kys på hendes pande.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dag kiggede op på sin far med store øjne, der stadig var lidt våde efter hendes gråd. "Vil det sige... jeg kan blive lige så klog som dig far?" spurgte hun betaget, med håbet skinnede forsigtigt. Hvis hun kunne det, så var det okay. Så kunne hun bare tænke sig til smarte måde at gøre alle de ting andre folk kunne normalt!

Dags lille underlæbe stak ud som Valkar forklarede at hendes ven nok ikke kom, og hun skulle vente helt til hun kom hjem til Dianthos med at se ham. "Men.. jeg savner ham!" protesterede hun svagt, ikke at hun troede det ville gøre en forskel. Men måske kunne far gøre noget, så hendes ven kunne finde hende alligevel?
Lidt betuttet lagde hun armene over kors og lagde sig ind mod sin far "Måske skal jeg lære at flyve først.. Han sagde jeg nok skulle komme til at flyve en dag, hvis jeg ville.. Man skal nemlig ikke bruge ben for at flyve" hun kiggede op på sin far igen, den betuttede mine allerede erstattet af under "Viste du godt det far? At man kan flyve, selvom ens ben ikke virker?"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 11.10.2019 20:29
Et smil så varmt som en sommerdag bredte sig over den stolte faders læber, "Min kæreste skat, du kan blive klogere end mig hvis du prøver hårdt nok" svarede han opfordrene, hvis hun prøvede ville hun kunne række hånden op og tage stjernerne ned, det var han sikker på.

Valkar plantede endnu et kys på sin datters pande, "Det forstår jeg godt, men nogengange er man nødt til at vente for at ting kan lade sig gøre" forsøgte han igen, en træls lektie, men en der kunne gavne hende meget hvis hun tog den til sig.
Dog måtte han blinke et par gange, flyve ligefrem? "Mmh, de fleste bruge vinger" nikkede han kort og lod sine sorte og hvide vinger dukke op for at understrege sin pointe. "Men du har ret min skat, men behøver ikke ben for at flyve" Dog gjorde de landingen noget nemmere, ikke at han nænnede at burde Dag med den sandhed lige nu.

Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Om Dag nogensinde ville trække stjernerne fra deres plads på himmelen var måske tvivlsomt, men de små stjerner der blev tændt i hendes øjne ved Valkars opmuntrende ord, var ikke til at tage fejl af. De lyste og glimtede med barnlige håb og drømme, der tog den faderlige opfordring, som pureste sandhed. "Så kan jeg også vinde over dig i det der spil Herbert har lært mig!" sagde hun med et ivrigt grin "Han siger man skal være klog for at spille det, og det er derfor han lærte det til mig og ikke Nat" fortalte hun, og det var tydeligt hun havde det lidt mærkeligt med det, men stadigvis nok viste han havde ret. Hun var generelt smart, men ikke altid smart nok til at snyde sig selv, og hun viste godt hun var klogere end Nat når det kom til stykket. "Men jeg har ikke vundet over Herbert endnu... men når jeg gør, så vil jeg også spille skak mod dig far!" erklærede hun, som hendes selvtillid nåde nye højder, men samtiddig blev tempereret af Valkars lektie. Hun viste ikke om Sir Alistair spillede det spil, men hvis han ikke gjorde, så kunne hun lære ham det, når de sås igen!

Dag kiggede betaget op på sin fars vinger "Far!!" udbrød hun overvældet. De var ikke så store som mors, men Dag kunne virkelig godt lide farven! Både sort og hvid, ligesom Nat og Dag! "Far!" udbrød hun igen, og trak ivrigt i hans skjorte "Kan du flyve med mig?! Jeg kan flyve med dig!!"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 127 år

Højde / 182 cm

Erforias 18.10.2019 21:31
En varm klukken undslap Valkar, ikke nok lyste Dags øjne af en glæde han sjælendt havde set i dem, men lige så have Herbert ikke kunne dy sig og havde lært Dag at spille skak, han var en god mand, der var ikke andet at sige. "Herbert har ganske ret, det er et spil Nat næppe ville synes om" kom det lidt mere diplomatisk end Herbert nok havde fået det sagt, men det glædede ham nu stadig at Dag syntes om det. 
"Selv hvis det ikke sker med det samme, så spiller jeg gerne med dig min komtesse" smilede han og rodede i de brune lokker, et spil der kunne blive deres ting.

"Ja min egen?" Smilede han varmt, næsten lige så betaget af at se på hende stirre imponeret på hans vinger. For hendes skyld strakte ham dem lidt mere, mest at imponere sin datter lidt mere. "Hvis du tager varmt tøj på, så kan vi godt" smilede han til hende og plantede et kys på hendes pande, alt imens at han forsøgte at finde ud af hvor hendes varme tøj faktisk var. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack
Lige nu: 1 | I dag: 2