Det var et fantastisk syn at se de store bredde bymure der omgav hovedstaden, og hvordan folk kom fra flere afkroge af landet for at nå til dette midtpunkt. Øjnende var fulde af forventning som han kiggede op og så paladsets høje tårne. Gemt derinde, hvor riddere, krigere og andre af lysets rang gik rundt og havde deres hverdag. Hverdagen hvor de kunne beskytte den almene befolkning. Arion fik helt sommerfugle i maven og da han var indenfor byens mure takkede han de andre for rejsen og drog afsted. Optimistisk.
Optimisme får sine knæk i livet, og det var også en noget mere slukøret Arion, som sad på kærrevognen med hø og gumlede fraværende på et stykke brød. Det var ikke gået så godt. Det han nu engang kendte til, efter de barnlige slåskampe han havde haft i livet, var ikke nok. Han havde taget fejl i at lyset tog alle ind for at oplærer. Det krævede noget talent allerede til at starte med, noget som han ikke ligefrem kunne prale af at have. ”Gi’ mig din taske!” Arion kiggede forskrækket op og ind i øjnende af en spinkel dreng der på ingen måde kunne være ældre end Arion selv. ”H-hvad? Hvorfor?” uforstående overfor situationen han stod i. Hvad ville han dog med hans taske? ”Bare gi' mig den!” Arion blev hevet ned fra kærren i et forsøg på at fastholde grebet i tasken med mad, tæpper og andet godt til rejsen. ”Hov, vent nu, det er min!” SMASK. Arion tog sig til næsen som hans øjne begyndte at løbe i vand, og den anden dreng stak i løb. En smule omtumlet fik Arion tørret sine øjne og løb efter ham. Hvilket endte ud i at de tog drenge stod og kæmpede om tasken, og til sidst kom op og slås. Indtil de blev stoppet, af nogen mænd Arion bemærkede var i rustning. Og tog dem med.
Arion var forvirret over hvad der foregik, og han ømmede sig gevaldigt, især sin næse, mens den anden knægt hele tiden forsøgte at flygte ud af byvagternes greb. Han vidste ikke hvor de var på vej hen, men forstod godt hvorfor den anden ville flygte. Han havde ikke ligefrem været lovlydig i sit forsøg på at skaffe sig nogen fornødne genstande. Arion fik med det samme ondt af ham, men der var ikke så meget at gøre. De blev hevet med ind til en snak, nok mest for at beslutte hvem tasken nu engang tilhørte.