Muri 26.12.2018 01:54
(Melodi: Om lidt bli'r her stille)"Så koldt, en tidlig morgen.
Lidt lys, i stalden står.
Jeg er træt, kan ikke vågne.
Tænker på... Alt det jeg ikke når."
Theo sad på en høballe, lænet op ad en af lågerne til en boks. Lutten var lagt mod det ene lår, som han lod fingrene glide hen over strengene i sin mindre seriøse sang. Intet af det passede. Det var ikke tidlig morgen, det var sen formiddag. Han var ikke træt, tværtimod var han ret frisk, nu da han havde været oppe og i gang i flere timer. Han var også færdig med staldarbejdet for nu. Staldende var muget ud, alle heste havde fået mad og vand, der var fejet og støvet af, så der så pænt ud, hvis der skulle komme folk ind for at købe. Det var de instrukser han havde fået af Gordon. Hestene skulle ikke fodres igen før om et par timer, og derefter skulle de slippes løs på den aflukkede fold. Indtil da, kunne han slappe lidt af og nyde sin musik. Køligt var her, men Theo var efterhånden vant til det, eftersom han brugte tæt på hver dag i stalden. Derfor var han kun klædt i sine tætsiddende, sorte hoser og en alt for stor, cremefarvet skjorte.
Fingrene blev fortsat strøget hen over strengene på lutten, der overhovedet ikke blev holdt rigtigt, men han formåede stadig at få nogle beroligende melodier, til at give let genlyd i stalden. Hesten, der stod i boksen bag ham, havde stillet sig med hovedet ud over lågen og mulen lige ved siden af Theos vildrede af kort, brunt hår. Han tog det som et tegn til, at den nød musikken lige så meget som han selv gjorde. Musikken stoppede i få sekunder, som han løftede hånden for at klø sig på tippen af næsen. Hesten prustede varm luft mod hans kind i samme øjeblik og Theo drejede hovedet mod mulen. "Jeg skal nok fortsætte," svarede han, hvorefter han samlede lutten ordentligt op og gav sig til at spille en del pænere. Den store port til stalden var åben, så lyden fra hans lut ville kunne høres på det meste af gården. Gordon ville nok også høre det, hvis han altså ikke befandt sig inde i huset, men det gjorde han oftest på dette tidspunkt.

All is good ~ In a famine