Den sorte hingst pruster og slår med hovedet.
" Rolig, jeg ved godt du er træt af at være i dette våde helvede, men der er ikke så meget at gøre ved det lige nu," mumler hun bildt til hingsten, imens hun klapper ham blidt på halsen.
De har rejst i lang tid, og kun holdt korte pauser, fordi tid er penge, og penge er noget en lejesoldat altid mangler.
Moraine havde dog hørt et rygte, båret af købmænd og deres vagter, om at der skulle være masser af arbejde i hovedstaden, så længe hun bare når helskinnet derhen, hvilket heldigvis er lykkes, siden at hun kan se den store bymur omkring 1 km. væk fra hende.
En hånd stryger det våde klæberende hår væk fra hendes ansigt og endnu engang tænker hun over at hun skal få afskaffet sig en form for halstørklæde til at skærme sig imod vind og vejr, eller endnu bedre en kappe med hætte.
- Et glas vin, et godt måltid og evt. et spil terninger, ville ikke være så dårligt på denne dag, tænkte hun, imens hun kiggede op mod den grædende himmel.
- Men først skal skal jeg igennem bymuren og finde et sted at slå mig ned.
Hun skæver ned til hesten.
- Og Eclipsim fortjener også at få varme og mad efter denne lange tur.
Men køen er lang, der er mange som gerne vil ind for bymuren inden den tunge port bliver låst for aftenen.
- Hvis jeg ikke når ind, bliver det endnu en nat i vådt vejr.
En tanke hun på ingen måde kunne holde ud at skulle tage stilling til.