Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Det var stadig tidligt på morgenen da Sofie gik mod Leanders temple, med et sjal trukket tæt om skuldrene og en smule op under ørerene. Det var ikke første gang hun var i tempel distriktet, men det var første gang hun var nær Leanders tempel. Frugtbarhedens gud var ikke som sådan en Sofie havde beskæftiget sig med før, eller havde regnet med hun skulle have noget med at gøre sådan indenfor overskuelig fremtid..

Men omstændighederne var nu til, at hun alligevel fandt sig på templets tærskel. Hun tog en dyb indånding. Der var nok ikke noget. Det havde bare været den ene gang. Kunne det overhoved ske så hurtigt? Sofie bed sig i læben som hun for tiende gang indså hvor lidt forstand hun egenligt havde på den slags. Hvor lidt hun egenligt viste om det at få børn.

Sofie tog endnu en dyb indånding, og pustede langsomt ud igen, inden hun med fast mine samlede sig, og trådte indenfor i templet.

"H-hallo?" kaldte hun mere forsigtigt end hun havde prøvet på. Hun bed sig i læben igen, nervøst. Måske hun bare skulle gå igen.. Der var nok ikke noget alligevel, hun ville bare spilde deres tid!
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 30.06.2018 23:12
Morgengryet bragte stadig et smil til Ishtar Helias, selv efter alle de år. Daggryets røde blandet med det flammende orange badede byen i den nye dags varme, et håb for endnu en chance.
Stille gjorde hun sin gerning i Leanders tempel, Kiles Orden  havde sat deres spor på templet, og det var på ingen måde hvad hun havde ventet. En skamplet der ville blive ændret, samt en prøvelse der blot ville være et minde med tiden.

En ung piges stemme brød den ellers overdøvede stilhed der fyldte templet. "Mit barn, hvad bringer dig til Leanders hus?" Et venligt smil prydede hendes ansigt, det var ikke den første unge pige hun havde hjulpet, og ville næppe blive den sidste. "Kan jeg byde på en kop te?" Varme drikke hjalp ofte på skræmte tunger, og sjæle med tunge byrder. "Haven er også nydelig hvis det er" Solens lys havde også ind i mellem en afslappende virkning.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie drejede sig overrasket mod den anden stemme der pludselig ekkoede i det ellers tomme tempel. Hun så en anelse forfjamsket på den anden kvinde der nærmede sig, og så ud som om hun allerede havde fortrudt hun var kommet til at starte med. "Det er ehm.. jeg havde et par.. spørgsmål" fik hun fremstammet. Lort! Hvorfor var det her så svært. Det var jo bare spørgsmål, og det var jo hvad de gjorde var det ikke?!
Vejledte uvidende sjæle mod gudernes lys og alt sådan noget!

Sofie klemte ballerne sammen og hankede op i sig selv "Te ville være rart, tak!" sagde Sofie noget mere fast. Tanken om at være ude, hvor andre måske kunne høre dem, var ikke lige det hun havde brug for lige nu.

Sofie var ikke helt sikker på hvorfor, men at hun havde været sammen med Rofus på den måde.. det var underligt pinligt at snakke om. Måske fordi hun ikke helt forstod det selv endnu, måske fordi hun aldrig havde været så nær med nogen.
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 11.07.2018 00:07
Smilet på Ishtar Helias ansigt varmede kun mere op som den unde pige fortalte hendes formål. "Ahh jeg ser spørgsmål, heldigvis har vi svar, forhåbentlig dem du søger" kom det med rolig stemme, det var altid svært for de yngre sjæle at stille spørgsmål der havde betydning for deres liv.  

Ishtar Helias nikkede kort. "Te er ganske godt for sjælen" svarede hun ganske venligt, imens hun bukkede sig lidt frem. "Hvis det er mere personlige spørgsmål vil jeg foreslå at du finder en solstråle i haven, Kiles orden er meget.. interesseret i hvem vi snakke med i templet" hviskede hun forsigtigt til pigen. Hun håbede ikke at det ville skræmme hende, men det var bedre end hvis de blev forstyrret midt i deres samtale. "Find dig en plads mit barn, så bringer jeg teen til dig, og så skal vi nok finde dine svar" sagde hun med med sikker stemme.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Overraskende nok blev Sofie ikke skræmt af præstindens advarsel. Tværtimod lod hun kun til at blive mere stålsat, og for et kort øjeblik blev den unge piges øjne hårde, selv midt i hendes egen krise.
Sofie nikkede til advarslen, og søgte ud mod haven som kvinden havde anbefalet.

Der gik ikke mange sekunder fra Sofie havde fundet en bænk sat, så den fangede den tidlige morgensol, til hendes hænder begyndte at vride sig mellem hinanden, og hun pillede fraværende ved muslingemedaljonen gennem sin skjorte.

Lige så meget som hun havde ønsket at trodse sin mor, ønskede hun nu hun var der for Sofie igen.. Hendes mor ville have vist præcis hvad hun skulle gøre.. hun havde jo lidt været i samme situation selv! Selvom Amalia aldrig helt ville have snakke om det, var Sofie ikke dum. Hun kunne godt lige finde ud af at trække 15 fra 29!
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 24.07.2018 23:42
At lave te havde altid været beroligende for Ishtar Helia, et gammelt ritual der stadig havde sin virkning. Især hendes stærke te. Den stærke te bestod af flere forskellige urter, revet rødder samt et par dråber af hendes eget blod. Sammen smagte det krydret og en anelse kraftigt. Dog var dagens blanding tilsat honning, for at komplimentere pigens sødme, samt et enkelt gult kronblad fra en Lauranas lilje. 

Balancerende med en bakke med to simple krus og en åben kande, bevægede Ishtar Helia sig hen mod den unde pige, hun kunne ikke andet end smile over pigens valg af plads. "Her er din te mit barn" kom det venligt som hun rakte pigen med sjalet hendes kop. Hvorefter hun fandt plads ved siden af, bakken placeret mellem dem, og med hendes egen kop i hænderne. Ved svære spørgsmål hjalp det ofte at have hænderne distraheret, så som med et krus te "Jeg håber at du kan lide blandingen, jeg har selv lavet den" kom det lidt stolt, som hun tog et sip af sit krus. Det havde taget hende en del år at få blandingen til at smage godt for langt de fleste, samt at den dækkede smagen ordenligt. 
Roligt sænkede hun kruset, så hendes arme hvilede sig på hendes lår. "Du søgte svar mit barn? Måske jeg kan bringe dig nogle svar du søger?"
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie tog imod kruset med et lille smil og et "Tak". Hun kiggede lidt på teen og vendte koppen mellem hænderne, inden hun tog et lille sip af koppen. Den kraftige smag blandet med sødme og teens varme mindede om hjem, og gav hende et stik af hjemve. Et stik af tvivl. Måske var det her bare gudernes vilje? Hvis der var bid ville det alligevel nok være bedst at tage hjem..

Tanken blev skubbet til side og forsvandt dog hurtigt igen det øjeblik kvinden talte, og trak Sofie tilbage til virkeligheden. "Den er rigtig god" svarede Sofie med en munterhed der ikke kunne undgå at bære en anelse præg af følelserne der havde fyldt hende kun et øjeblik før. Som hørte Sofie godt selv tvivlen tog hun hurtigt en tår mere, for at understrege at hun altså mente det!
Efter smagen havde lagt sig igen på tungen, sænkede Sofie kruset og holdt det blot mellem hænderne i sit skød. "Jo altså..." hun gik istå. For pokker det var jo bare et spørgsmål! Og præstinden havde nok hørt langt dummere, og hvis ikke ja så skulle Sofie jo nok aldrig møde hende igen så det kunne da være ligemeget om det var super pinligt!
"Jeg tror måske jeg er med barn, men jeg aner ikke hvordan jeg kan være sikker" fløj det ud af hende.
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 22.08.2018 23:50
Ishtar Helia kunne ikke andet end smile ved pigens kompliment, den var trods alt noget andet smagsmæssigt end det te folk ellers drak. "Det glæder mig at du syntes om den" svarede hun venligt som hun tog et sip af sin egen kop. Det lod til at det var med til at få pigen til at slappe lidt mere af. 

At pigen gik i stå var ganske normalt, det var sjældent at så seriøst udseende piger bragte lette spørgsmål med dem. Så selv om hun havde lyst til at spørge ind, viste erfaring at det var bedre at lade dem finde ordene selv.
"Jeg ser, hvad får dig til at tro det?" Svarede præstinden som det var det det mest normale at tale om. Før hun stillede sit næste spørgsmål fik pige både tid og ro til at svare, det var på ingen måde hende hensigt at presse pigen. "Har du haft blødt? Før du lå med manden?" igen et simpelt spørgsmål, men vigtigt hvis hun skulle løse det uden brug af evner. Eller i det mindste skjule at hun brugte den.
Med rolige bevægelser førte hun atter sin kop til munden og drak en tår af te'en. "Hvilket svar håber du på at finde? Håber du at du bærer et liv i dig, eller at det måske kommer en anden dag?" Der var mange spørgsmål hun ønskede at stille, men tid og plads var krævet for at pigen kunne male et billede af hvem hun var, og hvem hun ønskede at blive.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie rynkende en anelse på næsen af kvindens første spørgsmål, og synes det var en rimelig mærkelig ting at spørger om. Der var lidt kun én måde sådan noget foregik på! .... var der ikke?
"Fordi vi sådan... var sammen.. på den måde der laver børn" svarede hun, denne gang mere akavet end den første indrømmelse var kommet ud. Tanken om det fik Sofies øre til at blive ild-røde, og hun gemte sig lidt i te-koppen, mens hun tog endnu en tår.
Præstindens næste spørgsmål fik Sofie til at kigge op igen og ligge hoved en anelse på skrå "Jaah det har jeg da, nogle gange nok?" svarede hun, en smule forvirret "Men.. hvad har det med noget at gøre?". Sofie havde da blødt flere gange i løbet af sit liv. Næseblod, sår og skræmmer - hun havde altid været en aktiv pige - og for nyligt også en del mere.. Tanken mørknede hendes ansigt kortvarrigt, men heldigvis kom kvindens sidste spørgsmål, og fjernede Sofies tanker fra det ubehagelige minde.
"Nej." svaret kom bestemt, men ikke forhastet. Sofie stirrede lidt ned i sin te "Jeg.. vil ikke have et barn, ikke nu.. Der er stadig så mange ting som jeg gerne vil, og jeg vil ikke ende så... fraværende som min egen mor" Sofie var ikke sikker på hvorfor hun fortalte denne fremmede kvinde alt det her. Måske var det fordi hun faktisk troede på hun kunne hjælpe. Måske var det fordi kvinden bare var virkelig nem at snakke med. Måske var det fordi Sofie lidt trængte til at snakke om det med nogen, og hun stadig ikke synes hun kunne tillade sig at brokke sig over sin familie til Rofus.
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 03.09.2018 20:47
Ishtar Helia smilte varmt igen til pigen ved hendes side "Du ville blive overrasket over hvor mange der tror at de kan være med barn ved at kysse" Det havde ikke været mange dage siden at en ung kvinde havde været forbi fortvivlet over at hun var med barn efter at have kysset sin elskede i et hedt øjeblik. Det var kært hvor berørt sjalklædte pige var over at skulle forklare sig. Ung kærlighed havde en speciel plads i hendes hjerte, det mindede mest om den hun selv følte for hendes livs måne. 
Et skævt smil bredte sig på præstindens læber, det var på ingen måde første gang at det spørgsmål havde været misforstået, men kært var det hver gang. "Blødt som en kvinde mente jeg, det der symbolisere overgangen fra barn til kvinde" Svarede hun nu med venligt smil. Det kunne tyde på at at pigen nok ikke var med barn, men intet var sikkert endnu. 
En beroligende hånd faldt blidt på pigens skulder, den slags var aldrig let at svare på. Enkelte nik faldt som pigen fortalte om hvad hun ikke ikke ønskede at være. "Din mor er rejsende?" spurgte hun forsigtigt. Hun havde en følelse af at der var mere der pressede på, men pigen skulle have plads til at fortælle i hendes egen fart.
"Mit navn er Ishtar Helia, men du skal være velkommen til at kalde mig et af dem hvis du ønsker det, men hvad kan jeg kalde dig mit barn?" spurgte hun venligt, med mildt smil som en let sommerbrise. Ofte var det lettere at få folk til at indse hvem de var, når de blev omtalt ved deres navn. Navne havde magt, en sandhed hun især ikke kunne løbe fra.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Et lille grin undslap Sofie ved præstindens kommentar. Det måtte næsten være noget hun fandt på. Hvordan kunne nogen være  dumme?!
Svaret kom nok noget hurtigere end Sofie havde ventet, og i en noget anden form. Hendes smil forsvandt hurtigt, og hun vendte blikket væk, pinligt berørt over sin egen uvidenhed. "Ehhhh... nej deeet.. har jeg vist ikke". Nu hvor præstinden nævnte det, så havde hun vist godt hørt om det før. Om det var hendes mormor eller mor der havde nævnt det engang. Men det havde lydt så meget som en gyser historie at Sofie nok ikke helt havde troet på det.

Sofie stivnede en smule ved berøringen, og måtte tvinge sig selv til at prøve at slappe af, mens hun langsomt flyttede lidt på sig, og trak sin skulder væk fra under kvindens hånd. "Ehm, ja. Det er ikke tit hun kan komme hjem forbi, nogle gange kun en gang om året" forklarede Sofie, og selvom hun fortalte det uden problemer, var det tydeligt det gik hende op at snakke om sin mor. Sofie undgik kvindens blik. "Sofie... Sirenesang" hun tøvede med at sige sit efternavn, men Ishtar var præstinde, så hvorfor skulle hun have hørt om pirater? Og selv hvis hun havde, skulle hun holde det de snakkede om fortroligt!! Skulle hun ikke?
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 19.09.2018 09:43
Den sjalklædte pige lyste nærmest, som de første af daggryets gyldne stråler med hendes grin. Forhåbentligt var det noget Ishtar Helia kunne hjælpe hende med at dele mere med verden, den havde i sandhed brug for det.
"Det er der ingen skam i" Svarede præstinden. Ikke at det betød at pigen ikke var med barn, men det var omkring så sikkeret som at hendes livs måne, kom forbi Dianthos næste morgen.
"En gammel læresætning siger at man først kan være velsignet med et barn, hvis at man er trådt ind i kvindernes rækker. Så frygt ej mit barn" forklarede præstinden, stadig med et mildt smil malet på læberne. 

Som pigen stivnede flyttede præstinden sin hånd, der var ingen grund til at gøre hende unødigt utilpas, nej det gavnede ikke det billede de skulle male sammen. Frygtens farver skulle nødigt få fæste. "Min egen elskede ser jeg sjældent, nok lige så ofte som du ser din mor. Det kan føles ensomt, men gensynet så meget mere glædeligt" Ofte gik der længere end et år i mellem at hendes blik fik lov at falde på hendes Lunan, men de havde begge levet så længe at tid havde en anden betydning. "Hvordan har du det med det?" spurgte Ishtar Helia stille. Der var så meget usagt i pigens fortælling, et lille puf kunne måske være nok til at få hende til at komme ud med noget af det hun holdt skjult fra andre. 
Præstinden lyste atter engang op i et smil "Sofie, sikke er smukt navn" Det lod til at pigen ikke brød sig så meget om hendes familienavn, så for nu ville hun undlade at bruge det
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Lettelsen på den unge kvindes ansigt var tydelig, som Ishtar delte sin læresætning. Så hun var ikke med barn! Smilet på hendes læber var som morgensolen efter en lang, kold nat. Sofie viste ikke om hun ville have børn på et tidspunkt, sandsynligvis, men ikke endnu. Hun var ikke klar! Der var så meget hun gerne ville nå, gerne ville se og opleve som hun ikke kunne hvis hun blev med barn!

Præstindens kommentar fik et skævt, lidt generet smil frem på Sofies læber "Mit mellemnavn er Gracilaria, men jeg bruger det ikke rigtig.. jeg tror jeg fik det til ære for min far" forklarede hun. Sofie havde altid synes hendes mellemnavn var rimelig mærkeligt, men det var også specielt, og det kunne hun egentlig godt lide, selvom der ikke rigtig var nogen der kunne finde ud af at udtale det rigtigt.
Ishtars spørgsmål kom en smule bag på Sofie, og hun sænkede blikket. Hvordan havde hun det egentligt med det? Før havde hun været vred da hun var rejst hjemmefra for hvad det virkede som en evighed siden, men nu? Hun sippede lidt af sin te.
"Min mor... jeg er altid glad for at se hende når hun ligesom er der, men.. jeg... det var hun bare så sjældent. Jeg hadede når hun var væk, men" tåre pressede sig på og Sofies stemme ændrede karakter "jeg holder virkelig meget af min mor"
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 05.10.2018 23:10
Præstindens smil strålede om kap med solens stråler, der nu var nået over byens tage og badede Dianthos i et rødgyldent lys. "Jeg har aldrig hørt om nogen der bar det som navn, jeg mener at det et navn for slags morgenrød tang" fortalte Ishtar Helia ivrigt. Det var sjældent at hun stødte på navne der reelt overraskende hende, hun havde levet så længe og mødt så mange. Så der ville nok gå mange år før at deres møde ville falme.
At navnet var til ære for hendes far var dog en smule forvirrende for præstinden. Det kunne betyde mangt og meget, men pigens fader havde et bånd til havet, så meget var sikkert.

Som pigen sænkede sit blik, fandt præstindens hånder det helligesymbol der hang fra hendes håndled. Selve symbolet var lavet i ler i form og farve af Leanders rødgyldne halvcirkel. Det var vigtigt at give pigen plads til at finde sine ord selv. Et forsigtigt smil var på Ishtar Helias læber som pigen fortalte. Som tårne pressede på kriblede det i præstinden for at knuge pigen ind til sig. Men hun lod ikke til at bryde sig om det, så istedet gav hun plads, klar til at omfavne pigen hvis hun gav tegn til det. "Åh jeg ser, er det længe siden at du har set din familie?" kom det stille, hun følte med pigen af hele hendes hjerte. Det lød som at der var sket noget der havde splittet Sofie fra hendes familie, en modbydelig ensom tanke.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Præstindens viden om tang fik er reelt grin frem fra Sofie. "Ja! Ja, det er det! Min far er.. meget knyttet til havet, ligesom min mor" fortalte hun, men stoppede alligevel sig selv halvvejs fra at fortælle hendes far var havfolk. Det var ikke fordi Sofie nogensinde havde oplevet folk ikke kunne lide havfolk sådan rigtig, men hun havde altid haft det.. mærkeligt med det. Det var altid noget der havde adskilt hende fra resten af familien. Selvom det aldrig var noget der var blevet snakket om, så havde det lagt i hendes tanker, især de seneste år. 

Der var noget ved præstinden der bare virkede.. betryggende og oprigtigt, som gjorde Sofie talte videre som Ishtar pressede på, uden den unge pige rigtig tænkte videre over det. "Ja deeet.. det er vel snart et års tid. Jeg bor hos mine bedsteforælde og de passer mig når mor ikke er hjemme... så det meste af mit liv" Sofie pillede ved sit ærme "Jeg tog hjemmefra - stak af hjemmefra - i vinters, og har været her i Dianthos siden.. Dengang var jeg.. jeg var vred på dem" fortalte hun, men kunne ikke fortsætte da hendes stemme knækkede i gråd. Tåre længe holdt tilbage væltede ud og lod ingen ende til at have som Sofie skjulte ansigtet i hænderne med et lille hulk. Det var som om Ishtar havde prikket hul på en byld der havde sat skjult, og vokset og vokset for hver eneste dag. Og nu hvor der endelig var prikker hul, var det ikke til at stoppe igen.
"Jeg var så vred på min mor! Jeg sad altid bare der og ventede på hende og... og nu kunne det være hendes tur til at mærke hvordan det var! Bare at ville se nogen, og ikke kunne gøre andet end at vente!! Hun fattede det aldrig! Hun havde altid penge og gaver med hjem, men jeg ville bare have hende!" hulkede hun og vendte ansigtet ind i sit ene ærme, mens den anden hånd faldt på hendes bryst, og knugede den muslinge medaljon hun bar under tøjet.
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 22.10.2018 22:21
Pigens smil stålede atter engang om kamp med solens gyldne stråler, og Ishtar Helia kunne ikke andet end lade et smil af hendes egne gry på hendes læber. "Ah jeg ser, en sømand måske?" Præstinden ville nødigt presse den unge pige unødigt, men en snert af nysgerrighed fik hende alligevel til at spørge tydeligt interesseret.Hvis hun ikke ønskede at svare så var det blot sådan.

Præstinden nikkede og lyttede som pigen fortalte. "Det var et modigt gjort" nåede Ishtar Helia at byde ind før Sofies boble sprang og hvad der lød til hun havde holdt inde alt for længe bristede. At se et såret hjerte gjorde altid ondt, dage som disse ville hun ønske at hun blot kunne lægge hånden på folk og lindre den smerte de følte. Men det ville ikke være det rette at gøre, hun måtte ikke ændre på hvem de var, deres smerte var lige så meget en del af dem som deres glæde. Men forsigtigt lagde præstinden en arm og den hulkende pige, hun virkede til at sky berøring men lige nu lignede hun en der aller mest havde brug for et kram.
"Jeg er sikker på at din mor savner dig, som du savner hende, og jeg håber af hele mit hjerte at du ser hende igen. Både for din, men også for hendes skyld" Hendes moder havde sikkert sine grunde til at gøre som hun gjorde, men at efterlade sin datter tilsyneladende alene , havde præstinden ikke megen medlidenhed med. "Hvor længe tænker du at lade hende vente?" Det ville være for meget at nævne for pigen at hendes familie kunne tro at hun var kommet af dage, men at hjælpe hende til at finde det rigtige valg var noget andet.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie hverken trak sig, eller skyede Ishtars berøring denne gang, men lod sig omfavne, og lænede sig ind mod præstinden. Der gik en rum tid hvor Sofie bare græd ned i præstindens skød, græd og gav slip på alle de følelser der havde hobet sig op inden i hende, som hun ikke havde ture anderkende eller give plads. Hun savnede sin mor mere end noget andet, men hun kunne ikke rejse tilbage... Ikke endnu.

Flere gange undslap små lyde der kunne have været halve ord den unge kvinde, men det tog sin tid før Sofie endelig var i stand til at tale igen, og svare på Ishtars spørgsmål. "Jeg.. jeg vil ikke have hun skal vente, men..." hun snøftede hårdt og hulkede en smule inden hun kunne fortsætte "Jeg kan ikke tage tilbage.. ikke endnu, jeg har noget jeg skal gøre færdigt her først" snøftede hun og det var tydeligt hun ønskede at se sig mor igen, at hun ikke ønskede hun skulle lide, men at det hun skulle, hvad end det var, var vigtigt nok for hende til at lade både sin mor og sig selv vente.
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 29.10.2018 00:06
En varm følelse fyldte præstinden som hun fik lov at være der før den unge pige, hvor længe end Sofie havde brug for det ville Ishtar Helia omfavne hende. For hvert et hulk og snøft aede præstinden pigen på ryggen, som hun blidt mindede hende om at verden stadig var der og at alt nok skulle blive godt igen. At se andre græde bragte ingen glæde til den ungtudsende præstinde, men at hjælpe andre med at finde deres smerte og sorg de havde gemt for andre og især dem selv. Bragte dog hende sindsro, lige så som det med tiden bragte det til dem der gennemlevede det.

"Ingen hast mit barn, lad dine ord finde dig" forsikrede Ishtar Helia den sjalklædte pige. Det var stadig vigtigt at hun følte, og ikke blot pakkede det væk igen. Det ellers milde ansigt faldt i alvorlige folder for en stund. "Jeg ser, men husk en moder vil være villig til at brænde verden ned for at redde sit barn" efter advarslen vendte det milde ansigt tilbage, som en solstråle der havde brudt gennem et gråt skydække. "Har det noget at gøre med din kæreste? Hvilket minder mig om, du bør lære at drikke te brygget på topalisurt" Om hun kendte til teens virkning måtte hendes svar vise, ellers ville det være simpelt at forklare.
Sofie

Sofie

Rebelsk Teenager

Neutral God

Race / Menneske/Havfolk

Lokation / Omrejsende

Alder / 22 år

Højde / 169 cm

Sofie skævelede en anelse ved præstindens formaning, som en kuldegysning gik igennem hende. Sofie var ret sikker på hendes mor ikke ville brænde verden ned for at finde sin datter, men hvad hun nok ville gøre, var muligvis langt langt værre, så det var en ringe trøst at bære med sig.
Tanken var ikke beroligende, men den bragte dog en hvis klarhed med sig, og tårene stilnede langsomt af. "Det har det.. eller, det startede det med.. det har det vel stadig, men det er ikke kun for ham længere" Sofie bed sig i læben som hun indså hun nok havde sagt for meget. Nok lå Leander vist under Aladrios, så vidt Sofie huskede, og Kiles Orden havde halshugget deres ypperstpræst, men at tænke en tilfældig præstinde var mod Kiles Orden, var nok at håbe på for meget. Ordenen gav nok ikke meget plads til de andre religioner, men hvis en gud var mere fremme, så var det vel en god ting for dem generelt?

"Men.. hvad gør te brygget på topalisurt? Jeg mener min mormor og moster snakkede om det engang, men jeg hørte vist ikke rigtig efter"
Ishtar Helia

Ishtar Helia

Leander Præstinde

Retmæssig God

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 2690 år

Højde / 171 cm

Erforias 05.11.2018 00:01
Ishtar Helia det da det slog den sjalklædte pige, hvor voldsom en moders kærlighed kunne være.
Præstinden nikkede som pigen svarede "Så længe du har dit hjerte med" Ishtar Helia smilede skævt, normalt ville hun være mere varsom når en ung pige som Sofie sagde sådan, men der var noget ved de safir øjne der sagde hende at der lå mere i det end blind kærlighed. 
Hvad end det var pigen mente hun skulle, lod det til at betyde meget for hende. Ikke at præstinden havde en anelse, men det var ikke hvad deres samtale omhandlede. 

Et mildt smil blomstrede på Ishtar Helias læber "Hvis du drikker det regelmæssigt, så gør det således at du ikke bliver med barn" Et sigende blink blev sendt i Sofies retning "Jeg nyder skam dit selskab mit barn men, jeg tænker at det er en bedre løsning" efterfulgt af en mild latter. Unge havde det så svært ved ikke at nyde hinandens selskab, så det var bedre at sikre sig at de kendte deres muligheder, hvilket mindede hende om en noget.
Efter et øjebliks leden i hendes bælte, bandt hun en pose fra og rakte den over mod pigen. "Dette lyder måske besynderligt, men er ganske sandt. Hvis du atter bliver i tvivl om du er med barn, tag en håndfuld af frøene og tis på dem, hvis de spire dagen efter spire der et liv i dig" Instruktionerne blev sagt uden at skære end grimasse, men en del af hende ventede en noget voldsommere fra pigen.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 2