Dragonflower 31.08.2018 15:12
Sofie fniste en smule af Rofus kommentar og blæste ham endnu et kys efter han havde sluppet hende igen. Hvad hun ikke ville give for bare at kunne blive i hans arme, eller bare holde i hånd!
"Det vil jeg så gøre!" drillede hun som han fik vendt sig om og satte sig med ryggen mod karret. Hun pustede ham drillende i nakken mens han fandt sig på plads, og foldede armene på kanten selv, påpasselig med ikke at skubbe for meget til Rofus arm, inden hun hvilede hagen mod sine arme. Hun overvejede kort at komme ud af karret. Vandet var møg koldt, og selvom det varme klæde Rofus havde lagt om hende hjalp en del, ville det ikke var længe. Hun lukkede øjnene med en koncentreret mine, og med en mental anstrengelse skiftede hun tilbage til sin fiskeform. Vandet plaskede en del rundt ved den pludselige forskydning af hendes noget større krop, men heldigvis ikke mere end at det blev i karret.
Det var dog ikke længe hendes nu skællede hoved fandt hvile. Rofus ord fik hende til langsomt at løfte hoved igen. Pludselig virkede vandets temperatur irrelevant, for hun ville kunne varme et helt hus med sine kinder alene!
"Ja, Rofus?" bød hun ham fortsætte da han lod til at være ved at gå står. Hendes hjerte hamrede i brystet på hende.
Hun bed sig i læben. Nu kom det. Hun ville aldrig indrømme det, men hun havde allerede overvejet det. Hvordan det ville være, at bruge resten af sine dage sammen med ham! At introducere ham for sin familie, sin mor... og hvis de ikke brød sig om ham kunne de rende og hoppe!
For et øjeblik blev hun så optaget af sine egne tanker at hun næsten missede spørgsmålet! Hun var nød til at svare, nu! Han måtte ikke få den forkerte idé! Hun greb om hans arm, og hendes smil strålede som solen selv.
"Åh Rofus, jeg-" de sidste par sekunder indhentede hende, og hun indså hvad han havde spurgt hende om. Realiseringen ramte hende hurtigt, og hendes hånd klemte om hans arm.
"Jeg.. kan ikke huske så meget af det" sagde hun i et forsøg på at redde situationen, men stiftet i hendes tone var svært at tage fejl af.
Sofies hånd gled fra Rofus arm, og ned i vandet som hun flyttede sig væk, og lagde sig tilbage i karret
"Jeg er ikke sådan rigtig bange for vand, men bare for at få hoved under" hendes tone var faktuel
"Mor siger jeg faldt i brønden som barn - hvor jeg voksede op var der kun én - og jeg har ikke kunne lide det siden. Det var vist også der de fandt ud af jeg havde en hav-folk form. Jeg var ikke mere end 5 eller sådan noget, så jeg kan ikke rigtig huske noget af det" hun pillede lidt ved et løst skæl på sin arm, og undgik Rofus blik.