"24, skøn alder og stadig ung." Svarede hun med et skævt smil på læben som hun sendte til Mira. Eva, kunne mærke længslen efter at være menneske igen, følelsen af at være i live, følelsen at være sulten. Hun havde faktisk glemt hvordan det var at være sulten og det mindede hende om, at det var meget! Længe siden hun faktisk havde nydt et måltid.
Da Mira pænt spurte ind til hendes alder, gik tankerne i gang. For det var egentlig et godt spørgsmål faktisk, ikke noget hun havde tænkt over overhovedet.
"Tjaaa, du er den første der faktisk spørg og har aldrig rigtig tænkt over det, men jeg kan huske..." Hun blev tavs og så meget koncentreret ud og ubevist var hun stoppet sin gang.
"... Jeg kan huske... At da jeg vågnede op i templet i Dianthos, var det eneste jeg kunne erindre var, at jeg var 25 da jeg døde." Hun så ned af sig selv og erkende, at denne krop var hun fanget i og skulle se sådan ud i mange, mange år fremover. For hun ældes ikke og ville ikke dø af alderdom. Den eneste måde hun kunne dø på var, at en eller anden sindssyg mand eller kvinde fik slået hende ihjel. Hun skubbede hurtigt tankerne væk fra dengang hun ønskede at nogen ville tag hendes liv og havde overvejet hvordan hun kunne gøre det selv, men de tanker havde hun ikke mere, selvom hun stadig havde dage hvor altid bare er et helved.
"Altså rundt regnet, så ville jeg være... 28" det sidste fik hun sagt i en langsom tone, eftersom hun skulle vurdere hvor længe hun havde være engel.
"Oh, det skal siges at når man skal regne en engels alder ud, så skal man tag den alder før sin død, og det antal år som har været engel." Eva bemærkede hun var standset og valgte at forsætte sin gang.
"Hvis du finder en mand?..." Sagde hun med en spørgende tone, da Mira nævnte det med gården.
"Arrgh, det er mere. Når du finder en mand" Eva puffede kærligt til Mira med skuldrene, da de stadig gik side om side. Eva slog blikket ned på Ull, da hun nævnte at han ikke var så forstående overfor de følelser af kærlighed hun spredte. Eva bemærkede hendes rødmen, det var sødt.
"Mon ikke der er en måde han kan lære ham det på? Ellers bliver det da svært for dig." - Det gik så småt op for hende, hvor godt hun synes om Mira. Hun havde aldrig rigtig snakket med nogen, hvor hun rent faktisk følte en glæde ved at være sammen med personen.
"Syg, nej det ville jeg da heller ikke håbe for dig, ellers skal du vide at du eller dem du kender ville være i trykke hænder hos os." Sagde hun til hendes svar omkring helbredshuset.
"Men alle er velkommende, også selvom man ikke er syg eller er kommet til skade. - Vi har en skøn natur omring os." Tilføjede hun til sidst.
- Eva havde også bemærket Ull's knurren og havde vent opmærksomheden mod ulven som Mira også havde. Eva fik et skævt smil frem da hun så ulven stirre ned i et hul med rejste børster. Han var uden tvivl en god vagt ulv, men måske også lidt for meget?
//Evangeline har nu været engel i 4 år, men eftersom tråden er fra 18 - så tænkte jeg at 3 år måtte gælde?//
Signatur illustreret af: Esther Puche