James
Intet, arbejder hvor han kan hvis han gider
James kunne mærke vreden inde i sig selv, mest af alt fordi han vidste Miranda havde ret! Det var forfærdeligt at tænke på. Men hun havde ret i at han måske havde været selvforskyldt i hvad der var sket og at han var selvoptaget, men hvad havde man regnet med når han ikke kunne agere med mennesker. Det var noget han aldrig havde lært. Han havde aldrig lært hvordan man tiltalte folk, han havde aldrig lært hvad det ville sige at bo et fast sted. Han vidste ikke engang hvad det ville sige at have en familie, eller hvordan man havde en familie.
"Måske har du ret." kom det roligt fra ham og vendte sig væk fra hende. Han lagde armene over kors og kiggede ned imod vandet. Måske skulle han bare forsvinde fra jordens overflade så var det slut. Der var jo ikke nogen eller noget at tage hånd om. Han var alene, og det havde han altid været. Hvordan skulle han så kunne klare at leve som en Varulv? Hvis han overhovedet overlevede, for det kunne Miranda jo ikke svare på om han gjorde.
Et suk kom frem fra hans læber og han satte sig ned og puttede sine føder i vandet igen. Hendes ord ramte ham dybt. Hun blev ved med at tale om sin flok som om de var familie, noget han måske kunne bruge eller ikke kunne bruge, eller? Hvad kunne han overhovedet bruge? Han kunne ikke engang svare på det.
"Du snakker om din flok som om det er hele din verden eller din familie." kom det fra ham og vendte blikket hen imod hende for en kort stund, dog blev hovedet vendt ned imod vandet igen.
James lyttede til hendes ord og de skar dybt i ham. Måske var det hans egen skyld, måske havde det bare været en stor fejltagelse fra hans side af. Måske havde hun bare gjort hvad hun var nød til. Måske, måske, måske. Det var det eneste der kørte i hovedet på ham.
"Ja tak jeg er udemærket godt klar over det måske var min egen fejl, men det kan jeg ikke ændre nu, og jeg kan ikke ændre min adfærd. Du bryder dig ikke om den og det kan jeg virkelig ikke gøre noget ved. Du er måske stolt af alt hvad du sagde? For hvis der var nogen der var lige så provokerende var det dig. Måske var det meningen at du skulle bide mig og nu forbande mig til noget jeg ikke har lyst til. Sket er sket og du kan ikke ændre det. Hvis du kunne havde du ikke taget det tilbage alligevel." han vendte blikket hen imod hende og kiggede skarpt på hende.
"Måske jeg bare skulle forsvinde fra jordens overflade så havde du jo ikke et problem med mig mere. For jeg er jo tydeligvis et meget stort problem for dig." han vendte blikket væk fra hende, kørte hånden igennem håret på sig selv og lagde en hånd på sit ene lår. Måske var det bare den eneste løsning. Han kunne jo ikke engang vide om han ville overleve den første fuldmåne. Der var heller ikke nogen han kunne gå til for at få hjælp. Miranda ville ikke engang hjælpe ham igennem det når det var hende der bed ham. I hendes øjne var han sikkert bare et udueligt pattebarn der opførte sig som om han ikke fik et stykke chokolade, og måske havde hun også ret i det.