Alicia havde på ingen måde taget det negativt, at han havde kaldt hende speciel. Hun havde set det som et kompliment, netop fordi han havde brugt det ord. Hun var aldrig blevet kaldt speciel før. Det var rart at tænke på sig selv som unik i stedet for udskud. Hun rykkede sig i overkroppen, så hun kunne lægge øret tæt på hans mund som svar på hans spørgsmål og lyttede interesseret til, hvad han sagde. Da han havde talt færdig, rettede hun sig op igen og smilede til ham. Hun var ovenud lykkelig for hans, i mangel af bedre ordvalg, kompliment.
"Jeg tager det som, at jeg så har brændt mig ind i Deres hukommelse?" svarede hun med et drillende glimt i øjet. Det var ganske tydeligt, at han havde fået hende til at glemme alt om at være genert. Hun var også ret sikker på, at hun ikke ville glemme det her møde.
"I lige måde Vlevius." svarede hun stadig med det store smil på læberne. Hun håbede samtidig på, at hun havde udtalt hans navn, som han selv havde sagt det, og at hun ikke bare havde slagtet udtalen af det.
Hun nikkede som svar på hans spørgsmål.
"Jeg er sergent i bygarden, og vi havde træningssession her til morgen." svarede hun.
"Hvad med Dem? Jeg gætter også på, at det var en eller anden form for træning, der fik Dem skadet?" tilføjede hun kort efter.
Endelig kom der en healer ind. Denne gik først hen til Alicia, fordi hun umiddelbart var den, der var værst tilredt, men fordi Alicia var kommet sidst ind, sendte hun denne videre til Vlevius, fordi han havde ventet længere end hende selv, og hun ville ikke springe foran i køen.
- Vampyr, dæmon, menneske, elver. Det gør ingen forskel for mig.
- De ønsker aldeles ikke at se mit temperament i kog...
- Sååå... kan De lide brød?