Han var underholdende nu han var begyndt at slappe en smule af overfor hende. Der var stadig noget udefinerbart vildt over ham, men ikke mere end at Samantha selv løsnede op. Måske fordi det morede hende at han lagde så meget vægt på at hun var omgivet af skumle typer her. Som om hun ikke altid var det! Stedet her var nærmest fattig på dem i forhold til de steder hun normalvis kom. Så var der selvfølgelig ham, som han også indikerede på en selvbevidst og alligevel affærdigende måde. Det fik det til at trække af morskab i hendes mundvige, men hun holdt resten af facaden oppe.
"Åh det er jeg nu sikker på du kunne!" Hun havde så nok ikke stadig talt med ham så, men det var jo en anden sag.
Hun lagde hovedet let på skrå og svarede ham så morende, som hun så det første ægte smil fra ham i et glimt.
"Var det en opfordring til at forsvinde et andet sted hen?" Han virkede ikke ligefrem som om han var uinteresseret i hvad end de havde kørende. Alligevel rettede hun sig let op fra baren, som var hun klar til at forlade den for et af de mindre borde i lokalet.
"Med de priser her undre det mig ikke det mindste!" svarede hun lige så dæmpet og med et irriteret sideblik til kroejeren. Hun havde ikke noget imod at betale ekstra når det var noget ekstra hun bestilte, men almindeligt opvarmet cider var bestemt ikke op for et prishop. Hans historie gav dog god grund til hans noget afvisende og irritable væsen og til den kritik han smed efter alt omkring sig.
Det glimtede let muntert i Samanthas blik, før end hun lod som om hun tænkte over rigtigheden i hans udbedelse af svar. Han havde dog også tændt hendes nysgerrighed endnu engang omkring cideren og hvad han vidste om den. Sikkert et trick, men nu var der ingen mulighed for at hun kunne forlade samtalen før end hun vidste hvad der var med den.
"Forhekset cider?" Hun skævede skeptisk til kruset hun stadig havde en hånd om og derefter til ham.
"Se det er en skummel type..." Alvoren var dog ikke helt med hende, hvor meget hun end forsøgte.
En ting var dog sikkert og det var at han næppe ville opklare noget uden at hun hostede op med oplysninger først. Roligt tog hun dog en tår af den så omtalte drik først.
"Min rejsefælle har familie i området og pressede mig med som skjold mod deres indblanding i hans liv. Nok også rejseselskab, men det burde han have vidst ville være dårligt når vi skulle ride hertil." Hun brød sig virkelig ikke om heste.
"She is free, as all of us are free - to sail as she wishes and to steal as she may"