Slettet Bruger 05.03.2017 12:51
Hektor kom rundt om en faldefærdig bygning og nu fik han øje på kilden til skriget, en kvinde i nogenlunde stand og højgravid! Foran hende var der en mand som havde en kniv i den ene hånd, gerningsmanden var beskidt og havde lasset tøj på og udfra personens kropssprog at dømme, måtte han være sulten. Men der var også en anden person til stedet med et trukket sværd, kappen der svøbt omkring vedkommende gjorde det svært for Hektor at se hvem eller hvad men i forhold til den, var denne ikke en fjende, i hvert fald lige nu. Hektor måtte gøre noget ved dette, hans ære forlangte det af ham.
Han tog nogle skridt hen imod røveren, sværdet i venstre hånd, skjoldet i højre, klædte i den ikonisk rustning som en del af lysets hær og meldte hans ankomst
"Hold inde! I Lysets dronnings navn beder jeg dem, om at hold inde med dine ugerninger!" Ordene var kraftige mens Hektor nærmede sig ved siden af den anden fremmede, hans udstråling var en person af disciplin og autoritet. Han så røveren an
"Jeg beder dem, lad hende være. Du er ikke alene om at lide under dette. Der er mange som har det på samme måde." Han måtte prøve at tale vedkommende fra det, klingen var sidste udvej.
Bag Hektor kom der 4 andre skikkelser frem fra deres skjule sted, alle med et slesk smil og et blik der kun sagde at de havde fundet deres bytte. Hektor så kort over ryggen, 4 andre personer, en med en kniv, en anden med et stykke træ hvor der sad et stort rusten søm i mens de to sidste havde hver især en kølle, alle lige så laset, beskidt og tabte sjæle som manden der truede den højgravide kvinde.
"Isari, jeg beder om forladelse for hvad jeg må gøre nu" lød det lavmæltfra Hektor, kun den fremmede ved siden af kunne høre det.