Log ind Opret bruger
Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196


Liste over evner


Din karakter har mulighed for at have to forskellige magiske evner. Du finder helt selv på disse, men de skal overholde vores almindelige regler og begrænses rimeligt, så de ikke er for "overpowered". På denne side kan du finde en liste over almindelige/populære evner i Krystallandet og hvordan, de kan begrænses. 

Hvor meget du kan med din magi bestemmes af, hvor meget chakra du har valgt at tildele til karakter. Chakra er en magisk ressource, som din karakter trækker på, hver gang vedkommende bruger magi. Jo mere chakra, din karakter har, jo kraftigere magi i jo længere tid, kan din karakter frembringe.
Under magiske evner, vil du også blive bedt om at angive på en skala fra 0-10 hvor dygtig din karakter er till at kontrollere sin magi. Du kan sagtens have kraftig magi, som du har svært ved at kontrollere, eller svag magi, som du mestrer til perfektion. Husk at jo ældre end karakter er, jo mere tid har vedkommende haft til at træne sin evne.
Hvis du vælger "0" til ovenstående, vil det sige at evnen er passiv. En passiv evne er helt uden for din karakters kontrol, og kan være en, der altid er aktiveret (f.eks giftigt blod) eller en, som aktiveres uden din karakters indblanding (f.eks. ufrivillige syner om for-/fremtiden). Bemærk at passive evner stadig kræver chakra.

Listen herunder beskriver blot de mest almindelige evner her på KL samt deres begræsninger, så det er naturligvis tilladt at selv finde på helt andre evner til sin karakter.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Ild-, vand-, jord- eller vindmagi. (Element-magi)
Popularitet: Element-magi er meget populært.
Evnen indebærer: Element-magi indebær kontrol over ét element. Man vælger altså om det skal være vand, ild, jord eller andet. Bemærk at nogle vælger sand, træer, græs, blomster og lignende. Disse tæller også som element-magier, blot i underordnede kategorier.
Evnen indebærer ikke: En element-magi indbærer altså at du har kontrol over ét element. Du kan derfor ikke kunne kontrollere både ild og vand i samme evne.

Eksempel: Med denne evne kan du: Ild
Chakra 1-5:
- Danne ildkugler i håndfladerne (eller andre brugerbestemte områder, fx ud af øjne, mund eller fødder. Kan din karakter det, så skriv det i Evne-feltet), som evt. kan kastes/skydes efter modstandere. Størrelse kan variere, men maksimum størrelsen for sådan en ildkugle er en basketball-størrelse.
- Antænde brændbart materiale ved at berøre det.
- Selv være immun for at blive brændt af ild
Chakra: 6-10
- Selvantænde samt andtænde brændbart materiale på afstand.
- Skabe ildregn, som kan brænde dine modstandere. 
- Hidkalde større og farlige ild-kugler eller hele bølger af ild.

Eksempel: Med denne evne kan du: Vand:
Chakra 1-5:
- Kontrollere større vand-ressourcer, såsom søers vand, havets vand, vandpytter, vand i glas mv. Dette indebærer, at du kan løfte vandet og transportere det i luften.
- Ånde under vand.
- Forme vand, f.eks. til små kugler.
Chakra: 6-10
- Manipulere vands temperatur, så det f.eks. kan fryse til is eller koge. Det er også muligt til dels af kontrollere is, selvom det er tungere at arbejde med en vand. Alternativt kan man have en ren is-evne for at udvide sine muligheder. 
- Hidkalde en flodbølge, når i nærheden af større vand-ressourcer, såsom en sø eller havet.
- Trække vand ud af luften og manipulere det. Mængden af vand vil naturligvis være mindre, end hvis karakteren stod ved siden af en vand-ressource.

Eksempel: Med denne evne kan du: Jord:
Chakra 1-5:
- ENTEN kontrollere jord og sten, kan få jorden til at stige og falde (bakker og dale) langsomt og kan løfte sten med tankerne. Bemærk at du kun kan løfte din egen kropsvægt i sten, maks. Kan fornemme når andre bevæger sig på jorden i i nærheden.
- ELLER kontrollere planter, kan få planter til at gro, skabe liv i ellers døde planter. Kan fornemme hvis et træ mangler vand, og kan høre, at det vokser, ved at lægge øret mod jorden eller træet.
Chakra: 6-10
- ENTEN du kan hidkalde klipper og sten, som kan skyde op af jorden. Har kontrollen til at forme jord og klippestykker samt fremkalde mindre jordskælv.  
- ELLER udvidet kontrol af planter. Du kan hidkalde store slyngplanter, som vokser op af jorden, og få dem til at beskytte dig. Du kan gøre død jord frugtbar og få planter og træer til at vokse til deres fulde størrelse (eller endnu mere) på få minutter.

Eksempel: Med denne evne kan du: Luft:
Chakra 1-5:
- Du kan kontrollere vindene, og skabe store pust, der kan slå din modstander omkuld (Op til 40 m/sek pust - orkanstyrke).
- Du kan nedkøle eller opvarme luften. (ned til -15 grader Celcius, op til 35 grader Celcius).
- Du kan løfte mindre genstande ved hjælp af vinde
Chakra: 6-10
- Du kan stabilisere luften, så du kan flyve.
- Du kan skabe en tornado.
- Du kan løfte større genstande ved hjælp af vinde.


Anden detalje: Du kan som sagt kun have ét element per evne. Dette er de generelle retningslinjer for element-evner, men det er ikke nødvendigt at du følger dem helt. Der vil dog blive slået ned på evnen, hvis den kan mere, end karakteren har chakra til.

Kort sagt: En meget populær evne, som kan en masse ting.

Krav for godkendelse: Des mere du beskriver denne evne, des bedre. Evnen bliver for det meste godkendt: Man bør dog skrive nogle få retningslinjer for, hvad karakteren kan med element-evnen. Med ild-evner er det vigtigt at notere, om karakteren er immun over for ild, og for vand-evner skal der stå, om karakteren kan trække vejret under vand.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Usynlighed
Popularitet: Ikke særlig udbredt
Evnen indebærer: At kunne gøre sig usynlig.
Evnen indebærer ikke: At kroppen forsvinder, så man ikke kan blive rørt af andre.

Anden detalje: Evnen minder om "kamuflering".

Eksempel: Med denne evne kan du: Du kan være usynlig i ubestemt tid. Alt efter hvor meget chakra du har, kan tiden variere. Har du sat 1-3 i chakra, er du måske ikke så usynlig, ej heller særlig længe. Har du mere end 5 chakra-point, kan karakteren være usynlig, så længe han eller hun ønsker. Når du helt op på 10 point, så bliver din lyd og lugt mindsket, så du er svær at finde.

Kort sagt: Kort sagt kan du blive forsvindingsmester med denne evne.

Krav for godkendelse: Angiv hvor længe ad gangen, din karakter kan være usynlig.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Forvandling
Popularitet: Forholdsvis populær.
Evnen indebær: At kunne forvandle sig til et dyr/et væsen.
Evnen indebær ikke: At kunne forvandle sig til flere forskellige ting.

Anden detalje: En anden variant af denne evne er formskiftning til forskellige racer. Her må man vælge imellem alle de spilbarer racers udseende, men man må ikke få nogen af deres egenskaber. Det vil sige, at din karakters styrke osv. forbliver den samme. Denne type formskiftning indeholder typisk også muligheden for at skifte køn.

Eksempel: Med denne evne kan du: Forvandle din karakter til et dyr eller give karakteren et andet udseende. Er der tale om dyreforvandling, kan karakteren få dyrets egenskaber: f.eks. nattesyn, hurtighed mm.

Kort sagt: Med denne evne kan du blive, miav, uimodståelig!

Krav for godkendelse: Du skal notere, hvor længe karakteren kan holde den forvandlede skikkelse samt hvorvidt det kræver chakra. Hvis det ikke kræver chakra at holde skikkelsen, skal selve forvandlingen være ret chakra-krævende.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Heling/healing
Popularitet: Forholdsvis populær.
Evnen indebærer: At kunne heale sig selv og andre.
Evnen indebærer ikke: At kunne bringe folk tilbage fra de døde.

Anden detalje: Folk med healing-evner får ofte arbejde i Helbredelseshuset!

Eksempel: Med denne evne kan du:
Heale åbne sår og indvendige skader både hos dig selv og hos andre. Hvis du har mere end 4 point i chakra, så kan du også heale brækkede knogler, tænder og andet.
Hvis healingsevnen skal kunne gendanne afhuggede lemmer, skal din chakra være 8 eller højere, man skal besidde en vis kontrol over evnen, og man skal stadig være i besiddelse af den afhuggede legemsdel. Healingsprocessen vil her være meget langsom og efterlade healeren afkræftet i flere dage.

Kort sagt: En evne der kan redde andre mennesker, og dig selv!

Krav for godkendelse: Nævnte begrænsinger for gendannelse af afhuggede lemmer, samt hvor meget og hvor lidt karakteren generelt kan heale, samt hvor tidskrævende det er.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Lys/Mørk magi
Popularitet: Eksisterer nærmest kun blandt Lysets- og Mørkets krigere.
Evnen indebær: At kunne benytte sig af "lys" og "mørk" energi, og kunne bruge dette til forsvar og angreb.
Evnen indebær ikke: At man bliver lysets/mørkets kriger.

Anden detalje: Denne evne har altid været svær at definere. Bryder du dig ikke om vores måde, så skriv gerne din egen forklaring af din evne under Evnefeltet i profilen! Hvis vi kan lide den, kan det være vi vil bruge den fremover!

Eksempel: Med denne evne kan du: Dette eksempel gælder både for mørk og lys magi. Mørk magi vil stå først, og lys magi vil stå bagefter (således: mørkmagi/lysmagi). Bemærk at du altså ikke kan begge dele, men kun den evne, som tilhører enten mørk eller lys magi:
Chakra 1-5
- Skabe en kugle af mørk/lys energi, som kan give en mindre eksplosion/trykbølge når den rammer en overflade (fx modstanderen, en væg eller et træ).
- Mørklægge et rum/oplyse et rum (alt efter hvilken magi man har valgt)
Chakra 6-10
- Skabe et skjold af mørke/lys, som kan beskytte dig mod farer.

Kort sagt: En evne til dig, der gerne vil være lidt badass/fe-agtig. Lysets og Mørkets krigere kommer automatisk i besiddelse af denne evne ud over deres andre valgte evner.

Krav for godkendelse: Forståelse for evnen - du skal beskrive hvordan du ser evnen og hvordan du vil bruge den. Er du Lysets/Mørkets kriger, giver din amulet dig den nødvendige chakra, der skal til, for at bruge evnen. Du skal dog stadig optræne den, hvis du vil kunne kontrollere den godt.[/li]
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Telepati
Popularitet: Meget populær.
Evnen indebær: At kunne læse tanker, at kunne sende tanker. Nogle kan også sende sindsstemninger.
Evnen indebær ikke: At kunne bevæge ting ved tankens kraft (se Telekinese) eller at kunne teleportere sigl

Anden detalje: Denne evne kræver at folk skriver deres tanker i deres indlæg! Bemærk at karakterer, der har høj mental udholdenhed, ofte er langt sværere at tankelæse eller påvirke.

Eksempel: Med denne evne kan du:
Chakra 1-5
- Læse brudstykker af andres tanker
- Læse de tanker, en person i det givne øjeblik har i hovedet, så længe der ikke er andre i nærheden.
- Fornemme og udsende sindsstemninger
Chakra 6-10
- Sende egne tanker ind i andres hoved.
- Sende meget korte tanker over lang afstand
- Læse tanker tydeligt fra flere personer på en gang
- Trænge helt ind i hovedet på en karakter for at opleve deres minder. (Kræver tid og meget kontrol)

Kort sagt: Telekommunikationens forgænger

Krav for godkendelse: Beskrivelse af, hvad karakteren præcis kan med evnen, og om det er muligt at sende tanker over afstand.

* Bemærk: denne evne indebar tidligere også at kunne teleportere sig, men da admins ikke syntes, at det hørte ind under, er dette blevet ændret.[/li]
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Telekinese
Popularitet: Forholdsvis populær.
Evnen indebærer: At kunne bevæge objekter ved tankens kraft.
Evnen indebærer ikke: At teleportere sig, sende/modtage tanker.

Anden detalje: Dygtighedspoint gør en stor forskel i denne evne.

Eksempel: Med denne evne kan du:
Chakra 1-3
- Kan bevæge objekter der vejer op til 10 kg. Kun et ad gangen.
- Skubbe modstandere. 
Chakra 4-6 
- Kan bevæge/løfte et enkelt objekt der vejer op til 30 kg. 
- Kan bevæge/løfte flere små objekter
- Vælte modstandere. (Hårdt skub, vælter ikke altid)
Chakra 7-9
- Kan bevæge/løfte objekter der vejer mere end karakteren. (max. op til 150 kg)
- Kan bevæge/løfte mange små objekter
- Vælte modstandere omkuld.
Chakra 10
- Kan bevæge/løfte objekter der vejer mere end 150 kg. (Max. et ton)
- Kan løfte personer op i luften og kaste rundt med dem ved hjælp af tankens kraft.
Kort sagt: Bemærk at du skal have lov fra din medspiller, før du begynder at flytte rundt på hans/hendes karakter!

Krav for godkendelse: Forståelse for evnen. Husk især at beskrive hvor mange objekter, du er i stand til at løfte på en gang, samt hvad det kræver af din karakter (koncentration, øjenkontakt) og i hvor lang tid, karakteren er i stand til at gøre det.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Kopieringsevner
Popularitet: Ganske få har denne evne
Evnen indebærer: At du kan kopiere en modstanders evne for en tidsperiode.
Evnen indebærer ikke: At du kan kopiere en modstanders evne for altid.

Anden detalje: Du har to muligheder med denne evne. Enten kan du kopiere andre folks magi, men hver magi, du har kopieret, forsvinder så snart du har brugt den.
Den anden mulighed er, at man kopierer evnen helt og kan bruge den så meget man vil, men den forsvinder, hvis man kopierer en ny magi.

Du vil altid starte med 1 i "dygtighed til at kontrollere" en kopieret evne. Dette skyldes, at det er en ny magi, du ikke har prøvet før, og den vil derfor være svær for din karakter at styre.

Kort sagt: Du kan med denne evne blive, hvad din modstander er - farlig!

Krav for godkendelse: Mindst ét af disse krav skal overholdes, før denne evne kan godkendes: 
- Din karakter skal have fysisk kontakt (berøre) med offeret, før han/hun kan kopiere offerets evner.
- Din karakter skal have fast øjenkontakt med offeret i mindst 10 sekunder. 
- Der er en tidsbegrænsning på, hvor længe karakteren kan have evnen kopieret
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Animering/Nekromani
Popularitet: Ikke så ofte set grundet meget lille godkendelse af denne type evner
Evnen indebærer: At du for en kort periode kan bringe liv til et dødt objekt.
Evnen indebærer ikke: At du kan skabe en hær til at kæmpe for dig.

Eksempel: Med denne evne kan du: Bringe liv til døde objekter og bruge disse til at kæmpe for sig. Eksempel: en død krop, et træ el.lign. Er det, man animerer, i besiddelse af hænder el.lign kan man udstyre det med et våben.

Anden detalje: Hvis du kan vække mere end ét objekt til live ad gangen (max 5), er du selv ude af stand til at angribe med din egen karakter! Det er meget vigtigt at dette overholdes. Din karakter skal bevare en konstant koncentration for at bevæge alle de animerede objekter, men kan godt f.eks. sidde i skjul og gøre dette over en kortere afstand.
I tilfælde hvor din karakter kun kan vække et objekt til live ad gangen, er det muligt for din karakter selv at kæmpe. Det kræver dog stadig en smule koncentration at få det animerede objekt til at angribe.
Hvis du skal være i stand til at vække flere objekter eller meget store objekter til live, skal din chakra være 6 eller højere.

Krav for godkendelse: Mindst ét af disse krav skal overholdes, før denne evne kan godkendes:
- Det objekt, der animeres, bevæger sig langsomt og klodset.
- Din karakter mister kontrollen over objektet inden for 5 minutter. Herefter går der yderligere 15 minutter før din karakter kan animere et andet objekt.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Regenerering
Popularitet: Ret populær
Evnen indebærer: At passivt kunne helbrede sig selv.
Evnen indebærer ikke: At være udødelig. At kunne sætte afhuggede lemmer sammen med kroppen igen.

Anden detalje: Selv om sår og skader hurtigt forsvinder, vil man stadig efterfølgende føle sig en smule svagelig.

Eksempel: Med denne evne kan du:
1-5 i chakra: Mindre sår lukker sig i løbet af kort tid. Immunitet over for sygdomme.
6-10 i chakra: Kraftige sår og forbrændinger healer i løbet af kort tid. I løbet af lidt længere tid kan brækkede knogler vokse sammen.

Krav for godkendelse: En dybdegående beskrivelse af evnen samt hvor lang tid forskellige skader er om at heale.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Gøre andres magi svagere
Popularitet: Mindre populær
Evnen indebærer: At kunne mindske effekten af andres magi
Evnen indebærer ikke: At fratage andre deres evner.

Eksempel: Med denne evne kan du:
For hvert point af chakra du har, kan du fjerne et point af chakra hos din modstander, ned til 1. Du bruger også din egen chakra på dette, og det vil tage mindst en time, før du selv igen har din normale chakrabeholdning.

Krav for godkendelse: Hvis evnen skal godkendes skal man enten have konstant kontakt med personen i form af berøring eller øjenkontakt for at påvirke deres magi. Effekten af din magi på andre, kan maks vare et døgn.
I din beskrivelse skal du angive hvordan din magi bruges og hvor længe, den påvirker en modstander.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Paralysering
Popularitet: Mindre populær
Evnen indebærer: At kunne gøre en anden person ude af stand til at bevæge sig.
Evnen indebærer ikke: At frit kunne gøre som man ønsker, imens den anden er paralyseret (som f.eks. at dræbe personen)

Eksempel: Med denne evne kan du:
Paralysere en anden person, således at de er ude af stand til at bevæge sig eller bruge magi. Jo stærkere din evne er, jo længere tid kan du holde paralysen. (max 1 time) Er den paralyserede person tankelæser, vil de stadig være i stand til at sende og læse tanker.

Krav for godkendelse: Det kræver enten berøring eller øjenkontakt for at bruge evnen. Mens man paralyserer en anden person, er man ikke selv i stand til at fysisk angribe eller bruge anden skadelig magi (Da dette ville bryde koncentrationen og dermed paralysen). Man er i stand til, hvis man benytter øjenkontakt, langsomt at bevæge sig væk fra den paralyserede.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Seer
Popularitet: Forholdsvis populær
Evnen indebærer: At kunne se fortiden eller brudstykker af fremtiden
Evnen indebærer ikke: At kunne forudse en modstanders næste træk i kamp eller at vide alt, hvad der kommer til at ske i fremtiden.

Eksempel: Med denne evne kan du:
Mulighed 1: Karakteren har indsigt i fremtiden og kan se forskellige muligheder, der kan komme til at ske. Dette kan være både nær og fjern fremtid. Syn vil ofte være uklare og i form af brudstykker. De kan komme ukontrolleret eller ved at karakteren koncentrerer sig - eventuelt ved at berøre den person forudsigelsen skal gælde.
Mulighed 2: Karakteren kan se ting der er sket i fortiden ved at berøre personer (og derved få indsigt i dele af deres fortid), berøre objekter (og derved se, hvor de tidligere har befundet sig) eller befinde sig på bestemter steder (og derved se brudstykker af, hvad der er sket på dette sted.)
Det er muligt at have en kombination af begge muligheder.

Kort sagt: Denne evne er rigtig god til at lave plots med andres karakterer.

Krav for godkendelse: Syn om fremtiden skal være uklare og ikke nødvendigvis gå i opfyldelse. Viden om fortiden skal ses i brudstykker, og en hel persons fortid vil ikke kunne ses på få minutter: kun dele. Husk at beskrive evnen og dens begrænsinger grundigt.
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Teleportation
Popularitet: Forholdsvis populær
Evnen indebærer: At bevæge sig over korte eller store afstande på få sekunder
Evnen indebærer ikke: At kunne foretage sig noget som helst andet en teleportation: teleportation må ikke være en del af en anden evne!

Eksempel: Med denne evne kan du:
Flytte dig fra et sted til et andet. Det er muligt, hvis man har meget chakra (5 eller mere), at tage en eller få personer med sig, når man teleporterer. Hvis man ikke kan se det sted, man teleporterer sig til, eller kender stedet godt, kan det dog godt gå galt: man kan ende oppe i luften, 'sidde fast' i objekter el.lign.
Man er velkommen til at tilføje visuelle effekter til teleportationen: at forsvinde/dukke op i et lysglimt eller en røgsky f.eks.. Enkelte karakterer er også i stand til at åbne hele portaler, som andre kan benytte (Kræver en chakra på mindst 8). Det er vigtigt at beskrive, hvor længe disse portaler kan holdes åbne.

Kort sagt: Med denne evne kan din karakter rejse super hurtigt! (og forhåbentlig smertefrit)

Krav for godkendelse: Grundig beskrivelse af evnen og dens begræsninger: er karakteren i stand til at tage folk med sig, når han/hun teleporterer, hvor langt kan han/hun teleportere sig - kan det lade sig gøre til steder, som karakteren endnu ikke har besøgt?
~ Krys ~

Krystal
Skaberinden

Rang: Administrator
Tilmeldt: 06.06.2005
Aktive karakterer: 12
Trofæer: 28
Posts: 3196
Illusionsmagi
Popularitet: Til dels populær
Evnen indebærer: At kunne få en anden person til at se ting, der ikke eksisterer
Evnen indebærer ikke: At kunne gøre sig selv usynlig - evnen kan dog bruges til at skabe distraktion

Eksempel: Med denne evne kan du:
At skabe illusioner kræver koncentration. Evnen kan typisk kun bruges på få personer ad gangen og illusionernes størrelse og livagtighed afhænger også af ens dygtighed. Oftest vil illusionen forsvinde, så snart illusionisten selv foretager sig et fysisk angreb, da koncentrationen herved vil brydes.

Andre varianter:
Udseendesændring: din karakter kan ændre sit udseende til at ligne hvem som helst. Evnen kan godt udvides til at indbefatte at ligne dyr og objekter (hvis dygtigheden er høj)- bare husk, at det kun er en illusion, og at i dette, udvidede tilfælde, vil illusionen som regel forsvinde, hvis man berøres. Denne variant kan ikke kombineres med den almindelige illusions-evne.
Skabning af kloner: Illusionisten skaber flere forskellige kloner af sig selv for at forvirre en modstander. Klonerne er kun illusioner og kan ikke angribe eller tage fysisk form. De forsvinder ved berøring. Kombineres denne evne med den almindelige illusionsevne kræver det en dygtighed på mindst 8.

Krav for godkendelse: Grundig beskrivelse af evnen og dens begræsninger: hvor længe kan din karakter opretholde illusioner - hvor relatistiske er de? Kan flere personer på én gang narres af illusionerne? Narrer illusionerne kun syns-sansen?
~ Krys ~