Annabeth sendte Emmeline et lidende blik.
"ja desværre." Annabeth forsøgte at holde historien for sig selv, men kunne simpelt ikke holde det for sig selv, det lå ikke til hendes natur. Et stort smil lyste hendes ansigt op og der var morskab at se i hendes øjne
"Midsommerbalet. der var så mange fantastiske mennesker og væsner. Der var denne her Minotaur, jeg har aldrig set dem tæt på. Hun var så fabelagtig, med en krone af lyseblå forglemmigej i håret og en enkel hvid marguerit i hendes skæg. hun havde havde sminke af orange blomster og mønstre der passede perfekt til det gule-orange i margueritten og kontrast til det blå i forglemmigej blomsten. Det var perfekt.. Men altså jeg kunne ikke rigtig komme derover til hende uden at gå forbi Sir Hektor. " hun sendte sin Kusine et sigende blik. Sir Hektor var en langt ude grandfætter på hendes fars side. Som insisterede på at danse hvor gang der var en chance. han var en ganske fin danser og harmløs, men det var ikke ham Annabeth tog til bal for. Desuden var hen på alder med hendes far, og der var så mange andre. Prinsen af Isenwald for eksempel.
"Så jeg måtte en tur ud med Hektor. Desværre under dansen gik der hul på en af mine lommer. Og selvfølgelig skulle det være den lomme med Brombeer-lilje frø. De er helt runde, ligesom perler..." hun holdt en lille kunstpause. Et dansegulv fylde med hårde kuglerunde frø.
"sååå" hendes øjne var fyldt med morskab
"Fætter Hektor glid, og trak mig med. Moder mente ikke jeg behøvede så mange lommer i balkjolerne efter den tur." Hun sukkede næsten lidende
"Men mere ærgerligt fik jeg slet ikke snakket med Minotauren, hun var væk da jeg endelig kom på benene.
Hun sendte et blik tilbage på Geoginerne.
"åh jeg gav dem et lille boost, og så plantede jeg nogle ridderspore over i det andet bed. Geoginerne vil dø hvis jeg plantede dem på nuværende tidspunkt" men hendes opmærksomhed var hurtig tilbage på kusinen.
"hvor er det dejligt. du vil få så meget mere ud af at være sammen med fyrstinden. Hun er en god kvinde."
Annebeth lo en perlende latter over midsommerballet. hun havde allerede fortalt noget af hvad der skete
Ja, og mere til. jeg mødte den her lille pige til en start, hun var lidt for sig selv. og havde tydlige narresteger i gang med Tante og kusine Stuckley. blå hår havde hun eller måske mere turkis. og samme farve øjne. hun sagde hun var fra havet. det må være et helt anderledes sted under overfladen. Hun mente selv hun var ridder. Det var så sødt. Åhh og så var der Prinsen af Isenwald. Annabeth fik røde kinder. hun havde ellers bestemt sig for ikke at sige det til nogen. men hvornår kunne hun holde sådan et løfte til sig selv.
"han var så flot. Brune krøller og og de flotteste chokoladebrune øjne. Han smilede men nogle gang virkede det til at det var en smule anstrengt. Det gjorde ham kun mere mystisk og tiltalende." Annabeth sukkede en smule
"han er selvfølgelig også her til brylluppet. Det var lige før jeg så mere på ham end på bruden. og han er så følsom, han fældede en tåre sin søsters bryllup." hendes stemme var gået lidt ned i note. dette var kun for Emmelines øre.