Dragonflower 08.09.2019 15:11
Cornélian burde vide bedre, end at ignorere sin broder Elisor, når denne forsøgte at glatte en situation ud. Men Cornélian havde mødt Isiodiths udfordrende blik, og overhørte sin broders formaning, som kun én viljefuldt døv kunne gøre det.
Som Isiodith talte, var der en tydelig ild der blev tændt bag Cornélians blå øjne, mens han tålmodigt lyttede til hendes udsagn.
"En uvillig lærer er en bjørnetjeneste, og om end jeg ikke kender Dem vel nok til at afkræfte De er undtagelsen der bekræfter reglen, så er det, i min erfaring, til den studerenes skade. Jeg betvivler ikke Agnors evner, for han er den bedste i sit felt jeg har haft æren af at møde, men det kan bekymre mig om hans oplæring har været for snæver. Om han har sat lighedstegn ved jeres kunnen, og søgt at forme din gave i sin egens billede" svarede han uden tøven, og trods hans ord var direkte, var de hverken anklagende eller nedladende hvis man lyttede efter, men anderkendende og med ægte bekymring.
Det var intet under at folk så ham som uforskammet, og Cornélian gjorde intet for at afkræfte de rygter heller, for på sin vis skærmede de ham fra mange uønskede sociale interaktioner. Men der var bestemt noget andet der gemte sig bag det direkte og tit uheldige ordvalg.
Cornélians hørelse vendte på magisk vis tilbage i tide til sin broders næste ord, og Cornélian nikkede sin enighed.
"Jeg har intet andet end respekt for deres blødende hjerte Frøken Isiodith, om end jeg må ligeledes byde Dem træde varsomt med det."
Elisors næste ord fik Cornélian til at ønske han var forblevet døv noget længere. Han stivnede, og ilden i hans øjne døde ud, som var Elisors ord en spand vand over et stearinlys. Cornélian slog blikket skarpt ned i jorden, og sad stift, mens en akavet stilhed sænkede sig omkring dem.
"Mystra har ladt mig bo i huset indtil videre." svarede han stift og endeligt. Mystra, hans datter, født kun kort efter hans søvn begyndte. Deres genforening havde ikke været let - for nogen af dem.
Pludseligt rejste Cornélians sig. Han skulle væk. Måske var ensomheden i det tomme hjem, hvor alt stadig duftede af Innil, hans afdøde kone, trods alt at foretrække? Måske ville Mystra være der. Han var ikke sikker. Han havde undgået at tage emnet om festen op, sikker på at hun ville foretrække det sådan. Han var trods alt hendes far.
Men han kunne ikke blot gå, det ville være uhøfligt, og så ville Elisor komme på nakken af ham.
"Jeg går nu" erklærede han derfor, og tilføjede efter en kort pause til Isiodith
"Skulle De eller deres familie ønske at studerer, så står jeg til rådighed". Tilbuddet var oprigtigt, om end hans blik stadig var rettet mod jorden.
Overreagerede han? Ganske vist. Men hans følelser og sind havde knap været stabile siden han var vågnet, og der var mange friske sår han endnu ikke havde formået at finde lindring på.
((Mystra har nævnt hun gerne vil crashe vores tråd her! Whoop! Hvis i er ok med det, så kan i bare tagge hende ind inden det bliver mig igen))