En start til det bedre... eller ej?

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.01.2018 00:44
Sted: Landevejen mod nord omtrent to dage fra hovedstaden, ved en lille kro.
Tid: Sen eftermiddag.
Vejr: Overskyet, med en smule blæst.

Solen kæmpede med skydækket, for at blot lade nogle enkelte stråler ramme ned mod den ensomme landevej, der bugtede sig gennem det bakkede terræn. Vinden bevægede skyerne over himlen, Og med det dansede lysstrålerne over landet. 
På toppen af en bakke stod en ensom bygning, alene i det nærmest vilde landskab. 
I vinden knirkede et gammelt skilt, så slidt af tidens tand at det ej længere var muligt at læse teksten derpå. Bygningen var ikke voldsomt stor, i den ene gavl var der bygget en skorsten af de lokale sten, resten af bygningen lod til at være i træ. Langt det meste af træret var gammelt og vejrbidt, men ind i mellem havde nogle nyere og friskere planker sneget sig ind.
Ude foran bygningen sad en herre, og ventede på en bænk.
Bænken havde nok engang haft farve i sine udskæringer, men nu var den mest af alt grønlig af alle de alger der groede på den.
 
Valkar nynnede for sig selv ud mod vinden, forhåbentlig var kvinden interesseret i hans tilbud, brevet var ihvertfald blevet sendt.  
De fleste havde svært ved ikke at tage imod hans handler, det er trods alt svært at takke nej, når nogen tilbyder hvad man ønsker sig.
Valkar var iklædt hans mere sædvanlige klæder, af mørk vævet stof. Han bar ligeledes en koksgrå rejsekappe med hvide kante, hvor indersiden var foret med uld. 
Valkar fortsatte med at nynne, hun burde snart ankomme...

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 12.01.2018 18:07
Brevet havde nået Telma et par dage efter hun og hendes børn var blevet smidt ud af hovedstaden på hænder og albuer. De havde været på vej syd, på  børnenes ønske, men brevet havde været nok til ikke blot at pirre moderens nysgerrighed, men også vende vognen og tage rejsen udenom hovedstaden for at nå de nordlige landeveje.
Til trods for at børnene nok havde ret, og det havde været bedre at tage langt væk og holde hovederne lavt til det var sikkert igen, så kunne Telma ikke bare lade stå til. Hun kunne ikke lade dem smide hendes familie ud uden nogen form for betaling.

Selvom de var blevet smidt ud pludseligt og uden advarsel, ankom de ikke således. Over en bakkekarm kom en lille vogn trillende. Forrest sad en bredrøvet, middelaldrende kvinde ved siden af en ung sorthåret mand. Bag i vognen sad 5 andre børn i forskellige aldre ind imellem et par kasser og bunker af forskellige ejendele.

Vognen trillede nærmere, og det blev klart at til trods for at den brede beskrivelse nok passede, var dette en menneske familie, og kunne umuligt være Telma Natskygge, og der var generelt ingen grund til at holde øje med dem..
Vognen nåde den forladte kro, og var nok allerede ude af tanke og sind, men i stedet for blot at trille forbi, standsede den ud for kroen, og den unge mand der sad foran den på en bænk.

"Den ser ik' ud af meget" kvindens blik faldt på den unge mand og hun løftede et øjenbryn let "Undskyld mig den herre, men er kroen her åben?"
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 15.01.2018 22:48
Valkars øjne faldt på vognen der trillede nærmere, han ville have udvist glæde, men det var den tredje vogn der var kommet over bakken, så hans tiltro til at det var den han søgte var på et lavpunkt.
Som familien kom nærmere og det blev tydeligt at der var tale om en menneske familie sukkede han dybt. Måske kom hun først i morgen, eller om nogle dage? En tanke der ikke huede ham synderlig meget.

Til hans overraskelse stoppede vognen op og før han viste af det havde han svaret kvinden "Den mangler en bestyrer, så den er ganske lukket" Valkar lidt overrasket over han svarede de tilsyneladende tilfældige rejsende "Men sig mig den frue, hvad er det de søger?" tilføjede han med magt bag hans spørgsmål. Måske var de rejsende ikke så tilfældige, de havde trods alt fået ham til at undervurdere dem.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 16.01.2018 07:37
Telma lavede en interesseret lyd ved Valkar svar. Så havde der måske været noget om det! Hun mærkede Rofus flytte uroligt på sig ved siden af, men tog sig ikke af det. "jamen jeg søger da et sikkert sted til min familie, I disse usikre tider" svarede hun og kravlede ned fra vognen med overraskende agilitet for så stor en kvinde.
"og jeg vil sætte mine penge gerne på de søger mig" tilføjede hun og trådte væk fra vognen. Det var uden tvivl den samme kvinde, men som hun trådt hen mod ham virkede hun langt fra ordinær, og hun var da slet ikke et menneske! "og det er nu frøken, til trods for børnene" hun smilede sigende "jeg undskylder forvirringen"
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 18.01.2018 22:17
Valkars fik samlet sit sind og havde igen styr på sin mimik. Så overraskelsen over at kvinden rent faktisk var Telma, ikke vistes, tvært imod bredte et venligt udseende smil på hans læber. "Ah så de fik brevet! Glimrende!" Han rejste sig elegant fra bænken. "Alt forladt, stedet ser ikke ud af meget ganske vist, men lad os gå indenfor" sagde han yderest venligt. Han gik hen mod den vejrbidte dør og åbnede den, trods at den bandt en smule.

Selv krostuen var ikke just et imponerende syn, gulvet var tyndslidt, væggene en sammenblanding af nyt og gammelt tømmer.
Ved den ene gavl var et tilsodet ildsted, hvor det lignede at nogen havde stjålet den midterste sten.
Bordene virkede nyere end det selve kroen, hvor det samme galt for bænkene der ledsagede dem. 
Den ny høvlede bar stod som en barriere, foran døren til det andet eneste andet lokale i kroen. Baren lod til at være lige så gammel som resten af bygningen, og var ikke ligefrem imponerende.

Igennem døren bag baren kunne man skimte et køkken.

Valkar gestikulerede ud mod rummet "Det er ikke meget, men se det mere som hvad det kan blive" Han så mod Telma "Det var forfærdeligt det Kiles Orden gjorde mod jer, forvist fra alle byer..."

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 19.01.2018 19:25
Telma nikkede med et skævt smil, og forsøgte at ignorere det borrende blik hun nærmest kunne mærke i nakken fra sin søn. Telma viste bedre end at ignorere Rufus' førstehåndsindtryk af folk, men til trods for sin afslappede attitude, var hun ikke kommet uforberedt.
"Det gjorde jeg så sandelig, og jeg må sige jeg sjældent har fået så uventet post" svar hun, og gjorde gestus til at han blot kunne føre han, så ville hun følge med.
Som den garvede kroejer så rundt indenfor, bevægede hendes øjenbryn sig nærmere og nærmere hinanden i tænksomhed med en grad af utilfredshed. Han gav hende ikke meget at arbejde med, men så igen.. "Det har bestemt potentiale, med de rette investeringer de rette steder" medgav hun med et lille nik, og hendes udtryk blev mere beslutsomt. Jo, det kunne bestemt tjene hendes formål. Hun rettede blikket mod den fornemme herre igen, og løftede det ene øjenbryn let ved hans kommentar. Til trods for hendes bedste anstrengelser, knyttede hendes næver da han nævnte Kiles Orden. "Sandelig en grusomhed hvis lige sjældent er set.. Men heldigvis er det ikke alle der deler deres forskruede syn" hun bukkede nakken en anelse for Valkar "Og heldigvis er der andre steder at gøre forretning end i de større byer"
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 20.01.2018 14:55
"Jeg er ganske taknemlig for at de ser muligheder i stedet, frem for begrænsninger" kommenterede han i høflig tone.
Han viste godt at det ikke ligefrem var det bedste sted at drive kro i, som det var på nuværende tidspunk ville han ej heller drømme om at overnatte der. Men noget sagde ham at Telma nok skulle få det til at fungere, hun virkede som typen der ikke gav op selvom tingene blev... besværlige. "Ganske rigtigt, forhåbentlig bliver der taget hånd om den sag snarest muligt" "Så sandt, måske vi skulle tale forretning?" spurgte han med et venligt udseende smil. 
Han fandt plads ved et af bordene og med en åben hånd inviterede han hende til at sætte sig. "Deres søn kan måske hente noget vand? det kan findes ved vest siden af bakken" Valkar havde en fornemmelse af at sønnen ikke syntes om ham, så det var nok bedst at han forhandlede med Telma i fred for ham. "Hvis det er, så er der en spand og en bagdør i køkkenet"

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 26.01.2018 21:45
Telma nikkede bestemt med et sidste blik omkring krostuen. Forretninger, ja. Der var meget der skulle diskuteres. Men, som herren så høfligt gjorde opmærksom på, var der en anden ting der skulle ordnes først, og hun kunne høre ham nærme sig døren med hastige skridt. "Jeg har noget bedre end vand i vognen" klukkede hun en anelse "Men jeg er sikker på han kan efterse resten af faciliteterne mens vi taler" Hun sendte herren et kort undskyldende smil, inden hun satte mod døren. Hun var ikke glad for at afgive den fordel de trods alt havde i antal, men hun ønskede heller ikke at få herren til at føle sig utilpas.

Samtalen med Rofus blev holdt udenfor døren, med lavmælte men intense stemmer. Der gik ikke længe før Telma kom ind igen, denne gang med en flaske. "Jeg håber De vil overveje en glas mens vi taler?" tilbød hun og holdt den anonymt udseende flaske op.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.01.2018 16:37
"Glimrende glimrende" svarede han imens at Telma gik mod døren. "Han skal være så velkommen"
I tiden hvor hun irettesatte hendes ned stirrende søn, havde Valker fundet to glas frem, glasene her var... praktiske. De målte sig på ingen måde med dem han havde i sit hjem, men i det mindste var der hverken skår i glasene, samt de havde i det mindste stilke.

Valkar havde atter sat sig til rette som Telma kom ind igen "De hælder blot op" hvorefter han skubbe de to glas hen mod kvinden.

Med en elegant bevægelse samlede han sit glas op og duftede kort til dets indhold.
"Så fortæl mig, hvad der de ønsker at opnå ved disse forhandlinger?" Han forventede at at hun nok ville svare noget med at hendes familie var sikker eller noget i den dur. Det ville være simpelt nok at sørge for.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 28.01.2018 16:53
Telma skænkede op til dem begge, og som hun gjorde vurderede hendes trænede blik glassene. Tydeligvis ikke nogen han havde haft med til formålet, hvilket betød det i det mindste var noget her hun kunne starte ud med, indtil hun fik vredet ham for penge til istandsætning og udskiftning af service. Hun viste ikke hvor længe hun ville være nødsaget til at blive hængende, så hun kunne lige så godt få kroen til at løbe rundt nu hun var igang!

Flaskens indhold var ikke vin, men noget lidt stærkere, lavet på frugt. Det var tydeligvis noget der havde gemt sig under nogens gulvbredde frem for en vinkælder, men den havde ligget længe nok til at være blevet ganske fortræffelig. Efter der var skænket satte Telma sig ned med et lille suk og lyttede til herrens ord.

"En sikker sted for mig og mine, et sikkert sted for den nye lille på vej, og en base hvorfra jeg kan plotte min hævn" Telma ændrede sig næsten synligt mod slutningen af sætningen. For et øjeblik var den hyggelige kromutter væk, og kvinden der havde styrret det meste informationshandle i hovedstanden i årtier trådte frem. Hun tog et slurk af glasset, og det var væk igen.
Det på plads, kunne hun høre om.. vent, hvad var det lige hun havde fortalt ham igen?!
Hun stillede glasset fra sig med et varsomt blik "Men jeg må sige jeg er en smule.. skuffet. I Deres brev forsikrede de mig kroen her ville være i tip top stand ved vores ankomst" hun lod sølvtungen gøre sit arbejde, og slog en hånd lidt ud mod rummet omkring dem "Så blev arbejderne forsinket?"
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.01.2018 19:45
Flaskens indhold duftede anderledes end ventet, men uskadeligt. Han tog glasset til læberne og drak en tår af væsken. Hmm smagen var bedre end han havde ventet. 

Valkar lyttede imens Telma fortalte, sikkerhed for hendes egne, ganske som ventet. At hun var med barn var derimod en overraskelse, en potentielt brugbar overraskelse. Hævn plottet forståeligt, hun var ikke svag og ville slå igen, en brugbar kvalitet. Som hun stillede glasset fra sig så Valkar en ting som han sjældent så, nogen der opdagede at de havde talt oversig, glimrende hun var ganske dygtig!
Hendes næste ord forvirrede ham, han var sikker på at han lovet hende en kro i passende stand, men hvorfor var det ikke blevet gjort? han holdte altid sit ord. Ah... hun var ganske snu.

"Nej det gjorde de ikke, forstå mig ret jeg har følelsen af at jeg har snydt dem så at sige, men jeg ved ligeledes at jeg aldrig bryder mit ord, hvilket må gøre at de har influeret mit sind på en eller anden måde" Han tog atter en tår fra sit glas. "Jeg vil foreslå at vi fremover undlader at bruge den slags evner på hinanden, det ender med at blive noget rod i længden ellers. Er det noget vi kan aftale?"

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 28.01.2018 20:25
Telma lænede sig en anelse tilbage mens herrens talte, og et lille halvt smil bredte sig på hendes læber. Han var ikke dum, bestemt ikke. Hun ville være nød til at være forsigtig med ham her! Hun ærgede sig en anelse over han så igennem hendes fiks så let, men hun havde også presset citronen noget mere end hun plejede. 
"Det er en aftale. Vi skulle gerne opbygge et sundt arbejdsforhold, baseret på gensidig tillid"  hun gav ham et sigende blik. De havde begge forsøgt at tage røven på hinanden, og fejlet, men hun var ikke et sekund i tvivl om at han ville prøve igen, finde en anden måde at få overhånden på. Han havde fået information ud af hende, men hun havde også fået lidt til gengæld.
"Med det på plads, kan vi springe høflighederne over tænker jeg, og så kan De måske fortælle hvad det er De egenligt ønsker af mig? Jeg tænker De uden problemer kunne have fundet en kompetent kromutter et sted lokalt."
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.01.2018 21:15
Valkar svirvlede væsken rundt i hans glas, mens at han så undersøgende på hende "Det ville være at foretrække, så at sige"
Det var længe siden at han havde arbejdet med nogen der var kompetent, og spændende selskab. Dødens pølse var det første, men på ingen måde det sidste.
"De var den bedste til at skaffe informationer, ting jeg godt kunne bruge mere af. Så jeg tænkte at jeg gerne ville have den bedste på min side" Han tog endnu en tår fra sit glas, nu handlede det om at se hvor lidt han skulle betale for det han ville have. "Jeg har tænkt mig at tilbyde dem beskyttelse, og at de kan beholde overskuddet... til gengæld får jeg informationen usødet, så at sige" Han havde ingen forventing om at hun bare ville give ham det på et sølvfad, det var hun for stærk til. Hendes næste træk ville blive spændende, handskerne var trods alt ikke længere på.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 28.01.2018 22:31
Telma tog et sip af sit glas, inden hun stillede det fra sig, og foldede hænderne foran sig. Hun nikkede en anelse, både for sig selv, men også for at vise det bestemt var noget de kunne arbejde ud fra. Noget hun også bekræftede videre.
"Det er så sandeligt et godt udgangspunkt. Den isolerede lokation her vil være en hemsko, men ikke noget der ikke kan arbejdes omkring" det var bestemt ikke et sted hun selv ville have valgt, men der var ikke synderligt meget plads til at være kræsen. Kroer hang ikke ligefrem på træerne.
"Mod deres beskyttelse og kapital til at få gjort stedet funktionelt, vil jeg stå til rådighed, og De vil få information til favorable priser" hun lænede sig en anelse frem "Og som tak for deres gavmildhed vil jeg naturligvis bringe det for deres øre når der er tikker information ind omhandlende dem selv" tilføjede hun for at søde grøden en smule. Han fik hendes forretning ved sin fingerspids mod en markant investering. Penge han dog kunne se frem til at tjene hjem igen igennem brugen af den service han havde investeret i. Og hvis han var blevet en smule afhængig af hende når de Kile svin blev smidt på porten selv, og hun flyttede tilbage.. jamen så var det blot at videreføre deres sammenarbejde, under nye forhold naturligvis.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 03.02.2018 14:10
Valkar lænede sig tilbage og folde hænderne foran sig. "Jeg er ganske sikker på at en, som dem kan vende det til noget produktivt" I sandhed ikke det bedste sted, men nogle facader skulle opretholdes. Han lænede sig lidt frem med hænderne på bordet. 
"Jeg ville med glæde være i stand til at give dem en kro der målede sig med deres gamle, men. Det ville skabe for megen opmærksomhed hvis de havde erhvervet dem en sådan kro efter så kort tid. Som jeg ser det er det noget der skal opbygges over tid, forstå mig ret, jeg er gerne behjælpelig med at gøre den tid kortere" Hendes bud var yderest interessant, men han havde ingen interesse i at blive kendt som hendes benefactor. Det ville blot skab unødig opmærksomhed, samt holde visse personager fra at anvende stedet. Nej det ville virke bedre på hans måde. 

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 03.02.2018 15:34
Telma lyttede til Valkars ord med stor interesse. Det sagt, så var hun næsten mere interesseret i hvad han ikke påtalte, frem for hvad han gjorde. Hun bukkede respektfuldt hoved for herren "Det betvivler jeg bestemt ikke. Deres omdømme taler sig selv!" hun havde sat foden ned før med sine krav, nu var det på tide at stryge katten med hårerne, så den blev liggende i skødet, og ikke viste sig at være en tiger.
"Og de har naturligvis ret. Hvad jeg mente var blot umiddelbare midler til opstarten her, indkøb af et moderat varelager, og gen-erhvervning af nødvendigheder fra Dianthos. Hvis kroen vokser for meget, uden trafikken til at understøtte det, vil det blot, undskyld udtrykket, lugte af fisk" hun smilede "Og det er vi vist en anelse for langt fra havet til".
Telma lænede sig tilbage og tog endnu et lille sip af sit glas. Nok til det var høfligt, men ikke mere end at hun beholdt sine sanser. Hun var nok standhaftig overfor alkohol efter så mange år bag disken, men der var ingen grund til at udfordre skæbnen, ikke med denne mand. 
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 25.02.2018 16:10
Valkar lyttede interesseret til hendes ord. Men lod dog smule utålmodigehed vise, ved hans diskrete trommen med fingrene.
"Ja så? hvad siger mit omdømme da?" hans ord var svøbt i interesse, samt nærmest overdrevet venlige tonefald. Hvor meget mon hun viste om ham? Normalt var der ikke mange der reelt set havde hørt om ham. Men en kvinde af hendes natur, burde trods alt vide noget, men hvilket ville være yderest interessant.
Det passede ham ganske godt at hun kunne andet end stille krav, en del af ham sagde at han skulle være varsom, men øjeblikket bød ham at nyde at hun gav ham ret.
"Visse midler vil blive stillet til rådighed. De kan lave en liste, hvor at emnerne vil blive leveret som det passer med at de kan blive anskaffet" Valkar lænede sig tilbage i stolen og samlede hænderne foran sig. En seriøs mine krøb hen over hans ansigt.
"Dette er en investering fra min side, og jeg har en forventning om at de kan bevise at det er både min tid og mine penge værd"

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 17.03.2018 14:48
Telma serverede ham et halvt smil og brugte et øjeblik på at huske de detaljer, der havde lagt hende på sinde siden hun kom. "Jeg tvivler på De har behov for min genfortælling" hun tog et sip. Han slog hende som typen der uden tvivl kendte til sit omdømme, og som hende selv sikrede at det var præcis som han ønskede det. Men det var ikke alt der kunne kontrolleres, og når nogle 'tilfælde' blev påfaldende nok såå.."Men deres gerning som forretningsmand er kendt og højt agtet, naturligvis. De er kendt for kun at lave gode handler.. meget gode handler faktisk, der lader til at have gjort alle glade. Det forlyder også at De altid holder deres ord" luftede hun konverserende, men holdt blikket på ham. Nok viste hun ikke hvordan hans evne virkede præcist, men hvis han kunne få folk til at tale over sig sådan som hun selv havde gjort, så var det ikke svært at tænke sig til resten. 

Telma nikkede blot til resten. Det var detaljer. Der var dog en ting hun måtte have på plads, en detalje han måtte have ventet, efter de ord han fik hende til at ytre da de startede. "Der er dog en enkelt detalje jeg må insistere på ganske kompromiløst på. Mine børn blandes ikke ind. Blander de sig selv af egen vilje og evne, kan hånden naturligvis ikke holdes over dem, men.." hun lændede sig frem, hendes blik og træk mere seriøse end de havde været på noget tidspunkt i løbet af deres samtale "De er børn, mine børn, og de skal ikke betale prisen for mit hver og mine synder. Har vi en forståelse?"
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 126 år

Højde / 182 cm

Erforias 26.03.2018 20:21
Valkar smilede venligt til hende, som hun fortalte. Det hang sammen som forventet, dog lød det på hende som at hun mente at det nok var for godt til at være sandt. Hvilket på sin vis var rigtigt, det er let at få drejet en handel til ens fordel når folk får tilbudt hvad der ønsker sig allermest. "Andet ville være ganske uanstændigt!" han rystede let på hovedet "ikke at holde sit ord. Den slags ry slipper man aldrig af med igen" kommenterede han sigende. I det mindste havde hun hørt den del. Om hun troede på det var dog en helt anden sag.

Valkar løftede det ene øjenbryn, for hurtigt at falde over i et venligt udseende smil. "Deres børns indblanden bliver ved deres hånd" Han tog kort sip fra glasset "Det er deres metoder, om deres børn er en del af det, lader jeg dem om. Jeg vil sågar tilbyde at beskyttelsen tager ekstra hensyn til deres børn" Han lænede sig en smule frem "Som de kan hører, så har vi en forståelse. Vil de have diskuteret resten nu, ellervil de hellere bruge tid med deres familie?"

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Neutral

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 223 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 31.03.2018 10:17
Telma nikkede fast "vi kan diskutere detaljerne senere. For nu lader det til vi har opnået enighed!" kromutteren smilede bredt. Det var ikke gået som hun havde håbet, og at sige hvem der havde fået mest ud af dealen var svært at sige. Men Telma var bestemt ikke utilfreds. Det var en fin aftale, for nu, og så længe denne Valkar opholdt sin del af den, skulle hun nok gøre det samme.

Efter alt var sagt og gjort, og Valkar var sendt afsted, satte Telma sig ned igen og fyldte sit glas endnu engang. Ungerne kunne passe sig selv et øjeblik mens hun fik sig noget at styrke sig på. At holde magien om vognen havde ikke været nogen nem let sag, men hvis hun bare lige kunne få et øjebliks ro, ville hun være klar igen til at flytte ind med børnene. Der var meget der skulle nå endnu!
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Alianne_ , Venus
Lige nu: 2 | I dag: 8