OOC: Okay :) Tak - hvad skulle jeg gøre uden dig? x)
IC:
Hvor skulle hun starte? Hvad skulle hun sige? Hun havde haft så svært ved, bare at beslutte sig for at sige sandheden, at hun helt havde glemt, at finde ud af, hvad sandheden egentlig var. Skulle hun fortælle ham om alle de dårlige barndomsminder, hun altid havde holdt skjult for ham? Skulle hun fortælle ham og hende og hendes forældres skænderier, og om Oscar? Skulle hun fortælle om hvilken kryster hun var, og om hvordan hun var stukket af? Skulle hun fortælle ham, hvor dybt hun var sunket, i sin søgen efter steder at være, mens hun ledte efter ham? Skulle han lære alle hendes dårlige sider at kende, lige nu? Lige her? Skulle hun fortælle ham, hvor dystre og mørke tanker, hun tit havde?
Nej! Hun tog sig til hovedet, trak vejret dybt ind, og forsøgte at falde til ro. Hun måtte jo bare fortælle ham, hvad det var der gik hende på. Det kunne vel ikke være så svært, vel? Egentlig var alt, han behøvede vide, hendes bekymringer for venskabet, for det var det der havde naget hende, lige før, da han stillede spørgsmålet..
Kunne hun stille sig tilfreds med, kun at fortælle den halve sandhed? Det var jo den han havde spurgt efter, men det var ikke den, hun ønskede at fortælle om.
"Aaarrrrghh!" klagede hun, mens hun forsøgte at filtrere alle de forvirrende tanker fra. "Det er virkelig forvirrende, det her, og du må forstå, at det ikke er min mening at gøre dig bekymret eller forvirret - jeg har bare stadig ikke selv fundet ud af, hvad det egentlig er, jeg vil fortælle."
Hun tog en dyb indånding, rettede ryggen og vendte blikket fremad igen, for ikke at virke så svag, som hun stadig følte sig.
"Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde, for jeg ved ikke, hvilken historie det er, jeg vil fortælle." hendes stemme knækkede over, og hun måtte holde en lille pause, for ikke at bryde sammen igen.
"Jeg tror," startede hun igen. "jeg egentlig bare forsøger at udtrykke, hvor meget du betyder for mig. Vores venskab, var det eneste lyspunkt i min barndom. Og så rejste du, og alting virkede pludseligt formørket."
Igen holdt hun en pause, men fortsatte, og tvang sig selv til, ikke at holde flere af disse pauser, og derved lade sig selv overveje at trække sig tilbage.
"Jeg tror, det var derfor jeg stak af; for at genfinde lyset, der skulle vise mig vej, gennem mørket. Så fandt jeg dig. Men jeg syntes ikke.. Jeg ved ikke om.. Jeg mener .. hvorfor er her så mørkt, når du - mit lys? - sidder lige overfor mig?"
Hun vidste ikke hvorfor det var kommet ud så usammenhængende. Hun vidste ikke hvorfor hun ikke bare kunne leve livet, i stedet for at spekulere hele tiden. Hun vidste mildest talt absolut intet! Men måske forstod Julian; måske kunne han forklare hende, det hun selv havde sagt..