Witch Bitch 04.03.2012 17:54
Tit satte sig roligt et lille stykke fra George, hvor han betragtede de hektiske bevægelser imens manden fandt sit malergrej frem. Han holdt øje med at der ikke blev gjort noget dumt.
Efter at have betragtet George male i et stykke tid, vendte han hovedet mod døren som om han havde hørt eller fornemmet noget ingen andre kunne.
Udenfor var Gabrielle godt på sporet af hvem end der havde kastet stenen ind ad ruden. Det havde været nemt, for han havde været dum nok til at bevæge sig hvor han havde efterladt spor. Selv havde hun gået i hans spor så hun ikke selv efterlod nogen. Men hun havde snart brug for Tit, for nu var der masser af stier hvor ens fødder ikke ville lave aftryk. Hun befandt sig mellem nogen træer udenfor en kro hvor hun havde fint udsyn til et vindue og den store dør. Der kom en masse støj derfra.
Gabrielle havde allerede være en omgang rundt om bygningen for at sikre sig at der ikke var andre udveje. Der var én anden dør, og den havde hun blokeret udefra for at være sikker på at ingen kom ud der. Nu gjaldt det bare om at vente.
Som var han blevet kaldt på, rejste Tit sig og luntede hen imod døren. Gabrielle havde ladet den stå på klem, så han behøvede blot at puffe til den med hovedet, og så var han ude. Uden at have så meget fart på at det lignede han jagtede noget, løb han mod Gabrielle ved at følge hendes lugt.
Da han nåede et stykke fra hende standsede han imellem træerne og ventede stille på hvad der nu skulle ske.
De måtte vente flere timer før den rette person kom ud derfra. Tit genkendte lugten på trods af at den nu var sløret godt bag en stank af mjød og det der var værre. Han gjorde tegn til Gabrielle ved at rette sig op, og de gjorde begge klar til at følge efter. Tit blev i træernes skygge, mens Gabrielle lydløst listede lige i hælene på ham og hans ven. De slingrede ned ad gaden og snakkede højlydt, men ikke om noget hun fik noget ud af.
Heldigvis for Gabrielle splittede de op, for det gav hende en chance for at "tale" med manden alene.
Hun ventede til de befandt sig i en mørk gade, sandsynligvis tæt på hans hjem, før hun bevægede sig op foran ham. Med en hurtig bevægelse lukkede hun fingrene på den ene hånd om hans hals og smed ham op mod en mur. Han spruttede og var ved at skrige, indtil hendes kolde klinge lagde sig mod hans hals. Godt nok kunne han ikke se hende, men han havde tydeligvis prøvet at blive truet på den måde før, for han blev helt slap og sagde ikke et ord.
"Det brev," startede hun med en hård tone. "Hvem betalte dig for det?"
Panikken kunne tydeligt se i hans øjne. "Jeg ved det ikke!" skreg han. "Vær sød at lade mig gå, jeg.." Men før han nåede at tale færdigt pressede hun klingen endnu hårdere mod hans hals. "Ikke så højt, vel?" sagde hun sukkersødt og dødeligt. "Lad os prøve igen. Hvad er mest værd? Løgnen og døden? Eller sandheden og livet?"
Besværet sank han en klump. "Han var fra inkvisitionen. Jeg hentede brevet og halvdelen af min betaling et stykke syd for byen her i en skov hvor de havde en kæmpe lejr. De var ikke som jeg normalt har hørt om inkvisitionen. Måske havde de bare stjålet tøjet, jeg ved det ikke. Men det så ud til at de havde været der længe, og de lignede heller ikke nogen der havde planer om at flytte snart." Alt dette blev sagt i en meget hurtig hvisken, men så tøvede han kort før han fortsatte. "Jeg skal hente resten af mine penge i morgen, så kan jeg vise dig hvor det er." Han lød næsten håbefuld. Hvor var han dog dum, syntes hun. Men der var ingen tvivl om at han havde fortalt sandheden om hvem det var.
"Ellers tak," svarede hun koldt før hun slap ham. "Og pengene kan du vidst godt glemme alt om." Før han nåede at gøre noget var hun lydløst løbet tilbage til træerne og Tit. Ham sendte hun tilbage mod George, mens hun selv satte kursen sydpå mod lejren.
Tit løb tilbage i samme tempo som han var løbet derfra, og stillede sig afventende ved Georges side. Det nemmeste ville være, når de kom uden for, at George satte sig på ryggen af Tit. Det ville gå hurtigere. Men hverken han eller Gabrielle vidste om George ville tænke på det, og Tit kunne ikke gøre meget for at få ham til det.
Profil~ Og mange tak til Christina for mit nye avatar<3