Argon stirrede tankefuldt på hende mens hun spurgte indtil, hvorfor han ikke brugte evnen på mennesker. Det var jo ikke fordi han ikke turde. Udover at et genoplivet lig sjældent kunne hamle op med en levende, angående styrke, hurtighed og smidighed, såvar deres intelligens heller ikke just på professorniveau, når de lige var blevet genoplivet, så at nedlægge en løbsk zombie, var jo ikke problemet. Problemet lå i, at Argon, hvor hævngerrig og morderisk han end kunne være, fandt det umenneskeligt. Efter at have været nødt til at dræbe venner og bekendte, der var blevet til zombier, havde han fået et nyt syn på dem. De havde vel også haft følelser og drømme inden de endte som zombier, og hvis han tænkte videre kunne han godt se, at der nok var en del sorg bag, når deres familier og bekendte havde begravet dem. Denne sorg ville han ikke have at andre skulle opleve, som han havde gjort dengang.
Da hun så tilmed spurgte om han ikke bare kunne finde en læremester, så han næsten vredt på hende.
"Jeg har ikke i sinde at finde en læremester. Andre necromancere bruger kun deres evner til det ondes tjeneste og de krænker enhver form for fred og ære, der findes, ved at genoplive folk for at bruge dem som slaver. Det vil jeg ikke lære. Hvis jeg endelig skal lære den korrekte måde at bruge necromansi, forudsat der findes en, så vil jeg finde den selv."
Da de havde forladt havneområdet, stadig med tågen og regnen liggende tungt omkring sig, stoppede hun op. Endnu engang stillede hun et af sine spørgsmål, der som så mange af de andre, var efterfulgt af et af hendes kække smil. Argon kunne ikke lade være med at tænke, at dette nok også var en af hendes overtalelsesmetoder. Godt humør medførte en god stemning - i de fleste tilfælde - hvilket lettere fik modparten til at tale. Og det gjorde det også nu.
"Jeg vil foreslå, at vi finder en gyde her i nærheden." Han spejdede ud over den tågede gade med sammenknebne øjne, der langt om længe fandt, hvad han søgte. "Den dér ville nok være et godt valg."
Pegende mod en mørk gyde, som forsvandt ind mellem to forholdsvis høje bygninger, der begge var bygget af solide, mørke mursten, begyndte han at spankulere derhen og gjorde tegn til at Izilarna fulgte med.
Gyden var knapt bred nok til, at tre mænd af Argons statur kunne stå skulder ved skulder, men det udgjorde ikke et problem for ham, når han skulle demonstrere sin handskes kræfter.
"Ser du," begyndte han alt imens han bevægede sig hen mod en tom tønde, der var væltet. "Min evne er måske ikke lige verdens bedste, da den er afhængig af, at jeg har denne handske med mig."
Han viste hende endnu engang den grove, sortlilla krystalhandske, der prydede hans hånd.
"Men det gør den ikke mindre effektiv."
Med en skurende lyd blev handskens fingre til lange, solide kløer af krystal, omtrent af samme længde som hans underarm. Disse jog han ind i tønden med et bump, og de efterlod store huller i dens side.
Knapt havde han trukket hånd til sig igen, før fingrene atter blev normale og en klinge af dobbelt længde og tykkelse, sammenlignet med de andre skød ud fra hans håndryg og bankede igennem tønden, som han løftede op i luften med strakt arm. Han vendte armen mod enden af gyden, hvorefter klingen skød ud og bar tønden over til modsatte væg, hvor den satte sig fast to meter over jorden, tønden stadigt dinglende.
Han spredte fingrene og rettede håndfladen mod tønden, hvorfra fem små pigge af samme størrelse som dem, der ramte mågen, blev affyret og satte sig i tønden.
Til sidst tog han fem lange skridt hen til tønden, løftede armen over hovedet, hvorefter handsken voksede til dobbelt størrelse og hamrede ind i tønden, som blev smadret på stedet.
"Nå," afsluttede han sin opvisning. "Og hvad kan du så?"