Hun forstod ingenting -
ingenting! Hvad han sagde, var nonsens for hende. For at bruge det gamle mundheld, så gik det ind af det ene øre, og direkte ud af det andet. Det var som om ordene slet ikke ville lade sig forstå; hun hørte dem, men de lød blot som fremmede lyde og ubekendte ord.
Hun jog neglene endnu dybere ind i huden i panden, bare for at få noget andet at tænke på, end Julians ordstrøm. Den bidende smerte føltes nærmest blid, i forhold til sorgen over ikke at forstå sin bedste ven.
Hendes tanker vandrede igen bort, bort fra den sindssyge hun mente at have påtaget sig, bort fra skoven og bort fra virkeligheden. Hun kom til at tænke på sine forældre; de mennesker for hvem hun betød allermest, men alligevel så lidt. Måske var deres sære indflydelse på hende, grund til hvordan hun var blevet. De havde jo altid været afhængige af hende som datter, og af at hun blev gift med en god, rig mand. Men hun havde svigtet dem, ligesom de havde svigtet hende gennem hele hendes opdragelse. Måske skulle hun aldrig have gjort det. Måske var hun lige så afhængig af dem, som de var af hende. Og én ting var sikker; hvis hun var blevet hjemme, var hun aldrig kommet ud i denne forfærdelige, forheksede skov.
"Jeg ved det ikke - jeg forstår dig ikke!" klynkede hun. "Jeg forstår ingenting! Det kører bare rundt og rundt og rundt.."
Hun illustrerede det sidste ved at tegne cirkler i luften med pegefingeren, hun havde fået revet fri at de dybe mærker hun havde fået i panden. Men det skulle hun ikke have gjort. Bevægelsen, kombineret med hendes evne, der i øjeblikket var ukontrollabel, gjorde at mørket blev hvirvlet rundt. Rundt om, fik hun fordelt lys og mørke, på de mest makabre måder; der var blændende lyd nogle steder, og lige ved siden af, dræbende mørke. Og hun var ikke færdig. Det var som at se nogen blande mælk og kaffe; det hvide og det sorte løb sammen i ubeskrivelige spiraler.
Selv, opfattede hun ingenting. Hendes elendighed optog hele hendes opmærksomhed. Hun kunne ikke styre sin evne, som hun havde det nu - tingene skete bare. Men det voldsomme misbrug af hendes evner svækkede på hendes kræfter. Så som om hun ikke allerede led nok, begyndte hun også at blive svagelig og udmattet.
"Hvorfor har jeg det sådan?" spurgte hun pludseligt. Hun plejede at kunne kontrollere sine følelser, sine evner og sine sanser, så hvorfor det hele skulle gå amok på én og samme tid, det forstod hun ikke. Hun kunne kun komme på to grunde: Enten var skoven forbandet, eller også var hun blevet godt og grundigt sindssyg. Hun troede mest på det sidste, for forbandede skove, det fandtes ikke - vel?
OOC: Undskyld mit mærkelige flip, og jeg skal nok snart få hende til at blive helt normalt igen, men nu har jeg igangsat hendes sindssyge, så jeg er sgu nok også nød til at afslutte det ordentligt.